Wat kan ik mijn hond nog meer leren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Wat kan ik mijn hond nog meer leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:10

Ik heb een hele lieve en super leergierige hond. Hij kan hier thuis de hele dag in de tuin ravotten, ik wandel veel met hem, hij gaat veel mee naar stal, ik fiets en skate soms met hem.
Ik heb met hem in 1 jaar alle hondencursussen gevolgd. Verder kan hij op commando voedsel weigeren, spaanse pas (tja, je moet iets he Schijnheilig ), doodliggen, rollen, tijgeren Clown . Maar nu wil ik hem iets nieuws gaan leren, want t wordt anders zo saai voor hem. Maar wat kan ik hem nou nog leren? Iemand een idee?
(dus niet iets in de trant van volgen, zitten, liggen, blijven, aporteren, want dat kan ie dus al he)


PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:13

elke ochtend de krant bij je op bed brengen Clown

Haha!

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:15

Dan moet ik hem eerst leren om de brievenbus met een sleutel open te maken (wij hebben zo'n paaltje aan de weg staan waar de brievenbus in zit) Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:15

haha chickey idd, dat deed onze vorige bouvier
toen woonden we een maand in een rijtjeshuisje, en zodra ie de postbode hoorde nam ie een run naar beneden en griste de krant eruit en rende weer met veel kabaal naar boven ,lol

al onze honden heb ik ook verstoppertje geleerd, blijven en wachten dus, en dan ging ik mezelf verstoppen en dan riep ik "zoek me dan... koeeeekje " Haha!
echt melig !

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:19

high five

You're immortal until proven otherwise

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:19

Tessya schreef:
Dan moet ik hem eerst leren om de brievenbus met een sleutel open te maken (wij hebben zo'n paaltje aan de weg staan waar de brievenbus in zit) Haha!


haha sja.. dat is denk ik weer net iets te veel gevraagd... Maar toen ik nog comissaris Rex keek bracht Rex altijd de telefoon als die afging naar zijn baasje... Haha!

Of als je je paard gaat poetsen hem leren in welke volgorde je de borstels wil hebben...(dat is nou iets wat ik ook wel zou willen dus als het je is gelukt dan hoor is het graag Haha! )

Foek - M1 goodbye my lover,
goodbye my friend. You have been the one for me ❤❤❤

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:28

oh ja high five doen die van ons ook allebei
en achterpootjes geven doet mijn boef ook Haha!

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:30

Mooi zitten. Kweet niet of ie dat al kan, mijne wel Tong uitsteken Dan zit ie zegmaar op zn achterpootjes met zn voorpootjes omhoog.
Is dit voor jou ook in trant van volgen, zitten, liggen, blijven en aporteren?
Ehh verder ben ik druk bezig mn hond leren de bal terug te brengen naar baasje Haha! . En hij weet heel erg goed wat poezen zijn... gehehe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:34

Dat mooi zitten lukt niet echt, want hij is een beetje topzwaar Bloos! .
Verder is dat achterpootje geven wel een idee (ook handig na het zwemmen of douchen).

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:39

Leer hem twisten OK dan!

Kan je tussen en met andere oefeningen doorgooien, dus die kan je later uitbreiden... Knipoog

Leer hem voetballen, maar dan ook schoppen enz, is heel erg leuk....

Dat mooi zitten kan ook met een zware hond, die hebben het makkelijker, een lapje vet waar die opzit Tong uitsteken

Weet niet of je er iets voor voelt: ga doggydancen

Meer ideen heb ik wel, pb me dan maar als je nog niet genoeg hebt Haha!

Sanne is verliefd 16 September 2007 4.15u bevallen van zoon Thomas Maarten Zeinstra!! 18 oktober 2008 18.18u bevallen van dochter Yolanthe Saar Zeinstra!! 3 Juli 2010 om 2.45 bevallen van dochter Lotte Fabienne Zeinstra!! :D

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:55

slalommen tussen je benen door, dus jij loopt met grote passen en je hond slalomt mee, gaat niet als je een Leonberger of St.Bernard hebt Haha!

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:15

de hond van mijn broer kan pootjes geven. high five en je uitkleden. Daarnaast kan hij op commando met je praten.

Pootje? Geeft poot. Andere dan? geeft andere poot.

High five: hij geeft een high five. (wel je hand op zijn ooghoogte houden als hij zit)

Wat zegt hij dan? en hij begint te blaffen.

Hij pakt zijn eten pas als door toestemming voor is gegeven, hetzelfde als met een tussendoortje. Pas als je zegt toe maar of pak maar of ga maar eten tast hij toe.

hij kent alle commando's zonder stem. Zo gaat hij bijvoorbeeld zitten wanneer jij in de vingers knipt

En dat allemaal zonder cursussen...

