met cap en bijbehorende kleding rijden of zonder??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

waar rij jij vaak mee?

altijd met cap en bijbehorende kleding.
94 (51%)
zonder cap maar wel met bijbehorende kelding
23 (12%)
zonder cap en zonder bijbehorende kleding
12 (6%)
vaak met cap maar als mijn haar netjes moet blijven zitten zonder
2 (1%)
met cap maar zonder bijbehorende kleding
14 (7%)
als je snel effe gaat rijden en je vergeet je cap dan gewoon zonder cap
3 (1%)
naar buiten met cap in de bak zonder
13 (7%)
in de les met maar als ik geen les heb zonder
8 (4%)
anders namelijk
12 (6%)

Totaal aantal stemmen: 181


fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

met cap en bijbehorende kleding rijden of zonder??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 13:53

Ik was effe benieuwd hoeveel verstandige bokkers wij hier hebben op de site want ik kom schrikbarend veel foto`s tegen waar mensen zonder cap of bijbehorende kleding op een geliefde viervoeter zitten. Deze mensen moeten het uiteraard zelf weten maar ik was er gewoon effe benieuwd naar. Het is wel de bedoeling dat als je gestenmd hebt er ook effe een motivatie bij schrijft als je dat niet wilt doen gelieve niet te stemmen!

O ja als er een polkeuze mist gelieve effe te pben

Bijbehorende kleding is met schroeisel inbegrepen waarmee je kan paardrijden dus stevige schoenen of paardrijlaarzen en ook chaps er bij als je met schoenen rijdt.
Laatst bijgewerkt door fenja op 26-07-04 13:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Strooigoed [o]


fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 13:54

mijn stem is dus met bijbehorende kleding en met cap omdat je nooit weet wat er gebeuren kan en met cap en kleding (schroeisel) ben je altijd net veiliger

Strooigoed [o]

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:58

Altijd cap, meestal (95%) ook bijbehorende kleding. Heel soms stap ik erop in m'n spijkerbroek of met kisten aan.
Bij buitenrijden en springen draag ik ook een bodyprotector

Goedgekeurd onderschrift :)

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:02

Ik heb altijd netjes mijn cap op en altijd rijbroek en laarzen aan, zelfs al ga ik maar een klein stukje buiten stappen. Met het rijden met cap ben ik begonnen toen mijn paard erg bokkerig was en ben ik maar vol blijven houden, omdat ik nu het idee heb dat ik de eerste keer dat ik geen cap op heb er af val onder het motto: zul je altijd zien...
Een spijkerbroek of andere schoenen zitten gewoon voor geen meter, als je op het paard zit, dus die zijn gewoon uit comfort. Bovendien, als je in je gewone kleren naar je paard gaat komt daar toch wel een paardenluchtje aan. Dan blijf ik wassen! Pling Zelfs als ik gewoon ga longeren, losgooien of wandelen trek ik dus altijd mijn 'paardenkleren' aan.
Laatst bijgewerkt door Coby10 op 26-07-04 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Hazna

Berichten: 142
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:03

Ik rijd ook altijd met cap, er kan immers altijd iets gebeuren. Goede schoenen met chaps en rijbroek rijdt veel lekkerder dan vrijetijdkleding bijvoorbeeld. Ik heb wel eens in mijn spijkerbroek gereden, maar ten eerste schuift hij steeds omhoog bij mijn kuiten, lastig! en ten tweede zit hij veel strakker, ik krijg mijn been niet zo hoog om fatsoenlijk op te stijgen. Mijn keuze is dus altijd cap en bijbehorende kleding!


Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:08

mijn stem is zonder cap en bijbehorende kleding. Waarom? ik heb dreads, en dan past mijn cap niet op mijn hoofd Haha! maar als ik naar buiten ga, dan doe ik hem wel op, alleen zit dat voor geen meter (maar het is verplicht)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:11

Ik draag alleen op wedstrijden en tijdens de verenigingsles een cap. Ik draag wel altijd rijkleding.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:13

En daar is de capdiscussie weer...

Laat ik me niet weer over uit, wel kan ik aanvullen dat ik let op het schoeisel (geen grote hakken oid) en ik draag ook altijd een rijbroek. Iets anders rijdt toch helemaal niet fijn?

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:14

Ik draag altijd rijkleding. M'n cap heb ik in ieder tijdens buitenritten en de lessen op. Als ik gewoon voor mezelf rij heb ik m'n cap denk ik.. 50% van de gevallen op. Heb er gewoon niet altijd zin in.

