Doe eens gek en geef eens een positieve opmerking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Doe eens gek en geef eens een positieve opmerking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-02 23:36

Als ik heel eerlijk heb ik ook zo mijn bedenkingen bij dingen die zich voordoen in een mensen leven, en ook ik ben niet altijd positief naar anderen. Maar toch wil ik iets kwijt.

Zoals jullie misschien wel weten ben ik een juf. Ik krijg dus dagelijks te maken met kinderen/ collegae/ ouders en andere figuren waarmee ik moet werken. En zoals overal zitten daar ook mensen bij die je niet zo goed liggen als anderen. Maar wat zou het een triste bedoeling worden als de alle frustraties op elkaar zouden gaan botvieren.

Ik leer kinderen bij mij in de klas, om nu eens niet al die negatieve dingen op te noemen van elkaar. Maar noem nu eens iets van de ander wat je goed vind. (Dat is veel moeilijker, maar het wordt wel een stuk gezelliger!)

Het is heel makkelijk om negatieve dingen op te sommen, moeilijker is het om positieve dingen te noemen. Kijk maar naar je zelf het is veel makkelijker om dingen op te noemen die je nog niet kan, maar kijk eens wat je wel kan en wat je allemaal hebt.
Geluk zit in kleine dingen en wie het kleine nier eert is het grote niet ...

Laten we nu eens ophouden met dat gemopper tegen elkaar en eens proberen een positieve (maar dat mag natuurlijk ook opbouwende kritiek bevatten) kritiek te geven op elkaar.

Ik wil wel eens weten wat vinden wij "bokkers" nu zo fijn aan bokt.
Ik zal de aftrap nemen en voor me zelf spreken. Ik hoop dan dat meer bokkers die zullen doen en dat de moddies ook eens een blijk van waardering kunnen lezen ipv de topics van de afgelopen dagen.

Ik ben heel blij met bokt. Ik leer allerlei mensen kennen (al dan niet in het echte leven) die dezelfde hobby delen als ik Paarden.
Ik kan advies vragen aan anderen en vrolijke en minder vrolijke momenten delen met anderen.
Ik kan mensen leren kennen die ik anders nooit zo spreken. Ik heb nu een paar bokkers eens ontmoet en er zijn een aantal vaste bokkers waarvan ik altijd de topics lees. Daarbij zitten mensen waarvan ik het fijn vind dat ik die heb leren kennen. ik vind het geweldig dat dit kan door Bokt.

Kijk eens naar hoe we voor elkaar klaar staan wat steun betuigen als er een bokker met een ernstig verlies is. Of kijk eens naar de vele reacties die Dorine heeft gehad toen zij moest beginnen aan de chemo-kuren. Maar ook naar hoe we met velen Wouter de vriend van Sandra onze condoleanceas hebben geven. Allemaal omdat we "bokkers" zijn. Dat is het mooie van Bokt.
Daarom mijn petje af voor de beheerders en moddies van Bokt.
En ik hoop dat meerdere bokkers eens een positief woord schrijven naar hen, bijvoorbeeld dmv dit topic.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:40

ik heb in mijn bokttijd niet alleen veel geleerd op paarden gebied, maar ook op menselijk gebied zeg maar.
Negatieve reacties zijn er altijd, maar die wegen niet op tegen alle lieve berichten (openbaar of PB) die ik nu krijg betreft de situatie met mijn schoonvader.
Bokt is gewoon een uitlaatklep voor mij

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:41

Leuk idee!

Wat ik leuk vind aan bokt is de manier waarop we de moeite nemen om vreemden te helpen, door een vriendelijk woord of wat tips voor een probleem. En verder ben ik zo weer op nieuw leesvoer gekomen, en de meeste paardenmensen die ik ken zijn juist helemaal geen lezers!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:48

