toch niet weer mkz.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

toch niet weer mkz.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-02 08:40

In engeland zijn 2 schapen aangetroffen met verdachte blaasjes.. ze zijn afgemaakt en er is een vervoersverbod in een straal van 8 kilometer.
LTO wil de grenzen van NL dichtzetten want vee uit engeland mag nog steeds naar nederland.
Brinkhorst wil eerst afwachten of het wel echt mkz is is..
maar als hetv wel zo is dan is het weer te laat.
Ik moet er niet aan denken nog een keer al die ellende Huilen

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 08:44

Ik hoop met je mee dat het meevalt in Engeland, maar Brinkhorst kennende, zal het dan wel weer te laat zijn je kan er op wachten dat het dan in Nederland ook wel weer uitbreekt.
Laten we alsjeblieft hopen dat het in Engeland vals alarm is.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 08:57

Zouden ze dan nog niets geleerd hebben?

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 09:19

Die Brinkhorst is echt een eikel.
't is toch niet te geloven! Grenzen dicht en wel meteen.
Ik heb me hier ook al vreselijk over opgewonden, maar ik geloof dat de Tweede Kamer hem ter verantwoording gaat roepen.
ZItten er misschien toch nog wat bijdehandte mensen in de politiek..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 09:34

Ik hoorde het al op de radio gister. En neeeeeeeeeeeeeuuuuuuuhhhhhhhh please niet weer MKZ, het was zo vreselijk hier... Huilen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 10:01

Die Brinkhorst moet wel aftreden zodra door zijn lakse optreden MKZ weer in Nederland komt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 10:23


samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 10:28

o ik hoop echt niet dat het weer zo is die beesten worden allemaal voor niks afgemaakt. vroeger in mijn opa zijn tijd toen heerste er ook mkz maar dan werden de schuren gewoon gesloten en na 6 weken keken ze gewoon welke dieren het overleefd hadden en welke niet. het is gewoon een soort griep. maarja het kwam ze (de regering of wie daar dan ook verantwoordelijk voor is) wel goed uit dat die beesten werden afgemaakt zo werd de veestapel wel minder....

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 10:29

nOu, natuurlijk wil die Brinkhorst de grenzen niet sluiten...hij wil alle boeren de grens over hebben richting Canada of Nieuw Zeeland ofzo...Die mkz is voor het behalen van zijn doelstelling prachtig!

Al het vee over de kling, op al die hectares groen is prima ruimte voor mooie VINEX-locaties!

Die man is gek. Wacht maar af hoor, ook dit voorjaar wee MKZ in Nederland, al zal hij het persoonlijk per lammetje hier naar toe halen!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 10:32

Net binnen van het ANP Haha!

Citaat:
Number: 068
Category: BUI
Priority: 3
Date: 27 feb 02
Time: 09:23
Words: 126
 
Author: SMEENK 819
Name: GB27 MKZ+AB
 
Mkz.


    
Voorlopige uitslag Britse MKZ-test negatief


     N i e u w bericht, bevestiging door ministerie

     LONDEN (ANP/AFP) - De voorlopige uitslag van de tests op weefsel van twee van mond- en klauwzeer verdachte Britse schapen is negatief. Dit heeft het Britse ministerie van Milieu, Voedsel en Plattelandszaken (DEFRA) woensdagochtend bevestigd. De definitieve uitslag van het onderzoek wordt over vier dagen verwacht.

     Dinsdag werd bekend dat tijdens een routinecontrole op een boerderij in de plaats Hawnby in Yorkshire twee schapen waren ontdekt met verdachte blaasjes in hun bek. De dieren werden geslacht, waarna een onderzoek begon om vast te stellen of er werkelijk sprake is van mond- en klauwzeer.

     Het ministerie heeft dinsdag een vervoersverbod voor dieren in een straal van acht kilometer rond de getroffen boerderij afgekondigd. Ook dieren op andere boerenbedrijven in de buurt van de getroffen boederij worden onderzocht op de aanwezigheid van MKZ.

     Groot-Brittannië is pas enkele weken officieel MKZ-vrij. Vorig jaar februari begon een epidemie. Sindsdien zijn meer dan vier miljoen dieren afgemaakt op meer dan 10.000 boerderijen. Het laatste Britse geval van MKZ werd in september ontdekt.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 10:35

Haha Dees ik dacht hetzelfde maar jij zegt het. Wat een verschrikkelijk *piep* is die man toch ??

Denk dat de boeren zelf maar de handel moeten stilleggen net zolang dat het duidelijk is wat er aan de hand is. Helaas heb ik absoluut geeeeen vertrouwen in de Engelsen ze verdoezelen alles en zeggen dat het geen MKZ terwijl het wel zo is Misselijk . He bah ik wil een mooie zomer met jonge dieren in de wei lekker op wedstrijd enz.

Please laten de we voor duimen dat het NIET zo is Huilen .

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 10:58

Engeland had toch helemaal gesloten grenzen? Ik dacht toch echt dat ze niet mochten uitvoeren, dus ook niet naar NL. Dat zou wel heel raar zijn overigens, aangezien MKZ ook via de lucht etc zich verplaatst. Als je dan een 'besmet' beest vlak bij de grens zet kun je erop wachten dat het overslaat naar een ander land. Nee, ik geloof echt niet dat Engeland mocht uitvoeren. Nederland mag dat inmiddels al weer wel, maar t vlees/beest/produkt is niet meer zo gewild. Bang voor al die ziektes als mkz, varkenspest, gekke koeien ziekte etc.

