Net terug van weer bij een paard kijken.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Net terug van weer bij een paard kijken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 17:00

Naar aanleiding van het topic van gisteren:
[VvdD] Vandaag bij een droompaard wezen kijken.


Ben net terug van bij een paard kijken en de keuze word steeds moeilijker. Deze dame (zonder papier) is 12 ik vond haar er toppie uitziet en ze rijd ook heerlijk. Het is een heel ander paard als bovenstaande (alleen al de leeftijd Haha! ) maar vind ze beiden zo leuk. Was een keuze maken maar zo makkelijk.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 26-07-04 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Berichten: 33107
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:03

Wow dit paard vind ik (maarja das mijn mening) een stuk aansprekender dan de 2 jarige merrie
Veel succes met beslissen OK dan!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:15

Ik vind deze ook veel leuker dan de 2 jarige maar ja jij moet kiezen, is moeilijk zat he.
Veel succes.

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:17

Dat vind ik ook, voor zover je dat van deze foto kunt beoordelen Scheve mond ... Maar wat nog veel belangrijker is... Je gaf zelf al aan geen ervaring te hebben met jonge paarden.

Mijn advies was dus zowiezo geweest: "zoek een wat ouder, getraind paard, waar je nog van kan leren"

Jij kunt altijd in een later stadium nog een jong paard zoeken om zelf te beleren, maar voor een jong paard wat verkeerd beleerd is, wordt het veel moeilijker om in een later stadium nog een goed baasje te vinden...

En... ook niet onbelangrijk Haha! ... Dit paard is gebruiksklaar!!! A. je kan er meteen mee wegrijden en B. het scheelt je de kosten om haar te laten inrijden...

Kun je weer leuke setjes voor kopen OK dan!

Maar, jij bent de enige die kan beslissen... Persoonlijk ben ik iemand die heel diep in de ogen van een paard kijkt en dan weet meteen of dat wel of niet het juiste paard voor mij is. Misschien heb jij dat gevoel ook wel bij een van deze 2 paarden gehad...

Heel veel succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 17:21

Dat is voor mij echt een moeilijke keuze ik val zowel op tuigers qua karakter en uiterlijk als op rijpaarden. Nu ben ik de voor-en nadelen aan het afwegen.

(Bovenstaand) 12 jarig paard voordelen: is al 'af' hoef alleen te lessen om bij te schaven het paard kan alles al en heeft m gelopen dus kan meer dan ik kan Haha! dus misschien kan ik van haar leren, kan al haar spullen erbij overnemen, staat hier vlakbij bij de eigenaar de kliniek om te keuren is 3 boerderijen verderop, kan meerdere malen komen rijden en verzorgen om de beslissing makkelijker te maken, is een handzaam paardje qua maat, lekker pittig paard.

nadelen: is 'al' 12 en misschien over 8 jaren al oud, misschien al slijtage omdat ze al 12 jaar is (laat wel keuren), hogere aanschafwaarde.

Voordelen 2 jarige tuiger: heel mooi en groot paard groeit nog, kan ik misschien ook voor de kar zetten in de toekomst, kan meer naar mijn eigen hand zetten, zit papier bij.

nadelen: je weet niet wat je hebt qua rijden straks, inrijden kost e.e.a., staat verder weg dus moet gekeurd en kan niet op proef dus moet laten keuren door dierenarts die ik niet ken.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 17:24

Suel schreef:
Dat vind ik ook, voor zover je dat van deze foto kunt beoordelen Scheve mond ... Maar wat nog veel belangrijker is... Je gaf zelf al aan geen ervaring te hebben met jonge paarden.

Mijn advies was dus zowiezo geweest: "zoek een wat ouder, getraind paard, waar je nog van kan leren"

Jij kunt altijd in een later stadium nog een jong paard zoeken om zelf te beleren, maar voor een jong paard wat verkeerd beleerd is, wordt het veel moeilijker om in een later stadium nog een goed baasje te vinden...

En... ook niet onbelangrijk Haha! ... Dit paard is gebruiksklaar!!! A. je kan er meteen mee wegrijden en B. het scheelt je de kosten om haar te laten inrijden...

Kun je weer leuke setjes voor kopen OK dan!

Maar, jij bent de enige die kan beslissen... Persoonlijk ben ik iemand die heel diep in de ogen van een paard kijkt en dan weet meteen of dat wel of niet het juiste paard voor mij is. Misschien heb jij dat gevoel ook wel bij een van deze 2 paarden gehad...

