Hannoveraanse merrie van Lauries Crusador x Wendekreis

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Hannoveraanse merrie van Lauries Crusador x Wendekreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 16:04

Kennen jullie die afstamming?


Dees

Berichten: 18894
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 16:48

Ken de afstamming niet maar heb wel het paard gezien dat op marktplaats werd aangeboden...
Zag er prima uit, voor zove je het op een foto kon zien dan. Ik zou er zeker even naar kijken, kon wel eens een heel leuk paard zijn.

Ps: heb je de schimmelmerrie Ostarlight op www.sport-paarden.nl al bekeken? Dat is ook een heel tof dier....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 17:04

Laurens Crussador komt me heel bekent voor maar ik kan het niet zo 1 2 3 plaatsen, wie is zijn vader?

Wendekreis
v. Ferdinand
m. Domgöttin v.m.Domspatz
Geboren: 1967
stm.:1.66
kleur: bruin
Hij heeft gedekt van: 1971-1985 in Baljerdorf, 1986-1990 in Landesbrück, 1991 in Oostenrijk, in 1991 is hij overleden.
Goedgekeurde zonen: Baljo, Ebro, Feinschnitt 1, Feinschnitt 2, Feo, Ferdi's As, Fernjäger, Wagner, Waldheim, Waldherr, Waldprinz, Walesco, Warsteiner, Washington, Weinstock, Weissgold, Wellenspiel, Weller, Wellington, Weltcup, Weltenbummler, Weltferdl, Weltmann, Wendekind Ass, Wendekönig, Wendekraus de Lauzelle, Wendekreis 2, Wendelin 1, Wendelin 2, Wendenburg, Wendengott, Wendepunkt, Wendepunkt, Wendepunkt, Wendland 1, Wendland 2, Wendulan, Wenrico, Werdinand, Werther, Westside, Wikadu R, Wildfang, Windwurf, Woronesch.
De Ferdinand zoon die de vaderlijke dynastie het meest uitbreide, was de bruine Wendekreis. Over de springpaarden maker Domspatz ook van moederskant kant ontzettend goed gefokt, werd hij in 1971 opvolger van zijn vader Ferdinand in Baljerdorf. Natuurlijk kon hij makkelijkere carrierestart als zijn vader. Wendekreis heeft tijdens zijn 20 jarige dekdienst talrijke en vooral op springgebied goede nakomelingen geleverd, van die de schimmel Wembley 58/Kurt Gravemeier en de zeer nobele bruine Well done 1/norbert Koof er boven uit staken. Als Amazone paard zijn Wingst 4 en Wim 3, alle 2 volle zussen van Well Done zeer opvallend. Op het fokgebied geldt Wendekreis als invloedrijkste hengst van de laatste 10 jaar. Met merries met vel bloed pracht hij toppaarden. Zijn meest typerende zoon was de goudvos Werther, maar ook de Feinschnitt 1 die veel in België heeft betekent op het gebied van sport en fokkerij en Wendulan heeft ook een aantal hoogtepunten meegemaakt. Over Wanderer (van Wagner) en Fabriano (van Wendulan) kreeg de hengstenstam van Wendekreis een grote verbreeding. Wendekreis ging eind 1990 naar Oostenrijk. Landstalmeester Dr. Bade wou niet dat de ondertussen 23-jarige Wendekreis nog een jaar moest dekken en op het eind hat de toen 26jarige vader van Wendekreis het ook nog heel goed in Oostenrijk. Wendekreis heeft het slechter getroffen: na nog geen half jaar is hij gestorven.
Btw: 1 van mijn paarden is ook fam. van Wendekreis.
gr.

Afbeelding

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 17:10

Als je een Wendekreis merrie kruist met een volbloed, zou er dan een heet paardje uitkomen (theoretisch natuurlijk)?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 18:06

Ja tuurlijk kan dat, dan is het een halfbloedje. Wat heeft de moeder nog meer voor hengsten aan de andere kant?

Lauries Crusador xx
v. Welsh Pageant xx (hij heeft wel een mooie afstamming hoor)
m. Square Note xx v.m.High Top
geboren:1985
stokmaat:1.69
Kleur:bruin
Goedgekeurde zonen:
Laurus Akzentus, Linguist, Laurentius, Longchamps, Le Copain, K97/hann 003, Laurentianer, Lou Lou, Lauries, K 98/hann 004, Londonderrry, Loerke, Landstallmeister (v.m. Wendekreis), Lancier (v.m. Wendekreis), Laurent Premier (v.m. Wendekreis),Lindfort A (v.m. Wendekreis),
Lautenspieler (v.m Wendekreis), Laureat (v.m. Wendulan), Heslegard's Louis.

Lauries Crusador xx:
Afbeelding

Laurentianer:
Afbeelding

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 18:22

Wij hebben ook een Lauries Crusador merrie. Ze heeft dezelfde grootmoeder als Laurentianer. Deze hengst won het wereldkampioenschap voor jonge dressuurpaarden. Onze merrie is groot met een mooie ronde hals. De meeste schijnen een erg goed karakter te hebben en zijn het meest getalenteerd in dressuur.
Je kan een filmpje van Lauries Crusador bekijken op www.horse-gate.com (dan naar: "hengste in bewegung").

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 18:33

Ik weet de rest van de bloedlijnen niet. Maar aangezien het paard je half volbloed is, ben ik toch bang dat ze wat te pittig zal zijn.

Aan de andere kant wordt ze juist omschreven als super lief, braaf , makkelijk etc.

Maar goed theorie is theorie natuurlijk.


Dees

Berichten: 18894
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 10:07

Als je op een goede manier omgaat met een bloedpaard zullen ze ook zeker lief en braaf zijn....je moet ze gewoon in hun waarde laten en niet al te grove hulpen geven tijdens de arbeid...

Wanneer je dus met zo'n paard KAN werken, heb je er weldegelik een heel fijn paard aan!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-02 14:27

De eigenaren hebben me nogmaals verzekerd dat ze niet weten waaraan ze zouden moeten merken dat ze half volbloed is omdat ze zó super braaf is.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 16:05

Ja, ik denk dat je beter een keer gaat kijken om zeker te zijn. Aan veel bloedpaarden merk je niet dat ze zo hoog in het bloed staan en sommige warmbloeden kunnen heel nerveus zijn, het hangt gewoon van het dier zelf af en z'n opvoeding. Ik heb ooit gehoord dat Lauries Crusador juist heel makkelijke paarden geeft. Veel succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers