Voor- en nadelen paard aan huis?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Voor- en nadelen paard aan huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 21:14

hey
momenteel staat Vision nog op een pensionstal, waar ik zowat alle faciliteiten heb die je maar kan wensen. (2 binnenbakken, een longeerbakje ook binnen, ruime buitenbak, veel springmateriaal, een poetsplaats met warm water, een groot bos vlakbij. En de luxe om zelf het eten te kiezen en klaar te zetten, zelf stal doen, en heb er ook een weitje gehuurd. )
Maar nu zouden we het stuk achter ons huis kunnen krijgen. Dat is ongeveer zo'n 40m breed en ongeveer 100m lang. Is dat groot genoeg om je paard op te zetten?
Er komt dan ook een (afsluitbare) stal op, en ga een klein paddockje maken, zodat hij niet op 1 maand tijd de hele weide kaalvreet.
Ik heb vrij regelmatige uren te werken, ga niet op vakantie, en ook niet uit, dus ben er eigenlijk altijd om te voeren. Mesten doe ik al jaren elke dag zelf. Rijden kan ik zowel op de wei zelf (maar dan wel lastig ivm gras dat dan minder is) of bij de overburen die een grote buitenbak hebben, of bij de manege zo'n 600m verderop.
Waar moet ik eigenlijk allemaal aan denken? En wat moet er gedaan worden qua onderhoud allemaal? Hoe doen jullie het qua stro- en hooi-opslag, mesthoop / mestophaling, bemesting weiland, ....
Degene die hun paard thuis hebben, vinden jullie dat fantastisch, of toch ooit terug naar een pensionstalling?
Kortom, geef maar alle voordelen én nadelen van een paard achter je huis!
Ik denk dat het enige dat ik zou missen, het sociale contact is met de andere pensionklanten Scheve mond
xxx
[edit]typfouten[edit]

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:24

zou best wel kunnen, alleen mest zou je ergens tijdelijk moeten opslaan en dan misschien naar een manege brengen want zo weinig mest komen ze vaak niet ophalen, ook zou je stro en hooi misschien gewoon van een boer of van een manege kunnen overkopen

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 21:31

hey
de buren en overburen hebben ook paarden. Dus ik zou evengoed de mest tot daar kunnen brengen, zodat hij ineens kan worden opgehaald.
En stro en hooi kan ik hier rechtover halen. Zij hebben hooi teveel voor hun vijf paarden (ze hebben zelf land om te hooien) dus dat moet ook lukken.
Verder nog iemand voor of nadelen?
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:00

Een groot nadeel zou zijn als je maar ruimte (en tijd en geld) hebt voor één paard. Het is niet eerlijk om een paard in zijn eentje te houden.

There is no reality, only perception.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 22:26

ja dat is waar. De buurman heeft wel haflingers die 50m verderop staan, en de buurman daarvoor heeft ook een paard.
Moet nu wel zeggen dat mijn paard liever geen gezelschap heeft (heb hem een keer met een ander paard op de wei gezet, wat eindigde in een gevecht Scheve mond en een keer aan de poetsplaats wou hij een ander paard aanvallen die te dicht stond Scheve mond Hij houdt niet zo van andere paarden denk ik..
Maar goed, nog iemand?
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:51

Nadeel van een paard aan huis vind ik dat je zelf al het werk en al het onderhoud hebt, ook als je ziek bent of op vakantie wil.
Nog een nadeel vind ik dat je veel minder goede faciliteiten hebt (heb zelf een bakje van 25x25m, niet gedraineerd), en natuurlijk de sociale contacten. Gezelschap voor m'n eigen pony moet ik ook zelf verzorgen, had eerst iemand in pension, maar daar gaat al je privacy, dus dat werd een shetje erbij. tsjingggg, nog een kostganger.
Wat ik een absoluut groot voordeel vind is dat je zelf bepaalt wat er gebeurt. Midden in de winter je paard op de wei? Is thuis geen probleem, maar op een pensionstal wel. Mijn bak is wel klein, maar ik hoef me nooit zorgen te maken of het niet te druk is, ik kan altijd rijden zonder een ander in de gaten te moeten houden. Vond de box van 3x3 maar niks, dus nu heeft hij een loopstal met een paddock.
Kort gezegd, bij een pensionstal heb je faciliteiten, maar moet je je altijd voegen naar een ander. Thuis is het vaak allemaal wat minder mooi, maar je hebt het zelf voor het zeggen om het in jou ogen een paardenparadijsje te maken.
En smorgens je bed uitkomen, gordijn open doen en je paard staat je al hinnikend op te wachten, daar kan echts niets aan tippen hoor.

