Beugriemen:prijs/kwaliteit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Beugriemen:prijs/kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:25

Ik ben toe aan nieuwe beugelriemen. Mijn huidige zijn toch wat bruin aan het worden, het zijn (zover ik weet) merkloze riemen die ik bij mijn zadel heb gekregen, maar ze hebben het toch 3 jaar volgehouden.
Nu weet ik dat er al wat topics over zijn geweest, maar daarin werden vooral de verschillende materialen vergeleken.

Ik ben op zoek naar zwarte, geheel lederen beugelriemen die voor een langere tijd mee gaan, maar niet verschrikkelijk duur zijn. Zo rond de 50 euri ligt echt mijn max. Nu heb ik een kieffer zadel, dus zouden kieffer riemen daar goed bij matchen, maar de kleurvastheid van het kiefferleer is niet optimaal, ik weet alleen niet of dat ook geldt voor de beugelriemen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met verschillende merken

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:29

waarom neem je niet gewoon de goedkoopste die er liggen? een beugelriem is een beugelriem(in mijn ogen dan) Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:33

Ik zou voor de stübben gaan. Die hele goedkope barsten je onder de vingers kapot, ookal heb je ze nog zo goed in de olie gezet.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:50


patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 16:32

Bedankt Margreet! Die had ik nog niet gezien. Ik denk dat ik voor stubben ga, maar ik vind het logo wel weer erg opvallend.
Nog mensen die ervaring hebben met kieffer beugelriemen?
Oja, hebben mensen nog tips om aan goedkopere nieuwe stubbens te komen? (Er zit nogal een prijsverschil tussen de verschillende winkels)

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 15:38

schopje Haha!

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:48

Ik heb onlangs ook nieuwe stubben beugelriemen gehaald. Ze bevallen erg goed, maar je moet wel uitkijken omdat ze niet door alle beugels kunnen. Het drukkertje aan het eind kan niet bij alle beugels door het gat zeg maar.
Ik heb zelf a-symetrische beugels van de sprenger, daar passen ze wel doorheen maar niet door mijn gewone merkloze beugels! Misschien een slimme zet van stubben markt-technisch gezien dan Knipoog dat ze alleen door dure beugels kunnen Geld, geld!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:18

Ik weet niet hoegroot dat je bent, maar ik heb stübben ponybeugelriemen. Scheelt weer een paar euro!! en ze zijn 1 inch breed. Dus eigenlijk lekker smal.

De stübbens rekken ook nagenoeg niet uit. Dus das ook wel fijn!

En bij mij passen ze zowel door mn imperial stijgbeugels als door de sprenger flex dingen.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:08

boeflover schreef:
waarom neem je niet gewoon de goedkoopste die er liggen? een beugelriem is een beugelriem(in mijn ogen dan) Haha!
De goedkoopste zijn bijna altijd scheef. Als ik ergens een hekel aan heb zijn dat wel scheve gaatjes. Ik let daar bij aankoop EN gebruik erg op. Stubben heeft goede beugelriemen, en zelf heb ik handgemaakt beugelriemen bij Kootstra gekocht, van voorgerekt leer.
Wil je ietsje goedkoper, ga dan voor engels lederen beugelriemen.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 18:59

marquez1 schreef:
Ik heb onlangs ook nieuwe stubben beugelriemen gehaald. Ze bevallen erg goed, maar je moet wel uitkijken omdat ze niet door alle beugels kunnen. Het drukkertje aan het eind kan niet bij alle beugels door het gat zeg maar.
Ik heb zelf a-symetrische beugels van de sprenger, daar passen ze wel doorheen maar niet door mijn gewone merkloze beugels! Misschien een slimme zet van stubben markt-technisch gezien dan Knipoog dat ze alleen door dure beugels kunnen Geld, geld!


O, dat is idd iets om goed op te letten , ik zal eens kijken hoe groot die gleuf bij mijn beugels is.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 18:59

Unity schreef:
Ik weet niet hoegroot dat je bent, maar ik heb stübben ponybeugelriemen. Scheelt weer een paar euro!! en ze zijn 1 inch breed. Dus eigenlijk lekker smal.

De stübbens rekken ook nagenoeg niet uit. Dus das ook wel fijn!

En bij mij passen ze zowel door mn imperial stijgbeugels als door de sprenger flex dingen.


Ik ben 1.75, gemiddeld dus. Maar ponybeugelriemen lijken me dan toch te kort.
Weet iemand eigenlijk of ze ook beugelriemen van imperial riding hebben?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:20

Margreet schreef:


Hey, da's mijn topic *LOL*

Je hebt waarschijnlijk al gelezen dat ik overgestapt ben van Stubben op Euroriding.
Tot nog toe bevallen de Euroridings' erg goed
Ze zijn overigens niet eens zoveel goedkoper dan de Stubben beugelriemen.
Van Stubben weet ik zeker dat ze jarenlang meegaan (ik heb er zelf bijna 15 jaar mee gedaan Bloos!).