Ik ben nu 5 maanden en 3 dagen bij bokt, en ik heb ZOO veel geleerd, ik weet nu zo veel meer als daarvoor. ik kan adviezen aannemen van anderen.
als iemand bij mij op stal een probleem heeft weet ik vaak een oplossing. waardoor? door BOKT
door problemen en fouten van jezelf en van anderen leer je heel veel. hoe weet je dat je fout zit, en hoe kom je andere fouten en problemen tegen? door BOKT
Ik krijg meer 'zelfvertrouwen' omdat ik complimentjes krijg als ik een foto van Berdientje plaats. hoe weet ik wat mensen van Berdien vinden en waar kan ik mijn verhaal kwijt? op BOKT
ik ga in juni andere shet-eigenaren/verzorgers ontmoeten en heel veel lol hebben. hoe komt dat? door BOKT
ik heb veel mensen leren 'kennen'. hoe komt dat? door BOKT
ik heb zeer veel respect voor de moddies en vooral voor Heike en Bart. ik vind het heel wat om een forum draaiende te houden. (en zo verslavend te maken Haha! )

kortom er zijn een HEEELE hoop positieve dingen.

Bart, Heike en alle andere moddies BEDANKT!!!!

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:52

klinkt wel heel herkenbaar. Ik heb jaren als service-engineer gewerkt voor een bedrijf in kopieermachines. Dan krijg je dus ook alle oliebol steeds over je heen. Leuke: kom bij een voor mij onbekende klant, die man helemaal over de zeik omdat de machine stuk is. Heel verhaal, dus ik stel voor om bij de machine te gaan kijken, dat praat een stuk makkelijker voor mij. Bleek de machine 100.000 kopies gemaakt te hebben zonder dat er ooit iemand naar had gekeken, en nu hadden, heel gewoon, de papieroppakrollers het begeven, wat normaal is bij dat aantal. Man helemaal stil, bied verontschuldigingen en koffie aan.

Dat positieve herken ik ook vaak op de NVVR-weekenden, dat maakt voor mij de NVVR zo leuk, altijd leuke dingen zeggen over elkaars paarden, proberen met positieve kritiek iemand iets te leren. Dan ben je ook eerder geneigd om je probleem in de groep te gooien, meestal komen er wel dingen uit waar je iets mee kunt.

Voor de mensen achter Bokt, ga vooral zo door, ik voel me prima thuis op Bokt.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:56

Het is inderdaad makkelijker om negatief te doen. Maar gelukkig heb ik een redelijk positieve inslag Haha!

Ik vind het fijn hier op bokt, ik zit hier niets voor niets zo lang. Lachen
Ik leer veel op paardegebied, kan mijn frustraties kwijt, maar ook mijn gelukkige momenten. Mensen leven met mij mee, ik leef met vele anderen mee! Mensen willen mij helpen, bv. met mijn rijkunstige probs.
Ook al heb ik nog nooit een van jullie (Op Janna na Haha! ) ontmoet, met velen heb ik wel een vriendenband. (of hoe zeg je dat?)

Je leert mensen kennen, hun paarden, je weet hoe het met ze gaat. Net als in het echte leven Haha! alleen dan via internet *LOL*

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 00:33

ik lees graag mee op bokt, omdat ik me heeeeerlijk kan ergeren aan vervelende mensen Haha! Dat is ook gelijk de reden waarom ik het stiekum wel een beetje jammer vind dat de twee plagen een ban hebben gekregen!
Maar goed, wrs zullen er nog genoeg irritante berichten verschijnen van anderen!
Ik schrijf dus ook weinig mee, omdat ik me dan ook schuldig zou maken aan scheldpartijen e.d. Lachen

Verder een compliment aan het team. Ik zie zelden zulke goedlopende nederlandse forums.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 00:36

Lielle schreef:
En verder ben ik zo weer op nieuw leesvoer gekomen, en de meeste paardenmensen die ik ken zijn juist helemaal geen lezers!


Nou, ik wel, hoor! Boekenwurm eerste klas... Haha!

En wat Bokt betreft, ik hoorde "ikke" er heel vaak over, dus ik ben ook eens gaan kijken en nu wil ik niet meer weg, hoor. Het is hartstikke leuk om alles ook eens vanuit een andere hoek te kunnen bekijken, vooral als het over paarden gaat. In dit wereldje is het tenslotte toch vaak zo dat iedereen vindt dat zijn of haar manier de enige en de juiste is.

Op Bokt komen juist mensen van allerlei pluimage, waardoor je situaties eens vanuit een totaal andere hoek kunt bekijken.

