Confronteren of niet?? Jullie mening!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Confronteren of niet?? Jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 18:04

Ik ben heel benieuwd wat jullie doen in een situatie waarbij je af en toe hoort dat er iemand weer over je praat of wat dan ook. Vaak (eigenlijk altijd) is het niet echt aardig en ik ga dan weer onzeker worden en denken wat ik nu weer fout heb gedaan Verward Verward
Ik baal er echt van als mensen heel stoer achter je rug dingen durven te verkondigen maar het lef niet hebben om je recht in je gezicht iets te zeggen Schijnheilig Schijnheilig Heeel schijnheilig eigenlijk. Want vervolgens blijven ze heeeel aardig tegen je doen... Schijnheilig Ik zit dan te denken dat het ook niets anders dan jaloezie kan zijn en dan maar gewoon lelijk over je gaan praten. Waarom altijd maar die kift als het eens goed gaat met je paard en rijden. (natuurlijk lang niet van iedereen hoor maar er zitten altijd van die mensen bij) En dan denk je zelfs dat een paar ervan vrienden zijn. Nou NIET dus.... Ik word er redelijk moe van en ik krijg dan zwaar de behoeft om naar een andere stal te gaan maar ja overal is wel iets natuurlijk. Maar wat vinden jullie? Confronteren elke keer als je iets hoort of er maar gewoon boven staan en die mensen negeren en je ding blijven doen en ze prive ook niet meer uitnodigen? Ik denk dat ik maar voor het laatste ga en de energie in andere dingen stoppen (zoals mijn paard hihi). Je kan iemand toch gewoon gunnen dat het goed gaat en elkaar helpen als het nodig is??!!! Ik heb het verder echt naar mijn zin op stal en het is ook niet altijd hoor maar jeetje wat vermoeiend af en toe dat gel*l!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:38

ik snap wat je bedoelt, de ene keer hebben ze je hard nodig om iets te lenen en een minuut later zitten ze alweer over je te praten, eerst negeerde ik dat soort mensen altijd en stond ik erboven, maar met een meisje was het echt heel erg en tegen haar heb ik gewoon recht in het gezicht gezegt/gevraagt wat haar in hemelsnaam bezielde. maar jah je weet natuurlijk nooit of dat geholpen heeft of niet... er is eigenlijk geen goed antwoord voor...

het beste is denk ik gewoon erboven staan, die mensen zijn gewoon jaloers Ach gut suc6 en voor hun al helemaal niet van stal veranderen als je het gewoon naar je zin hebt daar! dat zijn ze het niet waard.

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:52

Ben het met loutjeloulou eens!!!
Gwn niks van aan trekken en lkkr laten banketstaaf.
Want wie weet wat jij allemaal over hun kan praten.
Maar dat doe je niet want jij bent daar te slim voor Lachen

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:14

Paardenwereld = roddelwereld. Overal wordt over elkaar gepraat. Bij ons zijn het voornamelijk de 13-, 14- en 15-jarigen die van alles op elkaars rijden aan te merken hebben, maar zelf toch ook niet het goede idee hebben van hoe het moet Knipoog

Soms is het erg aandoenlijk als één meisje weer eens wordt afgeslacht door de 'stalbende', en dan helemaal als dat meisje het bij het goede eind heeft en de 'bende' dus niet. Het enige wat je kan doen als je zo'n meisje bent is gewoon maar lekker met je paardje bezig zijn, daar ben je tenslotte voor op stal.

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:28

Ik heb het een keer gehad op mijn oude manege. Ik kwam toen ook bij mijn oorspronkelijke manege en volgens mij waren ze jaloers. Ze dachten dat ik weg was, maar stond achter de deur mijn schoenen aan te trekken en hoorde ze toen kletsen. Nou, ik heb de deur open getrokken en ze verteld dat ze het in mijn gezicht moesten zeggen. Ze werden toch rood Bloos! Eiegn schuld. kom er nu ook niet meer.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:28

Ik denk maar gewoon negeren! Al is het moeilijk, altijd is wel iets. Ik sta nu op een stal waar ik het echt onwijs naar mijn zin heb, en daar krijgen we zelfs complimentjes Lovers Dat vind ik echt super leuk, eindelijk eens iets anders dan altijd elkaar maar minder gunnen of de grond in trappen. Als je een andere stal denkt te vinden waar het leuker is zou ik gewoon verhuizen, en anders die mensen negeren. Van confronteren krijg je waarschijnlijk alleen maar meer gezeur. Want iedereen is toch beter Verward (denken ze)

Jammer dat er altijd zoveel geroddel en gemuts is Scheve mond

disneypolish
Berichten: 11
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Valkenburg ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:35

ik snap wat je bedoeld, zelf vind het errug vervelend als het over mij gedaan word. maar als ik goed nadenk doe ik het zelf ook wel eens. ik ga denk ik nu wel 2 keer nadenken voor ik weer wat ga zeggen over iemand anders.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:37

Dat is eigenlijk heel stadaard in het paardenwereldje, het geouweho*r erbij....

