Zwarte vlekken voor ogen..?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-09 22:29

Hoi allemaal,

Sinds een paar weken valt het me op.. Soms als ik wakker ben, maar ook vaak overdag heb ik last van vlekken voor mijn ogen.. Zwarte kleine vlekjes en af en toe zijn ze iets groter.. Als ik mijn pupil naar links/rechts/... draai, lijkt ie iets later (vertraagd) mee te gaan... Geen viezigheid op mijn hoornvlies etc, maar ik ben toch heel benieuwd wat het is..
Gaat niet gepaard met (hevige) hoofdpijn, soms wel maar kan ook los van elkaar staan denk ik dan...?

Weet iemand wat het is? Het stoort me soms echt eigenlijk... :=

Groetjes,
Karin

:)


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:31

Ik weet wel dat je af en toe zwarte puntjes kunt zien omdat dat afgestorven receptoren oid zijn :)
Vlekken heb ik ook wel eens, meestal sta ik dan te snel op of heb ik teveel gedaan. (meestal gaat dat gepaard met duizeligheid en soms ga ik wat tegen de vlakte)

WinSel

Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:33

Welshcobfan schreef:
Ik weet wel dat je af en toe zwarte puntjes kunt zien omdat dat afgestorven receptoren oid zijn :)
Vlekken heb ik ook wel eens, meestal sta ik dan te snel op of heb ik teveel gedaan. (meestal gaat dat gepaard met duizeligheid en soms ga ik wat tegen de vlakte)


Idd dit heb k ook wel eens, maar wat het precies is geen idee :?

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-09 22:34

Dat ken ik inderdaad ook Welshcobfan.. :j
Ik heb zelf een lage bloeddruk dus dat kan ik nog wel ergens onderbrengen.. Maar afgestorven receptoren, die kunnen dus ook 'meegaan' als ik mijn oog beweeg? Ik denk dat het dat dan is.. Zou het anders ook niet weten.. :+

:)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:35

Die blijven altijd even in je oog rondzweven en worden dan afgebroken zeg maar :P

Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-09 22:36

Ah okey.. Ik zal ze wel even wegjagen.. Ze bang maken ofzo :))
Nee, thanks.. nooit geweten, dus gaat vanzelf wel weer weg.. :)

:)

itsmi

Berichten: 5047
Geregistreerd: 20-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:37

Hoe je eraan komt is een eerste, maar hoe je eraf komt lijkt me misschien ook wel handig om te weten! Misschien ff naar de huisarts? Heb je dat regelmatig?? Lijkt me vervelend bij alles wat je doet, en misschien is je ook wel beschadigd ofzo. Zou iig ff naar de huisarts gaan dan.

ZIjn het dezelfde vlekken als dat je in de zon of een felle lichtbundel kijkt>? Vreemd...

Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-09 22:39

Nee, kleiner lijkt wel.. Echt grotere vlekken heb ik ook wel, maar dat is als ik inderdaad te snel opsta, in het licht kijk of te weinig drink...

:)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:44

Als het over een week nog niet over is, kun je de dokter even overwegen :)
Maar als het afgestorven deeltjes zijn, verdwijnt dat vanzelf :P (en dan zeggen ze dat de tv niet leerzaam is :+)

901823
Berichten: 4889
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 23:27

Vermoeidheid/slaaptekort?

Ik heb een tijd terug ook heel erg gehad. :j

assy

Berichten: 934
Geregistreerd: 10-01-05
Woonplaats: Oud-Beijerland

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:54

teweinig suiker ofo iets op.. dat heb ik.. ik krijg eerst dat en dan hoofdpijn...

Dreamer b+12 L+8
Oxaella 26-05-1996 -13-02-2014 i'm missing you!!!
Tiara mijn allerliefste vriendin :+: ik mis je nog iedere dag

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:55

Dat heb ik dus ook soms, dan krijg ik dat, en daarna heel erg hoofdpijn ..

mariska1989
Berichten: 3522
Geregistreerd: 26-02-05

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:15

Ik heb hetzelfde als jij, maar in ernstigere vorm.

Bij mij is inmiddels de conclusie gemaakt; zichtuitval in combinatie met migraine.

Ik kom soms echt op een punt dat ik met mijn rechteroog niets meer zie door de vlekjes en flitsen. Het ligt niet aan mijn oogzenuw zelf, maar waarschijnlijk heeft de migraine in mijn hersenen invloed op de oogzenuw op het moment dat het in werking komt :)

Xivura
Berichten: 6414
Geregistreerd: 30-08-08

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:30

Ik heb ook migraine, en soms zit ik dan in de klas, en kan ik met allebei de ogen heel slecht zien, of maar de helft ..

