Besloten, bram is toch verplaatst......

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Besloten, bram is toch verplaatst......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-02 19:11

Ik begin het wel een beetje zat te worden, maar ik hoop dat ik mijn plekje toch gevonden heb nu.
Vandaag kwam ik bij hem en hij was helemaal aan het flippen, echt helemaal doorgedraaid. Hij vloog zijn stal uit en heeft geen seconde stil gestaan. Steeds gillen en schrapen. Toch maar vast gezet aan het hek met een emmer voer. Toen even de schade in de stal bekeken. Het hout was spiegelglad, en alle vocht was erin getrokken. Als je erop ging staan voelde je heel de stal bewegen. Al zijn stro ( we hebben er maandag twee balen in gegooit) was zeik en zeik nat en er was geen enkel plekje droog meer. Ik zakte gewoon bijna tot mijn enkels in de natte drap en zooi. Toen even de schade bekeken bij zijn hoeven. Ze waren helemaal week en zijn stralen stonden wijd open. Gelukkig heeft hij hoefijzers onder, dus de *schade* voel redelijk mee. Met een rot gevoel maar weer op stal gezet. Toen alle spullen in de auto gezet en naar eemdijk ( waar hij nu staat) gereden. Daar alle spullen in mijn kastje gezet en even gewacht tot diegene die de trailer zou rijden klaar was met haar paard. Toen achter elkaar aan naar bram gereden. Bij bram aangekomen, hem uit zijn stal gehaald en hij liep zo achter me aan de trailer op, zonder ook maar 1 voet te twijfelen. Wel even gegild, maar toen was hij rustig. Het leek wel of hij wilde zeggen dat hij zo graag daar weg wilde.
De reis ging verder hardstikke goed. Hij stond steeds achterom te kijken en aan z'n hooi te plukken. Eventjes maakte hij een rare beweging na een hobbel, maar toen stond hij weer even rustig.
Aangekomen op zijn nieuwe stal heb ik meteen op stal gezet, om hem te laten wennen. Hij hobbelde braaf achter mij aan de stal in en maakte meteen kennis met zijn buurvrouw die narrig tegen het schot aan stond te schoppen Haha! . Hij heeft even lekker gegeten en wij hebben de rest in orde gemaakt. Toen kwamen alle andere paarden- eigenaren die daar ook staan met hun paard, *die nieuwe* even bewonderen. Echt leuke reactie's * hij is zo mooi** hij is stoer**gaaf paard**lief paard**. Ik was helemaal trots. Toen even papieren ondertekend en bram buiten in de bak losgezet. Hij ging meteen enthousiast rollen en raakte daarna perongeluk even het schrikdraad aan, waar op dat moment stroom opstond, en maakte wat gekke sprongen en bokken. Hij stond heel relaxed om zich heen te kijken en heeft geen een keer gehinnikt of wat dan ook. Toen weer lekker naar zijn veel te grote stal ( ongeveer 3x5) gebracht. En daar ging hij spelen met het zaagsel. Toen weer even geneuzeld aan de buurvrouw en toen was het tijd voor mij om te gaan.
Ik laat hem nu achter met een veel beter gevoel dan toen op de boerderij. Hij stond lekker naar de andere paarden te kijken en hij was 10x rustiger en relaxer.
Ik ben nu blij dat ik die keuze heb gemaakt, en ik hoop dat hij daar snel went Lovers

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne



Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 19:34

Hardstikke gaaf dat het op de nieuwe stal zo goed ging!
Hij zal hier natuurlijk ook nog wel ff moeite hebben met alles, ff wennen, maar dat duurt denk ik niet zo lang.
Die vorige stal klonk echt niet leuk nee, maar hier zal hij het vast beter hebben.
Veel succes jullie allebei met uit het dalletje kruipen, zo te lezen lukt dit al aardig! Party!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 20:09

Ik heb je topics een beetje gevolgd en ik vind dat dit een hele juiste beslissing van je is geweest! Petje af!
Voor een paard dat gewend is aan andere paarden is het heel traumatisch om te verhuizen naar een stal zonder soortgenoten. Het ene paard heeft daar meer problemen mee dan de ander, maar vooral die fijngevoelige paardjes als arabieren zijn sneller overstuur. Uiteraard zal Bram ook nog ietwat moeten wennen, maar gezelschap van andere paarden zal hem zoveel geruster maken. Hij voelt zich daarbij veilig. Gelukkig dat je zo snel een andere stal voor hem kon vinden!