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:40

Het paardenwereldje bestaat vooral uit vrouwen.. en wat doen zij? Juist..... Roddelen!!!

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:50

Tja inderdaad gewoon boven staan en niet teveel energie in stoppen. Dat doe ik dan ook echt! Mensen zullen altijd iets te kletsen nodig hebben. Als het nu mensen zijn die ik verder niet ken maar in dit geval... Ach zo leer je ze weer kennen. Typisch geval van jammer zeg ik dan maar.

Avanti_haf

Berichten: 427
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:53

in de paardenwereld is roddelen een must..

je kan het het beste negeren en er geen aandacht in steken je maakt alleen maar jezelf gek.

laat ze maar l*llen als je zelf maar plezier hebt!!

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:59

Ik vind trouwens wel dat als je een keer de dupe van kletspraatjes bent geweest en weet hoe het voelt, je er wel voor uitkijkt wat je zegt! Nieuwtjes uitwisselen aan elkaar doet iedereen wel, ik ook. Soms vind ik alleen echt dat je op je woorden moet letten en beseffen dat als je iets zegt het weleens heel erg verkeerd aan kan komen. En via via weer bij persoon in kwestie aankomt. Het is dan al over diverse schijven gegaan en misschien is het dan al helemaal uit zijn verband getrokken, Dus ik vind gewoon dat als je echt iets hebt, het beste direct dat te zeggen tegen de persoon in kwestie!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:55

Och, de paardenwereld is een jaloerse wereld. Mensen hebben paarden voor de heb, en andere mensen kunnen zich op geen enkele manier perimitteren een paard te kopen. Wanneer iemand iets niet gunt, jaloers is of wat, is er altijd iets waarmee ze je kunnen kwetsen. Of dat nou is dat je de stal niet goed uitmest, je je paard verkeerd rijd, ,je een slechte houding hebt, je je teugels te strak hebt, enz. Ze vinden altijd wel wat, dus blijf het vooral op je eigen manier doen. Lachen
(Amen)

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:12

Hoi Silly, ik kwam toevallig op je advertentie. Ik heb namelijk een paar weken geleden hetzelfde meegemaakt. Ik rijd namelijk een pony bij op een prive - stal. De sfeer is er leuk en ik kan het met bijna iedereen vinden. Schijnheilig Over het algemeen is ze fel (heeft van die dagen Knipoog) en af en toe lukt het dan gewoon niet om haar na te laten geven of zo iets dergelijks. Meteen de dag erna hoor ik dan van de eigenaresse ''en liep ze niet gisteren!!'' Hier kan ik dus ontzettend kwaad om worden!! Het liefst liet ik hen zelf er op en wat aanmodderen, maar dit vind ik zielig voor die pony Tong uitsteken. Vorige week stond ik klaar om te gaan rijden in de bak.
De pony oogde ontspannen en ik stapte de bak in, stond daar een van die ''roddeltantes'' met haar paard in de bak. Ik moest maar gaan want ik was toch maar een verzorgster!!!!! Boos! Toen pikte ik het niet meer, ik ben echt niet minder omdat ik een verzorgster ben, of vinden jullie wel??
Ik ben ik tegen haar uitgevallen dat ik net zo goed hard werkte door uit te mesten, tuig schoon te maken enz. maar dat ik gewoon niet de mogelijkheid heb om een eigen te houden! En ook al zou ik er een hebben, ben ik dan ineens als mens meer waard Verward . Paar dagen daarna kwam ik op stal en ze deed opeens heel vriendelijk, en dit bleef zo!
Eindelijk heb ik haar respect gewonnen!!
Helaas is dat het enige wat je kunt doen, het is erop of eronder.
Een midden is er niet...!

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:36

ik weet wat je bedoelt , mensen zijn soms echt laf en zitten vol jaloezie !!
niets van aantrekken en gewoon jezelf zijn en zeker genieten van je paardje en laat al die roddels over je heen gaan ! zolang ze over je praten ben je de moeite waard om over te praten en dan denk ik zolang ze over mij praten zwijgen ze over een ander ! mensen hebben toch altijd negatieve commentaar en kunnen het niet laten van te roddelen ! ik maakte me daar echt zorgen om vroeger maar nu laat ik het echt over me heen gaan ! ze doen maar , het laat me koud wat ze zeggen !
geniet gewoon van je leven en je paardje en gun ze het plezier niet dat jij je daar druk om maakt !

groetjes

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:12

Het is altijd heel mooi als je mensen kunt confronteren en dat het ze ook werkelijk wat doet.

Maar beter is het om je energie in nuttige dingen, zoals je paard te stoppen en daar boven te staan. Lach er liever om Knipoog

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:20

Lein, je weet hoe ik er over denk... Als die mensen hun geluk moeten halen uit het naar beneden halen van jou, zegt dat voldoende over hun eigen armzalige leventje! Het is alleen jammer dat deze mensen je het gevoel gaven je vrienden te zijn.

Tja, als je nog van stal wil veranderen... Ik denk dat Patrick nog wel een plekkie voor je heeft hoor! Daar is iedereen volgens mij zo druk met zichzelf en hun eigen paard, dat ze niet eens wat om hun heen gebeurt (ook niet altijd leuk).

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:37

Ik weet heel goed wat je bedoelt, toen ik net nieuw was op de stal (waar ik inmiddels alweer 5 jaar kom) was ik altijd het pispaaltje. Ik haatte hen, maar ik haatte vooral mijzelf. Gelukkig was er 1 iemand waar ik altijd van op aan kon en daar hield ik me aan vast, dat is de dochter van de eigenaar en eigenares van de stal waar ik sta en zij is tevens mijn instructrice. Op een gegeven moment leerde ik om die dingen te negeren en het me niet zo sterk aan te trekken en zo langzamerhand had ik het gevoel dat ze me steeds meer gingen accepteren. Nu, 3 jaar later heb ik het nog weleens erover met het meisje die mij het ergste dwarszat en ik kan nu heel goed met haar opschieten Haha!
Ik denk dat het gewoon grotendeels aan die leeftijd ligt (12-15 jaar) pas daarna ga je mekaar meer waarderen en zelfs dan kom je nog weleens van die banketstaaf situaties tegen hoor Knipoog Maar daar moet je mee leren leven in de paardenwereld Schijnheilig

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:22

jarrah schreef:
Ik denk dat het gewoon grotendeels aan die leeftijd ligt (12-15 jaar) pas daarna ga je mekaar meer waarderen en zelfs dan kom je nog weleens van die banketstaaflige situaties tegen hoor Knipoog Maar daar moet je mee leren leven in de paardenwereld Schijnheilig


Het gaat hier uitsluitend en alleen maar om volwassenen (30+)! Dat maakt het juist zo triest...

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 13:08

Marijn4045 schreef:
Het gaat hier uitsluitend en alleen maar om volwassenen (30+)! Dat maakt het juist zo triest...


Ja daar ben ik het dus helemaal mee eens
Je zou daar toch wel iets meer integerheid van verwachten

(en marijn weet je te vinden hoor hihi)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:02

Bij ons gebeurt het ook heel vaak. Die mensen confronteren helpt niks, want ze ontkennen het toch... Ook al is het moeilijk maar laat ze lekker praten... Jij weet het toch beter?!

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:15

Ja maar op een gegeven moment gaat dat beter weten ook niet meer. Ik heb bij ons ook een paar x op het punt van vertrekken gestaan. Kan m'n verzorgpaardje alleen niet in de steek laten. Als er nog mensen zijn die je wel waarderen ga je daar lekker mee om en de rest laat je toch lekker stikken met hun roddels! die manier werkt nog wel het best!

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:01

Ik weet niet wat er is gebeurt/gezegd, maar ik heb echt wel respect voor jou en Sil! Als ik jou zie rijden dan denk ik altijd weer even hoe het voor mij en Sammy zou zijn geweest. En ik weet wel te vertellen dat ik waarschijnlijk minder succesvol zou zijn geweest in het op een nette manier opvoeden van mijn jonge paard!
Ik zie jou altijd op een nette, respectvolle manier met Sil omgaan, hoe lastig hij soms ook kan doen --> alle respect van mij dus en vooral doorgaan zo!

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:15

Ik weet precies wat je bedoelt. Heb ook 4 jaar op Berestein gereden. Zowel op mange paarden en pony's als op prive pony's en paarden. Ik ben er uiteindelijk weg gegaan door de sfeer. Er waren ontzettende leuke mensen maar ook veel mensen dia altijd dachten dat ze het beter wisten. Reed daar toen een pony die toen 4 was. Ik heb daar altijd lekker mee gereden lekker rustige buitenritjes en 1 keer in de week les. Ik deed het voor mijn plezier. En mensen maar zeuren dat ik meer moest vragen en dat ik helemaal verkeerd reed. En achter je rug om heeeeeeeeel veeeeeeeel roddelen. Ik sta nu op een hele leuke manege/ pensioenstal en daar helpt iedereen elkaar. Op Berestein zijn er niet veel mensen die je willen helpen. Ze zijn er wel maar niet veel. Ben blij dat de sfeer waar ik nu sta veel gezelliger is en een stuk goedkoper.

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 16:25

Susanne1 schreef:
Ik weet niet wat er is gebeurt/gezegd, maar ik heb echt wel respect voor jou en Sil! Als ik jou zie rijden dan denk ik altijd weer even hoe het voor mij en Sammy zou zijn geweest. En ik weet wel te vertellen dat ik waarschijnlijk minder succesvol zou zijn geweest in het op een nette manier opvoeden van mijn jonge paard!
Ik zie jou altijd op een nette, respectvolle manier met Sil omgaan, hoe lastig hij soms ook kan doen --> alle respect van mij dus en vooral doorgaan zo!



Tenxx (altijd fijn om te horen, doe mijn best!!) Ik blijf het maar op jaloezie houden Haha!