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:54

Sinds we nu 3 jaar de paarden bij huis hebben, hebben we nog nooit zoveel werk gehad (okay, we hebben de stal ook zelf gebouwd) en zo weinig gereden!
Hooi kopen we bij een boer waar we het kunnen laten liggen en eens in de maand een veewagen vol ophalen, dat gaat bij ons onder het afdakje.
Mest gebruiken we om de tuin op te hogen, en een dijk achter op ons erf aan te leggen. Ook moedigen we de buren aan om vooral paardenmest op hun (groente) tuin te gebruiken! Tot nu toe lukt dat allemaal aardig, maar er is met 3 grote paarden wel erg veel mest, dus of we dat op de lange duur kunnen volhouden... of dan zullen we toch een andere oplossing moeten vinden.
Verder sleep ik me 's winters een breuk aan jerrycans lauw water, omdat de boel weer bevroren is en is er eigenlijk altijd wel wat te doen, te verbeteren of te repareren.

Aan de andere kant vind ik het heerlijk om 's ochtends de gordijnen van mijn slaapkamer open te doen en de paarden in de bak te zien! Of om overdag regelmatig even bij ze langs te gaan als ik met de was bezig ben of zomaar even naar buiten loop. Of om ze te horen hinneken naar me als ik de brievenbus ga legen Lachen
Ik zou ze nooit weer op een stalling willen hebben!

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:19

Ja KimS.. nog iemand Lachen want je laatste opmerking deugt niet ! je paard houdt net zoveel van andere paarden als elk ander willekeurig paard, geloof me. De reakties die je beschrijft zijn niet meer of minder dan normale natuurlijke reakties.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 23:19

hey
ik weet niet of ik een stukje ga afzetten om te rijden, ik vind het stuk wei maar net groot genoeg als weide eigenlijk Scheve mond
Ofwel neem ik achteraan 20m, ofwel hier vooraan, moet dat nog even nakijken.
We krijgen het stuk trouwens pas als de huisbaas ziet dat we dit hier allemaal goed onderhouden. De vorige huurders hebben alles naar de kl**** geholpen, door het gras in de tuin een meter hoog te laten groeien en vervolgens de weide hierachter kaal te laten vreten door hun paarden Scheve mond en ze wilden niet eens de weide opnieuw laten inzaaien Verward

Maar goed, voor ik op deze stal stond, stond ik bij een particulier, waar ik ook steeds een eindje over straat ging naar de manege. Ofwel reed ik op de weide, vond het niet zo'n probleem.
En je kan het inderdaad je eigen paradijsje maken, zo goedkoop of zo luxueus als je zelf wil. (heb al heel wat ideeën, maar mijn portemonnee gaat niet akkoord Schijnheilig gelukkig is dat wellicht pas tegen volgende lente)
Nog mensen die hier iets over kwijt willen? alles is welkom!
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 23:23

lageveld schreef:
Ja KimS.. nog iemand Lachen want je laatste opmerking deugt niet ! je paard houdt net zoveel van andere paarden als elk ander willekeurig paard, geloof me. De reakties die je beschrijft zijn niet meer of minder dan normale natuurlijke reakties.

ja wellicht wel. Maar hij ziet er volgens mij veel gelukkiger uit als hij alleen op de wei staat, dan met nog een paard erbij Scheve mond Hij vindt dan geen rust en gaat steeds weglopen van de andere.
Kan het verkeerd hebben ook natuurlijk.
Ik weet niet wat ik moet doen om goed te doen. Op de manege waar hij nu staat, ga ik wel elke dag naartoe, maar heb soms weinig tijd om veel te doen, omdat het een kwartier rijden is naar daar, dus ben je daar ook al een half uur mee kwijt.
Ik kan hem evengoed op de manege hier vlakbij zetten, maar ik vind de paarden daar zo ongelukkig en veelal mager en weinig in de spieren staan. En ik denk niet dat ze daar op de wei kunnen of mogen.
Ik wil ook graag zelf de controle over het voer dat hij krijgt (welk merk en hoeveel) en over de stal.
Wanneer doe je nou goed voor je paard?
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:34

Ik denk dat het wel groot genoeg is. Ik heb op het moment 7 shetlanders op een stuk van 30 bij 200 lopen(en dat gaat nu net, ze gaan wel allemaal voor de winter weer naar huis en dan houd ik er waarschijnlijk 2 of 3 over).

