Lead line starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Lead line starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 12:24

Binnenkort wil ik met Digger en Bente lead line starten. Helaas heb ik nog nooit op een wedstrijd een dergelijke klasse gezien.
Wat kunnen we verwachten? Wat mag wel en wat mag niet?
Bloos

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:08

In duitsland hebben ze die klassen wel, misschien kan je wat vinden bij de ewu?

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 19:14

Het gekke is dat ik er ook niks over in het AQHA handboek kan vinden
Ik weet dat ze een walk, jog en back up vragen maar waar moet ik bv. staan? Mag ik helpen? Moet ze doorzitten? Wordt er zowel linksom als rechtsom gevraagd? Waar loop ik dan bij rechtsom en hoe wissel je?
Zijn er ook kleding voorschriften voor mij?
Etc, etc..... Cool

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:30

Het is niet een klasse waar je ook punten mee kunt verdienen, dus zal hij ook niet in het officiële regelboek staan.
En qua kleding is natuurlijk een duo-pakje 'verplicht' Lovers


PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:46

Leuk zeg! Vanmiddag was er in Bunschoten volgens mij ook een lead line, maar daar was ik dan net te laat voor. Stond wel bij de inschrijvingen, dus vast mensen die het gezien hebben! Lachen

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:48

Vandaag was er ook op de Paint/Appaloosa wedstrijd in Bunschoten een lead line klasse. Het kindje en de man er naast hadden gewoon western wedstrijd kleding aan. De man liep aan de linker kant van het paard en moest in een grote cirkel om de jury heen en daarna de cirkel de andere kant om. Ze moesten ook nog een stukje Backup. Zij hebben alleen stap gedaan, maar dat kan ook zijn om dat het kindje echt nog heel jong was. Het paard had onder het hoofdstel een halster waar het touw, die de man vasthad, aan vast zat. Ik weet niet wat officiele regels zijn hoor, maar dit is wat ik heb gezien.
Ik vond het ook erg leuk om te zien, het kindje was ook best zenuwachtig en vond het volgens mij erg leuk.

One moment can change everything.

United Stables That's US

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:55

Oh, LeadLine is leuk!!! Mijn zoons willen alleen niet op een paard zitten, hahahahaa. Regels zou ik niet weten, heb het ook maar 1x mogen zien en dat leek zeer gemoedelijk. Het is niet voor punten dus ach, just for fun én je paard leert ervan!!!!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:59

Dat jochie was erg blij met zijn zak snoep Haha!

Euh,...?? Tsjah,...

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:52

Ik baal zo dat ik het heb gemist vandaag. Nogmaals vreselijk veel sorry, Ed en Leila, als jullie dit lezen Scheve mond Ik wilde het onderdeel enorm graag zien.. Ik wilde er erg graag foto's van maken, maar dacht en wist eigenlijk zeker dat het 's middags was. Ik had geen idee dat het programma omgegooid was
Ik had anders dus foto's kunnen plaatsen hier Scheve mond
In Saasveld heb ik het wel gezien vorig jaar. Inderdaad een halster onder het hoofdstel, halstertouw aan de ring en het paard geleiden waar het kind op zit. Klein zadeltje, beugeltjes mooi kort, zodat de kinderen kunnen lichtrijden (dat is tenminste wat ik in Saasveld zag). De kinderen zijn vaak beretrots (vooral na afloop) en het lijkt me een enorm goede oefening en ervaring voor kinderen. Ze komen op een beetje een speelse manier in aanraking met de wedstrijden

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 22:09

Dus ze mogen wel lichtrijden......wat zal Bente blij zijn Haha!
Omdat Digger nog jong is en uiteraard nog niet lekker in balans loopt, is doorzitten nog niet zo heel makkelijk.

Citaat:
Het is niet een klasse waar je ook punten mee kunt verdienen, dus zal hij ook niet in het officiële regelboek staan.

Ik weet het maar ik hoopte er toch wat over te vinden Bloos

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 23:45

Via de site van de Pinto Horse Association of America kun je hun rulebook downloaden. Ik kan het niet voor je nakijken want mijn computer vindt het op het moment te moeilijk om het te openen, maar als ik mij niet vergis hebben zij wel regels voor lead-line. Volgens mij heb ik ze n.l. daar vandaan gehaald toen we twee jaar geleden voor het eerst een lead-line klasse uitschreven.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:00

Hee Vera!

Ik zal even kijken of er iets staat in het reglementenboek van de APHA. Als ik het kan vinden.. Misschien dat daar iets in staat?

We moeten dan wel even gaan oefenen binnenkort met die meiden. Ben benieuwd of het allemaal gaat.

Ik heb Pien en mezelf nog niet ingeschreven. Jij wel al? Ik weet ook nog steeds niet hoe dat nou moet. Twee formulieren? Verward

Groetjes Mariska

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 12:05

Jij ook hier op Bokt, Mariska! Wat leuk!
Nee, ik moet me ook nog inschrijven, ik zal eens even bellen om te vragen of ze de formulieren willen opsturen.
Ik heb geen idee hoe jij dat moet doen; Bente is natuurlijk mijn dochter maar Pien is geen familie.
Alhoewel ik denk dat ze daar toch verder niet naar kijken maar het alleen maar zien als leuk onderdeel en er verder niet echt strenge regels voor zullen hanteren.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:28

Maar als het een APHA onderdeel is mag je daar dus met een Quarter niet starten en bij de NQHA/WRAN heb ik het nog niet eerder zien staan.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:45

Ik neem aan dat ze ook wel leadline klasses hebben bij de Quarters. Ilona-Sok haar dochtertje heeft een keer meegedaan aan een leadline klasse en zij zat toen op een Quarter. Ik heb de klasse toen zelf niet gezien, maar neem aan dat die wedstrijd toen dus bij de Quarters plaatsvond. Vraag het haar anders eens even..

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 13:02

Er wordt ook onder de WRAN gestart op die wedstrijd, vandaar dat Digger verschijnen mag.... Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 13:35

In het APHA rule book staan inderdaad ook lead line regels. Het kind is de ruiter, dus die schrijf je in, niet jezelf als 'handler'. Het is ook de bedoeling dat het kind zelfstandig stuurt en hulpen geeft, de handler is er alleen maar 'voor de zekerheid', maar mag het paard niet sturen of helpen met overgangen. Bij de DPHC hebben we, omdat het toch geen 'puntenonderdeel' was, geen strenge regels gehanteerd wat betreft eigenaarschap van het paard, er mocht ook op het paard van een ander mee gedaan worden. Hoe de WRAN en DQHA hier mee om gaan weet ik niet.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Boldly

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:43

De inschrijfformulieren kan je van http://www.dutchpainthorseclub.com halen. Bij het programma staat: De leadline en de trail in hand zijn op deze show open voor ALLE rassen.

Ik zal ze even uitprinten en dan schrijf ik Pien en mij wel in.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers