Drachtige merrie en dressuurwedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Drachtige merrie en dressuurwedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 09:58

Tot hoever in de dracht mag je wedstrijden rijden?
Ik kan het niet vinden op de KNHS site, maar misschien kijk ik er finaal langs, ben blonT dus ja. Haha!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:03

Je mag zelfs tot aan de geboorte van het veulen wedstrijden doorrijden. Ik denk alleen dat je merrie op een gegeven moment wel aan zal geven dat ze het niet prettig meer vindt te galopperen en dan zul je geen wedstrijden meer kunnen rijden.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 10:19

Oh zo lang joh, iemand zei het al tegen mij maar ik dacht dat het niet zo was. Ik weet alleen dat je internationaal geloof ik moet stoppen bij 5 maanden en bij het mennen ook. En ja een merrie zal zelf wel aangeven of het welletjes is of niet.

xCarlyx

Berichten: 2359
Geregistreerd: 24-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:44

ik heb een drachtige merrie. doet dressuur en springen. met het springen moet je eerder stoppen. met dressuur stop ik een maand voor de geboorte (als ze dat haalt)
mijn paard is errug sterk. de vorige keer heeft ze nog aan de kampioenschappen mee kunnen doen. toen ze 10 maanden was!!! en toen stond ze 5e! dus ik kan vooruit:P het ligt gewoon aan je paard

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:50

Nou bij mijn merrie is de combi sport en fokkerij niet te doen. Ik heb maar 3 maanden normaal kunnen doortrainen en wedstrijden kunnen doen en met 6 maanden dracht moest ik al stoppen met het zwaardere werk en de wedstrijden. Daarna nog wel wat gehobbelt maar echt rijden niet meer.

Ik laat haar nu ook echt even leeg, eerst maar weer eens sporten.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:50

Een meid bij mij op stal heeft met haar paard erg lang doorgereden. Op een gegeven moment wou het wijken ed niet meer, dus moest ze stoppen. Direct een week na de geboorte is ze er weer opgeklommen en rijdt ze nu weer gewoon wedstrijden. In totaal is ze een maand eruit geweest.