Het wordt slager... of....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Het wordt slager... of....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 07:58

Door een ernstig ongeval van mijn vader vorig jaar is hij niet meer in staat om voor zijn paarden te zorgen. Het houden van paarden was een grote hobby van 'm. Het werk wordt thuis echter te veel en zodoende zijn er al een paar paarden verkocht. Voor één van de paarden ziet het er naar uit dat niemand haar wil hebben. Thuis was al besproken dat er dan maar 1 oplossing is....

Dit paard (Hiva) heeft echter al een hele geschiedenis achter de rug en hoort een beetje bij de familie. Als jong dier uit Letland gekomen, een onverklaarbare ontsteking rond het kniegewricht gehad, veulentjes gehad (moeilijk) ... het leek er op dat Hiva het ongeluk aantrok en geen normaal leventje kon hebben.

Op dit moment gaat het eindelijk lekker met 'r. Niet eerlijk dus om dan (omdat het nu niet meer uitkomt) een einde aan d'r leven te maken (ik dacht iets van 8 jaar)...

Ik opperde thuis dat ik misschien via Bokt.nl iemand kon vinden die een lief groot zwart gezelschapspaard zou willen hebben. Ze is gewoon te rijden (geen dresuur of moeilijke dingen).

Het enige wat gevraagd wordt is de zekerheid van een goed betrouwbaar verzorgadres.

Wie heeft een idee....?


ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 08:04

kan je niet iemand uit de buurt krijgen die kan helpen met de verzorging? zo kan hij zijn paarden wel houden..
weet niet in hoeverre hij zelf kan voeren , maar bijvoorbeeld iemand die elke dag komt om de paardenstallen uit te mesten etc... alleen t voeren zou hijd an zelf moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 08:11

Ik wens je veel succes!!
Ik zou je adviseren geen afstand te doen van je paard. Ik heb op Bokt al te veel verhalen gelezenvan mensen die dachten een goed adres gevonden te hebben en die later via de paardenmarkt op Marktplaats.nl hun paard weer terug vonden.

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:21

veel sterkte ermee, en ik zou idd net als jippie zegt geen afstand van je paard doen! mischien is er een manege in de buurt. Dan kun je haar altijd nog zien. Of iemand in de buurt die hem wil kopen.

Utah is mijn topper!!!


SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:50

Ik zou 'm ook NIET weg doen. Wie weet wat iemand met haar doet, en jij dacht dat ze goed terecht kwam. Ik zou je wel willen helpen, maar ik woon helemaal in Zuid-Limburg dus dat is niet zo handig Haha!

Veel succes verder nog! Ik hoop werkelijk dat je iemand vind!!!

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:54

Hoi
Wat een rot beslissing.
ik zou zeggen
vraag de paardenopvang je te helpen.
ze doen echt heel goed werk
als je hun telefoon nr wil pb me maar, en kijk even op hun site
http://www.paardenopvang.tk/

Annick

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:07

IS het iets om te kijken naar een manege voor gehandicapten? Of is ze echt heel groot? Als ze wel lief en betrouwbaar is zou ik het overwegen. Dan weet je zeker (of tenminste zo zeker als je zoiets weten kan) dat ze goed terecht komt.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:52

Hoe oud is het paardje?en een lekkere buitenrit zou het beestje wel kunnen maken?een vriendin van me is al een tijd op zoek naar een pony/paard gewoon voor afentoe lekker een buitenritje te maken..

Melody T (Vitano x Gomel ox )
Fuente (First stayerhof Ramzi x Vitano)
Devarana's Balance (Reflection x Vitano )
In training,binnekort ter dekking
General Two (Generals Goldenboy x Doc's chinch bet)

Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:04

Ik zou zeker uitkijken met het weg doen van het beesje zoals al eerder gezegt heeft een vriendin van mij dat ook meegemaakt.
later gaan ze naar de paardenmarkt om te kijken en daar stond haar paardje verkocht voor heel wat jaartjes jonger en zag er vreselijk slecht uit.
Niet dat alle mensen zo zijn hoor zeker niet maar zou er wel mee oppassen

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:12

Annick schreef:
Hoi
Wat een rot beslissing.
ik zou zeggen
vraag de paardenopvang je te helpen.
ze doen echt heel goed werk
als je hun telefoon nr wil pb me maar, en kijk even op hun site
http://www.paardenopvang.tk/

Annick


deze stichting is zeker een aanrader!!!!!
mijn mexx zou er ook heengaan,maar uiteindelijk toch maar besloten om er (eerst nog) zelf een veulen uit te fokken,daarna gaat ze mischien alsnog!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:25

ik zou even een advertentie op marktplaats zetten. Haar evt als gezelschapspaard aanbieden. (gezien haar verleden) Zijn genoeg mensen die dat zoeken! Maar er zijn vast mensen die zo'n paard voor de fun willen en er niet speciaal iets mee willen doen (qua wedstrijden) ze is namelijk nog best jong!
(zoals ik Bloos! , maar ik kan de stalling nog niet betalen Scheve mond )

Succes, ik hoor graag wat er met haar gebeurd is!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:39

GeJe, is het niets om haar onder te brengen bij Jeannet haar vader? Volgens mij kunnen ze zeker in de zomer wel een gezelschapspaard gebruiken ('s winters wordt het minder, dan hebben ze niet genoeg stalling) voor hun enter en twenter... Maar het zal maar een tijdelijke oplossing zijn, heb je ook niet zoveel aan he? Scheve mond

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:41

Mithrandir schreef:
ik zou even een advertentie op marktplaats zetten. Haar evt als gezelschapspaard aanbieden. (gezien haar verleden) Zijn genoeg mensen die dat zoeken!


