Ontharen dmv laser.... wie????

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Ontharen dmv laser.... wie????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 08:25

Raar onderwerp voor op een paardenforum maar wat mij betreft heeft het er wel mee te maken.
Ik heb, vooral na een lange buitenrit, ontstekingen in mijn lies. Volgens de dokter zijn dat haarzakjes die door wrijving gaan ontsteken.
Mijn redenatie, bij laserontharing worden die haarzakjes vernietigd en kunnen dus niet meer gaan ontsteken.
Kent iemand van jullie die methode, misschien zelf of van horen zeggen?
Het is best prijzig maar ik zou het er voor over hebben als het zou helpen.
Het is namelijk erg pijnlijk, ook bij fietsen en gewoon al bij lopen.


taverno

Berichten: 4215
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 08:40

Een collega van mij heeft het laten doen en die is er zeer tevreden over.
Er komen geen haartjes meer terug,maar ze heeft het in haar oksels laten doen.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:47

vershillende vriendinnen van mij hebben dit gedaan(een stalgenoot heeft een kapper/schoonheidssalon) en ze zijn er allemaal super tevreden over!!
is wel prijzig hoor,maar je bent er wel voorgoed vanaf!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:57

Wat is prijzig? Waar moet ik dan aan denken?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 14:42


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:44

je moet het wel meerdere keren laten doen eer ze definitief weg zijn.
met daartussen een tijdspanne van 1 maand. afhankelijk van je haartjes kunnen 3 tot 6 behandelingen noodzakelijk zijn.
het is wel niet geheel pijnloos Haha!


Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 14:49

kattebeest schreef:
je moet het wel meerdere keren laten doen eer ze definitief weg zijn.
met daartussen een tijdspanne van 1 maand. afhankelijk van je haartjes kunnen 3 tot 6 behandelingen noodzakelijk zijn.
het is wel niet geheel pijnloos Haha!


Ik heb er nu heel veel last van, dus even wat meer pijn en dan lekker kunnen paardrijden zou geweldig zijn......

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:54

Ik zit er al heel lang heel hard over na te denken om mijn bikinilijn te laten laseren. Heb precies hetzelfde probleem als jij en vind het lelijk en word er helemaal gek van.

Overigens als je op advies van je dokter dit laat doen krijg je het bij veel ziekenfondsverzekeraars vergoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:57

"Dokter, kunt u mij een verwijzing geven om mijn bikinilijn te ontharen?"

Hihi ik geloof dat ik het dan liever zelf betaal.......

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 15:00

faye schreef:
"Dokter, kunt u mij een verwijzing geven om mijn bikinilijn te ontharen?"

Hihi ik geloof dat ik het dan liever zelf betaal.......


Ik moet er ook naar toe voor de ontstekingen, is dat leuk dan?!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:02

faye schreef:
"Dokter, kunt u mij een verwijzing geven om mijn bikinilijn te ontharen?"

Hihi ik geloof dat ik het dan liever zelf betaal.......


Betaal jij liever ongeveer 150 euro per behandeling waarvan je er zeker 3 tot 4 van nodig hebt Verward Nou ik dus niet Dat bezoekje aan mijn huisarts is me die paar honderdeuro wel waard!!

Maar betaal jij het maar lekker zelf hoor, misschien wil je ook een donatie aan mij doen!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:41

*jikes* wel prijzig.... Ik blijf dan denk ik toch maar scheren... Al vind ik de ontstoken haarzakjes die door m'n rijbroeken soms verschijnen op m'n bovenbenen en bips af en toe wat minder Scheve mond

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:45

ontstekingen oke, maar omdat je ontharen lastig vind het ziekenfonds willen laten betalen vind ik asociaal. Ik mag dan ook hopen dat geen enkele huisarts een verwijzing hiervoor geeft op estethische gronden.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:52

faye schreef:
ontstekingen oke, maar omdat je ontharen lastig vind het ziekenfonds willen laten betalen vind ik asociaal. Ik mag dan ook hopen dat geen enkele huisarts een verwijzing hiervoor geeft op estethische gronden.


scheren en andere dingen(ontharingscreme etc) halen de haarzakjes niet weg, dan blijft het dus alsmaar ingroeien en ontsteken

een huisarts laat echt niet zomaar zo'n ingreep vergoeden door het ziekenfonds, en ook het ziekenfonds zelf is voorzichtig met zn geld uitgeven!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:00

je kan er wel degelijk érg last van hebben en dan ben je blij dat de dokter je doorverwijst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:09

Dan is het wat anders, maar ik vind het lastig en lelijk als ik scheer/creme etc. dat vind ik dus GEEN reden! Wel lezen dames voor we op de kast klimmen Knipoog

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:18


Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 16:50

Mexx2 schreef:
kijk eens op www.dopknapperie.nl


Die prijzen zijn wel even anders!! En ze noemen ook de ontstoken haarzakjes dus het probleem is bekend.
Alleen een beetje uit de route.....

