Wel eens gevraagd naar Ruiterbewijs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Wel eens gevraagd naar Ruiterbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 21:11

Ik ben vroeger altijd met mijn lease pony naar buiten geweest zonder bewijs of iets dergelijks, rij met mijn huidige paard nooit buiten, maar ga nu weer een paard leasen en waarschijnlijk ook buiten rijden, maar worden jullie nou wel eens geontroleerd op dat bewijs? het schijnt wel verplicht te zijn, toch? Anders moet ik maar eens gaan kijken voor zo'n ding (enig idee hoe duur dat is?)

Edit Elles: enorme, rooie koeienletters eruit gehaald >;)


StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:38

Ooit gehad, maar niet meer verlengd. Geen hond die geïnteresseerd is in je ruiterbewijs, tenzij je in enkele specifieke natuurgebieden wilt gaan rijden.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 21:43

nee okey thanks.. en elles ofzo.. waarom heb je dan je mogelijkheid om grote letters te zetten.. leuke regels Scheve mond

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:43

Ik heb hem wel, maar nog niet nodig gehad...verleng hem wel...op de veluwe of sommige stranden heb je hem wel nodig. Dat is dan wel handig als je hem heb mocht je op vakantie gaan o.i.d.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:44

Ik heb een ruiterbewijs, verleng hem braaf maar doe er niets mee. Ben er ook nooit naar gevraagd.

Je suis Charlie.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:01

Bij ons mag je de duinen niet in als je geen ruiterbewijs hebt, als je een duinkaart koopt moet je je ruiterbewijs laten zien. Op je duinkaart staat ook het nummer van je ruiterbewijs.

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:20

Had hem nodig om vergunning voor Goois Nat. Res. aan te schaffen.

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:45

Bij ons in het duin (bij heemskerk/Castricum/Egmond) heb je geen ruiterbewijs nodig. Is ook nog nooit naar gevraagd.

Ik koop ook elk jaar keurig een jaarkaart voor het duin, zelfs die is nog nooit gecontroleerd.


wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:59

Bij ons op de veluwe is het eigenlijk verplicht.
Ik heb hem wel, maar ik heb hem nog nooit hoeven laten zien.

Nieuw profiel! Eindelijk

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 23:30

oke thanks ik weet genoeg, ik neem er geen een Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 00:01

Ik heb er geen en ben nooit gecontroleerd...
Wil het wel misschien ooit nog eens Tong uitsteken

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 01:00

ik echt nog nooit!!!!!!!!!!!!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 01:00

eigenlijk wel stom dan, zonde van je geld!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 01:12

Aan het ruiterbewijs hangt een verzekering die je dekt voor een schade die je paard aan derden aanricht tot 2 Miljoen.
En dat is erg veel als je dat zelf op moet hoesten....

Je suis Charlie.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 01:15

nee dat is nou net niet waar

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 01:39

Citaat:
Aan het ruiterbewijs hangt een verzekering die je dekt voor een schade die je paard aan derden aanricht tot 2 Miljoen.
En dat is erg veel als je dat zelf op moet hoesten....


..in guldens ja.
Een normale WA verzekering is tot 1 miljoen gulden (dacht ik) maar kun je voor een of twee tientje(s) per jaar premie (euro!) verhogen hoor. Een WA verzekering is verplicht en dubbel verzekeren is verboden(!!).
Ja, en ik weet dat ze met die WA verzekering 'leuren' om maar ruiterrijbewijzen 'te verkopen'.
Ik heb mijn ruitersrijbewijs in 1983 gehaald en er is nooit naar gevraagd. Als je dus niet een natuurgebied/duinen in de buurt hebt, waar er wel naar gevraagd wordt, is het idd zonde van het geld.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 07:36

ik heb de mijne in 91 gehaald, toen riepen ze al een paar jaar dat het nu echt verplicht ging worden. bla bla. bla.... ik heb hem nooit verlengd, vind het gewoon geldklopperij.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 07:46

PeruaansePas schreef:
hoor. Een WA verzekering is verplicht en dubbel verzekeren is verboden(!!).


