Wie lust wat paardenmelk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Wie lust wat paardenmelk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 00:50

http://www.hetvolk.be/Nieuws/Detail.asp ... O8&cat=REG
Het Volk

Dat we koeien melken, vinden we meer dan normaal. Maar paarden? Neen, dat lijkt een stuk minder vanzelfsprekend. En toch kan het. 't Kattenheye in Laarne van Tony Raman en Mieke Strobbe is zelfs een heuse paardenmelkerij.

Echt veel melkerijen voor paarden zijn er in België niet. Het bedrijf in Laarne, een uitgestrekt landelijk domein langs de Lagen Heirweg, is er pas het tweede. ,,Ik ben eigenlijk al van kindsbeen in paarden geïnteresseerd'', vertelt Mieke Strobbe.............................................................................................................
Afbeelding

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 01:04

Mijn Sweety komt ook van een paardenmelkerij in Belgie maar dan die in Peer die heeft vooral Tinkers en een paar Haflingers. Hij had Sweety en een andere merrie overgebracht uit Engeland in de hoop dat ze drachtig waren. Sweety was niet drachtig dus verkocht hij haar. Gelukkig voor mij natuurlijk.
Paardenmelk zelf vind ik echt vies net soya melk met water. Paardenmelk likeur daarentegen Tong uitsteken Haha! Jummie das lekker spul. Als ik gedag ga zeggen op de melkerij koop ik er altijd. Ook als kado is het wel een aanrader Lachen

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 01:34

Het schijnt zelfs zo te zijn, dat paardenmelk heel goed is als je kampt met huidproblemen zoals eczeem of een allergie... misschien een tipje?? Knipoog

I was so wrong to think that I knew you....

Dag mooi lief sterk meisje ... :(

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 02:18

ik heb het een keer op, bah, het was net magere melk. en het is nog kei duur ook

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:27

Ik heb het van de week voor de eerste keer gedronken.
Vers van de pers van een merrie bij ons op stal
Normale melk lust ik niet maar dit is super lekker
Ik weet niet hoe het koud smaakt maar warm is het lekker Haha!

<3 Galanto <3

AmableJarig

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:36

Ik vind paardenmelk absoluut niet vergelijkbaar met koeienmelk. Paardenmelk is veel zoeter en dunner.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:41

Paadenmelk is ook veel zoeter dan koeienmelk en er zit maar 2% vet in.
Het is is indd super gezond omdat het je darmen reinigd, je weerstand verhoogd en je er veel energie van krijgt.
Wij hebben ook veel kankerpatienten die het komen halen, omdat ze zich door de melk veel beter gaan voelen.
En de reden dat het zo duur is, is omdat het houden van paarden al veel kost, en je maar 5 maanden de tijd heb om de moeder te melken, de eerste twee maanden is de melk namelijk voor het veulen en met de 7e maand gaan ze van de moeder af, daarnaast geeft een merrie natuurlijk veel minder; ong 1/4 ltr per keer.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:31

Donja van bokt melkt haar paarden ook

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:10

Hmmm... had ik het laatst toch moeten proefen...
Een van onze merries geeft zoveel melk dat er af en toe gewoon een stroompje uit komt nadat het veulen gedronken heeft Haha!
(kraan sluit toch niet zo goed Tong uitsteken)

Campsterhoven's Marlies ster (v. Heitrak's Marvin) - International Champion WPBR 2017
Starwin's Roos - in de sport - Rooskamps Raisa (2016 v. Nia Domo's Bolero) - Rooskamps Morena *klik* (2018 v. Spoorzicht's Red Flyer)
Rooskamps Mr. Darcy - International Foal Champion WPBR & Reserve Best Foal in Show - http://www.stalrooskamp.nl/

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:47

ik ken hier in de buurt ook twee paardemelkerijen
een met haflingers en een met new forest pony's
De eigenaars van die tweede zijn familie van onze manegebaas,dus de melk en andere producten worden ook op de manege verkocht.
De melk zelf vind ik wel lekker,de zeep,douchegel,shampoo en andere heb ik nog niet geprobeert maar naar het schijnt zijn ze zacht voor de huid

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:59

beetje onzin met die de 2e paarden melkerij. Er is een hele grot in wingene met shires wel te verstaan. De meeste paardemelk vind ik niet te zuipen, maar die van hun is gewoon erg lekker!

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:05

ik heb ook paardemelk geproefd en was wel zoeter dan koeiemelk ik weet niet meer of het lekker is

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:15

wat leuk man! Mijn paard more heeft ook een veulen en ik heb hem ook een beetje gemolken en opgedronken best lekker!! OK dan!

Utah is mijn topper!!!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:03

Tong uitsteken Toen goldy een veulen had heb ik haar ook een keer gemelkt, wou t toch es proeven. Knipoog Moet zeggen, ik vond het lekkerder dan koeiemelk, maar ja ik vind koeiemelk ook niet echt lekker.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:11

moet eerlijk zeggen ik heb het nog nooit gedronken en of ik dat ooit ga doen is nog de vraag?! het trekt me voor geen meter.

Black Boy is mijn nieuwe vriendje en liefde <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:56

Mijn moeder wilde ook paardenmelk gaan kopen. Lachen

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:25

ik kon vorige week wat paardenmelk proeven... had er eigenlijk niet echt behoefte aan... weet ook niet waarom??

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:41

Ben een paar jaar terug in de buurt van Nijmegen bij een paardenmelkerij geweest was heel erg interesant. En mensen met exceem hebben er heel veel aan.

MoonWencke

Berichten: 5452
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:43

Mijn hafje komt ook van de paardenmelkerij uit Peer Heb het zelf nog nooit gehad (paardenmelk), maar wil het zeker een keertje proeven! Schijnt ook heel goed te zijn tegen puistjes Bloos

.

maxime
Berichten: 153
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Bornem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:39

mmmmmmmmmmmmmm...paardenmelk is lekkur!!!!
echt waar,ik lust normaal geen melk maar paardenmelk is njammie!!

Go jij! Go jij! Vitni,Bastiaan,Kimni Go jij! Go jij!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:46

Kunnen ze koeien niet zodanig genetisch manipuleren dat ze paardenmelk gaan geven, maar dan wel in koeie hoeveelheden.

Of zorgen dat paarden meer melk geven, ik vind het lekkerder dan koeienmelk.

'Als het regent in mei, is april voorbij'

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:10

ik heb heel vaak paardenmelk moeten halen bij een melkerij omdat het goed voor je darmen is en tegen darmziektests en ik vind het best lekker en het is dus heel gezond, de paarden en pony's stonden daar heel rustig en vredig het is een goede vervanging van koemelk


Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:31

Citaat:
Mijn hafje komt ook van de paardenmelkerij uit Peer Heb het zelf nog nooit gehad (paardenmelk), maar wil het zeker een keertje proeven! Schijnt ook heel goed te zijn tegen puistjes

Bij Willy Uelenearts dus? Heb je der al lang? Want de mama van onze haflingerXTinker die ook van daar komt is een tijd geleden verkocht misschien heb jij de mama van Candy wel? *LOL* Dat zou weer toeval zijn.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:46

hmmz lijkt me niet bepaald lekker... ik hou het liever bij koeienmelk Bloos

piahorse
Berichten: 104
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Genk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:48

ik heb Margriet Hermans leren paarden melk drinken. pers van de uier. maar das wel al 6jaar geleden en ze vond het wel lekker en ze wist ni dat dat zomaar kon


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DewiFoto, Geertema, ingetje3012, SemrushBot, su72, uiltje001, weslyjune en 49 bezoekers