Verhuizen naar een andere stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Verhuizen naar een andere stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 10:05

Volgende week vrijdag gaat ulisse verhuizen naar een andere stal. Ik had zelf gedacht dat in de namiddag een mooi moment was om te verhuizen, dan kan ik 's ochtends nog even rijden, en kan ze 'smiddags nog even in de wei, aangezien ze daar waarschijnlijk pas zondag of maandag op de wei komt, als ze wat gewend is. Als we dan tegen een uurtje of vier gaan dan kan ze daar op stal, en dan krijgt ze een uurtje later eten. Zou dit een goed idee zijn? Als ze daar gelijk eten krijgt dan voelt ze zich misschien meer op haar gemak.

Ben ook wel benieuwd hoe lang het duurt voordat ze daar een beetje gewend is. Ik kan me dat van toen ik haar kocht helemaal niet meer herinneren, toen was alles ook nieuw en spannend voor mij.

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 14:59

*schopje*, niemand commentaar? Huilen

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:01

wat leuk,waar verhuis je naartoe?
in oldenzaal gewoon?

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:02

Ik vind het een hele mooie planning.
Ik hoop dat ze zich er gauw thuis zal voelen.
Succes met de verhuizing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:03

Als je haar aan het einde van de dag overhuist kan ze rustig wennen. Dan kan je haar idd 's ochtends nog rustig rijden op je oude stal. Als ze in haar nieuwe stal staat zou ik haar gewoon wat rustig poetsen ofzo, maar niet meteen hard aan het werk zetten.
En een hoop paarden zijn ook meteen op hun gemak ergens als ze weten dat er daar ook eten te halen valt Haha!

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:03

Lijkt mij wel een prma idee... als ze even kan eten is ze niet zo gespannen en denkt ze: *he, even niks en lekekr eten* Haha!

Anders is het misschien ook ene beetje stressig voor haar, ze moet toch wel wat wennen. Op de manege waar ik kom zijn paarden na een paar dagen, ik denk 2 of 3, wel gewend. Maar dat ligt aan het paard he, ene ontspannen, rustig paard maakt zich waarschijnlijk minder druk dan een schichtig, druk paard lijkt me.

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 17:00

diana schreef:
wat leuk,waar verhuis je naartoe?
in oldenzaal gewoon?


Hoi Diana,

Ik verhuis van manege TRC (het Hulsbeek) naar de pensionstal van B. Vreeswijk, blijf dus idd in Oldenzaal.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:24

oh waar zit vreeswijk dan?
manege het hulsbeek is slevht,hoor ik zoveel negatiefs over.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:54

Sterkte met je verhuizing.. Ik heb er ook een aantal achter de rug..
eerste weet in niet gek veel meer van.. Daarvandaan ging ik terug naar mijn vorige stal.. Nou dat ging super was binnen 1 dag weer helemaal op zijn plek.. Maar begin juni ben ik verhuist naar een plekje dicht bij huis.. maar dat heeft zeker een maand geduurt voordat hij gewent was aan het ritme daar.. Dus het ligt er helemaal aan..

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:21

Wel handig als ze in haar nieuwe box gelijk wat hooi of voordroog te knabbelen heeft. Staat ze normaal altijd in het land? Dan moet je even opletten met voeren. Een paard bij ons heeft daardoor koliek gekregen: het land is nu best nat en als ze dan opeens op stal komen hebben ze de neiging te weinig te drinken; dat paard kreeg daardoor verstoppingskoliek. Tip veearts: van land naar stal, dan minder voer geven en natmaken. Bijv. ook zemelen/slobber geven. Sowieso met ander voer wel handig om haar daar langzaam aan te wennen. Kan de in het weekend niet in een klein stukje land?

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 01:17

ik zou 's ochtends eerst alles in de nieuwe stal klaarmaken.
daarna naar je paardje voeren enz. en na het rijden i.p.v. naar je normale stal naar de nieuwe te gaan. daarna even poetsen en dan in de stal.