Heel veel succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toen ik die tuiger in de ogen keek smolt ik zo'n paard heb ik ook altijd al willen hebben maar of het verstandig is omdat ik geen ervaring heb met groene paarden (wel met een 3 jarige maar die is door een ander zo goed als ingereden door er gewoon op te gaan zitten en na een week zat ik er op).

Morgen ga ik op een handelsstal kijken kijken of ik de keuze nog moeilijker kan maken Haha!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:30

tjee....wat een mooi paard. Ik heb je verhaal gevolgd en ik zou voor een meer ervaren paard zoals deze gaan. Ook heb je het voordeel van dichterbij om nog eens te komen kijken. En je hebt niet de onzekerheid die je met een tweejarige wel hebt.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:23

gouda schreef:
Voordelen 2 jarige tuiger: heel mooi en groot paard groeit nog, kan ik misschien ook voor de kar zetten in de toekomst, kan meer naar mijn eigen hand zetten, zit papier bij.

deze kun je ook nog voor de kar zetten hoor, dat kan ip elk paard leren
tsja, ik ben ook van de vossen en de tuigers, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat een tuiger opvoeden en inrijden me zwaar tegengevallen is.
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen, maar ik heb er een hele kluif aan gehad.
Je zou eigenlijk een tussenoplossing moeten vinden, een tuiger van een jaar of 6 die al wat kan.
Dat was een betere optie voor je Haha!

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:38

tja bij mij was het zo dat ik eigenlijk pas volgend jaar wilde gaan kijken voor 2.5 a 3 jarige, zodat ik wel rustig kon gaan beginnen zeg maar. Maar begin dit jaar zag ik een advertentie staan van een net 2 jarige hengst en ik was verkocht. En ik heb er nog geen spijt van ook al moet ik wachten met rijden (en anders had ik toch pas in 2005 een paardje kunnen kopen ivm de aanschafprijs)

Je moet je wel bedenken dat als je de 12 jarige koopt, je dan altijd nog kan gaan denken: hoe zou het zijn als ik die andere had gekocht? at zou jammer zijn. Maar goed als je ze allebei echt even leuk vind zou ik ook voor de 12 jarige gaan als je liever direct wilt kunnen opstappen.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:40

he vetje ik vind t een erg leuke combo!
Ook al is ie ouder maar voor t zelfde geld gaat deze nog 20 jaar mee en heb je er een fijn beestje aan je kan er veel van leren ook heel mooi!
Mocht je nog een keer gaan rijden en ik heb tijd wil ik wel een keertje mee als je wilt natuurlijk?!?
En waar ga je morgen kijken bij welke handelaar?

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:44

Nog ff foto bekeken maar erg leuk vet leuker dan die tuiger
En vooral jij staat er erg leuk op!!!!!!!
Hoe hoog is zij(t is toch een zei)
En heeft ze al veulens gehad dan zou je er eventueel een veulen uit kunnen halen en heb je nog een jonkie ook.
Kom anders nog eens langs op de G.H zie je Shad weer eens!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:46

Ik vind deze ook leuker dan de 2-jarige, maar ja, onder het zadel geeft al snel een ander beeld he Tong uitsteken

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:51

Ik vind ze alletwee schatjes, maar die merrie van 12 vind ik denk ik toch iets leuker....
maar ik begrijp dat het een ontzéttend moeilijke keus is!!
Ze zijn allebei zo leuk en lief ,
maarja... succes met beslissen!!

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:56

Nou ik kan begrijpen dat de keuze erg moeilijk is,ga het zelf ook krijgen. ik zou gewoon gaan voor het paard waar je heeelemaal verliefd op bent. En als je genoeg geld heb om het paard door een africhtingsstal te laten inrijden dan zou ik voor het jonge paard gaan. Maar als je meer ervaring wilo opdoen meer voor de 12jarige. Een jong paard kan je wel naar je eigen hand rijden dus dat is dan weer een voordeel voor later!!!Veel suc6 met kiezen!!

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:14

Suel schreef:
Dat vind ik ook, voor zover je dat van deze foto kunt beoordelen Scheve mond ... Maar wat nog veel belangrijker is... Je gaf zelf al aan geen ervaring te hebben met jonge paarden.

Mijn advies was dus zowiezo geweest: "zoek een wat ouder, getraind paard, waar je nog van kan leren"

Jij kunt altijd in een later stadium nog een jong paard zoeken om zelf te beleren, maar voor een jong paard wat verkeerd beleerd is, wordt het veel moeilijker om in een later stadium nog een goed baasje te vinden...

