OPKIKKER van de paardendrogist

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

OPKIKKER van de paardendrogist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 17:44

wie voert zijn paard dit ook en wat is je mening daarover?

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 19:36

Ik vind al dat gedoe met middeltjes en dingetjes maar niks.
Goed voer, goede training, da's het belangrijkste.
Wormenkuur en inenten vind ik wel belangrijk hoor! Maar tenzij er iets mis is heb je als die middeltjes toch helemaal niet nodig. Kijk, medicatie van de VA, voedingssuplementen bij verkoudheid of slechte hoeven zijn wat anders.
Maar; ,Goh zou het wat beter gaan als we dit of dat bij gaan geven?' Nou ik heb het er niet zo mee, en nog niet echt baat bij gezien.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 21:44

Soms kan je een paard best helpen met wat extra vitaminen. Ik heb een keer Opkikker gevoerd om te kijken of het paard er wat vrolijker/actiever van werd (hij was wat lusteloos). Dit heeft niet geholpen; bij ander vitaminepoeder Napro had hij wel goed resultaat.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:13

Ik denk dat er wel degelijk gevallen zijn waar dit soort middelen bij kunnen helpen.
Wij hadden vorig jaar een 2-jarige die uit de hengstenopfok kwam. Hij zat niet lekker in zijn vel, had wat dunne mest en was wat lusteloos. Ik heb hem opkikker gevoerd en hij knapte al vrij snel op. Gewoon 1 zo'n pot om hem even wat extra's te geven was genoeg.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:33

Dan zie je echt problemen.
Maar nogmaals: ,goh, zouden we dit of dat een proberen?' Zonder dat daar een duidelijke reden voor is, ik vind het maar niks.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 12:50

Ik ken het product niet. Wat we Gossie wel zo heel af en toe geven, meestal in de herfst, is een vitamineshot. Geef je hetzelfde als een wormenspuit.

Patoucha

Berichten: 821
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 19:26

Ik geef zelf nooit vitaminepreparaten, tenzij het paard duidelijk vitaminegebrek heeft. Te veel van sommige vitaminen kan ook kwaad. Als je iets gezonds bij wil voeren, wel eens aan een kruidenmengsel gedacht? Dat bevat kruiden die een paard in de natuur ook zou eten, en is goed voor de algehele conditie...

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:58

Lijkt mij ook onzin om een paard iets te geven als je niets aan hem ziet.
Als je dan zeker wilt weten of je paard iets tekort heeft moet je bloed laten testen, maar om dat nou te gaan doen zonder enige reden?
Maar Dribbelkont reageerd zelf niet, dus weet je niet of haar paard wel of niet iets mankeert. Ze zal het toch niet voor niets vragen.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:53

Ik heb mijn paard opkikker gegeven in het voorjaar omdat hij moeilijk door zijn haar heenkwam. Hij was ook wat futloos. Hij heeft hier elk jaar last van en heb dus al een paar keer bloed laten prikken. Er kwam steeds niets uit. Wat hielp was een vitamine spuit van de DA. De DA raadde mij dus in vervolg aan zelf een vitamine preparaat te geven zodat hij er op die manier doorheen kwam.

Dit jaar heb ik dus opkiker gekocht en het hielp goed, ik heb alleen de dosis verminderd want hij werd helemaal hyper.
Hou dat dus goed in de gaten, teveel vitamine is nl niet goed voor paarden, mensen hebben hier minder last van.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 10:40

ingvdh schreef:
Ik heb mijn paard opkikker gegeven in het voorjaar omdat hij moeilijk door zijn haar heenkwam. Hij was ook wat futloos. Hij heeft hier elk jaar last van en heb dus al een paar keer bloed laten prikken. Er kwam steeds niets uit. Wat hielp was een vitamine spuit van de DA. De DA raadde mij dus in vervolg aan zelf een vitamine preparaat te geven zodat hij er op die manier doorheen kwam.

