accupunctuur ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elly
Berichten: 66
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: soest

accupunctuur ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-02 16:23

wie

heeft ooit zijn paard laten accupuncturen?
ik weet dat anky van grunsven het elke maand doet !

gr elly

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 16:33

Ik heb het nog nooit gedaan met één van mijn paardjes, omdat ik het nooit nodig heb gehad. Ik geloof er wel in, en zou het ook doen als het nodig zou zijn.

Maar staar je niet blind op de dingen die Anky, Albert, Jeroen of Tineke met hun paarden doen!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 18:27

WIj hadden een acupunctuur-behandelaar (of hoe noem je zoiemand die het uitoefent?) Op stal en die deed het wel eens. Heb wel een verhaal gehoord van een paard dat daar baat bij had waar de veearts niks mee kon (kreupelheid oid) Heb alleen ook eens een paard zien staan met naaldjes in zijn hoef, dat beest pakte zo met zijn lip een naald beet, trok hem eruit en spuugde hem uit. Ook niet echt safe...

Maar idd sluit me verder bij Carola aan!

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 15:30

we hebben een poging gedaan tot..is niet gelukt de pony kon niet tegen naalden en toen hebben ze het met een soort rubbere ring gedaan!!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 22:07

Mijn paarden hebben allebei voor verschillende aandoeningen acupunctuur behandelingen gehad !
Zonder een centje pijn!
Ze waren er zelfs buitengewoon rustig onder !
En de behandeling had het gewenste effect Haha!

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

acupunctuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 13:08

Mijn paard heeft ook een behandeling met acupunctuur gehad. Hij heeft patella fixatie (knieschijf op slot) en daardoor ook last van z'n rug. Ik ben met hem naar Rodinde Gemmeke-Hoogenraad geweest. Hij is eerst helemmal losgewerkt en daarna behandeld met de naalden. Hij was enorm relaxed tijdens de behnadeling terwijl het eigelijk een enorme stresskikker is. Echt appart om te zien. Het heeft echt geho;pen. De acupunctuur heft de blokkades, in dit geval van de rug naar de benen, op waardoor alles weer wat beter werkt.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 16:09

Accupunctuur stimuleert de zenuwen en werkt zo pijnstillend. Bij mankheid en pijnen allerlei kan dat dus goed helpen om het je paard comfortabeler te maken.