een goed boek voor...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

een goed boek voor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 15:25

het opvoeden van een veulen..
wat is een goed boek voor het opvoeden van een veulen van het begin zijn leven tot zijn 4de 5de levensjaar ongeveer??
Weten jullie er mischien een paar?

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:08

Jonge paarden trainen

Prijs: €19,95
Auteur: Andersson & lindberg
ISBN: 905877127x

Beschrijving [internet] Dit boek laat zien hoe je de training van jonge paarden aanpakt en waar je op moet letten. Dit geldt niet alleen voor de fysieke ontwikkeling, maar ook voor de psychische ontwikkeling van paarden. Daarnaast is er uiteraard aandacht voor de verzorging, voeding en opvoeding. Bijzonder van dit boek is de relatie tussen de fysieke ontwikkeling en ziekten en blessures die juist dan veel voorkomen, zoals bijvoorbeeld peesblessures bij driejarige paarden. Ook is er ruim aandacht voor de opbouw van de conditie. Een aanrader voor fokkers, gebruikers en eigenaren van jonge paarden!!
Inhoud: eisen aan het moderne paard, de eerste zeven maanden van een veulen, van veulen tot jaarling, basisafrichting tussen 1,5 en 2,5 jaar, aanrijden tussen 2,5 en 3 jaar, conditieopbouw tussen 3e en 4e levensjaar, wedstrijdgerichte training tussen het 4e en 5e levensjaar, doping en de verspreiding van besmettelijke ziektes, revalidatie bij paarden, het volwassen paard. Compleet met adressen en tips van de dierenarts. Boek met kleurenfoto's.

uitgave 2002 - 144 pagina's
formaat 17,5 x 24,5 cm - hardback
http://www.dierenboeken.nl/shop/product_info.php?products_id=629

Voordeel van dit boek: alle facetten en leeftijden worden beschreven, dus best uitgebreid. Bij elk hoofdstuk een stukje tekst van een dierenarts met achtergrond info Nadeel: niet alles vind ik logisch of *goed*. Bv paard pas verkeersmak maken als hij naar wedstrijden gaat (zou ik zsm mee beginnen Haha! ) en een aantal zaken over optoming is niet mijn manier (snel gebruik van hulpteugels adviseren).

Maar je kan er zeker veel info uithalen. Dat wat je past neem je mee, de rest vergeet je weer... Toch wel een aanrader, want ik ken geen andere boeken die alleen hierover gaan.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:23

"Van veulen tot rijpaard" vindt ik wel een goed boek.
Het boek wat hier boven genoemd wordt ken ik trouwens niet.

GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 16:24

dankjee weL Hyper!

GB_SP

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-06-04
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 16:27

van veulen tot rijpaard

weet je mischien een site waar ik dat boek kan bestellen ?? Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:37

GB_SP schreef:
van veulen tot rijpaard

weet je mischien een site waar ik dat boek kan bestellen ?? Lachen


Bij www.bol.com of anders bij www.divoza.com
Ze hebben hem hier in het dorp ook bij de slegte, maar daar is ie niet goedkoper of zo.