Een WA verzekering is idd. verplicht, maar geen hond die ooit komt controleren of je wel verzekerd bent. En ik ken er genoeg die niet verzekerd zijn. Ik ken ook mensen die niet verzekerd hebben autogereden(autoverzekering is ook verplicht) , brokken hebben gemaakt, en de rest van hun leven mogen dokken voor de ellende die ze een ander hebben aangedaan.

Je suis Charlie.

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:35

Je gewone verzekering dekt de schade net zo goed als een ruiterkaartverzekering, dus waarom dubbelop?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:38

irish_lady schreef:
Je gewone verzekering dekt de schade net zo goed als een ruiterkaartverzekering, dus waarom dubbelop?


Welke gewone verzekering? De WA verzekering? Ja, maar die moet je dan wel hebben.

Ach ik heb dat ding, en als ik hem nogeens zou moeten halen zou dat wat meer moeite kosten. Ruiterbewijs in westernstijl is namelijk nog niet zo ingeburgerd...Lips are sealed En ik stap echt niet meer op een dresuurzadel/vhz zadel om het nogeens te halen...

Voor het bedrag dat het kost om de het opnieuw te moeten afleggen kan ik 10 jaar verlengen....Haha!

Je suis Charlie.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:03

Ik heb hem ook, maar ben er ook nog nooit naar gevraagt. Ik verleng hem wel altijd.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:30

Cassidyschreef:
Citaat:
Een WA verzekering is idd. verplicht, maar geen hond die ooit komt controleren of je wel verzekerd bent. En ik ken er genoeg die niet verzekerd zijn. Ik ken ook mensen die niet verzekerd hebben autogereden(autoverzekering is ook verplicht) , brokken hebben gemaakt, en de rest van hun leven mogen dokken voor de ellende die ze een ander hebben aangedaan.

Als je niet verzekerd bent en er wordt schade veroorzaakt, dan komen ze er achter dat je onverzekerd rond hebt gelopen...Je krijgt daar een hoge boete voor + de schade zelf betalen...dan ben je wel even bezig met betalen, ja. En een WA-verzekering kost ongeveer 30 euro per jaar (dekking van 1.500.000,00 euro bij FBTO/even opgezocht), dus daar hoef je het niet om te laten...
Ik hoop dat ik nooit schade krijg van een onverzekerd persoon...

Verder ben ik het met Helga eens

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:36

ik heb dat ruiterbewijs gehaald ivm de verzekering. Dat wilde de eigenaar van mijn verzorgpony, zodat als ik ooit met mn pony tegen een auto aan zou lopen, dat ik dan goed verzekerd ben. Ik heb het nog nooit nodig gehad, en ik heb dat ding al een jaar of zeven!!

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:45

Ik vind het zelf ook een goede ervaring je leert regels in het verkeer kennen (niet dat ik ze echt gebruik hoor Lachen ) maar je weet ze wel. Je bent gewoon een ervaring rijker. Ik heb mijn ruiterbewijs nu sinds maart, heb het nog nooit hoeven laten zien. Maar vind wel dat ik een stuk wijzer ben geworden. En idd. de wa verzekering als je paard schade aanricht ben je er voor verzekerd.

O
[TK] Kieffer Garmisch zadel maat 2 PB voor meer info!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:59

Citaat:
Dat wilde de eigenaar van mijn verzorgpony, zodat als ik ooit met mn pony tegen een auto aan zou lopen, dat ik dan goed verzekerd ben.

Helaas blijft de eigenaar aansprakelijk! Maar dat zal hij wel niet weten.

Maar wat ik wel goed vind aan het ruiterbewijs is dat je een bepaald niveau van de theorie en praktijk (toch een soort diploma) kan aantonen. Wat dat betreft heeft de eigenaar van je verzorgpony wel een goed punt. *LOL* Vooral de verkeersregels zijn belangrijk. Alleen dat jaarlijkse verlengen en de kosten die dat met zich mee brengt vind ik onzin. Dat heb je met een autorijbewijs ook niet jaarlijks...

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, LadyFiesta, loowny, Marigo, Myrthe1, noordje, Trendiction, xLauLaUx, Zoolgangster en 96 bezoekers