les van antoine de bodt!foto's!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

les van antoine de bodt!foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 22:03

Vandaag had ik voor het eerst les van de bekende(op bokt) van antoine de bodt, ik heb veel gelachen maar er ook veel van opgestoken haha. woensdag weer! Ik heb niet verschrikkelijk veel gereden maar veel theorie wat wel leerzaam was. Ik hoop dat ik woensdag meer kan rijden. Wat hij vertelde was dat Asmila een rechtsgebogen paard was die ik op de rechterhand met contrastelling moest rijden zodat het zwakke achterbeen meer ondertrad. en op de linkerhand moest ik haar wat oprichten en schouderbinnenwaarts vragen. Dit ging best goed! Ook hebben we op mijn houding gelet want ik heb nog al de neiging mijn onderbeen naar voren te steken en niet rechtop te zitten, te zien op de foto's. ik heb ook erg gelachen want op een geven moment moest ik 2 keer staan en weer zitten, 2 keer staan enz. echt heel moeilijk want dit is tegen de gewoonte in en je raakt helemaal in de war, ik weet eerlijk gezegt niet meer waar het voor was maar dat zal ik morgen wel even vragen. en misschien weet iemand anders het?
Verder was er nog een pony bijons op stal (extreem probleempaard die de nek vastzet) waar hij 30 min mee bezig was geweest maar bleef vasthouden wij dachten zelfs hij kan de pony niet losmaken maar daarna ineens liet die ineens los. dat was zo'n mooi gezicht! We stonden met open mond te kijken. De mensen die de methode niks vinden die moesten eigenlijk komen kijken want dat was echt het toppunt van probleempaard ze hadden alles al geprobeerd, dure lessen van topruiters fysio enz. dat hij dat ineens kon met dat beestje echt super! Ook was er een paard met zware hoefkatrol die zwaar kreupel liep en ineens super regelmatig liep. echt wonderbaarlijk!
maar goed hier de foto's je kunt wel zien datik vette lol had haha!


Afbeelding
Het begin uitleg
Afbeelding
contrastelling op rechterhand

Afbeelding
schouderbinnenwaarts op linkerhand
Afbeelding
2 keer staan 1 keer zitten in draf haha echt moeilijk, ik lachen
Afbeelding
handen in de zij met staan heupen naar vorenmet zitten stukje naar voren ff lastig om uit te leggen
Afbeelding
HEY niet aan me kont zitten! Knipoogmet staan niet helemaal naar voren alleen je heupen!
Afbeelding
schouders naar achter, been stukje naar achter
Afbeelding
benen goed( ik luister geconcentreerd)
Ik vroeg nog of de beugels wat langer moesten hij zei dat ik zo netjes reed en de beugels wel gaatje langer mochten als dat makkelijker reed.
Het was leerzaam en hij zei dat ik talent (leuk comlimentje!)had en dat het zonde was dat ik niet wist hoe het paard rechtgericht moest worden(daarom kwam ik om dat te leren haha) en hij vroeg aan publiek wie ze schuld is dat?ïk zei aan mij nee dat was het niet. ander zei: het paard dan?nee dat ook niet. hij zegt de gene die haar begeleid!me instructrice gelijk wegduiken haha. maar hij heeft haar daarna er meteen bij geroepen omalles duidelijk uit te leggen en ze heeft eigenlijk 2 uurtjes prive les gehad haha. Nee was echt een leuke dag. sorry voor de veel tekst maar dat moest ff [/img]

Mijn nieuwe aanwinst: Bas! (Florencio x krack c)


Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:14

Leuke foto's Lachen
haha dat 2 keer staan en 1 keer zitten in draf ga ik ook een keer proberen Knipoog

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:15

leuke foto's
lijkt me idd heel leerzaam dit, leuk complimentje.
Succes met asmila

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:18

Fijn dat je zo een leuke dag gehad hebt!
Voor Antoine is elke reden goed om aan de meisjes hun kont te zitten Tong uitsteken

Ik heb twee weken terug met enkele bokkers een erg leerrijke stage van hem gevolgd van 5 dagen.
Op Bokt is er nogal veel commotie rond geweest Tong uitsteken

Dat twee keer staan-1 keer zitten, is om je een meer afhankelijke zit te leren met wat meer evenwicht.

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:19

haha , zo te zien veel geleerd weer OK dan!
Veel plezier nog Tong uitsteken

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:19

leuke fotos!!
ziet er erg leerzaam uit!!

<3

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:58

He Nicole, leuke foto's joh!! Pling

Woensdag kom k wel ff kijken, wil ik oowk wel ff zien!!

K vond het vandaag idd ook leerzaam!!!

http://www.vanderwijstfotografie.nl
Prachtige trouwfotografie http://www.theysaidyesfotografie.nl


j0rinda

Berichten: 412
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:03

wel tof dat tie dat paardje los gekregen heeft en je hebt een leuk paardje hoor

navaja - Z1+1
2e jaars pabo student

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:05

Leuk joh Lachen Zal idd leerzaam zijn geweest, heb je weer wat nieuwes om aan te werken.

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:18

supergoed tip, ik ga het zeker proberen.

