mijn hond bijt en likt aan zijn poten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Patricia20
Berichten: 1389
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

mijn hond bijt en likt aan zijn poten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 21:18

hallo allemaal

even een vraagje hier want ik weet me geen raad verder. Scheve mond
mijn jongeste hondje chika "bijt" en likt al vanaf 6 maanden op haar poten...
gewoon als ze rustig is.
het is niet open of kapot maar het is wel zeiknat dan... en (door het speeksel ?) zijn de haren op de pootjes (zijkant en onderkant) ook helemaal rood verkleurd. weet iemadn wat dit zou kunnen zijn?
ze is al geprikt op allergie... maar dat was allemaal goed, gras is het ook niet .... en voeding ook niet omdat ik al over ben gestapt op ander voer...
en dat gaat heel goed
het is wel een druk (adhder Tong uitsteken) hondje, en soms best nerveus.... zou het kunnen dat ze zich zo ontspant? ze geeuwt ook veel ( weet dat dit bij honden is om rustig te worden)
iemand ideeen? Verward

groetjes patricia

(L) Chicka & Spooky (L)


Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:22

Is haar huid ook rood? Misschien verveelt je hond zich? Omdat je zelf al zegt dat ze erg druk en onrustig is. Dit lijkt me niet onspannen, meer vervelingsgedrag.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:25

Onze hond heeft dat ook gehad. Haar kussentjes waren toen kapot..


Patricia20
Berichten: 1389
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 21:29

ik doe zoveel mogelijk met haar omdat ze ook zoveel energie heeft... ik fiet"(bijna) elke dag met haar laat er zowiezo elke dag rennen, speelt altijd met mijn ander hond,ik heb echt geen idee verder....... lijkt me niet dat ze zich verveelt iniedergeval :S
oh en haar kussentjes zijn niet kapot...
en soms is de huid wel wat rood ja er zitten ook (heeeel soms) kleine rode ultjes tussen de kussentjes zeg maar :s maar ik heb eerder het idee dat dat door at "bijten"komt :S
zucht ..... weet het niet meer :S

(L) Chicka & Spooky (L)

IcePrincess

Berichten: 7740
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:35

bij katten is dat likken een teken van stress, die likken dan hun hun pootjes kaal. Zou dat bij honden dan ook zo zijn?
Of misschien vlooien ofzo?

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:39

Dit is een heel lastig probleem. De hond van een vriendin van mij doet dit al bijna haar hele leven. Het schijnt te helpen als je flink met de hond aan het werk gaat (behendigheid/ flyball/ speuren oid) om de hond af te leiden. Dit soort honden hebben vaak werk nodig waar ze geestelijk moe van worden. Het kan dus stress en verveling zijn, dus probeer het eens uti of het helpt. De hond van mijn vriendin daar wordt heel veel mee gedaan en dat helpt allemaal niet, maar je weet het maar nooit. Ik zou zelf anders eens naar een homepatisch dierenarts gaan. Ik weet wel een goede, maar die zit helemaal in het oosten van het land.

Patricia20
Berichten: 1389
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 21:41

hmmz ja zat ook al aan stress te denken maar ja waarvan ...
ze is vlo vrij voorzover ik weet anders hadden mijn adnere dieren ze ook wel gehad ... hmmz
ik heb haar met de fles groot geracht en "hangt" wel heel erg aan mij
ze is ook snl jaloers als er iemadn anders in de uurt komt....
dus misschien wel stress ja?

ik ga der nog maar weer is observeren Knipoog bedankt voor de tips:D

groetjes patricia

(L) Chicka & Spooky (L)

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:47

Hai.
Je moet eens kijken of de haren die tussen de teentjes zitten niet te lang zijn. Daar kan een hond ook last van krijgen.
Zoja, moet je ze eens vorzichtig kort knippen. Zo niet dan weet ik het niet!
Succes

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:49

hahahahah.... sinds 2 dagen heeft mijn kitten van 12 weken een nieuwe hobby: duimzuigen... als ze wat moe is... of een beetje ligt te doezelen, gaat ze aan haar achterpoten sabbelen... ze likt aan alle 2 de poten (de kussentjes)... vandaag waren we bij de dierenarts en hij zij dat het gewoon nog een "zuigreflex" was...
heb al filmpjes gemaakt... wil ze ook nog op bokt zetten, te grappig gewoon... je hoort haar ook echt sabbelen Lachen

