Recreatie rijden of aan blijven rommelen in bak ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Recreatie rijden of aan blijven rommelen in bak ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 10:13

Nav dit berichtje eigenlijk ook: [VvdD] Ik ben best stoer !!

EN omdat ik met rijden volgens mij toch niet echt wat ga leren nog.......zit ik eraan te denken om lekker recreatief verder te gaan met Maddox.....

Ik rijd nu 7 jaar en nog steeds als een krant en ik ben dan ook zo'n type waarvan je weet "die leert nooit echt goed rijden" Tot nu toe wel plezier in blijven hebben, maar het gevoel meer te willen is er nog wel, MAAR.....ik rijd ook maar 2 x per week, ook niet echt vaak natuurlijk als je echt iets wilt gaan bereiken..........

Aangezien buitenrijden me altijd geweldig leek maar nooit echt voor me weggelegd was en nu misschien wel met maddox..........twijfels....blijven modderen in de bak en nooit echt lekker leren rijden of lekker omdat maddox zo vreselijk braaf is lekker buiten gaan rijden.....

wat zouden jullie doen ? Combineren is niet echt mogelijk omdat ik maar 2 keer rijd.........


fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:17

ik zou gewoon lekker recreatief gaan rijden als ik jou was doe ik zelf ook en bevalt me super Haha! maar omdat je maar 2x rij weet ik niet of het wel zn goed idee is omdat jepaardje misschien erg fris is als hij maar 2x rijd (of heb je een bijrijder) maar als je paardje gewoon lekker rustig is zou ik gewoon buitenritten maken! aangezien het jou ook geweldig lijkt Haha! en je kunt altijd nog eens in de bak rijden (als je die bij huis/stal heb)

veel succes!!!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:22

Ik zou gewoon lekker recreatief met m rijden! Hou er dan wel rekening mee dat je in de winter t soms wel koud gaat krijgen Lachen . Misschien moet je dan in de winter af en toe wel in de binnenbak omdat t glad is ofzo. In de winter is hij natuurlijk buiten wel wat frisser, maar eigenlijk niet echt erg . Zeker niet als je het gewoon blijft volhouden vanaf nu. En dan ben je tegen die tijd ook al weer een stuk verder voor je eigen gevoel.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 10:22

fancylover, het is niet mijn paardje, IK ben de bijrijder hihi. Overige dagen krijgt ie gewoon beweging

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:24

oke Haha! haha ja dan zou ik gewoon lekker recreatief gaan rijden! en misschien eens in de zoveel tijd weer eens in de bak rijden! (als je die natuurlijk tot je beschikking heb) dat is namelijk ook wel eens fijn

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:26

recreatief joh, dat is genieten! bovendien zie je meteen wat van de natuur Lachen

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:30

Ga je lekker met m naar t bos als je dat durft op een gegeven moment.... Rich mee op de fiets...

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:33

Ik zou wel met enige regelmaat blijven lessen, van een goeie instructeur. In de loop van de tijd sluipen er toch allerlei foutjes in je rijden. je rijdt niet OF dressuur OF recreatief OF springen, je rijdt paard en daarmee kun je een voorkeur hebben voor buitenrijden, maar dat ontslaat je niet van de plicht om goed op je paard te zitten en dat te onderhouden, les dus.
Denk ook niet dat recreatief rijden niks inhoudt voor een paard, ook daar moet je conditie voor onderhouden om ook eens langere ritten te kunnen maken. dat ene rondje van een uurtje gaat je ook vrij snel vervelen.
Kijk eens op www.nvvr.info voor wat leuke contacten, of beter nog, wordt lid en doe gezellig mee met alle evenementen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:38

ikke schreef:
Ik zou wel met enige regelmaat blijven lessen, van een goeie instructeur. In de loop van de tijd sluipen er toch allerlei foutjes in je rijden. je rijdt niet OF dressuur OF recreatief OF springen, je rijdt paard en daarmee kun je een voorkeur hebben voor buitenrijden, maar dat ontslaat je niet van de plicht om goed op je paard te zitten en dat te onderhouden, les dus.
Denk ook niet dat recreatief rijden niks inhoudt voor een paard, ook daar moet je conditie voor onderhouden om ook eens langere ritten te kunnen maken. dat ene rondje van een uurtje gaat je ook vrij snel vervelen.
Kijk eens op www.nvvr.info voor wat leuke contacten, of beter nog, wordt lid en doe gezellig mee met alle evenementen.


Hiergeloof ik wel in, ik zou wel lekker recreatief blijven rijden en regelmatig een lesje blijven pakken om toch lekker bij te blijven.

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 10:44

jullie hebben gelijk, maar recreatief rijden sluit lessen niet perse uit..........

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:48

Ik rijd ook recreatief maar heb toch elke week les, gewoon omdat er inderdaad in de loop der tijd fouten bij jezelf insluipen. Je hoeft toch niet per se elke week te lessen? En inderdaad het een sluit het ander niet uit.

