hoe doen jullie dat als je ziek bent??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

wat doe je met je paard als je ziek bent?

longeren?
6 (100%)

Totaal aantal stemmen: 6


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

hoe doen jullie dat als je ziek bent??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 12:54

hoiii.... ik ben best wel vaak ziek en laat me paardje dan meestal rijden door een meisje v stal.. gaat super... maar ik vroeg me af wie jullie nou voor jullie paard laten zorgen als je ziek bent? iemand v stal,een vriendin of laat je niemand erop en laat je hem/haar longeren? ik was eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dat doen! gr sandra!

keep calm, I'm engaged!!! <3


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:04

Ik heb mijn paarden thuis staan, dus ik MOET wel voeren, mesten, enz... Alleen als het echt heel erg is, dan doet mijn vader het of m'n zusje. Ik ga meestal ook gewoon rijden, of laat de paarden een dagje in de wei.
In de afgelopen 8 jaar is het nog maar 2 x voorgekomen ofzo dat ik zo ziek was, dat ik niet meer zelf kon voeren en mesten. En dat wil ik graag zo houden!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:04

Mijn antwoord staat er niet bij, NIETS, hij staat toch in de wei, wel zorg ik dat hij gevoert word door iemand anders, gelukkig is het tot nu toe nog niet voor gekomen, maarja ik heb hem ook nog maar vanaf januari.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

RealMaantje
Berichten: 528
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:05

Ik denk dat ik (als ik een eigen paardje had Schijnheilig ) eerst keek hoe ziek ik was. Als je doodziek op bed ligt bijoorbeeld denk ik dat je gewoon geen kracht heb om uit je bed te komen! Dan zou ik vragen, aan een goede vriendin bijvoorbeeld, of die even kan kan rijden.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:05

hey
ik ga altijd naar stal, zelfs met 40 graden koorts, en als mijn been in het gips zit Haha! Haha!
als ik het echt zelf niet kan doen, dan rijd mijn instructeur hem, niemand anders mag er van mij op
als hij niet gereden kan worden, dan longeerd iemand hem waar ik zelf bij ben, of iemand zet hem aan de molen
groetjes

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:06

Ik heb geen tijd om ziek te zijn. Als ik me niet lekker voel doe ik eerst de paarden. Rijden als ze gereden moeten worden en longeren als ze best een dagje zonder rijden kunnen.
Daarna duik in m'n bed in.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:13

Ik ben nu heel erg ziek dus kan niet eens naar stal.
Camilla staat al sinds maandag in haar stalletje.
Dat ze alleen maar in dat hokkie staat is natuurlijk wel weer zielig.
Maar ik laat er niemand anders op ofzo.
Wel even wandelen/longeren vraag ik aan sommige of ze dat ff willen doen.

Robin kreeg gewoon rust als ik ziek was, hij kwam toch elke dag in de wei.

Bij Riona ben ik geen 1 x ziek geweest..

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 13:13

meestal als ik ziek ben,dan kan ik dus echt niet meer me bed uitkomen,dus zodoende kijk als het nog wel gaat zoals nu, ga ik wel heen maar dan longeer ik m meestal effies en dan weer snel naar huis!
maar als ik het goed te pakken heb dan kan ik niet meer v me bed afkomen dus... in ieder geval bedankt voor jullie reactie tot nu toe... gr sandra!

keep calm, I'm engaged!!! <3


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:22

weinig:) Hij komt er elke dag uit.
als ik 1 dag ziek ben dan geeft het niet bij 2 dagen vraag ik of iemand anders 'm poetst en met 'm gaat wandelen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:27

ik rij gewoon als ik ziek ben. Eigenlijk nooit dat ik niet ga.
Dan maar als voorbeeld als ik een dagje weg moet:
Ze worden in de molen gezet door mijn zus.
Ze worden gepoetst door de kindjes van de ponyclub
en als ik echt op vakantie ga, word mijn brave schimmeltje gedaan door een meisje van de club, vosje wordt alleen gelongeerd( niet berijdbaar voor andere Haha! ) en het ene paard wordt ook gelongeerd( ook niet berijdbaar voor andere, veel te gevaarlijk) en ander paard wordt een dagje over genomen door me broer( waar ie ook van was)

Haha!