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:45

Ik wou idd zeggen, het kan ook een vorm van migraine of spanningshoofdpijn zijn. Ik heb het ook wel eens, met name vlak voor ik een hoofdpijnaanval krijg.. Heel vervelend maar het enige wat helpt is ogen dicht, even in het donker en rustig blijven zitten en wat eten.

-

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:49

ik heb het ok wel eens.. bijv als de zon schijnt, ik heb nogal gevoelige ogen als het om licht gaat... :roll: echt irritant.. :P

R a m a e l ♡ 29.11.2018
M a r o d i n ♡ 25.04.2021

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:30

Het zijn waarschijnlijk floaters, ook wel mouches volantes genoemd. Ze worden veroorzaakt door troebelingen in het glasvocht van het oog. Het kan irritant zijn, maar het kan niet zoveel kwaad. Je ziet ze vooral als je in het licht kijkt, of bijvoorbeeld naar een witte muur. Ze kunnen veranderen, maar ze gaan niet meer weg, je kan er wel aan wennen waardoor ze niet meer zo opvallen. Visusklachten bij migraine zijn heel anders, ik heb last van beide :+ .

Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-09 22:28

Migraine heb ik ook last van. (*laatste tijd veel minder vaak..) Maar vind ze toch best irritant eigenlijk :+

:)

Alet74

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:22

Heb ik ook. Bij de opticien hebben ze n.a.v. daarvan al eens mijn oogdruk gemeten, maar die was goed. Het is vooral vervelend als ik er op ga letten, zit geen lijn in (volgens mij) voor wat betreft het verschijnen van de stipjes.
Gelukkig heb ik geen migraine, lijke me erg vervelend.

Maar TS, voor de zekerheid toch even vragen bij de HA of opticien (een goede!), je hebt maar 2 ogen, wees er zuinig op!!

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:34

ik heb dit ook een aantal keer gehad, en als ik naar de zijkant keek werd het zegmaar heel donker aan die kant, ik ben naar de dokter geweest, hij dacht aan een soort migraine maar omdat hij er niet bij was kon hij het niet vast stellen? en kon hij dus ook geen medicijnen meegeven, misschien is dat van jou ook een soort migraine?
heb je er last van als je in het licht kijkt?

Oliebeer
Berichten: 410
Geregistreerd: 11-07-07

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:32

heb ik ook, ik zie ook vaak rode en groene en andere kleuren vierkantjes en figuurtjes op de muur. Ook als ik bijv. te snel op sta wordt ik helemaal duizelig en ik ben daardoor ook al een paar littekens rijker geworden omdat ik over lego van mijn broertje struikelde en tegen het bad terrecht kwam op een niet zo zachte manier. Ik ben ook een migraine patiënt maar het lijkt me niet dat ik elke 2 dagen een migraine aanval heb :+ ongeveer 1 keer in het jaar is het een echte (met hoofdpijn etc.)
dus ik heb zoiets van 'het zal wel' :P

onderschriftloos

J92
Berichten: 1238
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:48

Ik heb het ook welleens..
Pas geleden was het zo erg dat ik met iemand stond te praten en heel zijn gezicht viel weg, ik zag hem gewoon niet meer. Maar ik had hierbij ok stevige hoofdpijn! Vond het wel eng..

HorsesWoman
Berichten: 2535
Geregistreerd: 05-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:08

WinSel schreef:
Welshcobfan schreef:

Vlekken heb ik ook wel eens, meestal sta ik dan te snel op of heb ik teveel gedaan. (meestal gaat dat gepaard met duizeligheid en soms ga ik wat tegen de vlakte)


Idd dit heb k ook wel eens, maar wat het precies is geen idee :?


Het kan ook zijn dat je bloeddruk laag is,
dit heb ik ook, en als ik opsta zie ik altijd zwarte vlekken / sterretjes.
Helaas is er niks aan te doen, ze zeggen dat drop eten helpt maar dat helpt niet veel.
De dokter zegt dat je er gewoon rekening moet houden, en dat het niet erg is ofzo,
alleen soms een beetje lastig.

        i found my smile in his eyes
                  & my heart in his hands.



Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Zwarte vlekken voor ogen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:15

ik heb daarvoor van die ijzerpillen gekregen, die zijn heeeeeeeeel vies, maar ze helpen wel

HorsesWoman
Berichten: 2535
Geregistreerd: 05-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:17

Britt_Sisi schreef:
ik heb daarvoor van die ijzerpillen gekregen, die zijn heeeeeeeeel vies, maar ze helpen wel

Voor een lage bloed druk?
of voor bloed armoede?

De dokter denk van mij dat ik het beide heb.
Lage bloed druk weet ik al zeker, bloed armoede niet.
Maar er zijn zo veel mensen die hier last van hebben de laatste tijd.

        i found my smile in his eyes
                  & my heart in his hands.



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CairnTerrier, Enphalu, GrapeshotBot, Lizenlotte, Truf en 154 bezoekers