Zavanya op de keuring 21 juli

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Zavanya op de keuring 21 juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 19:35

Hier een paar foto's van Zavanya op de NRPS keuring te lunteren.
Zoals sommige weten had ik haar niet geschoren en gaf de jury hier duidelijk aan dat ze dit absoluut niet charmant vonden.
Oordeel zelf.

Zavanya is naar haar ziekte zo goed als hersteld en groeit goed, al houd ze haar veulenvacht langer vast want op de kering waren meerdere veulens van haar leeftijd die zo goed als verhaard waren, denk toch dat dit nog een nasleep is van de bloedafbraak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr, nadezda


StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:15

Citaat:
Zoals sommige weten had ik haar niet geschoren en gaf de jury hier duidelijk aan dat ze dit absoluut niet charmant vonden.


Zeiden ze dat letterlijk tegen je? Of moest je dat indirect opmaken uit hun commentaar? M.i. kan een goede jury toch wel door zo'n veulenvachtje heen kijken Verward ?!? Het gaat toch om de bouw en de gangen? Beetje jammer dus!

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 20:29

Nou dat is ook een beetje het probleem want 2 jaar geleden had ik ook een ongeschoren hengstveulen wat veulenkampioen werd maar nu zeiden ze letterlijk: jammer van de veulenvacht ziet er niet echt charmant uit.
Ik stond daar zelf niet bij want ik had er zeker wat van gezegd, ik vind dat ze erfoorheen moeten kijken en dacht dat ze dat ook altijd deden.

vivian001

Berichten: 425
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:57

Snap het probleem ook niet. Het veulen is mi zo goed te beoordelen. Netjes ingevlochten (halslijn goed te zien), teveel haar aan hoofd is net bijgewerkt.Charmant zou zijn als hij het kwijt was, maar is niet zo, want hij is daar blijkbaar nog niet aantoe. Tja dat zij veulens en daar moeten ze doorheen kijken als ze net in die fase zitten lijkt mij. Was het nog wel een geslaagde dag na dit gezeur?

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 21:13

Op zich was de dag best geslaagd , helaas wel een 2e premie maar Zavanya wilde dan ook echt niet meer showen na 1 1/2 uur wachten.
We zeiden ze dat het veulen genoeg potentie had en zeker veel meer in haar mars zou hebben, opmerkingen waren voorbenen teer en wat ingesnoerd verder geen aanmerkingen.
Ik ben het wel met ze eens want ze wilde niet echt lopen en kan de 2e premie dan ook wel begrijpen.
Maar het eerste wat hij zei was dus over de vacht en kan het maar niet uit mijn hoofd laten dat dit toch een rol heeft gespreeld zeker omdat de andere veulens of door het haar heen waren of geschoren en dit dus als eerste werd opgemerkt.
Maar goed met 3 jaar zien ze haar weer terug en dan is ze vast door haar haar heen.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:19

Ik vind idd niet dat de vacht hier veel stoort, en 2de premie is toch niet slecht?

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 21:21

Nee is ook zo maar gezien de reacties thuis van fokkers (sta op een opfokstal) had ik misschien toch gehoopt op een 1e premie maar goed het zegt nog niks want het is belangrijk wat ze met 3 jaar doet.

Ebro

Berichten: 218
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Werchter (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:02

Ik vind het veulen er nochtans heel goed uitzien, speelt dat veulenhaar dan zo'n grote rol het zijn toch de bewegingen en het exterieur dat belangrijk zijn.

*To belg or not to belg*

profiel-update

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:23

Meavey schreef:
Ik vind idd niet dat de vacht hier veel stoort, en 2de premie is toch niet slecht?



Vind ik ook hoor!! veulen ziet er mooi uit!! Echt waar...en de moeder ook! OK dan!
Wie is de papa??

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 17:24

De vader van het veulen is Paddox en de vader van de merrie is eastside's hertog jan.

Ebro ik weet het niet maar als je uitleg komt geven waarom het veulen een 2e premie krijgt en je begint dan eerst over het veulenhaar, dan vind ik dit toch wel erg raar?

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:14

tog vind ik het een heel mooi veulen, geschoren of niet

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: denisesilver, Kabayo, Trendiction en 66 bezoekers