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 08:33

diana schreef:
oh waar zit vreeswijk dan?
manege het hulsbeek is slevht,hoor ik zoveel negatiefs over.


Oh ja? Ik hoor er eigenlijk weinig over, wat zeggen ze dan? Ben wel nieuwsgiering. Bloos Mijn reden om daar weg te gaan is vooral de weidegang (doen ze maar 1x per week, en dan nog maar een uurtje ofzo (kan dan natuurlijk ook niet veel langer, maar toch )), en nog andere (kleinere) dingen.

Vreeswijk zit richting Weerselo, min of meer schuin tegenover de stal van Dubbeldam. Dus als je van Oldenzaal richting Weerselo rijdt, dan ongeveer op de helft aan de linkerkant. Aan de lange zandpaden Haha! Haha!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:07

o,ja dat ken ik wel.
slechte dingen over het hulsbeek:
_herman zou een ongevoelige flikker zijn.
_stallen mogen maar 2 keer in de week uitgemest worden(en dat doen zij),conclusie paard tot aan de knieenin de strond
-weidegang(zoals je zelf al aangeeft).
-magere lespony,s
-kreupele pony,s die meelopenin de les.
enz

van verschillende mensen gehoord.

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 14:17

Magere, kreupele ponies dat vind ik wel meevallen (gelukkig), ze zien er misschien niet zo verzorgd uit omdat ze altijd op de wei staan, en weinig geborsteld worden.

Herman is niet de meest tactvolle persoon, dat klopt, één met gebruiksaanwijzing, maar dat geldt niet alleen voor hem.

Weidegang, tsja, dus maar 1x per week.

en de stallen worden idd twee keer per week uitgemest, voor de rest doen we het zelf door de week. Maar volgens mij is dat heel gebruikelijk? Naar wat ik gehoord heb is het bij veel stallen zo geregeld.

Maar, zoals je misschien wel weet, hebben ze vier sterren gehaald in de BIT manegetest. Zou dit dan misschien toch niet zo geloofwaardig zijn als je zou denken....?

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:54

weet nie maakt me ook niet zoveel uit,sta er gelukkig niet.
ik heb mijn eigen goede adresje wel.
suc6 op de nieuwe stalling.

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:41

Sandertjuh schreef:
Lijkt mij wel een prma idee... als ze even kan eten is ze niet zo gespannen en denkt ze: *he, even niks en lekekr eten* Haha!

Anders is het misschien ook ene beetje stressig voor haar, ze moet toch wel wat wennen. Op de manege waar ik kom zijn paarden na een paar dagen, ik denk 2 of 3, wel gewend. Maar dat ligt aan het paard he, ene ontspannen, rustig paard maakt zich waarschijnlijk minder druk dan een schichtig, druk paard lijkt me.


Jeah sure! Daarom kijkt Kim nog altijd zo vies naar voorbij gangers.

Vind het btw een mooie planning, maar misschien is ze wel zo stressig dat ze niet wil eten? Verward
Kan allemaal. Maar als haar baasje bij haar is is het vast al minder erg!

In ieder geval suc6!

Groetjes, Cadish

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:13

het maakt eigenlijk niet uit hoor wanneer je haar brengt, maar dat moet je zelf weten, is je pony erg onrustig? dan is het wel een goede tijd wat je zo hebt bedacht..
enneh waarom ga je naar een andere stal toe dan?

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:24

Zoals jij zegt dat je het wil doen, lijkt me een goed idee. Mijn vorige verzorgpaard heb ik 's ochtends nog gereden. We zijn om een uur of 12 naar de andere stal gegaan, ong een half uur rijden. Kwamen we daar aan, mocht ze naar stal. Maar daar stond ze dus allen, omdat de andere paarden op het land stonden. Zij mocht pas de volgende dag. Ze heeft heel de tijd staan bleren, tot de andere paarden naar stal kwamen. Toen werd ze pas een beetje rustig.
Dus als ik jou was zou ik lekker aan het eind van de dag gaan.