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:48

IngridM schreef:
jullie hebben gelijk, maar recreatief rijden sluit lessen niet perse uit..........

idd! ik rij ook recreatief (geen bak thuis) en ik maak dus elke dag (naja zo vaak mogelijk) buitenritten die duren tussen een half uur en ritten van 4 uur! wissel vaak af anders wordt het saai!! enik les ook 1x in de week! gewoon om met de dressuur ook een beetje bij te blijven! aangezien je jezelf fouten aan leer! zonder dat je het door heb! dus dat is heel balangrijk! ik zou als ik jou was gewoon 1x in de 2 weken gaan lessen

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:48

ikke schreef:
Ik zou wel met enige regelmaat blijven lessen, van een goeie instructeur. In de loop van de tijd sluipen er toch allerlei foutjes in je rijden. je rijdt niet OF dressuur OF recreatief OF springen, je rijdt paard en daarmee kun je een voorkeur hebben voor buitenrijden, maar dat ontslaat je niet van de plicht om goed op je paard te zitten en dat te onderhouden, les dus.
Denk ook niet dat recreatief rijden niks inhoudt voor een paard, ook daar moet je conditie voor onderhouden om ook eens langere ritten te kunnen maken. dat ene rondje van een uurtje gaat je ook vrij snel vervelen.
Kijk eens op www.nvvr.info voor wat leuke contacten, of beter nog, wordt lid en doe gezellig mee met alle evenementen.


ben meteen even een kijkje gaan nemen op die site Haha!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 11:05

ga ik thuis ff doen, ik word nu eigenlijk geacht te werken......

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:07

wahahah nou werk ze dan he Haha!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:07

IngridM schreef:
wat zouden jullie doen ? Combineren is niet echt mogelijk omdat ik maar 2 keer rijd.........


wat dacht je van 1x naar buiten en de andere dag lekker in de bak en dan bv om de week lessen.
Eneeehh met 2x in de week kom je ook een heel eind hoor, kijk maar naar Denise die rijdt Tjo ook maar 2x per week en rijdt volop wedstrijden en niet zonder resultaat, hihihiihi
Gewoon doen wat je zelf leuk lijkt, je bent niks verplicht Haha! En ook buitenhobbelen en bakboinken is prima te combineren.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:28

Ik zou het proberen te combineren als ik jou was. Je manier van rijden gaat er over hat algemeen niet op vooruit als je alleen maar buiten rijdt. Absoluut niet banketstaaf bedoeld, maar ik heb een tijdje geleden rijfoto's van je gezien en je houding behoeft nog een beetje aandacht, maar volgens mij had je dat er zelf ook bij gezet.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:38

Ik zou het ook combineren Lachen

1 keer per week/twee weken les is gewoon ook goed voor je als je 'alleen' buitenrijd, qua inderdaad houding, controle paard etc etc

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 11:47

tja......kweet niet. Lessen doe ik al om de week.............
Ik ben het ermee eens dat ik het beste misshien nog wel kan blijven lessen, dat is nooit verkeerd natuurlijk. Nou ik slaap er nog wat nachtjes over.....

Wel heb ik zoiets van: als je nooit meer in de bak zou rijden, dan zal het me worst wezen hoe ik op m'n paard zit, of ik dan wel of niet recht genoeg zit of m'n tenen wel goed naar binnen heb............lijkt me niet belangrijk

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 11:51

aanvulling: ik WEET dat ik "serieus" kan blijven rijden EN lekker buitenritten kan maken, maar ik weet ook dat ik niet zo'n super ruiter ben en dat ik MOET oefenen voor vooruitgang. Als ik les en ik ga vervolgens 1 keer naar buiten en 1 keer serieus rijden, dan krijg ik toch nooit echt vooruitgang. Dus lessen is ZEKER handig, maar meer voor andere dingen dan om vooruit te komen. .........zo bedoel ik het denk ik (lastig om precies uit te leggen wat je bedoelt)

fancylover

Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:51

dat maakt voor jou ook niets uit Knipoog maar voor je paard wel! als het paardje bv met de eigenaar dressuur gaat rijden dan is hij misschien wel hele andere hulpen gewendt bij jou dan bij zn eigenaar! dat gaat dan natuurlijk fout! (ja k ken et nie echt uitleggen k hoop dat je het snap) ik zou toch 1x in de 2 weken een les volgen hoor!!! het beste voor jou en het paard!

† Fancy & Marco & Binkie † ik zal jullie nooit vergeten!!
Lancelot van het Rozenhof http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1796395

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:53

IngridM schreef:
Wel heb ik zoiets van: als je nooit meer in de bak zou rijden, dan zal het me worst wezen hoe ik op m'n paard zit, of ik dan wel of niet recht genoeg zit of m'n tenen wel goed naar binnen heb............lijkt me niet belangrijk


Ik weet niet of je dat zo kunt zeggen. Ik denk dat je met een mindere houding je paard in z'n bewegingen kunt belemmeren of dat je op de langere termijn zelf last krijgt van lichamelijk pijntjes.


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 12:00

Tessebes schreef:
Ik weet niet of je dat zo kunt zeggen. Ik denk dat je met een mindere houding je paard in z'n bewegingen kunt belemmeren of dat je op de langere termijn zelf last krijgt van lichamelijk pijntjes.



als ik gewoon zit zoals ik heb geleerd van tyrza zal dat best meevallen Knipoog

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:32

Ik ben het er op zich mee eens dat je les nodig hebt om je houding te verbeteren of in ieder geval op peil te houden. Ook al heeft Tyrza t je verteld, dan nog is het moeilijk om je eraan te houden.

Ik heb inmiddels met Maddox wel de ervaring dat hij er goed tegenkan dat er geen super ruiter op zijn rug zit. Klinkt misschien stom, maar ik ben ook geen super ruiter en ik laat hem daarom elke 2 maanden door de fysio controleren en elk jaar door een DA.

Zolang je buiten rijdt, netjes lichtrijdt en van been wisselt en niet aan de teugels zit, behalve als je een keer echt moet remmen ofzo, dan is het volgens mij prima te doen.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, DotBot, Evito_06, miepmier26 en 47 bezoekers