En... ook niet onbelangrijk Haha! ... Dit paard is gebruiksklaar!!! A. je kan er meteen mee wegrijden en B. het scheelt je de kosten om haar te laten inrijden...

Kun je weer leuke setjes voor kopen OK dan!

Maar, jij bent de enige die kan beslissen... Persoonlijk ben ik iemand die heel diep in de ogen van een paard kijkt en dan weet meteen of dat wel of niet het juiste paard voor mij is. Misschien heb jij dat gevoel ook wel bij een van deze 2 paarden gehad...

Heel veel succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Dat wou ik zeggen! Schijnheilig

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:31

Mmm Ik vond die andere leuker, maarja ben ook een gelders typje Haha!
Gewoon goed overnadenken, maar als die 2jarige echjt je droompaardje is..

chip

Berichten: 2355
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:32

Hoi,

Ik zou in jouw geval ook voor een ouder paard gaan.
Beslis niet te snel er zijn er genoeg, laat je goed adviseren en neem de tijd. Veel succes met het zoeken naar een passend paardje.

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:34

je moet doen wat je gevoel zegd, als de 12 jarige je meer trekt moet je die doen

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:57

idd als je gevoel dat zegt doe je dat er zijn ook gewoon nog zo veel paarden waar je ook nog verliefd op kan worden dus maare als jij die 12 jarige leuker vind moet je die gewoon doen het ziet er leuk uit....

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:28

1ste stadium is een ouder paard kopen mischien dat je meer ervaring er mee oploopt kan je een veulen kopen als 2de stadium

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:24

Ik vind dit paard er heel leuk uitzien hoor!! En zoals de meeste zeggen, ik zou ook deze kopen zodat je meer ervaring opkan doen enz

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:38

leuk beestje is dit hoor
maar je moet doen welke jij het leuks vind en niet door ons luisteren
want dan word het nog moeilijker denk ik!! Haha!

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 21:49

Ik vind persoonlijk die 12 jarige mooier dan die 2 jarige en als je geen ervaring heb met jonge paarden zou ik dr ook niet kopen tenzij je geld heb voor een africhtingsstal maar dat is ook al wel gezegt.
Maar je moet zelf kiezen. Want jij moet er alles mee doen. Niet wij. Knipoog

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 22:01

Kido schreef:
he vetje ik vind t een erg leuke combo!
Ook al is ie ouder maar voor t zelfde geld gaat deze nog 20 jaar mee en heb je er een fijn beestje aan je kan er veel van leren ook heel mooi!
Mocht je nog een keer gaan rijden en ik heb tijd wil ik wel een keertje mee als je wilt natuurlijk?!?
En waar ga je morgen kijken bij welke handelaar?

Ik ga morgen kijken bij lammerts in Bergambacht die hebben (naar horen zeggen) eigen fok staan en gewone handelspaarden. Ze heeft nu een aantal 3 en 4 jarigen staan waaronder 1 van 1.80 maar dat lijkt mij iets teveel van het goede.
Het bovenstaande paardje is echt een plaatje om te zien, rijd heerlijk en is heel lief wel een gevoelig diertje dat wel. Ze heeft geen papier wel een paspoort en chip en ze is 1.65 hoog.
Het valt echt zwaar tegen om een paard uit te kiezen wat bij mij past ben zo bang een foute keuze te maken. De tuiger was echt liefde op het eerste gezicht moet die mensen deze week ook nog even bellen die willen ook vast wel weten waar ze aan toe zijn maar wil nog bedenktijd om nog wat paarden te gaan zien maar ja hoe ik dat allemaal aan moet pakken Verward Ik kom binnenkort wel weer een keertje buurten op de GH barbera vroeg het pas ook al.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 22:03

balans schreef:
Ik vind persoonlijk die 12 jarige mooier dan die 2 jarige en als je geen ervaring heb met jonge paarden zou ik dr ook niet kopen tenzij je geld heb voor een africhtingsstal maar dat is ook al wel gezegt.
Maar je moet zelf kiezen. Want jij moet er alles mee doen. Niet wij. Knipoog

Geld heb ik wel voor de africhting heb ik hier op Bokt al gevraagd hoeveel het kost en het valt mij nog mee gelukkig.
pff heb het echt zo moeilijk met kiezen ben zo slecht in knopen doorhakken.