Ook al doe je nu al veel zelf zoals uitmesten kost het echt heel veel meer tijd. Dat is mij ook 'tegen gevallen'. Het is echt 'ff dit' en 'ff dat'. En je bent thuis nooit echt klaar. Maar aan de andere kant, wat je er voor terug krijg is het allemaal waard Haha!.

Dennis maakt er ook geen probleem van om alleen te zijn, maar ik merk dat hij duidelijk beter in zijn vel zit als er meer paarden om hem heen rond lopen. Hij heeft vorige zomer een week of wat alleen gestaan en van de winter een maand of 2. Dat ging prima, maar toen ik hier andere pony's kreeg zag je hem gewoon nog wat mooier worden en beter in zijn vel komen te zitten Lachen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 23:40

tja, ik wil er gerust wel een shet ofzo bijzetten, geen probleem, maar dat is alweer een grasmaaier erbij he Knipoog
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:04

Aan de ene kant hoef je niet te reizen om naar je paard te gaan, máár het kost in verhouding véél meer tijd. Je hebt minder vrijheid en véél meer verplichtingen en je moet meer verantwoording dragen. Verder heb je wel geen last van andere en hoef je minder rekening te houden met anderen en kun je alles op je eigen manier doen zonder dat iemand zich ermee bemoeid.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 00:11

wat moet er dan eigenlijk allemaal nog extra gedaan worden?
Ik doe al elke dag: uitmesten, eten klaarzetten (in emmers, samenstellen enzo), paard rijden of longeren, paard op en af de wei doen, mest uit de wei halen, ...
Geregeld poets ik ook de drink en eetbak uit.
Alleen hoef ik de weide niet te bemesten, dat wordt gedaan.
Het enige dat er bijkomt (dat ik dacht) is voor hooi en stro zorgen (kan ik aan de overkant halen), voor de mestafvoer zorgen (kan mee als ze het bij de buren ophalen) en het water bijhouden. Mijn zus werkt part-time, en kan bvb wel gerust even een emmer water brengen, als ze dan toch bezig is voor de honden. Er zou dan wel een grote drinkbak (oud bad of iets in die grootte) komen net buiten zijn stal, wat we met de tuinslang kunnen opvullen.
Wat zie ik over het hoofd?
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:24

Maak het niet te moeilijk voor je zelf.
Je hebt nodig: Een stal, een paddock, gezelschap voor je paard, eten, (hooi of gras, maakt niet zoveel uit) en TIJD. Minimaal dus !
Heb je dat... gewoon doen. Maar zet een paard niet alleen, daar komt alleen maar ellende van. Desnoods een geit erbij of zo.

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 00:44

Okkie1 schreef:
Aan de ene kant hoef je niet te reizen om naar je paard te gaan, máár het kost in verhouding véél meer tijd. .

dat ligt er maar net aan hoe ver je paard bij huis weg staat... mijn pony staat een half uur fietsen dus ik zou een uur aan fietsen uitsparen als hij bij huis zou staan...

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 01:01

Wij hebben onze 2 paarden achter het huis op stal. We hebben een landje van maar 600 meter. Hier lopen de paarden elke dag 4 uurtjes buiten. In de winter hebben we een paddockje van 10 bij 10. Ons land is zo laag, dat ze s' winters anders alles kappot lopen, dus moeten ze dan daarin.
De mest gooien we op een aanhanger en elke 2 weken brengt mijn man dat weg. We halen ook elke 3 weken 2 pakken kuil met de aanhanger.
Een bak is er niet, dus we moeten altijd naar het bos(ong. 0,5 uur). We rijden 1x per week in de manege op 0,5 uur loop afstand, maar gaan altijd met de trailer.
We zouden niet anders willen. Dit is heerlijk. De paarden zijn eergisteren voor 1 maand op het land gegaan in de buurt, want we gaan morgen voor 2 weken naar Limburg, maar ik mis het al vreselijk.

als nadeel misschien te noemen, dat ze gezien het kleine weiland, wel gewoon drie keer per dag gevoerd worden.

het leven is goed met een engels volbloed

zonnebloem18

Berichten: 24831
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 01:12

Maar als de overburen paarden hebben kunnen ze daar niet in de wei staan dat je alleen een stalletje en een bak maakt???