Brent mijn stoere vent !

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:14

Altijd rijkleding plus cap. Gebeurt echt zelden dat ik één van de twee mis.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:17

Wel altijd met rijbroek, goede schoenen en chaps, maar mijn cap laat ik weleens liggen.
Maar wanneer ik het paard niet goed ken of ik vertrouw het paard niet zet ik wel altijd een cap op.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:22

Sinds kort rijd ik zelfs met cap. Dit na jaren zonder.
En verder altijd met bijbehorende kleding.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:40

KarinvdM schreef:
Ik draag alleen op wedstrijden en tijdens de verenigingsles een cap. Ik draag wel altijd rijkleding.


ik ook Lachen

:){

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:43

Ik rij altijd met cap, altijd met rijbroek, altijd met laarzen, ik heb die dingen niet voor niks aangeschaft. Knipoog
Ik zie idd wel eens mensen een paard inrijden (of op een pas ingereden paard rijden) met gympies en een flodder broek aan, dan schut ik wel even zachtjes met m'n hoofd, maar ze moeten het verder natuurlijk helemaal zelf weten.
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 26-07-04 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:50

Als ik op het paard stap zet ik sinds dat ik een goede fijne cap heb...... altijd mn cap op. op sommige paarden zelfs ook een Bodyprotector.... ik zal dan ook altijd laarzen aanhebben en een rijbroek.

Op paarden van klanten wil ik wel eens op mn klompen stappen........ maar in de regel heb ik wel altijd mn laarzen of kisten aan

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:52

Altijd helm, rijbroek en kisten. Ik heb geen laarzen en wil ze ook nooit meer.

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:13

geen cap, meestal bijbehorende kleding maar ook geregeld gewone kleren, wel altijd rijschoenen met hak,....

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:27

Ik rijd altijd met cap en rijkleding, dus daar heb ik ook op gestemd

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:30

Ik rijd altijd met cap en met bijbehorende kleding. Je zult mij dan ook never nooit op foto`s tegen komen dat ik zonder cap op een paard rijd. Ikzelf vind dit ook niet verstandig want een ongeluk zit in een klein hoekje Scheve mond Tevens mag ik van mijn ouders ook niet rijden als ik geen cap draag, dus ik heb hem EERLIJK WAAR altijd op! *LOL* Heb dus ook de bovenste stelling gekozen. Leuk topic
Laatst bijgewerkt door Chade op 26-07-04 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ray --» M`n Tinker

cobiie

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:31

Cap + rijkleding het is onderhand een goede gewoonte van mij geworden en als ik zonder ga rijden dan mis ik het echt.

[o]

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:37

Ik heb altijd mijn cap op, rijlaarzen/chaps en rijbroek aan. Vind het heel belangrijk om cap te dragen, je hoofd is zo kwestbaar....

Wel eens voor de foto mijn cap afgedaan maar dan voel ik met gelijk onzekerder...

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:40

Altijd met cap en altijd met bijbehorende kleding Vind het gewoon veel netter, het zit lekkerder en tja met cap rijden doe ik altijd, ongeacht of ik nu buitenrij of les heb of noem maar op.

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:45

Ook al heb ik een heel braaf paard, ik rijd altijd met cap (ik ben bijvoorbeeld al eens gevallen omdat ze struikelde!). Ook altijd met laarzen of chaps, behalve als ik perongeluk mijn chaps vergeet Haha! dat zit alleen niet echt lekker...

Look. A petrol station, the natural home territory of the Ford GT. And there it is, at the watering hole, drinking its fill. For the forty-seventh time today.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:47

ik heb altijd m'n cap op en rijlaarzen en rijbroek aan. Vind ik zelf het fijnste rijden. Die cap is trouwens minder (valt bijna uit elkaar en zit voor geen meter meer) dus binnenkort nog een nieuwe kopen.

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:51

Nou ik heb op de manege altijd een cap op en bijhoorende kleding en als ik op me eige shet zit niet omdat ik dan altijd mijn cap moet halen bij de manege en als ik het dna vergeet moet ik ook weer helemaal naar de manege gaan en ddaar heb ik geen zin in Knipoog ik rij dus bij de shet zonder cap maar soms wel bijhoorende kleding en soms geowon mijn kleding !

Tiffany Love Ya More Than A *Onderschrift Can Say
Profiel bewerkt!! Haha!
Nino & Black Beauty Manege gaat weg Boos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 75 bezoekers