Mijn witte paardje wit houden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vigel1

Berichten: 703
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Heijningen

Mijn witte paardje wit houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 15:14

Hoi
Ik zal me eerst even voorstellen ik ben liane en ik ben sind kort de trotse eigenaar van Billy mijn Bruin Bonte paardje. Hij Is 4 jaar en super lief en ondeugend. hieronder een foto van hoe hij eruit ziet

Afbeelding

Nu is mijn vraag. Hoe hou ik mijn paardje het langst wit?
Wassen wil ik niet te vaak doen, maar hij ligt in stal en zit dan onder de vlekken.
Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen?

alvast bedankt


fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:20

tja gewoon geen wit paard nemen

Nee hoor geintje ja als je hem alleen maar wit wilt houden helemaal inpakken van top tot teen maar dat is voor je paardje niet leuk helemaal niet als het warm is. Ik zou zeggen gewoon harder gaan poetsen en verder weet ik het niet ik heb namelijk een kwpnner met 4 witte benen en ja dat blijft ook niet schoon dus om de 6 maanden gaat daar es een keertje de sop in maar bij een paardje dat helemaal wit is gaat dat een beetje moeilijk

Strooigoed [o]

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:38

Ik heb zon schuurblokje of zoiets Ik ben de naam er van even kwijt
en die helpt heel goed tegen poepvlekken!!
en gewoon heel vaak wassen en elke dag de mest uit de stal scheppen

<3

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:56

Ik heb ook zo'n borstelblok. Je krijgt hem er wel mee wit, maar enkel als hij niet te vuil is. Want als je te veel dat blok gebruikt op de zelfde plaats kunnen ze daar kaal worden, omdat je als het waren het vuil er afschuurt en er dan haren los komen. Teveel is veel haren los.

Igor ♥ Gitan
Rietje +05/10/2009 Rust in vrede meid
[IM] Riet meid ik mis je

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:58

je kunt hem wassen met groene zeep, zilvershampoo( voor grijze, witte mensen Knipoog )en biotex werkt ook heel goed bij onze tinker

goos

Berichten: 178
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:25

bij de divoza kan je een spray kopen wat je dan op hem spuit.
Afbeelding
dat is die fles
er staat bij

Snelreiniger voor schimmels en/of witte benen. Ideaal tegen urinevlekken. Dun opsproeien, laten drogen en uitborstelen.
€ 11.95

misschien is het wat?

soms kan je niet alles krijgen wat je wil,,

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:02

Ja klopt, je hebt ok snelreinigers van andere merken en de meeste werken goed en je hoeft verder niet te wassen.

Ik vind het zelf makkelijker als ze op het land staan, modder etc. gaat er toch sneller vanaf dan pis en poepvlekken die ze eerder in de stal hebben.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:39

beter poetsen liaan!! Tong uitsteken Tong uitsteken

    It's just how life goes.. step by step

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:46

bij schimmeltje (toepasselijke naam, dat is mn ouder verzorgpony) bleven we gewoon goed poetsen! en de mestvlekken gelijk wegpoetsen! ze is er altijd wit onder gebleven, nouja, redelijk wit haha en inderdaad af en toe wassen!

toumie Ach gut

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:02

Ik heb ook een bont paard en sinds kort ben ik erachter dat zo'n micro-vezel doekje (oftewel een wonderdoekje)super helpt om vlekken mee weg te boenen. Gewoon met water. Haar benen was ik met de waterslang.
Aangezien ik vaker moet wassen dan iemand met een donker paard, was ik haar als het even kan zonder zeep.
Zo`n spray tegen mestvlekken heb ik ook wel, maar ze reageert er wel allergisch op. Dus die gebruik ik niet meer.
Veel succes!

leannetje

Berichten: 627
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: sint oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:06

ik poets veel (rossen!!) en dan gaan de poepvlekken er redelijk uit (niet helemaal maar na het rijden spuit ik hem meestal toch af alst nodig is.. en anders maar een paar daagjes lekker vies zijn Tong uitsteken ).. zolang hij er geen last van heeft vind ik het niet zo rampzalig Knipoog

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:34

mooi paardje!!!! Klinkt gek... maar houtskool! als je na een poetsbeurt dat er op smeert, en dan er af borstelt met een zachte borstel. moet ie wit zijn! Want veel wassen met shampoo is slecht. Het "vetlaagje" gaat er uit.

Kris now she's an angel in heaven...


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:49

Leuk al die middeltjes, maar zorg er wel voor dat het middel niet erger wordt dan de kwaal. Veel poetsen kan niet zoveel kwaad, maar wassen met ontvetters wel.
Er zitten gewoon smeerpoetsen tussen (ik heb er ook zoeen... zie avatar Lachen ) maar heb ook een schimmel die zichzelf veel minder vies maakt. Dat zit er in, en krijg je er niet uit.
De vetlaag op het haar van de pony/paard moet je in elk geval zo veel mogelijk in stand zien te houden. Dat betekent niet te veel wassen met ontvettende middelen.
Troost: de vetlaag zorgt er ook voor dat het vuil niet erg hecht !

vigel1

Berichten: 703
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 22:50

Hoi
bedankt allemaal
Jullie hebben me zeer goed geholpen, het is allemaal een beetje nieuw voor mij ( Billy is mijn eerste paardje)
OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

alle tips zijn dan ook zeer welkom !!!!!!

