De zoveelste met zadel strubbelingen…

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

De zoveelste met zadel strubbelingen…

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 09:20

Ik heb Ozep nu bijna een jaar, in dat jaar is tie eigenlijk best wel uitgegroeid tot een bodybuildertje.
Ik gebruik voor hem 2 zadels, een BR spring en een Passier GG (dressuur dus).
Nou is de Passier in de loop van de tijd steeds minder gaan liggen, hij helt iets achterover en schuift naar achteren.

Ik heb het zadel vlak voor mijn ongeluk nog laten opvullen, er zat ook voor op de rol een stukje leer los dus dat kon dan ook mooi gerepareerd worden.
Na een week kon ik het zadel ophalen en wat was ik pissed…
I.p.v. dat kleine stukje leer terug te plakken o.i.d. hadden ze het er dus gewoon afgesneden!
Nou ja, je raad het al, na hem weer een aantal dagen gebruikt te hebben begonnen de randjes om te krullen en nu zit er dus nòg meer leer los.
Ik denk niet dat het iemand opvalt maar ik zit er dus constant naar te kijken!

Het opvullen heeft ook niet genoeg geholpen en eigenlijk heb ik geen zin meer om mijn zadel daar heen te brengen om nog meer te laten aanpassen, mijn vertrouwen is helemaal weg, mede omdat ze al eerder een singel à 300 gulden de vernieling in hebben geholpen en ook door kleiner leerwerk wat ik gewoon lelijk gerepareerd terug kreeg.

Wat ook meespeelt is het feit dat het zadel altijd op verschillende paarden gebruikt kon worden, ik wil hem niet zo aan laten passen dat ik zometeen de andere paarden er niet meer mee kan rijden.

Ik denk dat we Ozep zeker nog wel even houden en zit er dus over te denken om een nieuw zadel aan te schaffen en aangezien ik al een poosje lyrisch ben van bruin…

Nou heb ik verschillende opties, ik laat mijn eigen zadelmaker langskomen met verschillende zadels van verschillende merken.
Alleen de kans bestaat dus dat er wat aan aangepast moet worden zodat ik niet weer dezelfde problemen tegenkom, eigenlijk vind ik het zonde om een nieuw zadel aan te laten passen, zeker door deze zadelmaker.
Ook ben ik nogal een zeikerd wat kleur en kwaliteit betreft, zo heeft Passier bijvoorbeeld een goor kleurtje bruin -> valt dus al af.

Ik kan ook naar bijvoorbeeld Hulsebos gaan, ik heb echter een paar maanden terug in een Hulsebos van nog geen half jaar oud gezeten en ik vond het een lelijk zadel, met lelijk leer van slechte kwaliteit. Ook vond ik het net of je in een bakje yoghurt zat (om de opmerking van Monica maar eens aan te halen).

Maar…
Ik ben voor anderhalve week terug bij Margreet geweest, lekker buitengereden enzo…en op Gipsy ligt dus een Daaleman.
Echt een fantastische kleur, en super mooi afgewerkt!
Nou wordt dat zadel wel goed onderhouden, maar er wordt ook gewoon mee door de modder gereden en je zag er echt geen gore plekken op ofzo!
Ik heb Daaleman al gebeld en de prijs vond ik nog allezins meevallen!
Komt bij dat ik bij Daaleman echt het idee had als klant behandeld te worden en dus niet zoals bij mijn eigen zadelmaker waar ik het gevoel krijg even tussendoor afgewerkt te worden.
Maar elk voordeel hep zijn nadeel:
Hij zit dus vlakbij Zutphen, dus als er wat aan je zadel mankeert rijd je niet even snel langs…
En ik heb dus nog nooit in een Daaleman gereden, nou ja, voor 10 jaar terug wel maar dat was er 1 van 15 jaar oud.

pfff,
paardrijden valt echt niet mee! Haha!
Iemand tips, opmerkingen of andere opties?