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 01:04

Ik sluit me helemaal bij Mirte aan, is het trouwens voor jou ver weg, of kan je evengoed elke dag naar Bram toe? Hopelijk is dit de juiste plek voor Bram en hoeven jullie nu niet meer te verhuizen. Blijf je trouwens nog op dat andere paard rijden of zoek je nu een ander om bij te rijden? Succes met Bram en zijn nieuwe stal!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 08:33

Mijn paard had zich ook niet fijn gevoeld in zijn eentje,
sommige paarden hebben dat zowiezo sterker dan anderen.
We kunnen wel proberen te beslissen wat het beste en het fijnst voor ze is, maar of zij dat zo vinden is afwachten.

Klinkt als de juiste keuze die je gemaakt hebt.
Hoop dat je nu wat rust hebt en niet meer heen en weer hoeft te slepen met Brammetje.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 13:30

Jet schreef:
Ik sluit me helemaal bij Mirte aan, is het trouwens voor jou ver weg, of kan je evengoed elke dag naar Bram toe? Hopelijk is dit de juiste plek voor Bram en hoeven jullie nu niet meer te verhuizen. Blijf je trouwens nog op dat andere paard rijden of zoek je nu een ander om bij te rijden? Succes met Bram en zijn nieuwe stal!


Het is voor mij iets verder weg. Ik woon in soest, en dit is in eemdijk, ongeveer 20 minuten met de auto van mij vandaan. IK kan er niet elke dag heen ( ben druk bezig met m'n rijbewijs) maar ze zetten hem daar elke dag buiten en binnen, de stal word uitgemest en er word gevoerd, het is volpension. Komt voor mij beter uit, omdat het eigenlijk ,zonder eigen vervoer, te ver weg is om er elke dag te komen.

Ik rij nog maar 1 keer in de 2 weken op dat paard. Meer zodat ik gewoon wat te rijden heb, anders mis ik het teveel. Het enige dat ik dan doe is domweg draven. Geen andere oefeningen ofzo, zodat zij ook geen frustratie's heeft en ik al helemaal niet. Soms rij ik wel eens op een manegepaard, maar dat is toch anders. Het is wel leuk, maar als ik een uur hard werk met zo'n paard, is ie het een week later toch weer *kwijt* door sommige ruiters.

Ik hoop echt dat ik nu de juiste keuze heb gemaakt. Tuurlijk zou het wennen zijn, maar hij spaart in ieder geval hier zijn stembanden Haha!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 14:27

Wat lekker dat Bram zich nu beter voelt, dat is voor jou ook rustgevender.
Ik denk dat hij zich wel lekker thuis gaat voelen daar, lekker grote stal, soortgenootjes, iedere dag lekker naar buiten...Heerlijk toch?
Heb je foto's van Bram? Ik wilde namelijk ff in je profiel kijken, maar vond er geen foto's.
Ik ben wel benieuwd! Knipoog

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 17:00

ik ga morgen foto's van hem maken als hij los staat, en van zijn nieuwe huisje enzo! Dan kunnen jullie hem ook zien Lachen

Heb je nog nooit een foto van bram gezien?
ik zal even zoeken voor je!!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Jet

Berichten: 11941
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 19:03

Marlou staat nu ook zo'n 20 minuten rijden van mijn huis, maar daar hebben we het allebei erg naar ons zin, dus dat heb ik er wel voor over. Ik hoop voor jou dat je je rijbewijs snel hebt en dan een autootje.... Maar als Bram daar veel naar buiten gaat en goed verzorgd wordt, dan heeft hij het vast snel naar zijn zin. Ik begrijp je wel met dat andere paard, misschien komt er nog eens een ander verzorgpaard voor je in beeld wat beter klikt en waar je meer op kunt rijden. Ik zie het rijden op manegepaarden ook niet meer zo zitten, als je een eigen paard hebt gehad of nog hebt, is een manegepaard eigenlijk surrogaat... Zo zie ik dat tenminste. Dat is nu ongeveer zo met jou met je bijrijdpaard, verschillende anderen erop en jij 1x per 2 weken. Succes met alles!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, Mariett en 41 bezoekers