vingers openrijden, hoe voorkomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

vingers openrijden, hoe voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 14:57

ik rij de laatste tijd regelmatig mijn rechterringvinger open Huilen
het paard waar ik mee rij zit rechts redelijk vast, dus ik moet haar losmaken, plus het feit dat ze regelmatig haar hoofd omhoog snakt, en zo de teugels door mijn handen trekt
sedert dat mijn vinger 1 maal opengelegen heeft, ligt ze nu iedere week open Boos!
hoe kan ik dat voorkomen?
het zijn springteugels die aan haar hoofdstel hangen, kan ik beter dressuurteugels gebruiken?
met handschoenen rijden doe kniet, het is super onhandig,en ik voel het zo al moeilijk, lmaat varen met handschoenen aan...
dus oplossingen??? Verward


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:59

Even een tijdje preventief een pleister om die vinger heen doen als je gaat rijden?

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:02

Tja, beste methode is denk ik toch handschoenen. Maar je kunt eens kijken of je met soepele leren teugels minder last hebt.

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 15:02

heb ik geprobeerd, heet eerste kwartier geet het goed, dan kruipt het samen, en omhoog,/verlies ik hem, en rij ik toch nog men vingers open Haha!

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 15:03

het probleem is: het is een manegepaard, dus soepele leren teugels hebben ze niet, en kan ik niet betalen Haha!
zou het met dressuurteugels (zowe met rubber rond) beter gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:04

In dat geval denk ik toch beter een zachter/gladder teugeltje gebruiken.

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 15:04

bedankt! ik ga deze week eens zien in een ruitersportzaak...

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:05

goede handschoentjes kopen en pleisters op je vinger plakken!

<3


Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:05

ski handschoenen, daar ga je echt niet doorheen Haha!:D

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 15:08

héhé, probleem, ik kan niet met handschoenen rijden
ik begin het nu een beetje door te krijgen hoe ik dat paard goed moet rijden, maar ik moet voorlopig nog blijven kijken wat ze doet, en samen met voelen ben ik regelmatig te laat met reageren
en met handschoenen voel ik totaal niks meer Haha!

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:08

Gewoon een pleister om je vinger doen en daar tape om wikkelen, werkt prima en blijft goed zitten.

.

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 15:12

bedankt candidat, ga ik ook eens proberen

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:33

Ik heb het ook, als de blaren erg zijn doe ik er compeed blarenpleisters op, werkt echt goed en supersnel (zit as we speak met twee ringvingers in 't verband Clown)
Ik ga nu (na ongeveer 'n half jaar elke week blaren) toch maar proberen met handschoenen te rijden. Die handschoenen ben ik aan het aanpassen: vingertoppen eraf, zodat alleen m'n onderste kootje "bedekt" wordt, en het polsstuk er ook af. Dit omdat ik "te lange vingers" en lange nagels heb, en snel warme handen.

Ik blijf er stiekem bij dat het grotendeels "piloterror" is, dus onze eigen schuld, in ieder geval de eerste keer dat ik 't had was het mijn schuld. Dat die merrie vastzit kun je natuurlijk niet in 1x veranderen, pleisters ter bescherming kunnen je misschien helpen "uit de circel te komen" (met pleister-tape-spul erom heen zodat 't blijft zitten)

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 15:36

bedankt
ik ga het eerst proberen met andere teugels, en daarna denk ik dat ik toch aan de handschoenen moet
ik kan er inderdaad niks aan veranderen, het is een manegepaard, ik rij haar 1 maal per week
en tegen halverwege/eind les heb ik haar redelijk netjes lopen
maar toch blijft ze vastzitten
ze is zo vbraaf dat ze veel in beginnerslessen ingezet wordt, en dat is ook niet echt bevorderend hé
naja, ik ga het nog een eindje aanzien Lachen

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:58

Koop GOEDE handschoenen. De tip is om daar dus niet op te bezuinigen. Met wat betere handschoenen voel je ook veel meer en is het heel goed rijden. Als je van die rampedingen van een paar euro aantrekt kan ik me voorstellen dat je er niet mee uit de voeten kunt...

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:03

Candidat schreef:
Gewoon een pleister om je vinger doen en daar tape om wikkelen, werkt prima en blijft goed zitten.