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:30

Ik sta bij mijn instructeur op stal dus dat is lekker makkelijk. Ik vraag of hij tijd heeft om hem te rijden of los te gooien.
Maar als het ook maar enigszins gaat gooi ik hem zelf even los.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 13:58

Ik kocht mijn paard eind december, toen had ik drie maanden chemokuur achter de rug (uitzaaiingen borstkanker in de longen), en had nog drie maanden te gaan.

Ik heb veel gelongeerd, paard is wel ingereden maar kan nog weinig, en ik had in het begin nog geen zadel.
Sinds een week heb ik nu een zadel, moet nog twee weken chemo, de laatste maand dus.
Ik ben erg moe geweest en zal dit de komende maanden nog zijn.
Daarbij moet ik ook uitkijken dat ik niks breek enzo, door chemostoffen heelt dit erg langzaam.
Dus vandaar dat ik wat later begonnen ben met rijden.

Wel fietste ik elke dag doordeweeks naar mijn paard, soms met de auto gebracht door mijn man.
Dan deed ik de stal en ging ik longeren.
Longeren moet haast wel, ze is een druk paardje met veel energie, als je twee dagen niets doet (alleen weidegang) wordt ze hyper en breekt bijna de wei uit!

Als ik griep of koorts heb dan vraag ik een stalgenootje of ze de stal wil doen, of mijn man doet het 's avonds, en ze wil mijn paard wel ff longeren, of anders wil mijn vriendin dit wel doen.
Gelukkig heb ik nog weinig griep gehad ondanks de chemo!
Het feit dat ik nu een paard heb, maakt me wel actiever en enthousiast, ik 'doe meer' en moet dus wel veel slapen... Frusty
Maar ziek zijn is dus bij mij niet zo'n groot probleem.

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 14:02

ok, ik heb dan wel geen paardje maar als ik er een zou hebben, zou die op de stal staan waar het paard van een vriendin van mij ook staat.

Ik zou haar vragen om even te longeren of los te gooien. andersom doet zij dit ook.

Maar ja, dit is voor mij niet aan de orde. Dat is wel een voordeel van geen eigen paard hebben. Als je ziek bent heb je geen verplichting van het paard waar je heen moet. Maar ja, dat zou ik liever wel hebben eigenlijk!!! Haha!

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 14:04

Als ik ziek ben, wordt Isolda niet bereden. Mijn vader doet haar verder en doet haar in de wei.
Ik vind het helemaal niet erg als ze een extra dagje in de wei staat, krijgt ze niets van. Ze werkt nu ook maar 2 a 3 keer in de week.

Maar wat doe ik met mezelf als ik ziek ben *LOL* Ik baal dan als een stekker dat ik ze zelf niet kan doen, dus ik ben altijd vrij snel weer beter Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 14:33

Als ik ziek ben, ga ik toch mesten, voeren en rijden/longeren/losgooien. Ik sla nooit een dag over, tenzij ik weg ben ofzo. Maar ze komen er altijd sowieso al uit en het voeren zou ik kunnen regelen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 14:52

Ik ga eigenlijk iedere dag naar stal tenzij ze me vastbinden Haha! . Als ik zo ziek ben dat ik sta te rillen van de koorts vraag ik mijn man om eventjes te longeren. Manlief is gelukkig gek op paarden en kan heel goed longeren [beter dan ik zelf] en het allermooiste is dat hij niet rijdt Knipoog

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 14:53

Ook al ben ik nog zo ziek, de paarden moeten toch verzorgd worden. Laatst had ik één of ander virus, ik kon niet van de bank afkomen of ik moest rennen naar de wc om over te geven. Wat later op de ochtend toch de paarden buitengezet en tussen elk paard weer even het toilet bezocht (of de tuin toen ik het niet haalde Knipoog )
Als ik zo beroerd ben strooi ik alleen op, dan maar een dagje niet uitmesten en ga ik niet longeren of rijden. Maar dat komt gelukkig niet vaak voor.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 15:00

