Voorwaarts tijdens de oefeningen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Voorwaarts tijdens de oefeningen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 17:56

Het lukt me nu steeds beter om mijn pony netjes de bochten door te sturen (achterhand meenemen, netjes buigen door zijn lijf, rond houden), alleen als ik dit doe komt hij gigantisch terug in tempo. Ik heb wel al gemerkt dat als ik zelf ontspannener zit, hij meer door zijn lijf kan gaan lopen. Het kan zijn dat ik tijdens de oefeningen wat spanning opbouw, waardoor hij moeilijker door zijn lijf kan blijven lopen. En natuurlijk is het ook makkelijker om over de binnen- of buitenschouder te vallen in plaats van om een nette volte te lopen. Heeft iemand tips om hem meer voorwaarts te houden. Ik maak zelf al veel overgangen en als hij braaf een bocht door gaat mag hij weer eventjes een stukje rechtuit.

Bedankt!

'Kennis wijst ons op ons gemis'- Arthur Japin, Een schitterend gebrek


o_floor_o
Berichten: 196
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: De Lier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:55

Je moet heel consequent zijn! Misschien kun je met een spoortje rijden, en je kunt het beste als ze niet op je been reageerd een klein tikje, met je zweep, achter je been geven. Je moet ook proberen om een beetje streng te zijn, maar wel belonen als hij het wel doet! Rijd ook eens tempo-wisselingen. veel succes ermee!

XxXxX van FloOr...

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:13

precies datzelfde wat jij hebt dat heb ik ook. Met sporen rijden werkt bij mij heel goed! Van een zweepje word mijn pony te wild.

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 19:43

Ik rijd liever nog niet met sporen omdat mijn drijven nog niet helemaal zuiver is. Ik zit dan vaak onnodig met mijn spoor te prikken. Ik heb er wel een zweepje bij, maar de reactie daarop is niet zo groot. Misschien moet ik proberen een wat kleiner feller tikje te geven wat dichter achter mijn kuit. Thanks. Veel tempowisselingen rijd ik zeker!

'Kennis wijst ons op ons gemis'- Arthur Japin, Een schitterend gebrek

pimmetje7

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:27

moet heel consequent zijn! Misschien kun je met een spoortje rijden, en je kunt het beste als ze niet op je been reageerd een klein tikje, met je zweep, achter je been geven. Je moet ook proberen om een beetje streng te zijn, maar wel belonen als hij het wel doet! Rijd ook eens tempo-wisselingen. veel succes ermee!


ben ik het mee eens!!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:47

Daar ben ik het ook mee eens, alleen dan zonder sporen Knipoog


Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:15

rij eens een oefening in verschillende tempo's. Bv een gebroken lijn, het eerste stuk richting middendraf en en in het tweede stuk het tempo weer wat terug. Ga veel schakelen in je oefeningen.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 22:56

Ik zal proberen tempowisselingen binnen de oefeningen te rijden. Mijn pony is trouwens pas sinds kort weer onder het zadel na hoefebvangen te zijn geweest, dus ik ben alleen nog maar bezig met stapwerk. Bedankt voor de tip, hij lijkt me erg goed!

'Kennis wijst ons op ons gemis'- Arthur Japin, Een schitterend gebrek


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 47 bezoekers