Ik vind het overigens onvergeeflijk dat er niet geënt mag worden... dat snap ik dus echt niet. Maar goed, wie ben ik he?

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

en harde wind...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 12:21

Bij iedereen bekruipt weer een naar gevoel en terecht na alles wat er gebeurt is vorig jaar. Hoe zullen de boeren zich wel niet voelen? het was allemaal toch behoorlijk traumatisch.
Apart, dat het weer precies dezelfde tijd is als zou blijken dat er idd MKZ uitbreekt in Engeland.
Als het zo is dan hebben we het weer ook nog tegen aangezien dat virus -tig km verplaatst kan worden door harde wind...en wat doet het nu? hard waaiien..grrrrrr
Hoop dat de nedl. politiek dit keer wijzer zal optreden.
Ieg heeft de hippische wereld zich na afgelopen jaar voorgenomen om bij hernieuwde uitbraak sneller aan de bel te trekken bij de heren politci. Eens kijken of ze dat indien nodig, dat ook waar zullen maken.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-02 13:46

nee helaas laudi sinds enkele weken waren de grenzen weer open en mocht vee vanuit engeland weer naar Nl en elders heb ik begrepen.
gelukkig zijnd e eerste testen negatief maarja vorig jaar waren hier in de buurt ook de eerste testen negatief en de 2de testen wel positief..

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 14:13

tja we kunnen nu wel paniek gaan zaaien mensen maar misschien valt het wel mee en is alles goed. wacht dit nou eens af voor we in paniek gaan raken. we kunnen er toch niets aan veranderen als het zo is. tuurlijk is het een drama als het terug is maar het is nog niet bewezen dus wacht nog even met paniek zaaien

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-02 18:36

wie zaait er paniek dan???

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 18:53

wat is het toch een domme koe he die brinkhorst Koe duimen dat het niet komt... die ellende

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 19:00

Nimber schreef:
nee helaas laudi sinds enkele weken waren de grenzen weer open en mocht vee vanuit engeland weer naar Nl en elders heb ik begrepen


Ik had juist begrepen dat hoe dan ook de grenzen nog een hele tijd dicht zouden zijn (minstens tot sept 02) en dat daarna weer gekeken zou worden. Oa omdat ze in GB uiteindelijk wel geënt hebben... Weet er het fijne ook niet van, maar goed, ik ga er maar van uit dat Engels vee nog helemaal niet naar t buitenland mag (ook ivm bse)...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 19:36

Ik kreeg sinds de MKZ van 2001 de nieuwsbrieven van het ministerie en dit heb ik vandaag gekregen:


ministerie van Landbouw,
Natuurbeheer en Visserij actueel

www.minlnv.nl / persberichten
Strenge controle op Engels vee
27 februari 2002 - Hoewel de uitslagen van de eerste testen op van MKZ verdachte schapen in het Verenigd Koninkrijk niet op MKZ wijzen, zullen alle MKZ-gevoelige dieren die uit het Verenigd Koninkrijk worden ingevoerd of via Nederland worden doorgevoerd, door de Rijksdienst voor de Keuring van Vee en Vlees (RVV) individueel worden onderzocht op eventuele verschijnselen van de ziekte. Met deze maatregel wil minister Brinkhorst de onrust over MKZ in Nederland wegnemen.
Het gaat daarbij overigens om zeer kleine aantallen dieren en in de praktijk alleen varkens. Runderen mogen in verband met BSE en schapen en geiten in verband met MKZ nog steeds niet door het Verenigd Koninkrijk worden geëxporteerd. Paarden en varkens wel. Sinds 1 januari van dit jaar zijn geen varkens uit het VK in Nederland ingevoerd; slechts acht Britse varkens zijn via Nederland doorgevoerd naar bestemmingen elders in Europa.

Gistreren meldden de Britse veterinaire autoriteiten dat bij zich twee schapen op een bedrijf in Yorkshire symptomen van een mogelijke MKZ-besmetting hadden voorgedaan. De eerste virologische test leverde een negatieve uitslag op, zo werd vanmorgen bekend. De definitieve uitslagen volgen binnen enkele dagen.

Veewagens die uit het Verenigd Koninkrijk komen moeten grondig worden gereinigd en ontsmet. Deze verplichting geldt eveneens voor veewagens die vanuit België, Luxemburg, Spanje, Italië of Duitsland Nederland binnenkomen, dit in verband met recente gevallen van varkenspest in Duitsland, Luxemburg en Spanje, en blaasjesziekte bij varkens in Italië.

De Europese Commissie ziet geen aanleiding om extra maatregelen te nemen met betrekking tot de uitvoer van dieren of dierlijke produkten uit het Verenigd Koninkrijk.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 19:40

Ja, ze schrijven zulke geweldige berichten, maar als het er op aankomt doen ze geen d o n d e r ....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 20:20

ze kunnen nu wel heel fijn de verschijnselen in de gaten nhouden maar er geldt toch een zekere incubatietijd? Frusty

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 20:27

fijne man he die brinkhorst Misselijk Tijd dat hij geruimd wordt (al is het dan alleen maar als minister).
Ik hoop echt dat het niet weer MKZ is. Bah!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 20:30

Ach het zou Brinkhorst best uitkomen. De veestapel is nog steeds te groot Extreme duivel

Maar gelukkig dat het geen MKZ is, toen ik het op de radio hoorde vanmiddag zei ik al; Niet weer!!!!!