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 01:31

lageveld schreef:
Maar zet een paard niet alleen, daar komt alleen maar ellende van. Desnoods een geit erbij of zo.


Sorry, maar hier ben ik het niet met je eens. Lizzy staat bij ons alleen op stal. Overdag staat ze naast ca. 7 andere paarden in de wei. Toen ze bij ons kwam vond ik het heel spannend: hoe gaat ze zich gedragen zo alleen? Met in het achterhoofd dat er misschien toch iets bij moet komen. Maar ik heb sinds zij hier staat een veel vrolijker paard. Ze kan vanuit haar stal aan alle kanten naar buiten kijken en ze krijgt door de avond heen wat te knabbelen van me. Ze staat de hele dag buiten, maar gaat 's avonds wel naar binnen. Mijn paard kan dus best alleen, ik moet er wel meer aandacht aan schenken. Maar dat heb ik er graag voor over. Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat ALLE paarden alleen zouden kunnen staan. Enkel dat het niet altijd onmogelijk is.

Een mens raakt nooit uitgekerstmutst... [o]
**** http://www.finesse4dieren.nl ****

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 07:06

nadelen:

kost VEEL meer tijd.
zelf meerdere keren voeren.
afsluitbare hooi en stro opslagruimte.
mestput/afvoer.
vliegenverweer.
afsluitbare zadelruimte nodig.
onderhoud stal.
fourageinkoop.
grasonderhoud,(onkruid).
weidegrootte?
omheiningonderhoud.
slootonderhoud(baggeren).
paddock/bak:drainage is erg duur maar op den duur zeker nodig.
voor vakantieregeling zorgen.
geen toezicht op je paard wanneer niemand thuis is..
geluidsoverlast zoals schoppen of overmatig hinniken.
eventueel vereenzamen van 1 paard alleen.
en vooral:JIJ bent ook alleen.
paard went aan alleen in de bak altijd te rijden(misschien lastig met wedstrijden)

voordelen:

reistijdverkorting.
goedkoper in onderhoud(al twijfel ik als je ook een gedraineerde bak erbij moet nemen)
gezellig aan huis.
je wordt er zelfstandig van om je paard aan huis te hebben en beseft eindelijk waarom een pensionhouder het druk heeft.
bak voor jezelf.
mist de gezelligheid op een stal,vriendinnen,kantine,lessen,samen rijden e.d.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:09

Thuis: veel geregel en gesjouw; mn als je ziek bent, kan een en ander moeilijk zijn!! Het grootste nadeel vind ik echter dat je de gezelligheid en hulp van andere mensen mist!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:34

Ik ben niet anders gewend dat als ze thuis staan.

De voor en nadelen zijn zo'n beetje opgenoemd, die ga ik hier niet herhalen. Wel zijn sommige voor of nadelen subjectief. De een vindt andere mensen een voordeel een ander een nadeel. Dat moet je voor jezelf bepalen en zo zijn er nog meer dingen.

Wel vind ik het heerlijk lekker rustig alles te doen, ik mis het gezelschap van anderen (en meteen heb bemoei) totaal niet. Als hij met zweet deken op moet drogen, ga ik ondertussen weer naar binnen en met het voeren haal ik hem eraf. NIks ondertussen in de kantine oid wachten.
Ik ben nog nooit zo ziek geweest dat ik niet even kon voeren.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:40

KimS"]
ja wellicht wel. Maar hij ziet er volgens mij veel gelukkiger uit als hij alleen op de wei staat, dan met nog een paard erbij Scheve mond Hij vindt dan geen rust en gaat steeds weglopen van de andere.
Kan het verkeerd hebben ook natuurlijk.
[/quote]

Hij ziet er in jouw ogen misschien gelukkiger uit, maar geloof mij maar dat ie dat niet is.

[quote="KimS"]
Ik kan hem evengoed op de manege hier vlakbij zetten, maar ik vind de paarden daar zo ongelukkig en veelal mager en weinig in de spieren staan.
[/quote]

Wel of geen spieren krijgen heb je zelf in de hand.

[quote="KimS schreef:
En ik denk niet dat ze daar op de wei kunnen of mogen.