Patricia20
Berichten: 1389
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 23:26

haartjes zijn kort bij haar trim er namelij kzelf omdat ik in een trimsalon werkte Knipoog
maar goed, ze sabbelt ook wle atijd op de knuffelhartje (idd zuigereflex)
hmmmz

(L) Chicka & Spooky (L)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:06

onze vorige hond deed dit ook en kreeg soms ook bultjes. hij had last van stapfilococcen bacterie in zijn bloed en dat was heel lastig uit te bannen. dus bloed laten controleren zou geen verkeerde zaak zijn want het is een vervelend gevoel voor je hond als ie dat heeft.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:31

onze hond die doet dat uit verveling.
al z'n hele leven lang.

van alles erop gesmeerd zodat hij niet meer zou slikken maar hij slikt stug door.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:16

Meestal is het inderdaad of een allergie of verveling.
Niet meteen gezegt dat het hier het geval is hoor, ik ben namelijk geen DA Knipoog

Maar als je je hond nu al zoveel beweging geeft is haar conditie natuurlijk al toppie, hoe meer je met haar doet hoe beter haar conditie word en hoe moeilijker het is het dier 'tevreden' te houden, kijk daar dus wel wat mee uit.
Wat je als alternatief kan doen is denkspelletjes met ze gaan doen, zorgen dat ze moeten gaan denken, dat is iets wat vreselijk moeilijk voor ze is en ze erg uitput, zeer effectief tegen verveling.
Betekent wel dat jij ook meer moeite moet gaan doen geschikte spelletjes te verzinnen, ga bijv. eens dingen verstoppen die ze moet zoeken, en dat steeds moeilijker maken.
Doe meerdere dingen in een mandje en ga daarmee aan de gang zodat ze alle namen daarvan kent, bijv. een bal een knuf en een vreemd nieuw voorwerp erbij en vraag aan haar datgene eruit te halen wat jij haar vraagt.
Ga wat minder lopen, sla eens een keer over en ga dus die denkspellen doen.

Ik heb zelf hier een BorderCollie, eentje die flink hyper kan zijn, je moet ze bezig houden en niet alleen conditie-gewijs.

ps, wat voor hond heb je?

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:45

Toch doen ze het ook vbaker als ze een vlooien allergie hebben, ik zou zelf toch maar een keertje extra aan de antivlo gaan.

Patricia20
Berichten: 1389
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 20:55

spuit der morgen wel weer in dan voor de vlooien ....
je weet het maar nooit..
maar het is een kruising van van alles, haar moeder was een labrador/bordercollie en haar paps een goldenretriever/jack-russel dus van alles wat en veel terriers erin haha
ga idd die denkspelletjes doen, daar ws ik nog niet opgekomen...
en zal ook toch dan maar weer de bloed laten testen ...

groetjes patricia edankt voor de tips Knipoog

(L) Chicka & Spooky (L)

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:09

Chicka is gewoon een vuilnisbakkeras Tong uitsteken

The journey of a thousand miles begins with a single step.

lizzytje
Berichten: 273
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:39

Ik heb ook een hondje, teckeltje, lotje heet ze Haha! . Die is nu 3 en die heeft het ook vanaf haar geboorte gedaan. Ze is helemaal gezond, maar ook lotje heeft een zeer druk karakter en ze is heel nerveus. Ze is volkomen gezond en haar kussentjes enzow zijn ook niet kapot, we hebben ons er in het begin ook wle zorgen om gemaakt, maar ze loopt er normaal op en is 100% gezond verklaart door de dierenarts. OK dan!

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:45

Ik ben met mijn hond overgestapt op voeding zonder conserveringsmiddelen. Ik weet niet of het toeval is of echt daardoor komt, maar ze bijt nu al heel lang niet meer aan haar poten.

Patricia20
Berichten: 1389
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 20:31

ja anders probeer ik idd maar weer eens ander voer.. en lizzy misschien is hte toch ook wel zo omdat ze zo druk en nerveus zijn dan ofzo :S
net asl mensen (als ik zenuwachtig ben ofzo wiebel ik met me benen zeg maar :p )

(L) Chicka & Spooky (L)

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38666
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:46

Het veelvuldig bijten en likken aan de voorpoten is vaak een teken van voedselallergie. Overgaan op een ander voer, zoals bv hierboven besproken, doet vaak wonderen.

Ben je een Bokker of een Jokker....



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: blacky15, Eleeke, GrapeshotBot, Maliboe, perdjes, Rosalie_91 en 183 bezoekers