Door de hoeken rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Door de hoeken rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 21:20

Haha! Ik heb nu een paar keer meegereden bij een stalling hier in de buurt.
Was hartstikke leuk maar al het commentaar ging over het in de hoeken sturen! Dat vind ik nog steeds moeilijk om te doen : kan iemand mij uitleggen hoe je je paard precies de hoeken doorstuurt en dat hij toch voorwaarts blijft
(Het was een draver weet nie of het daar aan ligt)


en hoe kan je ervoor zorgen dat je onderbeen goed naar achteren legt, bij mij steken ze een meter naar voren Bloos!


Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:29

Zorgen dat hij goed op de hoefslag blijft, binnenteugel/binnenbeen

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 22:01

al geprobeerthet lukte niet echt goed....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:01

Jolliegirl schreef:
al geprobeerthet lukte niet echt goed....


Blijven oefenen Knipoog

Gewoon ook in de hoeken blijven rijden, niet stoppen en wachten hoe die er zelf doorheen hobbelt, zelf aangeven wat je wilt en daarmee blijven oefenen.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:05

Als hulpmiddeltje gebruik ik tijdens de lessen nog weleens een balk of een ton in de hoek waar ze omheen moeten. Eigenlijk doe ik dat meer voor de ruiters maar voor je paard zou het ook een oplossing kunnen zijn.

Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:11

Heb hetzelfde gehad met mijn haflinger en ik zette inderdaad ook wat in de hoeken en een paar keer ging het wel mis of schoot ze er ineens langs, maar toen ze eenmaal door had dat ze eracherlangs moest vond ze het wel leuk en het probleem is nu verholpen dus heeeeel veeeel oefenen

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:30

Hoe rijd je een hoek in:
Zodra je bij een hoek komt en jij wil de hoek in rijden rijd je op je buiten teugel en op je binnen been.
Je legt je binnen been iets naar achter zodat je paard om je binnen been heen gaat lopen en zo zal hij/zij niet als een houte plak door de bocht gaan.
Zo rijd je dus een hoek in...........

Hoe je er voor zorgt dat je been goed licht...
Je moet proberen er goed op te letten probeer het eerst maar gewoon in stap gewoon je onder been naar achter leggen en je bekken kantelen...
Elke stap die het paard zet moet jij er op letten dat je been licht waar die liggen moet zodra jij er veel aan gaat denken blijven ze vanzelf liggen, zodra het lukt in stap ga je er ook meer op letten in draf en daarna in galop...Je zou ook kunnen vragen of jou instructrize jou een zit les wil geven dat houd in dat ze jou op een paard zetten zonder beugels en aan een longeerlijn en dan zal zij er goed op letten hoe jij zit en zal ze jou tips geven en jou er bij helpen om aan jou houding te werken....

Het wordt moeilijk allemaal maar het gaat je lukken!!!

Groetjes

ik reageer omdat ik je graag help!!


o_floor_o
Berichten: 196
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: De Lier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:15

Je moet eigenlijk buitenteugel en je binnenbeen gebruiken, met je binnenbeen moet je m naar buiten drukken, maar je binnenbeen wel op z'n plaats houden. Met je buitenteugel hou je m tegen dat hij niet helemaal krom gaat lopen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes verder!

XxXxX van FloOr...

Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:40

Toen ik les had toen ik klein was leerde mijn instructeur het ons door gewoon pionnen in de hoek te zetten ( wel zodat je er natuurlijk nog langs kon) en daar MOEST je omheen... misschien kun je hiermee beginnen als het ECHT niet leuk natuurlijk is het een kwestie van buitenteugel en binnenbeen maar je kan de pionnen er natuurlijk bij gebruiken... misschien en ID

Het zijn niet de problemen die ons het leven zo moeilijk maken .... maar de manier waarop wij tegen ze aankijken
!!!!

Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:41

leuk moet lukt zijn .. sorry

Het zijn niet de problemen die ons het leven zo moeilijk maken .... maar de manier waarop wij tegen ze aankijken
!!!!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 20:45

Niet zo moeilijk denken allemaal. Gewoon rechtdoor sturen, dan maken ze vanzelf die bocht wel.
Als je allemaal gaat frotten met benen en teugels, worden ze kei sloom, vallen ze tegen de omheining aan, enz.

Of inderdaad een balk, ton, pion, of wat dan ook in de hoek leggen. En dan daar omheen rijden.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

snuffel
Berichten: 218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:21

Vonnie84 schreef:
Niet zo moeilijk denken allemaal. Gewoon rechtdoor sturen, dan maken ze vanzelf die bocht wel.
Als je allemaal gaat frotten met benen en teugels, worden ze kei sloom, vallen ze tegen de omheining aan, enz.

Of inderdaad een balk, ton, pion, of wat dan ook in de hoek leggen. En dan daar omheen rijden.


Dat eerste ben ik het niet mee eens. Dan loopt het paard niet op jouw aanwijzingen maar op de bakrand. Het is de bedoeling dat je paard jouw aanwijzingen volgt, en er niet maar vanuit gaan dat hij bij rechtdoor sturen vanzelf de hoek omgaat omdat hij niet verder rechtuit kan. Jouw paard moet ten alle tijde hoeken kunnen lopen, met of zonder bakrand. Die tip van een balk of pion als oefening vind ik wel goed en verder de instructies zoals boven aangeven. Succes ermee. Overigens kamp ik met hetzelfde probleem hoor, ik ga ook balkjes neerleggen....

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:19

Ik begrijp je standpunt wel. En ben het er ook zeker mee eens dat een paard op dat moment bij wijze van dan maar tegen de muur aan moet lopen.
Maar ik denk dat dit voor haar op dit moment wel een oplossing zou kunnen zijn.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:27

Zolang je paard niet voldoende lengtbuiging geeft, zal hij idd nooit diep een hoek in kunnen lopen. Je paard moet dus voldoende aan je been zijn, en weten dat hij voor een éénzijdige kuitdruk niet harder moet, maar opzij. DUS: eerst je paard aan je been krijgen, dmv veel overgangen en tempowisselingen, probeer dan eens een paar keer volte sluiten en openen, zodra dit gaat, kan hij ook de hoek in voor je binnenbeen. (klinkt wel heel simpel zo, was het ook maar zo simpel allemaal...)

You're immortal until proven otherwise


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers