ongeduldig...vooral met eten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

ongeduldig...vooral met eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:21

Silas heeft een beetje last van ongeduld.
Dit is op zijn ergst wanneer meneer eten krijgt.
Ik doe de brok en de musli altijd in een soort hangemmer(hoe noem je zoiets....een voerbak zeg maar),maar voordat het erin zit wil Silas me al aan de kant duwen om te gaan eten.
Als hij dan eindelijk mag en ik wegloop,gooit hij met zijn hoofd alle brokken de hele stal door.
Hij gaat zeg maar met zijn neus door de bak,en slaat dan zodat de brokken alle kanten opvliegen........

Waar komt dit door,en kan ik het verminderen>
Ik zie liever dat hij op zijn gemak zijn brok uit de bak eet,ipv alles rond te slingeren.


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:41

Je in geen geval aan de kant laten duwen! Dat mag ECHT NIET! Dat is pure minachting voor jou, mag je heel boos om worden! Achteruit terug naar waar hij vandaan komt en vlug wat!
Je kunt een paard prima leren dat hij achterin de stal moet wachten totdat jij opzij bent en dat hij dan pas mag aanvallen, dat is veiliger ook. Straks struikel je een keer door z'n lompe gedrag en staat hij op je.

Hij weet dat er wat in z'n bak ligt als ik de stal met 'm in loop, achterin doe ik z'n halster af en dan moet hij nog heel eventjes blijven staan, dan doe ik een stap opzij en zeg "toe maar!", hij loopt dan rustig langs me heen naar z'n bak, ik ben dan al uit de buurt. Als je dat heel consequent doet iedere keer dat je de stal in loopt, dan wordt het een gewoonte en gaan ze zelf al achterin staan. Dreigt hij toch een keer over me heen te lopen (even uitproberen of de regels nog gelden is tenslotte altijd leuk!) dan is nu m'n hand opsteken en "wachten!" genoeg. Zeker met zo'n tank als die van mij vind ik dit soort "regels" pure noodzaak voor een veilige en prettige omgang.

Tegen het rondslingeren met voer zou je een grote steen in de bak kunnen leggen, dan moet hij wat meer moeite doen om te eten en kan niet zo gulzig doen.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:08

gelukkig weet Silas(ook een tankje voor mij)dondersgoed dat hij me niet aan de kant mag en hoeft te duwen,ik zet hem wel weer op zijn plek.
En die plek is niet bij de voerbak,maar achterin de stal waar hij MOET wachten tot hij van mij mag eten.
Tot zover gaat het dan nog,maar als hij dus mag,lijkt hij zo gepikeerd dat hij dus het eten als een idioot op wil eten en rondslingert.
Een steen is wel een optie op zich,de voerbak is er wel een die na het voeren uit te stal moet,omdat hij niet vast zit en anders door de stan heen getrapt wordt.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 01:03

dat ding gewoon laten eten

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 01:04

graas is ook erg ongeduldig met eten... ik laat haar altijd maar gewoon...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:35

nou ik wil hem natuurlijk best laten eten.......
Ik bedoelde ook niet dat hij keurig met mes en vork moet eten bij wijze van spreke.
Het is meer dat ik het idee heb dat hij erg gestresst staat te eten,plus dat ik het wel zonde vind dat alles voer(ook slobber en degelijke)door de hele stal gegooid worden.

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:46

Mijn verzorgpaardje hebben we ook geleerd om terug te gaan met het commando terug Bloos Dan gaat hij achterin staan en dan kan ik rustig in zijn voerbak alles eruit halen (strootjes enzo) en de meusli ( zo? Verward ) erin doen en dan "ga maar". En in plaats van steen kan natuurlijk ook zo'n mineralen blok achtig iets in de voerbak

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:50

Mithrandir schreef:
dat ding gewoon laten eten


tsjah...maar je pony moet toch leren om rustig te eten..?
en je niet wild weg te duwen...
zodat alle brokken door de stal vliegen lijkt mij...