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:13

de bleekmiddel erop

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:13

geintje Knipoog

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:23

Ik ga met lageveld mee...niet te veel wassen en prutsen met shampoo en andere middeltjes.
Rollen is onder andere een goede manier van paarden om "schoon" te blijven. Verder na het rijden gewoon afsponsen / afspuiten en je paard blijft mooi wit!
Een paar keer per jaar kun je wel met shampoo wassen of met andere middeltjes gaan rotzooien, maar deze zijn inderdaad niet echt goed voor de vacht en huis van je paard.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 07:11

stal en weide EXTRA schoon houden,beter poetsen,meer afspuiten/wassen.
s'nachts zomerdeken om in de stal.

staat hij dag en nacht buiten moet je maar accepteren dat hij ook maar PAARD is en alleen wassen wanneer echt nodig is.

paarden gaan meer ''vies''worden nadat ze net gewassen zijn,ze ruiken dan te vreemd en zijn te opvallend voor roofdieren(in het wild dan) maar zeker ookvoor vliegen!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 08:29

De mijne (appaloosa) staat dag en nacht buiten, maar heb er geen moeite mee om haar schoon te maken. Even borsteltje erover en klaar Verward
Vooral als het geregent heeft is ze weer mooi schoon Haha!
Ja in de winter met die lange haren is het wat lastiger...

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

chrisco

Berichten: 228
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 08:57

fenja schreef:
tja gewoon geen wit paard nemen

Nee hoor geintje ja als je hem alleen maar wit wilt houden helemaal inpakken van top tot teen maar dat is voor je paardje niet leuk helemaal niet als het warm is. Ik zou zeggen gewoon harder gaan poetsen en verder weet ik het niet ik heb namelijk een kwpnner met 4 witte benen en ja dat blijft ook niet schoon dus om de 6 maanden gaat daar es een keertje de sop in maar bij een paardje dat helemaal wit is gaat dat een beetje moeilijk

ja zo die ik het ook met me hele witte paardje alleen staat ze nu in het land dus is het nog moeilijker! Frusty en dat is wel rot maar ik gebruik altijd me peotsblok en dat is heelerg handig

paarden zijn mijn leven maar zonder ouders had ik er nu geen 2!!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 09:57

Ja een deken op leggen zodat hij niet vies wordt, maar in de zomer vind ik dat ook weer zowat. Arm dier staat dan met de hitte met zo'n deken op. Ik laat die van mij maar gwoon vies worden het is niet anders, dan was ik hem maar wat vaker. Gelukkig vindt die van mij dat gewoon weg heerlijk en allemaal geen probleem.

Helaas is hier gen oplossing voor, ja wassen of een deken opleggen.

gr

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:06

De meeste witte paarden hebben een soort afstoting voor vuil, ja ik weet het klinkt raar maar een wit paard wordt veel sneller schoon dan een bijv. bruin paard wat in dezelfde modderplas heeft liggen rollen....
Als Niarda (ook een bonte met maar 2 vlekken) erg vies is en ik het er niet af krijg (geen zin.... Bloos ) en ik kom de volgende dag is ze vaak al een stuk schoner, ik weet niet of het nou de kaboutertjes bij ons op stal zin of het gewoon een natuurlijk proces is maar uit mijn ervaring is gebleken dat ze uiteindelijk uitzichzelf weer wit worden.....

en idd...niet te veel met shampoo wassen, ben ik idd ernstig tegen....

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:08

Bij Veronica (schimmeltje dus) krijg je het er ook makkelijk af nouja meestal dan haha!
Maar bij de andalusier daar krijg je het dus weer niet makkelijk af
Het ligt er dus maar net aan...

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:39

qt_shetties schreef:
mooi paardje!!!! Klinkt gek... maar houtskool! als je na een poetsbeurt dat er op smeert, en dan er af borstelt met een zachte borstel. moet ie wit zijn! Want veel wassen met shampoo is slecht. Het "vetlaagje" gaat er uit.


kan dit goed zijn.. Verward

lijkt me niet Tong uitsteken
maar iniedegeval liane heeft al een poestblok gekocht en dat werk wel redelijk...
laten rollen doet ze nu ook al aardig vaak enu... owjah ze heeft ook een zomerdeken gekocht.. ( nniet dat zie die nu al opdoet hoor Knipoog )

    It's just how life goes.. step by step


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, Fudge, Iris94, rocky_1995, Sjors050, turtlelito, Verara en 166 bezoekers