mestafhaal in Drenthe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

mestafhaal in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 09:53

Ik vroeg me af hoe mijn mede-drenthen dat doen. Wij hebben nu een aanhangertje vol met mest maar eigenlijk vind ik dat toch wel onhandig. Dus nu wil ik een mestplekje maken, kan heerlijk achteraf waar we het niet zien en niet merken Lachen.

Maar.... als ik tzt die mest wil laten afhalen, hoe en waar doe ik dat en wat zijn de kosten?

Iemand???

'Paint' it 'Black'


Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:26

Vaak zijn er wel boertjes in de buurt die de mest op willen komen halen. Vergoeding is dan al gauw een fles jenever en een kop koffie.
Gewoon eens in de buurt rondvragen.

Bij ons wordt de mest in elk geval zo opgehaald en bij mijn vorige stal ging het ook al zo.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 10:40

Oh da's ook een idee ja. En nog gezellig ook Haha!. Dan denk ik dat ik het zo maar ga proberen. Geeft me in ieder geval respijt om heeeeeel lang na te vragen Haha!. Ik heb niet echt een betonnen mestkuil maar ach, het is even niet anders.

Dank je.

Meer tips zijn uiteraard nog steeds welkom

'Paint' it 'Black'

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:48

Er is toch ook een bokker die zakken mest aan de kant van de weg zet. Passanten kunnen de mest dan gratis meenemen als tuinmest. Ik geloof dat het zo goed loopt dat ze nu een tekort heeft (aan zakken om de mest in te doen Haha! )Ik vind dat echt een geweldig idee.


Edit: topic gevonden, [VMR] Asjemenou; luxe mestafvoerprobleempje...


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 10:51

Verdiend dat ook nog wat???

Ik ga ee'm kieken Haha!

'Paint' it 'Black'

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:51

Fasel schreef:
Oh da's ook een idee ja. En nog gezellig ook Haha!. Dan denk ik dat ik het zo maar ga proberen. Geeft me in ieder geval respijt om heeeeeel lang na te vragen Haha!. Ik heb niet echt een betonnen mestkuil maar ach, het is even niet anders.

Dank je.

Meer tips zijn uiteraard nog steeds welkom


Je moet dan wel oppassen met een controle van de gemeentej... Want ik dacht dat het verplicht was om een betonnen mestkuil te hebben ivm milieuwet of zo iets dergelijks.. Wij gaan onze stal nog verbouwen en men heeft bij ons aangegeven (vanuit de gemeente) dat het verplicht was om een betonnen mestkuil te maken.. Ik weet niet of dit per gemeente verschilt hoor.. Zorg in ieder geval dat het niet vanaf de weg te zien is...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 10:53

Klinkt interesting. Een probleem. Wij wonen landinwaarts. Vlak aan het begin van ons weggetje staat nog een huis. Dus of ik moet vragen of ze er een probleem mee heeft als ik het daar neerzet of ik moet het gewoon in de krant zetten ofzo. Proberen is altijd een mogelijkheid toch?

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 10:53

Vanaf de weg is het op zich niet te zien. Of je moet goed kijken. Maar misschien toch maar even over nadenken. Gemeentelijke boetes zijn niet leuk. Thanks.

'Paint' it 'Black'

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:30

Je kunt dan ook briefjes ophangen bij de supermarkt en de boerenbond enzo, dan weten de mensen het vast wel te vinden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ellepel en 96 bezoekers