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 10:18

Hoi,

Ik heb een hekel aan passier (zal wel aan mijn kont liggen). Maar het BR dressuurzadel zit lekker, het KN, een (hoe heet dat ook al weer) Bates Verward en Kieffer ook maar daar zijn mijn bovenbenen wat te mollig voor. Op het moment ben ik zelf helemaal weg van het zadel Prestige appaloosa topdressage (Fitz heeft er zo 1 dus zij zal je meer kunnen vertellen) wat ik waarschijnlijk dus ook over een half jaar ga kopen. Je zit er lekker in en dat vind ik echt een vereiste. Wil je trouwens perse een bruin kleurtje?

Gr.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 13:12

Moeilijk he! Ik wil van de zomer ook een nieuw zadel. Maar de een vind dit een lekker zadel en de ander vind het dan weer een rotzadel. Ik weet het ook niet. Bij mij op stal heeft iemand pas een Hulsebos anderen hebben weer KN of kieffer en dan zijn er nog weer anderen die hebben een Lemetex. Ik vind het maar lastig

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 13:15

Prbeer eens een County Competitor. Die zitten pas fijn. Ik heb er sinds 3 maanden 1 en ik zit als een huis....

Toos paardloos

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 13:33

Mijn advies : koop een Daaleman.
Goede kwaliteit, prima service, redelijke prijs.
Wanneer er wat mee is , komt Erik langs , neemt het mee en dan kunnen ze het zadel eventueel voor je opsturen als het klaar is , bv. bij opvullen of iets dergelijks. Werkt prima.

tatjana

Berichten: 268
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Leeuwarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 13:51

ik heb zelf een BR, Jara is een beetje moeilijk wat zadels betreft...
Ook kun je de Heuvelhouve langs laten komen heeft nieuwe en gebruikte zadels en komt aan huis langs om te passen. Echt super is ze! heb het tel nr wel voor je moet je maar een pb tje sturen.
Liefs Tatjana

Jara is the best!!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 14:14

Ik sluit me -uiteraard- volledig bij SuzanneH aan. Daaleman is top.
Jij zegt het, hij maakt het. Ook qua zit is er van alles mogelijk. Maatwerk voor paard en ruiter.
Je hebt gezien wat voor rottige pasvorm Gipsy heeft, maar dit zadel ligt echt als een huis. En de kwaliteit van het leer en de afwerking is heel erg goed. Service is ook heel goed, kom daar bij Hulsebos maar eens om!

Ik zou dus absoluut voor de Daaleman gaan!

Nulla tenaci invia est via

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 18:02

npou zal dat miss wel aan mijn paardje liggen maar ik had dus een daaleman op proef en dat lag dus gewoon stinkmodder op hem...... enne over de service van hulsebos hebben wij niks te klagen.. maar goed het is nl. net wat voor ervaringen je hier mee hebt! ik zou gewoon idd iemand aan huis laten komen endaarvan uit verder kijken! succes ermee!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 18:26

Hoe kun je nou een Daaleman op proef hebben???
Die worden op maat gemaakt voor jouw paard, lijkt me heel apart dat hij speciaal voor jou een zadel maakt en dat je dat dan op proef mag hebben. Onverkoopbaar als je het toch niet wilt hebben.
Zal wel een 2dehands geweest zijn, daar kan Daaleman dan niets aan doen als het niet past (al weet ik bijna zeker dat hij wil proberen om het voor je in orde te maken als je dat vraagt!)

Nulla tenaci invia est via

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 20:17

De eigenaar van het paard waar ik op rijd heeft ook een Daaleman. Dat ding is ondertussen al meer dan 15 jaar oud, en ziet er nog best uit. Je kan zien dat het oud en gebruikt is, maar er is niets stuk, of te veel doorgesleten. Ik heb er wel eens op gereden,maar vraag mijn mening niet, want dat is een veelzijdig en ik heb een KN dressuur, en dan zit ieder veelzijdigheidszadel bijna poedersuiker....