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:54

why not? Als hij honger heeft mag hij je best opzij duwen

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:55

er staat een bak eten voor je en je hebt toch een honger en je zus/broer staat voor je plaats en ze blijft daar staan, dan duw je diegene toch weg, waarom mag een paard dat niet *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:57

Ik vind dat niet kunnen,mijn paard heeft gewoon naar me te luisteren,als hij me wegduwt doet hij dat duidelijk niet.
Daarbij is hij ook groot,ik heb geen zin om ondersteboven gelopen te worden door hem.
Hij is al lomp zat.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:11

Mithrandir schreef:
er staat een bak eten voor je en je hebt toch een honger en je zus/broer staat voor je plaats en ze blijft daar staan, dan duw je diegene toch weg, waarom mag een paard dat niet *LOL*


nee dat vind ik niet!
neem ik jou voorbeeld...:
ik neem aan dat je dan ook wel van je ouders geleerd heb om netjes te wachten..
en niet je broertje of zusje maar een eind weg te duwen Verward

ik vind je paard heeft te wachten tot hij mag eten..en hoeft je zeker niet weg te duwen!

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:15

ik vind dat een paardje een beetje respect voor je moet tonen en niet om eten of je op zij te duwen of je dadelijk meetesleuren naar gras of iets dergelijks


ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:18

hoe voer jij?
krijgt je pony ook hooi?
altijd eerst hooi voeren en als ze dit bijna op hebben geef je biks/muesli.
vaak eten ze dan wat rustiger.

en als hij je opzij duwt...terug duwen! geef hem maar een por.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:25

het is niet mijn eigen paard,even ter verduidelijking

Hij krijgt ook hooi ja,een hooinet stampvol.....
maar daar kijkt hij niet naar om,hoij trapt de halve stal in elkaar(niet letterlijk)omdat hij brok wil.en omdat hij weet dat hij dat na het rijden krijgt.
Ik heb hem weleens langer laten wachten,om zo te kijken dat hij rustiger werd,maar dat helpt niet

Wat het opzij duwen betreft,ik duw hem resolut terug op zijn plek.
Hij heeft sowieso al wel snel dat hij probeert de baas te spelen,maar dat pik ik absoluut niet.

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:30

heel apart ja... denk dat het voeren op andere tijden gebeuren moet ( als dat lukt)
in elk geval niet meer na het rijden, maar gewoon op een andere tijd.. tja sommige zijn nou eenmaal zo ongeduldig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:33

Hij is met alles ongeduldig......

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:23

nou dan weet ik het ook niet, dat beesie heeft honger en wilt eten.. als jij maar rustig blijft, anders word het paard nog hyperder

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:06

Mithrandir schreef:
Als hij honger heeft mag hij je best opzij duwen



Meen je dat serieus Verward

Nulla tenaci invia est via

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:32

Margreet schreef:
Meen je dat serieus Verward


ja *LOL*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:33

Dwaas...

Nulla tenaci invia est via

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:07

Margreet schreef:
Dwaas...


thankzz

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:11

Mithrandir; denk niet dat de eigenaar van je toekomsige leasepaard zo blij is als je dat paard zo gaat verpesten

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:53

verpesten?? haaa het zijn dieren hoor maar anywayzz ik heb een ow dus houw me in

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:56

Mithrandir schreef:
verpesten?? haaa het zijn dieren hoor maar anywayzz ik heb een ow dus houw me in


Heel mooi dat je een OW hebt, wat zijn het toch slimme mods hier

Maar weer ff ontopic: je moet je paard flink op z'n donder geven! Jij bent de baas en hij past zich maar aan. Ik heb het met Stan ook gehad en als hij héél drammerig werd, zette ik hem gewoon ff op de poetsplaats en ging ff roken in de kantine. Nu gaat ie rustig op z'n voerbak af. Maar je moet echt je paardje leren dat JIJ de baas bent

Succes! Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne77, Kimmej en 122 bezoekers