Crossweekend bij Gert Boonzaaijer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Crossweekend bij Gert Boonzaaijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 19:45

Dit weekend is de bende van Peek voor het eerst op crossles geweest!
Wij (Raint, Elsjuhh, Poppesnot, Sil1 en ik) wilde graag allemaal een keer eens iets met cross doen en dat was mogelijk op De Schalm bij Gert Boonzaaijer. We hebben er meteen een heel weekend van gemaakt!

Zaterdag kwamen we smorgens vroeg aan en hebben de paarden even op stal gezet. Om 14:00 begon de eerste galoptraining. Jeetje wat een inspanning voor je benen om 2200 meter te galloperen in 1 constant tempo in verlichte zit.
Daarna nog wat sprongetjes gemaakt over gewone hindernissen en de paarden al kennis laten maken met een klein heggetje (Eng Knipoog )

Daarna nog met alle paarden wezen zwemmen wat ook echt super lachen was, binnenkort daar vast wat foto's van.

Savonds heerlijk gebbq't met de hele club en ook met Gert en Ria. Wat echt super gezellig was, daarna slaapzak en luchtbed gepakt en in de net nieuw gebouwde hal gaan liggen. Helaas moest het luchtbed van mij en Elsjuhh zo nodig leeglopen en besloten we om 3:30 maar op de trampoline te gaan slapen Knipoog Wat overigens erg comfortabel sliep!

Zondag was het dan zover, onze eerste crossles. Eerst wat kleine boomstronkjes om vervolgens in 1 lijn door te rijden naar een heg. Uiteraard ging dat niet helemaal zoals het hoorde maar uiteindelijk hadden ze allemaal de smaak te pakken en ging het super!
Ik ben nog 1x afgestapt bij de heg toen cielito echt niet wilde Knipoog
Elsjuhh was overigens ook al een keer afgestapt bij de boomstammetjes aangezien Odie er ook liever bij ging liggen Knipoog

Vervolgens doorgegaan naar het kruisje springen de springbak in en dan weer over hetzelfde kruisje terug de bak uit. Ook heel spannend allemaal maar uiteraard hebben ze het allemaal gesprongen! Sil1 is hier overigens ook nog een keer afgestapt Bloos

Daarna nog een stijltje en in een lange rechte lijn doorrijden naar een boomstronk, ook dit vonden ze allemaal prachtig. Behalve de pony van Sil1 die een stijltje schijnbaar toch maar raar vond nadat hij zo braaf de haag gesprongen had Knipoog Uiteraard ook door ons allemaal gesprongen.

Daarna nog wat geoefent met walletjes op en af springen en dit vond Cielito een minder goed idee in het begin. Het paard van Poppesnot daarin tegen sprong er zonder enige aarzeling meteen van af!
Ook dit hebben ze alle 5 super gedaan uiteindelijk en als afsluiting zijn er een aantal nog wezen pootjebaden en ik ben nog een keer de renbaan over gegaan even heerlijk alle remmen los!

Al met al was iedereen overal overheen geweest en het ging allemaal hardstikke goed voor een eerste keer, Gert was erg tevreden over ons.
Wij waren ook allemaal zeer te spreken over de manier van lesgeven van Gert, hij heeft ons allemaal goed geholpen en ondanks dat sommige van ons ervan overtuigd waren dat ze bepaalde dingen niet zouden springen heeft hij ons toch zover gekregen dat we het allemaal gedaan hebben!

Oftewel, een heel geslaagd weekend voor de bende van Peek! OK dan!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:49

ja en gezellig was het je bent vergeten te vertellen dat poppesnot in het water ook nog een nieuwe manier van afstappen heeft gedemonstreerd (hoofd eerst in het water)
Het was inderdaad een mega heerlijk weekeinde!!!!!!!!!!

Sil1

Berichten: 64
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:57

Het was echt een super leuke weekend OK dan! . Ik heb echt genoten!!
De foto's Cheese! zullen we binnenkort tonen. Echt heel gaaf!!!!

Poppesnot
Berichten: 87
Geregistreerd: 08-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:42

Riant schreef:
ja en gezellig was het je bent vergeten te vertellen dat poppesnot in het water ook nog een nieuwe manier van afstappen heeft gedemonstreerd (hoofd eerst in het water)
Het was inderdaad een mega heerlijk weekeinde!!!!!!!!!!


Riant, ik vond het verhaaltje van Cielito net zo leuk, toen ik las dat ze mijn 'afstapverhaal' buiten het verhaaltje had gelaten!!!! Verward

Ook ik (de bangeschijterd van de bende) vond het echt superleuk en ben echt heel erg blij dat ik alles heb gedaan!!!!!

Heb alleen zo'n spierpijn, dat ik hoop dat ik morgen nog uit bed kan........ Scheve mond

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:49

ik hoop dat ik uberhaupt de trap op kom op IN bed te komen

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:57

Te Land ter Zee en in de Lucht- de boktversie Lachen
de paarden zijn vast ook moe troost je daar maar aan Riant Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:25

Wauw, dat lijkt me echt helemaal geweldig om zo iets eens te doen. Hoe kom je hieraan? Zelf georganiseerd of iets anders (via rijvereniging oid)?
En hoe ver moet je paard er voor zijn?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:28

Lachen, ik heb vroeger stage gelopen op een Arabierenstoeterij waar de vrouw van Gert, Ria, ook werkte
Is al heel lang geleden, dus ik weet niet of ze nog steeds getrouwd zijn of zo.
Hij reed toen met een schimmel, en het is bijna 15 jaar geleden denk ik Haha!

On topic, erg gaaf, ik ben bijna jaloers. Lijkt me geweldig om te doen. OK dan!

*edit*lees net het verslag goed en kom de naam Ria tegen Haha! Zal we dezelfde zijn
Laatst bijgewerkt door Billy op 25-07-04 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:45

Celito lindo heeft een natuurlijke voorkeur voor SGW e.d. Dus die had de website van Gert Boonzaaier gevonden en hem opgebeld. Je kan daar diverse cursussen en crosstrainingen volgen. Wij hebben er zelf in overleg een weekeinde van gemaakt. En dat is zoals je leest erg goed bevallen.
Hippisch centrum de Schalm moet je met google makkelijk kunnen vinden, daar staat meer info en gegevens.
He is zeker een aanrader!!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:15

dat is gaaf!!!

ik heb van het weekend ook voor het eerst een oefencross gereden.
bij Gert en Alice Naber werd de oefncross gehouden. en Mercurius was gewoon superbraaf Pling alleen de waterbak was ff eng. was ook heel erg gaaf!

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:35

Nou hier meld zich het laatste lid van de bende, welliswaar met een hoop spierpijn dat het niet meer mooi is Scheve mond Maar het was zeker de moeite waard volgend jaar gaan we zeker weer

Binnenkort volgend de foto's en kunnen jullie allemaal zien hoe gaaf het was Haha!