De eigenaar is zeer te spreken over Daaleman, voor opvullen of reparatie (1 keer voorgekomen) ging hij naar de 'gewone' zadelmaker uit Groningen die allerhande merken verkoopt en repareert.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 20:38

Wat ik me nou afvraag: zijn alle Daalemans op maat gemaakt? Op mijn werk hebben we ook een Daaleman en die pas echt op ELK paard, varierend van pony van 147 tot springpaarden van 175 en kleine dikke tuigers, echt, ik heb nog geen paard gezien waar die niet oppaste. Het zadel is dus nu denk ik zo'n 10/15 jaar oud.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 09:22

Lastige he zadels ?

Als Ozep toch een beetje een apart bouw (extra breed) heeft zou ik er toch voor kiezen een zadel op maat voor hem te laten maken of goed passend. En dan een 2de hands zadel erbij te nemen voor de even andere paarden. Het is niet handig 2 zadels maar met rugproblemen ben je nog verder van huis.

Ik zou iemand laten langskomen met een grote collectie zadel van verschillende merken zodat je ze goed kan bekijken en testen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-02 09:37

De Passier gaat er iig niet uit, die hou ik en wil ik ook niet laten aanpassen omdat ik anders bang ben dat hij op geen ander paard meer past.

Morgen komt mijn eigen zadelmaker met een partij zadels en dan gaan we eens kijken wat er goed ligt en ik welke kleuren die zadels te verkrijgen zijn...
Toch gaat mijn voorkeur steeds meer uit naar Daaleman, de Passier die ik nu heb ligt op het oog ook super, alleen als ik er een kwartier mee gereden heb is hij zo'n 10 cm naar achteren geschoven en kantelt dan naar achter.


Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 15:46

tja, ik heb persoonlijk qua rijden ook geweldige eravring met Daaleman zadels. Het gaat in alle gevallen om zadels van anderen, dus de service durf ik niets van te zeggen, maar ik heb er nog nooit 1 slecht woord over gehoord.

Dus ik zou zeggen: gaan met die banaan!

claudia

Berichten: 681
Geregistreerd: 24-01-01
Woonplaats: Baarle Hertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 16:32

DAALEMAN!!! Ik stem ook voor! Mijn VZH en dressuur zijn beide van Daaleman en ik ben er nog steeds (10 jaar) erg gelukkig mee.

Als je het niet wilt langbrengen dan kan je toch van gent en loos bellen!?

Think you can, think you can't; either way, you'll be right.

Henry Ford

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 18:26

ik ben ook op zoek naar een nieuw zadel..
we hebben er een tweedehands Daaleman op gehad, maar die paste niet helemaal lekker. tot nu toe nog maar 1 zadel tegengekomen wat echt goed lag, dat was een KN. (betreffende zadel was niet te koop hoor, alleen even gekeken hoe zo'n type zadel zou liggen)

ik heb nu een JC (geloof ik.. kan dat?) fijn zadel, zit lekker, alleen past het dus niet meer.

ik vrees dat ik toch aan een nieuw zadel moet, tweedehands is er geloof ik in heel nederland niks te vinden wat op mijn onmogelijke paard past.

dan wil ik gewoon iemand laten komen, die meteen kan kijken hoe alles ligt. ik wil als ik aan een echte nieuwe ga, wel 100% zeker weten dat het goed ligt.

ik ben alleen bang dat je dan zo'n figuur krijgt met zadels die bij alles roept dat het goed ligt, omdat hij graag wil verkopen.

iemand ervaringen met goede zadelmakers/ passers die aan huis komen?

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 20:17

poeh, ik heb een keer op een daaleman gereden, vreselijk gewoon!!!
echt, niet normaal, het zat voor geen meter(en iedereen was het met mij eens...)het was wel op maat gemaakt voor het paard, maar zo geweldig lag het nou ook weer niet(paard had een erg moeilijke rug dus in vergelijking tot andere zadel lag het goed, maar niet echt dat je zo zeggen geweldig..)het was verder wel mooi enzo(zwart) maar ik vond het echt vreselijk rijden.
nu is dit natuurlijk mijn mening, maar ik heb niemand gesproken die dit zadel lekker vond zitten en zat mensen die het 100% met me eens waren..
maar ja,misschien dat een ander zadel van daaleman wel lekker zal zitten?geen idee.,.maar mijn ervaring ermee is ontzettend slecht..