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:41

onze hond kent het commando reiger Haha! . klinkt miss heel stom maar bij ons in de vijver zitten altijd reigers de vissen eruit te vreten en dan roep je reiger! en dan gaat ie er achteraan. (bij andere vogels doet ie et niet)

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:47

Keukenkastjes openen, parcoursjes springen, helpen met tafeldekken, dingen pakken en aangeven, in 1x doodneervallen, blaffen, grommen, rondjes achter z'n staart aanrennen, (en natuurlijk allemaal op hand comando's zodat 't lijkt alsof hij 't uitzich zelf doet Tong uitsteken

Gebruik gewoon je fantasie en kijk naar domme tv shows met honden Tong uitsteken

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:17

Blaffen en grommen op commando, speuren vinden ze ook leuk en is erg vermoeiend tussen de oortjes voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:27

Blaffen doet ie sowieso al bijna nooit (hij is een halve Husky) en speuren heb ik wel eens geprobeerd, maar volgens mij zit zijn neus verstopt ofzo, want dat kan hij dus echt niet. Zelfs als ik een heerlijk koekje of stukje worst verstop moet ie nog lang zoeken Verward .
Maar dat doggy-dance achtige zal ik eens gaan proberen (is gelijk goed voor mijn eigen conditie ).
Bedankt voor de tips tot nu toe iedereen!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:59

Met op commando omhoog laten springen. In het begin naar je hand, daarna gewoon zo. (moet de hond wel niet groot zijn)

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:03

crossmonster schreef:
al onze honden heb ik ook verstoppertje geleerd, blijven en wachten dus, en dan ging ik mezelf verstoppen en dan riep ik "zoek me dan... koeeeekje " Haha!
echt melig !


Hahaha, dat kan mijn hond ook. Geweldig melig dat spelletje Haha!

'Booo zoek me dan!' En dan dat beest rondsjezen en zoeken in de kamer *LOL*

Het leven is een gebakje!


WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:22

Telefoon opnemen...

dani1983
Berichten: 646
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:34

ik heb een labrador en als ik mijn vinger in de lucht steek dan blaft die , en als ik heb dan vraag meen je dat blaf die weer .... zo kan ik een heel gesprek met hem houden .... das wel lachen *LOL*

en hij kan ook hi5 en poot en andere poot

x dani

love of my life!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:31

Ik heb Dino geleerd om op het commando "deur" de deur van de kamer naar de hal dicht te doen.
Hij duwt er dan met z'n neus tegenaan (expres niet met z'n poot geleerd om beschadiging van de deur te voorkomen). Ik moet zeggen dat het altijd wel indruk maakt bij bezoekers...

Toen ik nog rookte kon hij een pakje shag netjes apporteren en in een ver verleden heeft m'n ex hem nog geleerd om wiet op te sporen die hij ergens in de tuin verstopte Bloos .

Verder kent hij ook enkele 'dubbele' commando's, zoals z'n bal naar buiten brengen en daar laten liggen, of z'n kleedje in z'n mand leggen.
Een ander handig commando is 'tussen' wanneer hij tussen twee mensen in moet lopen, iets wat je niet op cursus leert, maar in de praktijk heel handig is.

Laten buigen is ook leuk, met de voorpootjes plat op de grond, maar achter wel staand zeg maar. Het is bijvoorbeeld een natuurlijke houding als ze spelen, hij wordt er ook altijd enthousist van, ook wanneer ik het hem op commando laat doen, grappig is dat.

Frisbee je al met hem? Dat is erg leuk hoor, veel leuker dan een balletje gooien. En ze vangen de frisbee soms met een halve salto uit de lucht. Dino is er nu te oud voor, het vergt best veel van de gewrichten al dat springen en landen, maar het was zijn favoriete spelletje. Je hebt speciale hondenfrisbees van zachter materiaal, die gewone hardplasticen gaan heel snel stuk.

Om het gewone wandelen wat leuker te maken doen we nog twee spelletjes af en toe tussendoor.
Af en blijf terwijl wij verder lopen en steeds iets langer wachten met het 'vrij' commando waarna hij naar ons toe komt sjezen. En als hij een stok ofzo heeft, die laten liggen terwijl wij en de hond verder lopen, op een gegeven moment 'zoek' of 'apport' zeggen en de stok op laten halen, nu kan hij wel een paar honderd meter terugrennen om de stok op te halen.
Het klinkt een beetje simpel, maar echt hoor, hij vindt dat soort dingen helemaal geweldig...

Nou, tot zover maar even, misschien zit er iets tussen wat je leuk lijkt om hem te leren. Ik heb nog een heel leuk boekje liggen met honderden hondenkunstjes erin, dus als je nog meer inspiratie wilt...

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:46

is doggydance niet iets voor jou en je hond dan je kan ze van alles leren daar bij en het is echt heel erg leuk om te doen

Strooigoed [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:49

En als je niet snel doneert, dan leren wij hem zakkenrollen.

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:01

Onze hond kan ook
kruipen: plat liggen en dan vooruit 'sluipen'
wuiven: leer je door een pootje te vragen, maar je hand te ver van hem houden, zodat zij met zijn poot wat in de lucht wuift

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:11

mijn hond kan alleen zitten, liggen, niet blijven Tong uitsteken, en buigen Haha!
en oja, ik had nooit een pony waarmee ik kon springen duss Bloos dat kan ie ook Haha!

'In het land der blinden is eenoog koning'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Afanaisa91, Amazonbot, Ashleytjuhh, fleurtjeuh, fotolijstje, GoogleAdsense, haffiefreak, karlli, KikiCelinevs, LilChar, Marloes_92, mylittlejoy, sasja0705, Suusw, Swift, teunis001, Webding, xAlice, YandexBot en 178 bezoekers