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:29

Een beugelriem is een beugelriem ben ik het niet mee eens.
Ik heb bij mijn zadel (Kieffer) een paar merkloze beugelriemen gekregen.
Nou nu zijn ze dus oranje!
Er zit dus duidelijk wel verschil in wat dat betreft

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:01

wij hebben hulseboss beugelriemen...zijn wel goewd

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 08:35

En weet er nog iemand waar je voor een gunstige prijs stubben beugelriemen kan krijgen? OJa, hoe dik is dat blauwe logo ongeveer? Dan kan ik even kijken of ze door mijn beugels passen.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 19:12

Nog mensen met ervaring met kieffer beugelriemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 00:00

Ik heb ze nu en vidn dat ze eigenlijk iets te dik zijn en er al snel uit uitzien. Namelijk omdat zeg maar de ruwe zijde aan de buitenkant zit, beetje vaag. WEl heel sterke n rekken totaal niet.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:52

Citaat:
Namelijk omdat zeg maar de ruwe zijde aan de buitenkant zit, beetje vaag.


Haha (sorry, niet rot bedoeld) maar dat zei ik in een ruitersportzaak ook een keer héél erg hard tegen m'n vriendin: "Humpfr, zo duur en dan ook nog eens binnenste buiten, wat een idioten." Kwam de eigenaar van de winkel maar me toe Bloos! (oeps) om mij uitgebreid voor te lichten: de gladde kant van het leer is de stevig kant en slijt daardoor minder snel. Omdat de beugels dus op die (gladde leer)kant steunen zijn dit soort beugelriemen dus steviger. Toen ik vroeg waarom niet alle beugelriemen 'binnenstebuiten' zaten was het antwoord: "Omdat het mooier is, en het oog wil blijkbaar ook wat. Daarom." En als ik je zo hoor, lijken deze riemen ondanks de kwaliteit 'sneller af', dus het lijkt te kloppen. Toen ben ik er op gaan letten... en idd alleen de duurste hadden de gladde zijde aan de binnenkant.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 16:35

TJa, het oog wil idd ook wat. Maar de kieffers beschadigen het zweetblad dus weer niet. Stubben valt af, het logo gaat niet door mijn beugels passen. Nog andere (niet te dure) opties?
Hebben ze misschien IR beugelrimen?

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:42

patos schreef:
Nog mensen met ervaring met kieffer beugelriemen?


IK had er eerst een paar gekocht, het leer was met een week al lelijk, mocht ze bij de winkel toen omruilen voor riemen van Passier.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:45

germie schreef:
De goedkoopste zijn bijna altijd scheef. Als ik ergens een hekel aan heb zijn dat wel scheve gaatjes. Ik let daar bij aankoop EN gebruik erg op. Stubben heeft goede beugelriemen, en zelf heb ik handgemaakt beugelriemen bij Kootstra gekocht, van voorgerekt leer.
Wil je ietsje goedkoper, ga dan voor engels lederen beugelriemen.


Voorgerekt leer, heb je daar dan mee dat ze niet meer verder op rekken?
Wij hebben ondanks dat we de beugelriemen vaak wisselen van kant dat ze op den duur toch ongelijk worden. Ik zou echt een gat in de lucht springen als ik beugelriemen vond waar dit niet bij gebeurt.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:24

patos schreef:
Ik ben 1.75, gemiddeld dus. Maar ponybeugelriemen lijken me dan toch te kort.
Weet iemand eigenlijk of ze ook beugelriemen van imperial riding hebben?


Beugelriemen van Imperial Riding heb ik pas in de winkel zien hangen, weet alleen niet wat de prijs klasse was.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 17:41

Hmm daar ben ik dan toch wel benieuwd naar, mijn hoofdstel ik ook van super fijn leer.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:47

teriema schreef:
Voorgerekt leer, heb je daar dan mee dat ze niet meer verder op rekken?
Wij hebben ondanks dat we de beugelriemen vaak wisselen van kant dat ze op den duur toch ongelijk worden. Ik zou echt een gat in de lucht springen als ik beugelriemen vond waar dit niet bij gebeurt.

Helemaal niet rekken is ook niet waar denk ik, maar als je ze goed en geregeld wisselt blijven ze wel recht. Ze rekken stukken minder dan andere beugelriemen, ik heb eigenlijk na een jaar gebruik en wisselen nog geen verschil geconstateerd. De prijs was vorig jaar 58 euro. Je mag ze ook niet olien, maar dat is ook eigenlijk niet nodig. Ik vind ze perfect.
Laatst bijgewerkt door germie op 29-07-04 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:47

teriema schreef:
Beugelriemen van Imperial Riding heb ik pas in de winkel zien hangen, weet alleen niet wat de prijs klasse was.


Bij mijn kiieffers dus og nooit gebeurd Lachen en ze zien er heus nog wel vertoonbaar uit, het blijven gewoon kwaliteitsriemen natuurlijk.