Het is nog niet voorgekomen, maar stel dat ik te ziek ben en mijn bijrijdster ook niet kan vraag ik Sonja of iemand anders van stal. Ze mogen er van mij gewoon op, longeren of losgooien is vaak lastig als het druk is, bovendien wordt Sheril daar alleen maar beter van. Als ik een beetje ziek ben, zal ik alleen als het niet anders kan rijden. Het paard heeft er vaak niet veel aan, je zelf ook niet (al is het soms wel lekker even te bewegen), en ik vind het ook niet zo eerlijk om je ziek te melden op je werk en wel te gaan rijden. Losgooien, longeren, voeren en mesten OK, maar rijden vind ik eigenlijk te.
Nu ze op stal staan zorg ik er wel voor dat ze iedere dag beweging krijgt (paard kan er niets aan doen dat ik ziek ben), van de zomer in de wei is een dag niets doen geen probleem, zolang ze even nagekeken wordt op wondjes.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 19:09

ok... bedankt voor jullie reacties!! Haha! leuk om te weten hoe jullie dat doen...

keep calm, I'm engaged!!! <3

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 20:58

Ik loop nu al zo'n 3/4 jaar te kwakkelen met mijn gezondheid. Sinds juni/juli vorig jaar wordt er dus ook niets meer gereden, ik hoop van de zomer weer rustig aan te kunnen beginnen met rijden.
Ik heb de pony's thuis staan dus dat scheelt al een hoop.
Ik gooi ze iedere dag los in de rijbak en zodra het weiland goed is gaan ze ook weer op de wei. Uitmesten en voeren doe ik wel zo veel mogelijk zelf.
Als ik echt te ziek of te moe ben en mijn vader is thuis, gooit hij ze los en mest uit. Is hij niet thuis dan strooi ik op en soms blijven ze dan op stal staan.
Voeren probeer ik wel altijd zelf te doen.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 10:11

Ik doe alles zelf, behalve als ik op sterven na dood ben. Ik heb Imker thuis staan, dus moet sowieso zelf voeren, mesten en losgooien. Als het echt niet gaat, vraag ik de buurman. Hij heeft zelf ook een paard en wij verzorgen elkaars paard regelmatig (bijv. als hij of ik op vakantie gaan, dan zorgt de een voor het paard van de ander) dit werkt echt heel goed. We hebben nu zelfs de afspraak dat als ik zie dat zijn paard nog buiten staat als het donker wordt of heel hard gaat regenen, en hij is niet thuis, dan zet ik Ross binnen (heb sleutel van zijn stal/garage/schuur) en hij zet dan Imker binnen.

Toos paardloos

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 13:30

Als ik ziek ben doet Nikki (Charmotte hier op bokt) haar, want die rijdt Jerai zowiezo al bij, en als die echt niet kan iemand van bij ons op stal. Op de stal waar ik vandaag heen ga, staat een andere vriendin van mij met mijn pony, dus als Nikki dan niet kan doet zij jerai als ik ziek ben. Ze zal dan niet altijd tijd hebben om te rijden, maar ze laat haar in ieder geval los. Andersom werkt het precies hetzelfde, dus als zij ziek is, zorg ik dat die van haar eruit komt.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 13:34

Ik heb nog geen eigen paard, en ik heb nu al iemand die mijn paard kan verzorgen wanneer ik ziek ben, of eens op vakantie ben, of wat dan ook. Mijn nicht rijdt zelf ook, en ze rijdt nog western ook, dus dat komt helemaal goed uit. En ik vertrouw haar. Ze kan goed met paarden opschieten...zij kan hem of haar (ligt eraan wat het wordt Haha! ) rijden, losgooien, longeren...wat ze zelf vindt dat het beste is. Wel raar dat dat antwoord niet te vinden is in de poll....die zou nog het hoogst eindigen denk ik.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 13:37

Pinky heeft niet dagelijks beweging in de zin van training nodig. Een aantal uren op de wei is al genoeg.
Meestal doe ik dit zelf, maar als ik echt extreem ziek ben zijn er nog 3 stalgenootjes die dat vast wel willen doen.
Gelukkig ben ik nog nooit zo ziek geweest dat ik het aan iemand anders over moest laten..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 14:07

ik ga ook elke dag.
Ik ben helaas ook vaak ziek en heb heel vaak koorts maar dan ga ik toch.
Ik heb het geluk dat hij er elke dag wel uitkomt en gemest word, maar vanmezelf moet ik er toch naar toe.
Als ik echt bijna niks kan dan knuffel ik hem alleen ff en gooi hem nog even los, maar anders longeer ik hem even.
Maar ik zou hem nooit op stal laten staan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers