Mijn dak is weggewaaid!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Mijn dak is weggewaaid!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 23:13

Stel.......je hebt na veel, heel veel gedoe je huis verkocht. Je woont al maanden in je nieuwe huis, dus je was blij dat alles eindelijk rond is. Je hebt de kopers nog in gebreke moeten stellen voor het niet op tijd hebben van de bankgarantie, ze hebben op alle punten dwars gelegen, maar eindelijk, ein-de-lijk is alles rond.....over 6 dagen is de overdracht. Je kunt opgelucht ademhalen, zit net onderuit gezakt op de bank en dan gaat de telefoon.....de makelaar....'Het dak is van jullie huis gewaaid!'
Kan het erger? Dit geloof je toch niet.
Je stuurt je ouders erop af, die kunnen zowat de straat niet inkomen, want die is volledig afgezet. Er is politie en brandweer en de kinderen van de school zijn geevacueerd, omdat het dak zowat de kleuterklas binnenwaaide!!!
Je sprint naar huis en sjezus.....het is schokkend om te zien. Je hypermoderne huis met lessenaarsdak is 'onthoofd'.

Dit overkwam ons dus vandaag en ik vind het nog steeds bizar!!!!!!!

Godzijdank is stormschade gedekt door de verzekering. Maar de koop zou as maandag bij de notaris passeren. Dat is nu dus afwachten......


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:16

Jeetje... wat moet je hierop zeggen. Heel veel sterkte ermee. Jeetje, wat heeft het dan ontzettend hard gewaaid eigelijk!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:16

Never ending story, die verkoop van jullie huis zeg! Je mag blij zijn dat je er niet in zat (of de nieuwe bewoners) maar dit is wel weer knap balen! Ook al is eea gedekt, je hebt er toch weer een hoop gedoe mee. Sterkte ermee!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:20

Gatverderrie, dit is inderdaad bijna niet te geloven. Hoeveel pech kan een mens hebben...

Ik hoop van harte dat de koop toch doorgaat...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 23:23

Het schijnt dat de koop wel door moet gaan. Alleen de koper mag nu beslissen of ze de overdracht uitstellen tot alles gerepareerd is (wat nog wel even gaat duren, want het is een heel appart materiaal (kunststof dak) en de gevel is beschadigd....de stenen zijn door en door blauw gekleurd, dus waar halen ze zo gauw die stenen vandaan????).
Of ze laten het wel maandag doorgaan, maar laten het door onze verzekering afdekken.

Daar horen we morgen meer over, die beslissing ligt bij de kopers, daar hebben wij niets over te zeggen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:23

jaaaaaaaaaaaa hoor dat heb jij weer! haha eigenlijk is het best wel een beetje grappig... Haha! *sorry*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:25

Ik neem aan dat de koop wel doorgaat, het is even schrikken maar er is gelukkig niets ernstigs gebeurd, en alles wordt nog vergoed door de verzekering ook.

Lijkt me wel komisch hoor, zit je lekker knus in je huisje, tv te kijken, hapje en een drankje...waait ineens je dak eraf! Haha! Maar ja...das mijn humor Tong uitsteken

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:28

OMG, arme suuz...
voortaan afkloppen zodra je hardop denkt dat alles op pootjes is!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 23:29

Ja , nu kan ik er ook wel om lachen (zij het als een boer met kiespijn), maar vanmiddag was ik echt over de rooie. Ik raak niet snel mijn zelfbeheersing kwijt, maar ik was even helemaal de weg kwijt.
Het eerste wat je denkt is nl dat de koop niet doorgaat.
We hadden emotioneel al afstand gedaan van het huis, het hoorde eigenlijk al niet meer bij ons. Maar als je dan de straat in rijdt en je ziet je huis zo, dan moet je toch even slikken. Het is echt een vreselijk gezicht.
Om maar niet te spreken van de ellende die je krijgt als de oplevering nog weken op zich laat wachten: afspraken voor verbouwingen zijn al gemaakt, hekwerken zijn besteld...allemaal volgende week. Dan heb je toch een probleem als je de overwaarde van je huis nog niet hebt!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:30

Jeetje zeg! Het zal je maar overkomen.
Ik zit op het moment een beetje in het zelfde schuitje, met een boom die op knappen staat. Hij hangt op dit moment aan drie staalkabels......

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:33

Jeez hee, wat balen zeg! Het zit je ook niet mee ook. Ik hoop echt dat het gauw wat soepeler gaat lopen allemaal hoor!

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:47

Tjee Suzan, je zal is niet eens wat hebben!

Maar je bedoelt dus het huis in Almere! Dat kan toch niet? Dat is een hartstikke nieuw huis.
Ik hoop dat het allemaal goed af loopt!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 08:52

Jemug zeg... ik zat egister nog aan te denken dat je thuiskomt van je werk en dat blijkt dat je dorp gewoon honderd meter verderop staat, omdat het weggewaaid is... S_H_I_T!

Nou sterkte met de toestand...


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 09:17

Jeetje, Suuz, dit is toch niet te geloven .......

Jij hebt echt veel tegenslagen de laatste tijd. Ik hoop maar dat het allemaal meevalt, maar ja, wat zou jij doen als je de nieuwe eigenaar van dat huis zou zijn?
Ik hoop voor je dat de kopers ook snel hun huis uitmoeten!

Suc6 en sterkte.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

het het al eens gehoord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 10:12

Bij een vriendin van mij is dit ook eens gebeurd, alleen hadden zij het huis nét gekocht !

Behoorlijk balen man !
Heel veel succes met het verkopen van je huis !