Inderdaad dit is een prima tip als je niet in staat bent om bijvoorbeeld met andere teugelst te rijden of niet graag met handschoenen rijd. Ik rijd zelf ook absoluut niet graag met handschoenen maar rijd vooral tegen de winter mn vingers nog wel eens open en doe er dan gewoon een pleistertje over en daar een laag tape en het blijft perfect zitten!

Pino, de super Fjord!

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 16:54

miepmiep schreef:
Koop GOEDE handschoenen. De tip is om daar dus niet op te bezuinigen. Met wat betere handschoenen voel je ook veel meer en is het heel goed rijden. Als je van die rampedingen van een paar euro aantrekt kan ik me voorstellen dat je er niet mee uit de voeten kunt...

ik heb er inderdaad van een euro of 5
ook omdat ik het een beetje dom vond om dure handschoenen te kopen om 1 maal per week te rijden, en dat terwijl ik toch weet dat ik ze niet aandoe Haha!
*hoe bedoel je eigenwijs Schijnheilig *

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:04

Ik heb het ook, heb het alleen bij Hof. Ik rij mn vinger niet open, maar krijg dr een soort blaren op (doet niet zeer). Ik rij nu op Hof met handschoentjes.

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 18:05

vn mij zijn het echt een soort brandwonden, een cirkeltje van ongeveer 1 cm diameter waarvan het vel afgestroopt wordt
welke handschoentjes heb je?

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:16

Ik kon vroeger ook niet met handschoentjes rijden tot me vingers telkens open lagen na het rijden. Toen ben ik maar handschoentjes gaan dragen wat in het begin echt niet lekker reed. Maar nu wil ik niet meer zonder. Lachen

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:25

wat zo vervelend met springteugels is.. is dat het zweet van het paard erin gaat zitten (meer dan in een leren dress, teugel) waardoor ALS je je handen openrijd, het ontzettend gaat prikken. ik ben zelf voorstander van dress. teugels.. maar daar zijn ook nadelen aan: als het regend heb je geen grip meer, erg poedersuiker als je paard aan de kletter gaat in het bos ofzo. ik zou, als ik jou was een smokkelteugel gebruiken(rubbel binnen, (en leer buiten).. misschien heb je dan ook meer houd-vast als je paard eraan trekt (en drijven he!!). succes.

start paardensport Zie profiel voor meer info

Farjen

Berichten: 7926
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:47

Handschoenen van Roeckl
zijn prijzig, maar je voelt het bijna niet als je rijd omdat ze erg dun zijn.
Ik vergeet ze soms uit te doen omdat ze zo fijn zitten Bloos

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 20:05

muiszje schreef:
wat zo vervelend met springteugels is.. is dat het zweet van het paard erin gaat zitten (meer dan in een leren dress, teugel) waardoor ALS je je handen openrijd, het ontzettend gaat prikken. ik ben zelf voorstander van dress. teugels.. maar daar zijn ook nadelen aan: als het regend heb je geen grip meer, erg poedersuiker als je paard aan de kletter gaat in het bos ofzo. ik zou, als ik jou was een smokkelteugel gebruiken(rubbel binnen, (en leer buiten).. misschien heb je dan ook meer houd-vast als je paard eraan trekt (en drijven he!!). succes.

ja, het prikt enorm
van regen ofzo kan geen kwaad, we rijden enkel buiten als het mooi weer is, voor de rest in de binnenbak, en een bos is in de verst omtrek niet te bepeuren Haha!

maar even opduielijking:
springteugel: stoffen teugel met om de 10 cm lederen stop
dressuurteugel: met rubber omwikkelt, met soort hele kleine nopjes op
of ben ik mis? Verward

drijven doe ik btw genoeg, ze zit gewoon enorm vast rechts, en omdat ze meestal in beginnerlessem eelopt probeert ze om onder het werk uit te komen, door dat hoofd omhoog te snakken Scheve mond

ik zal eens zien of ze zon smokkelteugel hebben Lachen

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:07

Ik heb leather-feel handschoenen, die zijn echt superfijn! Zitten denk ik rond de 20 euro.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:12

Inderdaad gewoon goed passende handschoenen kopen. Die van Roekl zijn erg fijn.
Van een smokkelteugel kreeg ik juist blaren, dit omdat deze teugel dikker is dan een andere.

Don't dream your life, live your dreams!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, boemel en 36 bezoekers