Voor volgend jaar: hengstenkeuze.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Voor volgend jaar: hengstenkeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 20:51

Volgend jaar wordt Kasmeria waarschijnlijk gedekt.
Dus nu is het alvast oriënteren gebalzen.

Kasmeria is een Pion x Wolfgang x Idool.
Niet het makkelijkste bloed en ook niet het makkelijkste karakter. Dit zou wat meegaander mogen zijn, dus daar willen we opletten met het uitzoeken van de hengst.
Verder mag haar hals iets beter. Verder is het een prima paard. Sterke rug en benen.

We willen zowel kijken voor een dressuur als spring gefokte hengst, KWPN.
Er zijn al 2 veulens uit gefokt. De eerste was van Manhattan, wat een slank, maar hoog paard opleverde, met een fijn karakter. De tweede was uit Wellington, wat een ietwat slungelig paard opleverde, wat zich laat ontwikkelde, maar nu een prachtig paard aan het worden is. Qua uiterlijk als qua beweging. Het karakter is echter niet zo makkelijk.
Onze keus gaat uit naar een andere hengst dan deze 2.
Ik ben benieuwd.

Afbeelding
Afbeelding

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:20

Zou Trento hier niet goed op passen?? Krack x Ramiro Z..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 21:26

Qua karakter denk ik wel. Ik vind het bloed zelf super!
De hals is het enige waar ik op stuit. Omdat hij ook een vrij iele, weinig bespierde hals heeft. Kasmeria heeft dit ook.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:41

Ik ben op zich wel een fan van Ferro nakomelingen. Dat zijn toch vaak mooie paarden met maat en beweging. Ook qua lijnenteelt zou Special D of Metall wel passen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:18

Kijk wel uit met het korte voorbeen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:39

Zeker een hengst kiezen met een perfecte bovenlijn en die dat ook vererft.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 11:43

Zannekin schreef:
Zeker een hengst kiezen met een perfecte bovenlijn en die dat ook vererft.


Ja, maar welke dan? Ik ben niet zo heel thuis in de hengsten. Ik weet er wel wat van af, maar info opzoeken is wel wat anders dan een hengst bij je merrie zoeken.
Vandaar deze vraag, want een aantal mensen hier hebben er meer verstand van dan ik Knipoog

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:54

Van de voorgestelde hengsten zou ik exterieurmatig niet voor Special D gaan ivm de hals die zonder het hengstendeel niet is wat je voor je merrie zou willen: meer horizontaal en meer massa.
Metall zou dan weer wel passen naar mijn mening: opgericht, massa, mooier gebouwd achteraan en meer harmonie.
Over gangwerk kan ik niks zeggen.

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:14

ik zou rubiquil kiezen die heeft een mooie hals,en een super karakter wat hij ook doorfokt.kan ook goed springen.wij hebben nu zelf een veulen van rubiquil met een mooie hals en een zeer braaf karakter

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 12:19

En hoe zit het dan met Rubels? Ik vind het zelf een prachthengst met een goed karakter. Maar qua exterieur en beweging?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:31

Volgens mij staat er op marktplaats een veulen aangeboden van Rubels x Pion..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 12:36

Ik heb 'm gevonden. Het is een mooi veulen. Ziet er correct uit. Maar of dat zo blijft is natuurlijk moeilijk te zeggen.

En wat betreft de springhengsten??

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:51

rubiquil beschikt ook over goede springmanieren.ons veulen kreeg een eerste premie bij het nrps.deze foto's staan op de site van het nrps.bij provinciale keuring in leiderdorp op pag.4.in het blad staat ook een stukje over hem.ik vind rubiquil eerder bij jouw merrie passen dan rubels.maar dat is mss persoonlijk.of wat vind je van magic ronaldo,ook een rubenstein.zijn foto staat bij de site van magic stables.welk stamboek heeft jouw merrie eigenlijk.dat is ook belangrijk

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 20:40

Ook KWPN. Vandaar ook een KWPN hengst.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 07:56

Ik vind Rubels best een heel goed paard maar ik ben altijd bang voor die diepe rug die hij heeft en ook zelf vererft heeft van zijn vader Rafürstinels. Rubiquil heeft een veel betere bovenlijn.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:37

Ik zou Rubiquil niet gebruiken bij deze merrie omwille van z'n kruis en lengte. Jazz zal de hals ook niet zwaarder maken, van wat ik er van gezien heb.

Ik zou nog altijd gokken op een Ferro of Metall.

Afbeelding


petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:49

van hetgeen ik zie op foto zou Cantos wel wat kunnen zijn. Die hengst kan zowel goed springen als goed bewegen. die hengst zou als dressuurpaard ook niet mis staan. Hou zou ook al die halslijn kunnen verbeteren.

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:50

Zannekin schreef:
Ik zou Rubiquil niet gebruiken bij deze merrie omwille van z'n kruis en lengte. Jazz zal de hals ook niet zwaarder maken, van wat ik er van gezien heb.

Ik zou nog altijd gokken op een Ferro of Metall.

[image]


Rousseau zou dat iets zijn. De springgenen van Ferro in combinatie met de goede rug en achterhand van roemer.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:56

Effe gekeken.
Kijk hoe de schoft en hals er van Rousseau uitziet op een gewone standfoto:
Afbeelding
eerder wat je hier wil vermijden.
Van Rubels vind ik geen standfoto?

en Cantos Bloos!
Afbeelding

Vooral omdat deze merrie exterieurmatig toch verbeterd moet worden zou ik daar erg op letten.

edit, gevonden:
Rubels
Afbeelding
Heeft minder front, wat meer horizontale nek.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:05

of een Gribaldi
Afbeelding

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:08

nou niet bepaald de meest flatterende foto van Cantos. Ik moet zeggen dat hij in het echt stukken mooier is dan op deze foto.

Even de standfoto van Rubiquil opgezocht.

Afbeelding

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:51

en niet te vergeten rubiquil staat wel op nummer 1 in de kwpn index.we hebben al een veulen van hem en de merrie is nu ong. 2 mnd. drachtig en ook weer van rubiquil en het is al zo goed als verkocht

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 22:40

Op die foto vind ik Rubiquil ook een iele hals hebben. Misschien is dat een vertekening.
Wat vinden jullie van Ferro? Vind het zelf een pracht hengst met een correcte bouw en een fijn karakter.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 08:26

Rubiquil een iele hals Verward Amanda ga die hengst eens gaan bekijken in het echt. Heeft echt geen iele hals hoor. Exterieurmatig zou hij jouw merrie flink verbeteren. Qua hals moet hij niet onderdoen voor Ferro hoor.

Daihyo

Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 09:01

Ik vind dat op die foto zo, maar die kan vertekenen.
Dit zijn allemaal dressuurhengsten.

Welke springhengsten zouden geschikt zijn??

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 131 bezoekers