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 10:31

Jeetje wat een drama zeg!! Ik hoop dat het allemaal goed afloopt met de koop enzo.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 10:45

Holy moses..... Gelukkig geen gewonden, dat is tenminste nog iets positiefs!

Volgens mij zitten de kopers gewoon vast aan hun verplichtingen als ze het koopcontract hebben ondertekend, toch?

Nou ja, het geeft allemaal weer spanningen waar niemand op zit te wachten (en jullie al helemaal niet denk ik...!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 11:06

Ongelooflijk zeg, hoezo Wet van Murphy.

Ik hoop dat alles een beetje vlot wordt afgehandeld, want hier zit je dus echt niet op te wachten na al dat gedoe dat je al hebt gehad met dat huis.
Sterkte ermee!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 11:35

Op het eerste gezicht moest ik even lachen om jouw berichtje omdat ik jou letterlijk binnen zag zitten en verbaasd omhoog zag kijken naar de wolken. Maar leuk is dit niet, het is allemaal een hoop gezeik wat je ermee krijgt. DAt dak moet hersteld worden en dat gaat weer een hoop geld kosten dat je heel gemakkelijk voor andere dingen en moetjes had kunnen gebruiken. Suzanne, ik kan je met 1 ding troosten, je bent niet de enige hoor. Ik zit ook in een rottige periode waarin ik het een na het ander te verwerken krijg (Allweer die wet van Murphy). Ik hoop dat dit overgaat en dat er tijden komen waarin ik met rust gelaten wordt, effe geen rottigheid meer gebeurt. Ik wens je veel sterkte, je kunt je geloof ik niet voor dit soort dingen verzekeren he, of wel?

De hond is de betere mens

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-02 15:55

Bedankt allemaal!

Desiree, we zijn er godzijdank wel voor verzekerd. De expert is al geweest, alles is gedekt!

Het huis IS al verkocht, en als het goed is blijft het ook verkocht. Het koopcontract is al lang geleden getekend, het moest alleen nog paseren bij de notaris. 4 maart as. Er is 4 weken geleden ook een bouwtechnische keuring op het huis gedaan....alles was goed, dus het komt echt enkel en alleen door de storm.

Vanessa...het is idd ons huis in Almere. Niet te geloven he...heb je een oude boerderij, nog geen pannetje is eraf. En zo'n hypermodern huis wordt compleet uit elkaar gerukt.
Iedereen uit Almere: hou de regionale bladen maar in de gaten, want er is druk gefotografeerd door journalisten!!!!!

We hebben nog steeds niks gehoord hoe het verder gaat....ik heb het zo onderhand niet meer!

Groetjes Suzanne

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 15:58

Joh, dan loopt het allemaal met een sisser af! dan maak je maar niet zo druk! dat is nergens voor nodig.

De hond is de betere mens

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-02 16:04

Nou, behalve als die mensen eronder uit willen ofzo. Zo op het eerste gezicht kan het niet, maar wat als er toch een manier is? Ik loop zo ongeveer te hyperventileren, en ik voel me pas beter als ik zekerheid heb.
Daarbij....de reparatie gaat een behoorlijke tijd (weken) in beslag nemen en al die tijd heb je dus niet de overwaarde uit je huis....en dat is niet een klein beetje. Bovendien hebben we een deel van dat geld nodig voor de verbouwingen die hier al aan de gang zijn!!!!!!!!
Daarbij kost het je een maand hypotheek en we zitten al 5 maanden dubbel!
Gelukkig is er niemand gewond, gelukkig valt het nog mee qua verzekering, maar het is toch weer een behoorlijke opdoffer.
Ik zal inderdaad, net als jij, blij zijn als ik weer eens rust aan mijn hoofd heb!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 16:08

Het zal bij mij nog even duren voordat ik rust aan mijn hoofd heb. er komt de laatste weken te veel narigheid tegelijk op mij af. EEn mailmaatje van mij zei nog dat ik positief moest blijven (toch al niet zo'n sterk punt van mij) en zei toen mooi "voor leuke dingen moet je zelf zorgen, alleen ellende komt vanzelf". nou, dat laatste gaat zowiezo al op voor mij zeg.....
Het zou mooi zijn als mijn leven weer in rustiger vaarwater kwam.

De hond is de betere mens

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 16:48

O, wat een gedoe zeg...

Is het huis trouwens jonger dan 10 jaar? Dan zou de aannemer die het huis toen gebouwd heeft nog aansprakelijk gesteld kunnen worden, grote kans dat hier toch sprake van een bouwfout of constructiefout is. Bij windkracht 10 hoort een dak niet van een huis te waaien, aldus mijn collega (bouwkundige).

Maar goed, dat gaat de verzekering maar fijn uitzoeken, jullie hebben in ieder geval wel een dak boven je hoofd! Haha!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 17:01

Echt een Heb ik dat? story... Mijn god, dat geloof je niet. Maar dan ook écht niet. Zelfs als je het ziet. Ik zou dan keihard moeten lachen en zeggen tegen wie het maar horen wil: geloof je t zelf?

Het kan allemaal nog erger hoor... Bij ons is de rietenkap (30 jr geleden) er afgetrokken door een vliegtuig. Dat geloof je ook neit, heb het niet gezien, maar eerlijk gezegd had ik t niet willen missen! Dat soort dingen maak je niet vaak mee!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, cinniz123, ComscoreBot, fleurtjeuh, Fnanne, Foreverkliek, Hootje, IASCrawler, juval, KirstenHorse, love_juliet, MarliesSam, nafkedemi, Roosch, saskiaojan, Slagroomsoes, supervon78 en 204 bezoekers