[Fotoverslag] Mennen met Dikke Dirk *2*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

[Fotoverslag] Mennen met Dikke Dirk *2*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 21:02

Na de wandeling zijn Hubolover, ik en mijn ouders dus naar de huifkar gelopen, waar we de tent nog op moesten gaan zetten. We kwam op de camping aan en zagen kinderen in ónze huifkar zitten en spullen pakken. Ik vind het maar vreemd, wie doet dat nou ? Ik liep het toiletgebouw om, en zag een tweede huifkar staan.. mét haflinger. Toen had Dirk er een weidemaatje bij. Ik had eigenlijk helemaal geen zin om de tent op te zetten, maar probeerde het toch. Wederom hebben we lopen schreeuwen dat we het bouwplan nodig hadden, maar dat was volgens mij pa niet nodig ( ahum Schijnheilig ) Wij kregen hem dus weer niet normaal opgezet, en mijn pa heeft het zo'n beetje weer allemaal gedaan. Ik ben dus echt nutteloos, ik kan dat echt niet Verward
Toen wilden we weer op dirk gaan rijden, en zijn we naar de nieuwe buurtjes gegaan om te vragen of hun teigeltjes in de emmer met paardenspullen hadden zitten. Hun hadden alleen een halstertouwtje, dus helaas... Mijn creatieve moeder kwam toen met een oplosing: scheerlijnrn van de tent gebruiken als teugels. Maar omdat dat snijd kwam ze met de allerbeste oplossing: we mochten de leren hondenriem gebruiken. Zodoende hebben we Dirk uit de wei gehaald, gepoetst en zijn hoofdstel aangedaan. De riem hebben we aan het bit bevestigt, en toen zijn we erop gaan rijden. Wi jzijn zeer stoute meisjes: we reden zonder cap Lips are sealed

Afbeelding
Ik op dirk in de split én in draf

Afbeelding
Carmen ook in de split..

Toen we klaar waren met rijden heeft hij nog 2 klokhuizen gekregen, en heb ik nog tig keer emmers water aan lopen dragen. De haflinger, kim, bleef maar achter Dirk aan lopen. Op een gegeven moment kregen ze ruzie en raakte dirk nog gewond ook Scheve mond Hij had een diepere wond in zijn achterbeen, en een klein schrammetje op een van zijn kogels. OP aanraden van de boer hebben we het afgespoelt met water, en daarna mocht dirk weer de wei in. Kim heeft nog heel de nacht achter dirk aangelopen, ze gunden elkaar echt geen rust. De volgende ochtend vonden we dirk in de wei, helemaal slaperig op zijn zij..

Afbeelding
Links kim, rechts dirk

De derde dag hadden we ronduit bagger weer, het regende en was echt ijskoud. Soms was het even goed te doen, maar over het algemeen vond ik het toen niet leuk, vooral ook omdat ik omkwam van de buikpijn. 's Middags hebben we nog een pan kippensoep gekookt, en er lekker een boterham in gesopt [ wat klinkt dat vies nu Haha! ]

Afbeelding
Mijn pa aan het mennen

Afbeelding
Afrika Schijnheilig
Lees: stukje heide in drenthe..

Na een baggerlange tocht konden we de camping ook al niet vinden, we zijn overal 3 keer van verschillende kanten voorbij geraced met de huifkar... Moet een bizar gezicht zijn geweest, hoe dan ook. Uiteindelijk zijnwe naar 'Het Kasteel' geweest, in het plaatsje diever. Dit was heel dichtbij de camping waar we de eerste nacht hebben doorgebracht. 's Winters is het daar een pensionstalling fozo, ze hebben er echt gigantisch veel paarden staan. De baas van de camping ging nog rijden, waardoor we van een fijn staaltje dressuur mochten genieten. Ons dirkje kon daar in de wei bij een andere fjord, waar hij direct dikke maatjes mee was. Ze deelden zelfs hun gras.

No way dat carmen en ik de tent op gingen zetten in dat natte gras, is bovendien ook veel kouder. Daarom hebben we die nacht in de huifkar geslapen, met zijn vieren i.p.v alleen mijn ouders. Ik heb het toen voor het eerst niet koud gehad Tong uitsteken en we zaten lekker droog tijdens de stortbui die avond. Op de camping liepen ook 2 honden gewoon los, eentje hupste bijne onze huifkar binenn Verward Hi jliep ook heel zielig met zijn tak achter mensen aan, niemand wilde met hem spelen. Dus wij hebben een balltje van onze hond gepakt om met hem te spelen, het enigste probleem was dat je de bal niet meer terug kreeg.. Scheve mond Ik heb nog wel wat foto's van die hond gemaakt, hij heette Sandor.

Afbeelding
Sandor aan het spelen op het gras, de volgende dag alweer..

Afbeelding
Dirk voor de rijbak, vlak voor het inspannen

Afbeelding
Dirk ingespannen, mijn pa met Sandor

Toen gingen we op weg naar het verhuurdbedrijf, waar we dirk weer achter moesten laten. We konden alleen niet de korte route door het bos nemen, vanwege de hoosbuien de nacht ervoor. Zodoende zijn we via Vledder gereden, wat best een eind om was. Gelukkig had mijn moeder snoep bij, dus we hebben toffees en zuurtje gekauwt.

Afbeelding
Mijn moeder gaat uitdelen.. naja... voeren..
Wanneer je aan het menne was werd dat dus gewoon in je mond gepropt

Afbeelding
Onze hond vanuit de huifkar, zijn uitzcht. Wanneer er strepen op de weg stonden werd je een beetje tureluurs, de hond ook. Dan gingen zijn oren zo raar hangen Haha!

Afbeelding
Carmen het laatste stukje op de bokt, ik heb daarna nog een heel kort filmpje gemaakt.
Het paard lopot daar, en dan draait carmen zich om en zegt "oh oh"
Echt puur toeval, maar goed..

We hebben Dirk en de huifkar weer afgeleverd, hij liep meteen naar de wei helemaal achter op het land. Toen we in de auto op weg naar huis gingen zagen we hem nog even staan Lovers

Ik vond het echt een superleuke en rustige vakantie, en het is zeker een aanrader / voor herhaling vatbaar. Ik zal Dirkje missen, echt een súperbeestje Lachen

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B


__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:09

Carmen het laatste stukje op de bokt, ik heb daarna nog een heel kort filmpje gemaakt.
Het paard lopot daar, en dan draait carmen zich om en zegt "oh oh"
Echt puur toeval, maar goed..


die vanwege censuur niet geplaatst mag worden Clown (hij is echt veel te erg Nagelbijten / Gniffelen )

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 21:15

hubolover schreef:
Carmen het laatste stukje op de bokt, ik heb daarna nog een heel kort filmpje gemaakt.
Het paard lopot daar, en dan draait carmen zich om en zegt "oh oh"
Echt puur toeval, maar goed..


die vanwege censuur niet geplaatst mag worden Clown (hij is echt veel te erg Nagelbijten / Gniffelen )


die vanwege volle upload voor filmpjes niet geplaatst word, omdat mijn account verloopt als ik hem helemaal volplet Schijnheilig

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:21

Flutterby schreef:
die vanwege volle upload voor filmpjes niet geplaatst word, omdat mijn account verloopt als ik hem helemaal volplet Schijnheilig


en dat is maar goed ook Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:28

Wat een leuk verslag zeg.
Lijkt me echt hartstikke leuk om een keertje te doen, wij hebben ook eens geinformeerd om het te gaan doen....maar nu moeten we nog even een paar jaartjes wachten tot ons zoontje wat ouder is........maar ik wil dit zekers ook een keertje meemaken......helemaal na het zien van jullie foto's.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 19:22

Ik vond het echt een aanrader, heerlijk ontspannen enzo Haha!

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 04:56

Lijkt me echt geweldig om dit ook een keer te doen.
Maar no way dat ik mijn ouders in een huifkar krijg MET een paard ervoor zonder paard zal vast wel lukken maar daar heb je zo weinig aan he

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 10:00

Wie gaat er volgend jaar met Hubolover en mij mee op vakantie naar Dikke Dirk Haha! ?

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Reen
Berichten: 352
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:37

Ikkuh! Tong uitsteken
Zoiets zou ik ook een tijd geleden (paar jaar) gaan doen met mijn ouders
maar het was toen niet door gegaan, wat ik heel jammer vond.
Maar na dit verslag te hebben gelezen ga ik mijn ouders maar weer eens proberen over te halen!

__Carmen__

Berichten: 1189
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:03

Flutterby schreef:
Wie gaat er volgend jaar met Hubolover en mij mee op vakantie naar Dikke Dirk Haha! ?


dan neem ik WEL teugels mee
en een zweepje kan ook wel eens handig zijn Vork

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-04 20:53

Neuh, ik had er geen problemen mee hoor Haha!
Schijnheilig

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LuCa88 en 235 bezoekers