Daarbij kom ik nu allerlei mensen tegen die ik anders nooit had ontmoet en ook mensen die ik een beetje of helemaal uit het oog was verloren kom ik hier weer tegen.

Ik vind het superontspannend om na een zware werkdag nog even lekker te bokken en te zien wat iedereen die dag heeft meegemaakt.
Of om gewoon even te "geiten" in het kippenhok.

Dat iedereen zich aan bepaalde regeltjes moet houden vind ik absoluut vanzelfsprekend en ik wil hierbij dan ook mijn bewondering uitspreken voor het moddi-team. Ik vind het geweldig dat jullie ondanks alle trammelant van de laatste tijd toch nog zo'n gezellig forum hebben weten te behouden!

Ik zou zeggen: Bokt-team, vooral doorgaan! Lachen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 00:48

Ik zit hier nu driekwart jaar en heb het hier prima naar mijn zin. Hartstikke leuk dat iedereen hier dezelfde hobby heeft, dat je je vragen kwijt kunt, de problemen die je tegen komt mede door bokt op kunt lossen, maar ook dat iedereen meeleeft, zoals de voorbeelden die Mickey al noemde.

Buiten dit alles heb ik ook een aantal hele leuke mensen leren kennen wat ook veel waard is. Zeker de meetings vind ik ook echt de moeite waard!!

Bart, Heike en andere moddies, mooi doorgaan zo!!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 08:34

Leuk idee idd

Ik kom graag op bokt omdat ik er van kan bijleren, en misschien ook anderen helpen met een probleempje...
Ook lees ik graag, en dan liefst over paarden, en dat is ook een pluspuntje aan bokt natuurlijk Haha!
Het is gewoon een toffe site...

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 08:44

Nou goed idee inderdaad... begin bij jezelf... ik ben ook een doem-denker (en -zegger maar wel met een vette Knipoog ) Maar zo word je op gegeven moment door alles wat er gebeurd in je -directe- omgeving! Ik denk altijd: alles wat je uitstraalt, zegt en doet, krijg je in drie-voud terug!

En het mooie van Bokt... het kan heel gezellig zijn, en leerzaam!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 08:49

Bokt vind ik leuk omdat er allemaal paardengekken zitten. En ook pardenmensen die meer dan alleen maar paarden kunnen denken.
Je kan hietr heel veel leren en het heel gezellige hebebn. Er is altijd iemand voor een steuntje in de rug, een peptalk, medeleven, geintjes etc.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-02 18:40

Ik ben blij dat meerdere bokkers hun positieve meningen over Bokt uitspreken. Ik hoop de de Bart en Heike en de moddies er toch dat schouderklopje geeft dat ze verdienen. Cool

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 18:58

Ik vind het heerlijk dat ik op Bokt mijn paardenbelevenissen met anderen kan delen.
Ik heb de paarden thuis staan en kom maar eens in de week voor mijn les op een andere stal en thuis hebben ze het na 5 minuten wel gehad met al dat paardengel*l Haha!

Verder is het leuk om anderen te kunnen helpen en het is misschien nog wel leuker om door anderen geholpen te worden!

Bokt is toppie! Cool Lovers

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 19:05

Wat een mooi topic *LOL* *LOL*

ja,ik heb ook heel veel geleerd van bokt,op elk gebied bijna wel Knipoog

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 19:08

ik vins bokt echt fijn, ik leer er zoveel, niet alleen op h et gebied van de paarden maar ook hoe mensen tegen ene bepaalde situatie aankijken, daarnaast vind ik het fijn dat de mensen altijd open staan er is altijd wel iemand die reageert. ik vind het ook fijn om de verhalen over paarden van bokkers te lezen, of de manier waarop ze iets aanpakken/mee om gaan e.d. Er bokken hier echt mensen rond waarvan ik denk.... zoiets wilik ook bereiken. En ze staan altijd voor je open (dat hebik ervaren). Als ik iets wil weten, kan je pb-en Knipoog en das echt heel fijn zo hoef je niet alles in een topic te zetten.

En dat er regels zijn vind ik niet meer dna logisch! Regels zijn nodig voor orde zodat het geen chaos wordt!