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 22:42

Grassie, het onderstaande wat je hebt gezegd klopt denk ik niet:

ik ben alleen bang dat je dan zo'n figuur krijgt met zadels die bij alles roept dat het goed ligt, omdat hij graag wil verkopen.



Dat denk ik toch niet, ten eerste is het niet goed voor de goede naam die een bedrijf heeft opgebouwd en ten tweede kan hij dan telkens kosteloos terugkomen omdat het niet goed ligt en de klant er klachten over heeft.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 09:59

dione schreef:
Grassie, het onderstaande wat je hebt gezegd klopt denk ik niet:

ik ben alleen bang dat je dan zo'n figuur krijgt met zadels die bij alles roept dat het goed ligt, omdat hij graag wil verkopen.



Dat denk ik toch niet, ten eerste is het niet goed voor de goede naam die een bedrijf heeft opgebouwd en ten tweede kan hij dan telkens kosteloos terugkomen omdat het niet goed ligt en de klant er klachten over heeft.


ik zeg ook niet dat het zo is.. ik ben er alleen wel bang voor Knipoog
jij hebt natuurlijk wel gelijk, laten we hopen dat ze idd echt goed kijken of een zadel goed ligt of niet Party!!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 10:25

Wat wil je een beetje uitgeven voor een zadel?? Heldin heeft nl. hetzelfde probleem als Ozep. Heel breed bij de schoft, waardoor een gemiddeld dressuurzadel daar omhoog gaat en achterover kukelt.
Ik heb een zadel in frankrijk op maat laten maken (voor mij en Heldin) en dat kostte Fl. 3.000,= (&#8364;1.361,= ongeveer).
Dat vind ik dus best meevallen en dat zadel zat echte super. Je had hem zo een keer van mij mogen lenen, ware het niet dat deze verbrand is bij de brand bij Heldin op stal...Ik moet dus ook een nieuwe bestellen. Als je meer ingo wilt weten, pb me ff of vraag het hier. Succes er verder mee.

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 10:35

Prijs maakt me niet zoveel uit,
zolang we niet over de 5 duizend gaan...

Op zich spreekt maatwerk me enorm aan, alleen zou ik het best wel jammer vinden als dat zadel alleen op Ozep past en verder op geen enkel paard.

Verder vind ik het een beetje 'eng' om een zadel op maat te laten maken van een verder onbekende leverancier. Het is niet zo vanzelf sprekend dat hij natuurlijk voor jezelf lekker zit.
Maar ik weet niet hoe ik dit regeltje van jou moet interpreteren:
Ik heb een zadel in frankrijk op maat laten maken (voor mij en Heldin)

Vanmiddag komt de zadelmaker aan huis om een partij zadels erop te gooien, kijken of er iets in de buurt komt.
Anders wordt het maatwerk en dan zou die Franse zadelmaker ook best interessant kunnen wezen.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 10:39

Voor mij en heldin: we zijn beiden helemaal opgemeten en gewogen (nou ja heldin heeft niet op een weggschaal gestaan hoor..hihi, ze hebben haar met een meetlint gewogen..)
Alles werd opgemeten en aan de hand daarvan is het zadel gemaakt. Dat bedoelde ik er mee...kwam misschien een beetje vaag over...hihi
Ben benieuwd of er een zadel (redelijk) goed ligt als de zadelmaker komt...

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Ton
Berichten: 126
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 17:02

Hai sjuimpje,

Heb nog wel een adres voor je.
Je paard word opgemeten, en jijzelf ook, word aan de hand daarvan perfect op maat gemaakt.
Is een Duitse firma, komen aan huis, meten vrijblijvend op, en doen een prijsopgave, aan de hand daarvan kun je beslissen.


Succes
Ton


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, gillian, Mark0919, saphire en 33 bezoekers