Dit jaar heb ik dus opkiker gekocht en het hielp goed, ik heb alleen de dosis verminderd want hij werd helemaal hyper.
Hou dat dus goed in de gaten, teveel vitamine is nl niet goed voor paarden, mensen hebben hier minder last van.
as en hyper ojee Haha!

as is nu al zonder opkikker erg voor het been hij zit er nu 4 dagen aan dus even afwachten nog

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:36

wij hebben opkikker aan meerdere paarden gevoerd, zonder enig resultaat

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:39

Het voordeel van opkikker is dat er probiotica in zit. Dit zijn de bacteriƫn die zorgen voor een goede vertering van het voer. Dit is belangrijk voor een goede darmwerking en spijsvertering. Als dit goed functioneert heeft het een positieve invloed op het immuunsysteem.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:23

Ik heb 't mijn paard gevoerd toen ze was teruggevallen na het afspenen van het veulen (mager, mok, dus weerstandsprobleem). Ik ben haar eerst anders gaan voeren, maar dat had toch niet het gewenste resultaat. Ze kwam wel langzaam aan, maar haar vacht bleef dof en de mok ging niet weg. Toen ik Opkikker ben gaan voeren werd dat aanzienlijk beter. Kan dus wel zeggen dat ik er goede resultaten mee heb geboekt ...

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:37

Volgens mijn DA krijgen paarden voldoende vitaminen etc. binnen wanneer ze 5 tot 6 kilo brok krijgen per dag. Veel paarden halen dit niet en dan kan een supplement uitkomst bieden.

Zelf geef ik mijn paard in het najaar zeewier. Dan komt ze makkelijker door de vacht en is ze minder lusteloos (dan komt ze weer op stal te staan: wat ze niet echt leuk vindt en waar ze geen vers gras meer kan eten). Ik maak dan 1 kilo op (daar doe ik ongeveer een maand mee). Dat is voldoende (kosten: 5 euro).

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 16:59

As krijgt 3/4 per dag sportbrok.
dan van 6.00 uur tot 15.00 in het land en dan nog kuil savonds.

hij wordt 6 keer in de week me gereden dresuurmatig

Patoucha

Berichten: 821
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:32

Waarom wil je hem opkikker geven is hij niet fit?

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 21:43

Patoucha schreef:
Waarom wil je hem opkikker geven is hij niet fit?

hij is wel fit en glimt mooi maar heeft een erge dikke vacht. en opkikker schijnt dat het paard beter in het haar gaat zitten

Patoucha

Berichten: 821
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:53

Met wat jij voert heeft hij waarschijnlijk geen vitaminegebrek. Als het je om zijn vacht gaat, heb je al lijnzaad geprobeerd? of Paardenkruiden?

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 22:14

Patoucha schreef:
Met wat jij voert heeft hij waarschijnlijk geen vitaminegebrek. Als het je om zijn vacht gaat, heb je al lijnzaad geprobeerd? of Paardenkruiden?


paardenkruiden welke?

lijnzaad krijgt hij

Patoucha

Berichten: 821
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:18

Paardenkruiden is een mengsel van allerlei kruiden die paarden vroeger in de natuur vonden. Geeft optimale spijsvertertering en topconditie. Als je meer info wilt kun je me pb-en of op mijn website kijken (staat onder www-huisje)

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:20

Het is ook wel rotweer. Veel meer paarden (en andere beesten) komen niet goed door hun vacht.
Dan weer Hollandse kou, dan weer drukkend warm...
Ik word er gestoord van, en de beesten ook!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 22:36

Locanda schreef:
Het is ook wel rotweer. Veel meer paarden (en andere beesten) komen niet goed door hun vacht.

Dat heb ik ook gemerkt ja. Ze maken constant haar aan en gaan als het warmer wordt weer ruien. Veel paarden op stal -incl. die van mij- zijn nu dus "plukjespaarden" (staan dan ook 24uur/dag buiten dus extra onder invloed van het weer): half glad, half harig.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:30

Ik heb in het voorjaar een tijdje Opkikker gevoerd. Mijn paard kwam moeilijk door de haren was erg futloos. Door de opkikker is hij aan zijn tweede jeugd begonnen en was hij helemaal blij (om het maar even netjes te beschrijven) Ik heb me serieus afgevraagd of er misschien iets van speed in dat mengseltje zit. Haha!
Het heeft mijn paard iig goed geholpen en ik denk dat ik het komend voorjaar weer geef, tenminste als hij weer in een dipje zit.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:27

ik geef mijn paard ook twee keer per jaar een vitamine stoot (is zo'n spuit van sectolin)
ik ben dat gaan doen omdat ze erg veel medicijnen binnen krijgt steeds,en het helpt goed Lachen
ook krijgt ze gold mix (van sectolin,zijn allemaal vitamine en mineralen) maar die moet ze krijgen omdat ze soort eiwit allergie heeft,en ze dus maar een soort muesli krijgt en daar zitten niet genoeg vitamine in.