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:00

Als ik ooit geld te veel heb, wil ik het zeker laten doen... iig bikinilijn, maybe oksels en benen... helemaal GLAD!!! Haha!
Lijkt me echt ideaal!!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:02

faye schreef:
ontstekingen oke, maar omdat je ontharen lastig vind het ziekenfonds willen laten betalen vind ik asociaal. Ik mag dan ook hopen dat geen enkele huisarts een verwijzing hiervoor geeft op estethische gronden.


En waar slaat dit nu op? Als een man zich tot vrouw wil laten ombouwen, mag hij ook op kosten van het ziekenfonds zich laten ontharen, en mensen die ergens serieus last van hebben mogen dat dan weer niet?
Jij wilt niet weten waar ziekenfondsgelden onnodig aan worden uitgegeven, dan is een ontharing nog het minste hoor!

Je suis Charlie.

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:04

een meisje dat ik ken die laat haar ''snor'' weglaseren.

50 euro per behandeling is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:05

En al die onnodige dingen maken de gezondheidszorg onbetaalbaar! That's my point! Esthetische gronden zijn niet medisch noodzakelijk, wel? Daar slaat het op.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 17:09

faye schreef:
En al die onnodige dingen maken de gezondheidszorg onbetaalbaar! That's my point! Esthetische gronden zijn niet medisch noodzakelijk, wel? Daar slaat het op.


Misschien moet je eens helemaal bovenaan beginnen te LEZEN.....
Daar wordt trouwens ook veel geld aan uitgegeven, mensen die niet kunnen lezen, of was het WILLEN...... Schijnheilig

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:13

Ik heb het laten doen (maar niet alleen de bikinlijn: ook mn hele benen), en ik wil even een aantal dingen heel duidelijk rechtzetten:

* Het wordt *niet* vergoed door je verzekering; alleen als je ongewenst haar hebt in je gezicht (als vrouw) wordt het gedeeltelijk vergoed. Je kan wél soms van de belasting wat terugkrijgen, maar dat hangt van je inkomen, etc etc af en weet ik niet precies.
*Het is absoluut niet pijnloos! Ik heb echt flink op mn tanden zitten bijten en ik kan normaal gesproken erg goed tegen pijn.
*Het kan niet bij ieder huidtype en huidskleur:L dingen als moedervlekken enzo kunnen een hoop problemen geven.
*en het belangrijkste: je bent daarna écht niet haarloos!!!!!! De haargroei wordt blijvend verminderd en het groeit minder snel, maar er blijven haartjes zitten: ik had vrij heftige haartgroei op mn benen en heb ik minder haartjes op mn benen dan de meeste personen, maar omdat ze vrij donker zijn ziet het er nu ongeveer 'gemiddeld' uit:

faye schreef:
ontstekingen oke, maar omdat je ontharen lastig vind het ziekenfonds willen laten betalen vind ik asociaal. Ik mag dan ook hopen dat geen enkele huisarts een verwijzing hiervoor geeft op estethische gronden.

Ben ik het niet echt mee eens. Te veel beharing kan namelijk *écht* een groot probleem zijn voor iemand: ik heb er ontzettend mee gezeten en het was bij mij echt niet gewoon 'ietjes meer dan gemiddeld': stel je voor pikzwart op een hele lichte huid, heel dik en een stuk meer dan de gemiddelde man.... Ik heb jaren niet gewommen en durfde niemand maar dan ook niemand mijn benen te laten zien: omkleden voor de gymnastiekles was verschrikkelijk. Bovendien was mijn benen ontharen niet 'lastig' maar vrijwel onmogelijk: scheren kon niet vanwege de gigantische ontstekingen dit ik dan kreeg, en bovendien was er binnen een dag alweer superstoppels te zien. Alle andere methodes waren helemaal een ramp. En ik had het alleen nog maar op mn *benen*: er zijn ook vrouwen die hun rug heftig behaard hebben, oid... Ik vind zeker dat het voor bepaalde gevallen vergoed zou moeten worden en dat huisartsen daar verwijzingen voor mogen geven.

Daar wil ik wél gelijk even achteraan zeggen dat de meeste meisjes/vrouwen waarvan ik heb gehoord dat ze misschien een laserbehandeling willen gewoon echt aan het overdrijven zijn (overigens niet bedoeld voor de TS: ontstekingen zijn een ramp die ik maar al te goed ken Knipoog ): die zijn namelijk 'gewoon' behaard en vinden het te veel moeite om er iets aan te doen. Ik zou een moord hebben gedaan om van mezelf al zulke 'normale' beharing te hebben en in die gevallen vind ik het dus grote onzin. En dan ben ik het dus wél met faye eens

You can either agree with me or be wrong.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:14

ShadowFax schreef:
Als ik ooit geld te veel heb, wil ik het zeker laten doen... iig bikinilijn, maybe oksels en benen... helemaal GLAD!!! Haha!
Lijkt me echt ideaal!!!!

En dit moet je dus vergeten, want zo werkt het dus echt niet

You can either agree with me or be wrong.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KleinBoefje, SemrushBot en 38 bezoekers