Ja, maar er is geen enkele garantie dat je paard dan niet 3 weken later te koop staat als 5-jarige Z-klare Ferro-afstammeling oid. Dat gebeurd vaak zat via Marktplaats. Ik zou in dit geval zeker niet het paard weggeven.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:59

ArwenLune schreef:
Ja, maar er is geen enkele garantie dat je paard dan niet 3 weken later te koop staat als 5-jarige Z-klare Ferro-afstammeling oid. Dat gebeurd vaak zat via Marktplaats. Ik zou in dit geval zeker niet het paard weggeven.



Die garantie heb je bij geen enkele nieuwe eigenaar/es.. behalve als je diegene goed kent!

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:16

Ik zou haar ook graag willen helpen. Ik wooon wel in Belgie wat dus voor een probleem kan zorgen. Maar ik zou wel een goede stal kunnen zorgen enz. Plus je kan komen kijken, geregeld. Maarja ik vind het spijtig dat er zo een valse mensen bestaan, die echt alleen uit zijn op winst en niet om het paard geven. Kan ze ook gewoon een maal in de week een les lopen?

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:19

je kunt m makkelijk verkopen
stel daarbij wel een goed contract op met je eisen,dus niet doorverkopen bijvoorbeeld,of dat je m ala direct op kan halen als ie verwaarloosd word enzo
beide partijen een handtekening,en je staat toch wat sterker in je schoenen!

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:24

Het probleem bij ons is wel dat we niet veel voor haar zouden kunnen betalen.We hebben wel genoeg geld om eten, enz. Maar als we dan eerst nog zoveel geld moeten geven voor haar, zou het moeilijker worden om haar eten, enz. Te kopen. Maar dat wilt niet zeggen dat ze een slechte thuis zou hebben bij ons. Ik haat het namelijk om een paard af te laten zien. En doorverkopen doe ik niet. Dat is niet eerlijk tegenover de eigenaar.

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:26

crossmonster schreef:
je kunt m makkelijk verkopen
stel daarbij wel een goed contract op met je eisen,dus niet doorverkopen bijvoorbeeld,of dat je m ala direct op kan halen als ie verwaarloosd word enzo
beide partijen een handtekening,en je staat toch wat sterker in je schoenen!



Het verkoopcontract is het papier niet waard waar het op geschreven staat. Mochten de nieuwe eigenaren namelijk beslissen om haar toch door te verkopen, dan heb je geen poot om op te staan.

Beste oplossing is: blijf eigenaar van het paard.

Je suis Charlie.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:28

Tempus schreef:
Het probleem bij ons is wel dat we niet veel voor haar zouden kunnen betalen.We hebben wel genoeg geld om eten, enz. Maar als we dan eerst nog zoveel geld moeten geven voor haar, zou het moeilijker worden om haar eten, enz. Te kopen. Maar dat wilt niet zeggen dat ze een slechte thuis zou hebben bij ons. Ik haat het namelijk om een paard af te laten zien. En doorverkopen doe ik niet. Dat is niet eerlijk tegenover de eigenaar.


Ik hoop wel dat je begrijpt dat er nog meer kosten bij komen! Scheve mond

Hoefsmid, wormenkuur, stalling, hooi, stro, voer, dierenarts, uitrusting voor het paard etc..

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:32

Natuurlijk begrijp ik dat! Dat kunnen we betalen, maar als we eerst een duur paard moeten kopen is er een heuse som geld minder in ons budjet. Dat bedoel ik maar.

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:49

Je zult er vast wel aan gedacht hebben hoor, maar is er geen mogelijkheid dat jij het paard onder je hoede neemt? Zijn er geen mensen die je vader bij de verzorging kunnen helpen? En wat werd er tot nu toe met de merrie gedaan?

There is no reality, only perception.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:53

Mithrandir schreef:
Die garantie heb je bij geen enkele nieuwe eigenaar/es.. behalve als je diegene goed kent!


Inderdaad. Maar het paard 'weggeven aan een goed tehuis' via Marktplaats, dat is wel de goden verzoeken geloof ik.

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:01

oke maar je moet iets!

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:06

Is er niet zo een tehuis ofz. Ze is wel nog jong, maar je bent wel zkeer dat ze goed wordt verzorgt.

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:18

ja laten we me zusje van 8 naar een verzorgingstehuis brengen Tong uitsteken:P NOT hihi niet l*llig bedoeld hoor


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, fdalebout, GrapeshotBot, lovelance en 134 bezoekers