Dus kort samengevat, ik heb niets te klagen over de manier waarop bokt gestuurd wordt! Ga zo door! Echt toppie en natuurlijk gebeurd er weleens wat... uiteraard (alles alles zo perfect zou zijn zou het ook niet goed zijn), maar daar leer van je van!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 20:12

Ik vind het ook heel fijn om lekker rond te lezen op Bokt. Het met heel veel mensen eens zijn en juist met anderen weer niet, dat zorgt ervoor dat je zelf steeds goed bij jezelf na moet gaan of je wel gelijk hebt, of misschien wel helemaal niet.
Bovendien kom ik met veel meer aspecten van de sport in aanraking. Ik las het Western Forum eigenlijk nooit, maar sinds de nieuwe versie kijk ik steeds bij nieuwe berichten sinds je laatste bezoek, en zo lees ikdus ineens ook westernberichten en ik vind het harstikke leuk.
Afgelopen weekend was er ergens een dressuur wedstrijd, en iemand reed echt dramatische eenvoudige wissels. Toen iemand vroeg wat ik ervan vond zei ik dat menig westernruiter trots zou zijn op zo'n sliding stop!! Ik wil dus absoluut een goede stop niet vergelijken met een slechte eenvoudige wissel, maar het was voor mij wel weer een tekentje dat ik verder kijk dan mijn dressuurneuslang is, en dat is toch alleen maar heel goed. Jezelf wat breder orrienteren dan dat ene kleine stukje paardensport.
Buiten de sport om beleef je ook heel veel met andere mee, leuke, maar ook heel verdrietige dingen. Ook een hele wijze les. En als je zelf je ei eens kwijt moet kan dat hier ook.
Kortom ik ben erg blij met Bokt en wil hierbij dan ook Heike, Bart en de moddies bedanken voor hun moeite.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 20:34

Tof idee Mickey!
Wat er positief is aan bokt voor mij: zoveel!
Ik leer er veel van, je kan helpen en geholpen worden. Ik vind het leuk om andere evaringen te lezen. Er is altijd iemand die zin heeft in een geintje en altijd iemand die je zetje geeft als je dat nodig hebt.
Hier in de buurt wonen niet zoveel bokkers maar de meeting met Jurga was supertof. Haha!
Ga zo door!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 20:36

Ohoh... Bloos vette bekentenis hier! ik voel m al zitten Haha!

Valt wel mee hoor! Ik ben op bokt gekomen omdat ik Heike al kende. We waren eerst met heel weinig, en we hebben flink lol gemaakt. Dingen gedaan die nu écht niet meer mogen (oa Bart slotjes ontlokken, wedstrijdje nieuwe topics starten, slowchats echt alles wat tegenwoordig gewoon niet meer kan). Het leuke vind ik dat Bokt zo groot is geworden, credit voor Bart en Heike, want ik heb me er nooit zo mee bemoeit (volgens mij) daarvan vind ik het weer mooi dat ik t vanaf het begin af aan meegemaakt heb. Echt leuk om te zien.
Er zijn ook mindere momenten geweest, maar ach, dust yourself of and try again zeg maar. Ik heb nog steeds (altijd al gehad) het gevoel dat we hier met z'n allen een stelletje paardenmiepjes zijn. Toen ik daarover in een balorige bui een topic startte (de PMU) liep dat opeens nogal uit de hand. Stiekum zijn we gewoon allemaal paardenmiepjes, maar niemand is zo 'tough' om het te bekennen. Ik vind het geweldig om miepige acties te lezen, en iemand schoorvoetend te zien bekennen dat dat toch wel miepig was. Al moet ik zeggen dat ik irl me dood kan ergeren aan paardenmiepjes, paard moet 3 dekens op, oh er zit een vlekje... terwijl ik zelf keihard net zo ben eigenlijk.
Verder vind ik bokt nog steeds gezellig. Maakt niet uit wat er gebeurd, ik kan altijd ergens wel om lachen! Vork

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 20:59

waarom ik bokt leuk vind? simpel..
ik leer er veel nieuwe dingen over paarden, die ik anders nooit zou weten en ik leer veel mensen kennne. Dan wel niet irl, maar dat doet er niet toe.. Je wisselt leuke en nare ervaringen met elkaar uit en als je je eens rot of juist heel vrolijk voelt, kan je dat van je afschrijven en krijg je ook nog eens leuke reactie sterug.. Nou ja vrijwel altijd...
Ik vind het overigens wel jammer dat er zo veel strubbelingen moeten zijn op bokt... Maar die neem ik dan maar voor lief want voor de rest heb ik het hier ontzettend nara mijn zin!!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 21:09

O ja, ik was nog wat vergeten. Dat is namelijk dat het eigenlijk een voordeel is dat je elkaar niet irl kent (naja het grootste gedeelte) want, irl ben je snel uitgepraat en kan je neit aan meerdere gesprekken tegelijk meedoen, en zo dus wel.

Dat was het nog even als ik nog meer positieve dingen bedenk komen ze hier te staan hoor!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 21:15

Verschillende oorzaken waarom ik DAGELIJKS op Bokt.nl zit:

- Ik leer veel van andere topics en reacties erop, en van reacties op mijn eigen topics.

- Ik heb errug veel lieve mensen via Bokt leren kennen, sommigen al irl ontmoet, en elke keer weer geniet ik van een pb-tje van een bokker die vraagt hoe het met me gaat.
Antwoord op die vraag: Dankzij alle Bokkers nog beter dan goed! Lachen

- Bokt is mijn uitlaatklep. Als ik een slecht humeur heb, moe ben door de chemo, depri, wat dan ook, maar ook als ik trots op mijn paard/man ben, blij of dolgelukkig ben en dit wil delen met anderen.

- Via Bokt kun je soms iemand geestelijk ondersteunen die het moeilijk heeft. Als je een ander opkrikt, krik je jezelf onbewust óók op!

- Mijn 'zesde zintuig' zorgt soms voor gevoelens die ik kwijt moet, moet uiten, maar ik vind dit moeilijk om pratend te doen, ik schrijf veel liever, vaak in dichtvorm, over mijn of andermans gevoelens.
Op die manier uit ik mijn emoties, soms erg persoonlijk, maar dat vind ik niet erg.
Ik heb gemerkt: hoe opener ik ben over mijzelf, hoe minder ik word aangevallen.
Het heeft ook z'n nadelen, maar goed, dat moet ieder voor zich weten.

Al met al ben ik reuze blij met Bokt.
Twijfels, gepieker, zorgen, alles kun je er neerzetten.
Om dan de volgende dag dolblij een topic te schrijven over dat je toch dat ene merk regendeken hebt gekocht en het zo goed pastte bij je paard... Knipoog

Ik ben een enorme twijfelmiep, dus bokkers: Thanks! *LOL*

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 21:54

Ik ben door Bokt (via Sonja) op de stal terecht gekomen waar ik nu sta en ben daar superblij mee. Verder leer ik hier veel en vind ik het gezellig. ik heb zo nu en dan echt moeite de verbinding te verbreken (sorry baas). Bedankt, Heike, Bart en moderators!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 11:53

*Tja, het fenomeen "paard" kan je niet met iedereen (thuis) delen, hier wel! Knipoog
*Voor mij is het ook "een stukje Nederland" wat ik in m´n eigen huiskamer kan brengen! Party!!
*Het uitwisselen van meningen/ervaringen. Cool
*Erg leuk dat er veel verschillende leeftijdsgroepen deelnemen. Lachen

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 21:26

Heb Bokt ontdekt doordat ik op zoek was naar foto's van de familie van mijn paard. In eerste instantie stond ik een beetje huiverig tov zo'n paardenforum Bloos . Inmiddels heb ik (een deel van) de foto's dankzij 'dat vreemde'' Bokt gevonden en ben ik er niet meer weg te slaan...En waarom???? Gewoon om alle redenen die al genoemd zijn eigenlijk. Allemaal mensen die net als ik nooit genoeg krijgen van het bezig zijn met (hun) paarden. Al plaats ik niet zoveel berichtjes, genieten doe ik dus dubbel en dwars! Bedankt iedereen die dat mogelijk maakt!