Tja, die stal zou dan afvallen voor mij.
Maar nogmaals. Als jij gezelschap voor je paard kunt regelen en je hebt voldoende tijd èn vervanging voor als je een keer ziek bent dan zou ik hem thuis zetten.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:12

Ik zou alleen paarden aan huis willen als ook alle faciliteiten er zijn. Dus (een goede) buitenbak, genoeg weiland, goede stallen en het liefst ook nog een paddock en/of longeerkraal. Nou is het ook een grote droom van mij om paarden aan huis te hebben (eigen stal) en ik weet dat het 7 dagen per week werken is. Dat zou dus een nadeel kunnen zijn en ook op vakantie gaan is moeilijker. Maar het is maar net wat je zelf wil.

Oja je moet ongeveer zo rekenen: 4 (grote) paarden per hectare.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 20:02

casanova schreef:
nadelen:

kost VEEL meer tijd.
zelf meerdere keren voeren.

geen probleem, hij krijgt nu ook maar 2 keer per dag voer

Citaat:
afsluitbare hooi en stro opslagruimte.

gaan we naast de stal maken
Citaat:
mestput/afvoer.
vliegenverweer.

ik moet juist zien dat ik ergens een plaast behoud voor de mest; Die kan mee als ze de mest bij de buren hiernaast, of hier rechtover ophalen.
Citaat:
afsluitbare zadelruimte nodig.

Ik heb een grote zadelkast, die komt dan in de garage te staan. Al mijn ander (schoon) materiaal ligt op mijn kamer in een inbouwkast, m'n zadel beneden in de berging
Citaat:
onderhoud stal.

Ik mest nu ook elke dag, dus daar zit ik niet mee in. Voor de rest als er iets stuk is ofzo, kan mijn schoonbroer altijd helpen, die de stal ook gaat bouwen/zetten.
Citaat:
fourageinkoop.

stro en hooi, bedoel je? Mijn krachtvoer staat in de berging, daar zorg ik nu ook al zelf voor. Stro en hooi kan ik bij de overburen halen.
Citaat:
grasonderhoud,(onkruid).

Dat is het enige waar ik niet echt iets van weet. bemesten weet ik dat er moet gebeuren, wat nog?
Citaat:
weidegrootte?

ik hoop dat die groot genoeg is? 30m op 100m ongeveer
Citaat:
omheiningonderhoud.
slootonderhoud(baggeren).

eerst nog weten welke omheining we gaan plaatsen, maar is geen probleem
Slootonderhoud: een sloot zit er niet in, en moeten we dus ook niet onderhouden, veronderstel ik?
Citaat:
paddock/bak:drainage is erg duur maar op den duur zeker nodig.

hmm das iets waar wel over moet nagedacht worden
Citaat:
voor vakantieregeling zorgen.

ik ga echt niet graag op vakantie, en moest het wel zo zijn, wonen mijn zus en schoonbroer hier ook, dus die kunnen gerust ook voeren en dergelijke
Citaat:
geen toezicht op je paard wanneer niemand thuis is..
geluidsoverlast zoals schoppen of overmatig hinniken.
eventueel vereenzamen van 1 paard alleen.
De buurman is zowat hele dagen thuis, en de overburen ook, ik denk dat er hier wel toezicht is (behalve als echt iedereen weg is natuurlijk) maar het is niet zo'n stille straat.
Citaat:
en vooral:JIJ bent ook alleen.
paard went aan alleen in de bak altijd te rijden(misschien lastig met wedstrijden)

Dat is mijn grootste probleem vrees ik, het alleen zijn. in de bak niet, dat ben ik gewend, maar gewoon nooit iemand rond je. Hoewel dat ook wel wende toen ik alleen werkte op die springstal.

Citaat:
voordelen:

reistijdverkorting.
goedkoper in onderhoud(al twijfel ik als je ook een gedraineerde bak erbij moet nemen)
gezellig aan huis.
je wordt er zelfstandig van om je paard aan huis te hebben en beseft eindelijk waarom een pensionhouder het druk heeft.
bak voor jezelf.
mist de gezelligheid op een stal,vriendinnen,kantine,lessen,samen rijden e.d.

dat is wel waar!
Ik ga eerst even alles uitzoeken of het haalbaar is.
En nu ga ik snel eten, want ben net thuis van het werk, en moet nu nog naar de manege (dus het is zo'n half twaalf straks als ik terug ben Scheve mond )
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers