andalusier?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

andalusier?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 02:33

hallo!

Ik ben in overweging om een paard te kopen... ( Moet nog wel ff sparen maar daar hebben we t maar niet over)
Ik zat te denken aan een Andalusier... Vingers aflikken
Uhm het liefst een ruin van ongeveer 4 jaar papieren niet vereist licht aangereden! *LOL* Heeft iemand enig idee waar ze doorgaans paarden te koop hebben die aan deze eisen voldoen... Verward
Ik heb het hele internet bijna afgezocht maar heb niets kunnen vinden Ach gut
Heb je misschien tips...
Vriendelijk bedankt!
KiZz...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 06:15


casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 06:52

koning in gelderland.
noordereind.



maar een betrouwbaarder adres met nette prijzen: eveline in drenthe!

vraag jezelf wel of of je om kan gaan in een temperamentvol,heet paard als een andalusier en niet omdat het nu ''mode''is.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:01

Inderdaad noordeneind en verder zijn er nog genoeg adresjes hoor.
Vraag het anders even in het topic bij rassenpraat gez. trotse eigenaars van anda's.

Ik zal zelf nog wat adressen voor je opzoeken.

Temperamentvol dat valt best mee hoor. Ik heb zelf een lusitano en zijn eignelijk best koelbloedig. Het zijn fijne dieren om mee te werken en zeer leergierig.

Succes met de speurtocht. ik zal nog even op mijn pc thuis kijken voor adresje.

gr

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:34


Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 11:24

Heel erg bedankt allemaal!!
Hier heb ik wel wat aan!

casanova schreef:
vraag jezelf wel of of je om kan gaan in een temperamentvol,heet paard als een andalusier en niet omdat het nu ''mode''is.

Is een Andalusier mode??? Bloos! Oei wist ik niet... ik let daar niet op t is al lang een wens van mij om een andalusier te kopen... Juist om het temperament lijken ze me super!! En het is ook niet zo dat ik helemaal geen ervaring heb ofzo... anders zou ik een lekker mak paardje kopen *LOL*
Aan gebrekk aan ervaring zal het niet liggen... Ik vind het wel heel goed van je dat je t ff vraagt hoor... Pling

Als jullie nog meer weten.... helemaal welkom!!! OK dan!

Nogmaals enorm bedankt

KiZz Naomi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:37

Ik heb mijn anda bij de koning vandaan, maar ik zou niet voor een anda gaan als je niet met heel ervaren mensen voor zo'n paard gaat kijken en als je verwacht meteen op je paard te kunnen rijden enzo. Het meeste wat uit Spanje komt overwaaien zit een heeeeeeeeeeeleboel werk in en ze zijn super, maar niet de makkelijkste paarden als ze in Spanje beleerd zijn. Bovendien zijn ze behoorlijk prijzig, dus hou daar rekening mee voordat je gaat kijken en probeert voor heel weinig een lueke anda te scoren.

Roosch

Berichten: 36649
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:41

pfoe die andalusiers zijn duur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:17

Mag ik de vrijheid nemen om je te waarschuwen voor de aanschaf van een importAndalusiƫr? Die dieren zijn op totaal andere wijze behandeld en aangereden dan wij hier in Nederland gewend zijn.

Ik zeg dus niet dat je geen Anda moet kopen, maar weet wel waar je aan begint. Ik denk dat het heeeeel belangrijk is om je hier heeeel goed over te laten informeren, en te zorgen dat je vanaf dag 1 deskundige hulp hebt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:20

Je kunt idd beter een hier in Nederland aangereden Anda kopen, want met in spanje aangereden paarden kun je nog wel eens tegen communicatieproblemen aanlopen.

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:02

Die van mij komt van stal Noordeneind en ik ben heel tevreden met hem.

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 15:48

Fellor"]
maar ik zou niet voor een anda gaan als je niet met heel ervaren mensen voor zo'n paard gaat kijken.
[/quote]

Precies wat je zegt! ik ben ook zeker niet van plan om hals overkop een anda te gaan kopen !!! En zeker niet zonder mensen die er echt veel verstand van hebben!!

[quote="Fellor"]
en als je verwacht meteen op je paard te kunnen rijden enzo. Het meeste wat uit Spanje komt overwaaien zit een heeeeeeeeeeeleboel werk in en ze zijn super, maar niet de makkelijkste paarden als ze in Spanje beleerd zijn.
[/quote]

Het liefst wil ik gewoon een anda die in nederland is aangereden... Ik weet op hoeveel moeilijk heden je kan botsen als je een paard uit het buitenland haalt Knipoog !!! Daarmee ff voor de duiddelijkheid wil ik niet zeggen dat dat ALTIJD zo is

[quote="Fellor schreef:
Bovendien zijn ze behoorlijk prijzig, dus hou daar rekening mee voordat je gaat kijken en probeert voor heel weinig een lueke anda te scoren.


Ja ja dat natuurlijk!! Schijnheilig Pling daarom zoek ik ook een adres waar ze anda's verkopen die niet perse papieren hebben, een ruin en ong 4 jaar lichaangereden! OK dan!

Oh ja voor dat ik het vergeet... weet iemand ook hoeveel de door mij net omschreven paardje ongeveer gaat kosten...

Heel erg bedank voor de reacties!!!
KiZz Naomi!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:54

Je zou eens bij Stal Baroque kunnen informeren, in De Meije (vlakbij Alphen aan den Rijn), bij Tom en Mieke van Thiel. Die kunnen je vast veel vertellen en adviseren danwel helpen bij de aanschaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:10

Ik denk dat je voor een heir aangereden beetje leuk paard moet denken aan 6500 euro

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:12

Fellor schreef:
Ik denk dat je voor een heir aangereden beetje leuk paard moet denken aan 6500 euro


Maar zonder papieren kost het wel minder hoor. Ik denk dat je rond de 4000 al wat hebt. Anders moet je voor de gein eens naar De Roovere bellen, dan heb je een indicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:16

Tessebes schreef:
Maar zonder papieren kost het wel minder hoor. Ik denk dat je rond de 4000 al wat hebt. Anders moet je voor de gein eens naar De Roovere bellen, dan heb je een indicatie.


Als je een paard van een fokker wil krijg je die waarschijnlijk zowiezo niet zonder papier en bij een leuk paard ben je ecth al wel wat kwijt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:17

Paarden zonder papier zijn nog goed te krijgen hoor, ook via een fokkerij. Dit is dan meestal wel import.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:27

Tessebes schreef:
Paarden zonder papier zijn nog goed te krijgen hoor, ook via een fokkerij. Dit is dan meestal wel import.


Naar mijn ervaring importeren ze bijna geen spaanse paarden zonder papier.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:30

Nou ja, misschien druk ik het dan verkeerd uit. Ik bedoel paarden zonder volpapier. De kruisingen dus, of uit nietgekeurde ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:33

Tessebes schreef:
Nou ja, misschien druk ik het dan verkeerd uit. Ik bedoel paarden zonder volpapier. De kruisingen dus, of uit nietgekeurde ouders.


Ja, dat kan inderdaad nog wel, dan zou ze daar eens inderdaad voor moeten kijken.

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 20:47

heel erg bedankt allemaal!!!
Ik ga gewoon ff rustig rond kijken, nog meer uitzoeken over het ras ect!
!! en nog een beetje sparen!! Schijnheilig
OK dan! maar bedankt! OK dan!
KiZz Naomi!!