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 06:59

ik ga het ook eens proberen

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:17

hey! superleuke foto's!
Ik vind antoin super! heb em wellis aan de gang gezien, helaas ff geen geld om zelf lessen te volgen..
Dat 2x staan 2x zitten ga ik ook ff proberen Lachen
succes verder met je paardje! het ziet er leuk uit! leuke combi Knipoog

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:17

Idra schreef:
Dat twee keer staan-1 keer zitten, is om je een meer afhankelijke zit te leren met wat meer evenwicht.


Dat moest natuurlijk ONAFHANKELIJKE zijn Haha!

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:34

Leuke foto's..
Mooi paard!

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:02

Ziet er heel leerzaam uit... Ik wil ook een les Lachen

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:49

Interessant he??
Ik ben ook bij hem geweest en mocht het toen proberen op een paard wat al langer in training stond daar. Een Grand Prix paard met problemen.
Wat een beest!
Maar goed, ook dat 2x staan, 1x zitten.
Het is me geloof ik 3x gelukt Haha!

Maarre, ziet er goed uit! En nu volhouden OK dan!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:17

Hebben jullie nou nooit gehad dat die op een gegeven momend de mensen aan de kant stond te vertellen wat er moest gebeuren ipv de gene die les hadden?

Hij kwam regelmatig bij ons op stal.. en daar mocht je dan door heen rijden.. mij legte die alles uit.. en de gene die clinic hadden en zich suf betaalde hoorde er weinig van.. Verward

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!

kellymoppie

Berichten: 96
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:49

ziet er goed uit hoor, ik heb ook een paar lessen gehad van hem, maar het was niet meer nodig

Onderschrift loos

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:28

M3isSi3j schreef:
Hebben jullie nou nooit gehad dat die op een gegeven momend de mensen aan de kant stond te vertellen wat er moest gebeuren ipv de gene die les hadden?

Hij kwam regelmatig bij ons op stal.. en daar mocht je dan door heen rijden.. mij legte die alles uit.. en de gene die clinic hadden en zich suf betaalde hoorde er weinig van.. Verward


Ja klopt, op die 5-daagse stage had hij ook soms wat moeite met aandacht verdelen als je met 3 in de bak reed Knipoog
In geval van een clinic denk ik dat dat nog versterkt wordt, omdat er nog een heleboel publiek naar komt kijken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:04

Wat goed dat hij ook zoveel aandacht besteed aan je houding. Ik moet zeggen dat ik met die bovengenoemde 5-daagse stage het idee had dat hij daar helemaal niet op lette, aangezien de houding van de ruiters niet echt goed te noemen viel.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:44

Leuk dat je les van hem hebt gehad. Hij geeft idd erg goed les en je kunt veel van hem leren.
Hij zelf vind vooral paarden met veel problemen echt een uitdaging om mee te werken en vooral als je dan in zo'n korte periode al zoveel verbetering ziet.

Wodan en ik onderweg in de M2

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 00:51

Tessebes schreef:
Wat goed dat hij ook zoveel aandacht besteed aan je houding. Ik moet zeggen dat ik met die bovengenoemde 5-daagse stage het idee had dat hij daar helemaal niet op lette, aangezien de houding van de ruiters niet echt goed te noemen viel.


Laat ik dat even rechtzetten. Hij heeft elk van ons apart genomen met uitleg hoe we onze zit konden verbeteren. Bij mij ging het er vooral om dat ik mijn heup naar voren moest kantelen (staat op video Tong uitsteken). Ik zat eerst meer met mijn heup naar achteren gekanteld, nu moest ik ze naar voren kantelen, maar ik had dan de indruk dat mijn rug holler werd. Die commentaar heb ik ook gekregen op de foto's hier geplaatst, maar dat moest dus van hem. Ik rij nu thuis ook zo. Ik moest meer zitten op driehoek schaambeen-zitbeenknobbels dan zitknobbels alleen, wat ik dus eerst deed. Lachen
Verder heb ik van Antoine wel wat complimenten over mijn houding gekregen, dus slecht is mijn houding zeker niet. Maar ach, die foto's blijven momentopnames natuurlijk. Videobeelden zouden beter geweest zijn Knipoog

Asmila

Berichten: 518
Geregistreerd: 15-10-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 17:54

vandaag heb ik weer les gehad van adb en het ging veel beter houding ed ook appuyeren geoefend was erg leerzaam ik weet nu dat ik op de linkerhand mijn gewicht naar rechts moet zetten om de aanleuning te krijgen op de rechterteugel, werkt echt! videobeelden hebben we trouwens vandaag gemaakt maar het is erg moeilijk om die erop te zetten, veel te groot;)

Mijn nieuwe aanwinst: Bas! (Florencio x krack c)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:34

M3isSi3j schreef:
Hij kwam regelmatig bij ons op stal.. en daar mocht je dan door heen rijden.. mij legte die alles uit.. en de gene die clinic hadden en zich suf betaalde hoorde er weinig van.. Verward


Helaas kon ik geen foto van je vinden in je profiel maar ik denk dat ik wel ongeveer weet hoe je er uit ziet: Jong en Mooi

Leuk om te lezen Asmila. Als ik het goed begrijp had jouw instructrice eigenlijk een lesje mee moeten draaien en niet jij!
Nu ken ik je instructrice niet maar ik zag wel dat je in Nijmegen woont, in dezelfde stad als Henk en Wilma van Bergen. Dat geeft dan helemaal geen excuus om slecht les te genieten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:53

ik zou ook weleens een les of clinic van hem willen rijden.
ben benieuwd of hij ooit in Brabant komt
heeft hij een site oid?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers