Drama met wormenkuur :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Drama met wormenkuur :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 15:23

Gister moest Kane zijn wormenkuur weer hebben. Naja altijd een gedoe met dat ding. Maar nu stond hij al in het land dus ik had al een vermoeden dat ik hem niet te pakken zou krijgen. Ik kom aan met mijn vriend roep hem en .. Hij komt naar me toe . OK dan! Snel het land in halster om en een appeltje geven. Komt mijn vriend aan met die wormenspuit. Dus ik sta helemaal klaar om hem te geven begint ie me toch een partij druk te doen. Hoofd omhoog , hoofd omlaag. naar achter lopen en opzij en weet ik het allemaal. oliebol dat lukt dus niet zo . Ik zeg tegen mijn vriend hou jij hem ook even vast dan doen we het samen . Kijkt ie me aan met een blik alsof ik gek ben geworden. Verward Naja hij eet je niet op hoor, en dus vriend met beide handjes het halster gepakt en zowat met zijn volle gewicht er aan gaan hangen. Na ongeveer 10 min vechten is het dan eindlijk gelukt. Kane beledigt ( hij wou geeneens zijn appeltje meer Lachen ) En vriend onder de modder en wormenkuur spul ( wat nog aan kane zijn mond hing en wat hij zwaar beledigt aan mijn vriend afveegde ) . Zijn jullie paarden ook zo lastig met een wormen kuur? Het is echt iedere keer weer een heel gevecht met kane en daar baal ik soms echt van. NIets helpt hoe leuk ik het ook voor hem maak.

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)


RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:29

mijn paardje wil wormen kuren ook niet maar als ik een dure wormenkuur koop van 20 euro ofzow lukt het wel die hebben een kleinere opening en dat gaat blijkbaar makkelijk, en na het geven mond dicht houden met het hoofd omhoog, niks geven want daarmee spugen ze het uit veel suc6 de volgende x

Nimmy

Berichten: 3940
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:42

jah ken het, die van mij slikt hem niet door hoelang je zn kop ook omhoog houd, bij hem kost het een half uur om hem naar binnen te werken, en hij word elke keer handiger in manieren verzinnen om hem vooral niet te hoeven door te slikken.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 15:48

Net na de wormenkuur krijgt hij even niets , Idd even hoofd omhoog houden . Kane slikt gelukkig wel alles snel door als het er eenmaal in zit is het drama ook meteen over. Dus daar ben ik dan wel heel blij om .

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:38

Geen last....met geen van beide Knipoog .
T'is bij ons gebeurd voor ze er erg in hebben.....en zijn nooit beledigd na die tijd.

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:55

ik heb er ook nog geen problemen mee gehad

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:10

niet met paard maar onze kat die vind het heerlijk!

Stal De Monte Maisons

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:46

er bestaat een 'ontwormbit'. denk in divoza te koop. kan je eens proberen.

verder vind ik m'n paard ontwormen een plezier.

doe je effe die kop omlaag?
braaf paard!
* steekt spuit in mondhoek *
en nou effe slikken he
* slik slik *
wil je nog appel?
* ja ja ! *
hierzo !

Haha!
Laatst bijgewerkt door caro_vt op 25-07-04 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:47

ik heb nooit problemen mee enne er bestaat ook wormekuur met appel en kaneel smaakje
en als dat niet lukt pakt dan de tongen en doe de wormekuur in

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:00

De pony en 1 van de 2 ezels van de boerderij vinden het totaal niet erg. Da's echt hup klaar. De andere ezel vindt het verschrikkelijk. Die komt zelfs omhoog

We hebben nu wel de manier gevonden waarop het lukt. Ieder aan een kant van het hoofd staan, halster vasthouden, spuit in mondhoek en leegduwen. Dit klinkt heel makkelijk. Maar terwijl je het halster vastpakt komt mevrouw omhoog (wel 'n halve meter Haha! ) en beweegt ze heel veel. Maar omdat ze niet zo groot is (en oud en krakkemikkig) lukt het meestal toch nog wel.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:04

Ja zo'n ontwormingbit is volgens mij echt een ideaal ding! Wij verkopen ze ook, en hebben er positieve reacties opgehad!

I used to be schizofrenic, but we are okay now...
Gezocht: Prins.. Paard heb ik al!

Whoever said money can't buy happiness, obviously didn't know where to buy a horse


rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:04

als mijn verzorgpony's het niet willen hebben we ook een soort korels die kan je door het voer doen bv muslie ze zijn geurloos en smaakloos dus merken ze der niks van echt handig weet niet war je ze kan kopen want de eigenaar heeft een emmer met 10 kilo aan korels.

hou vant leven hou van de zon geniet nog maar even

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:14

Hoi!

Ik zet Jolly altijd op stal (vertrouwde omgeving en ze kan niet echt weglopen) en dan laat ik haar de wormenspuit zo laat mogelijk zien. Dus gewoon rustig op haar af lopen, halster pakken en dan de spuit er snel in. Hoe vaker ik het doe, hoe makkelijker dat gaat. En verder hou ik altijd een broodje of een pluk hooi in de buurt om het eventueel gemorste spul weg te vegen. Je kunt dat brood of hooi dan alsnog voeren, dan krijgt je paard tenminste alles binnen!

Succes OK dan!

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:45

die van mij is makkelijk ding erin en spuiten maar appeltje erna en het is weer goed......... [ahum veel appeltjes Haha! ]

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:52

wij hebben ook weleens met appelsmaak gehad maar dat heeft bij mijn pony geen zin die blijft irri doen met ontwormen

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:58

Mijn vorige merrie was ook heel vervelend met wormspuiten en mijn Dartmoor was ook een ramp.
Ten eerste heb ik bij beiden eerst spuitjes met appelmoes gegeven (eerst voor in de mond, later aan de zijkant).
Bij mijn merrie (die was 1.70m en kon 3 man omhoog trekken aan haar halster) heb ik gewoon mijn hand in de mond gelegd (daar waar het bit zit) en haar onderkaak omlaag getrokken, hup spuit er in en klaar. Daarna natuurlijk iets lekkers (meestal leg ik het na het doorslikken het lekkers op de grond, dat vinden de mijne fijner)

Bij de Dartmoor werkte de apelmoes-spuit het beste (of brokken oplossen in water)

Voor de mijne is de wormkuur nu bijna een "feest". Ze komen uit zichzelf en hoeven geen halster meer om.

Misschien heb je hier iets aan?

Wil je Australiƫ op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:17

Ik heb een paard die erg lastig was, maar sinds ik het gewoon midvoor in z'n mond doe, vindt ie het geen enkel probleem meer. Hij pakt de spuit vast tussen z'n tanden en ik druk de spuit leeg. Snel hoofd omhoog, klaar!
Maar probeer ik het aan de zijkant............drama's!!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:25

ik heb nou een wormenkuur die lekker smaakt en dat werkt heel goed. Ze staan me nou aan te kijken van: komt er nog meer? Het ruikt ook lekker. De werkzame stof is ivermectine dus dat is goed. En ze kosten nog geen 8 euro.

Come over to the dark side, we have cookies!

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:09

HAHAHHAHAHAHHHAHAHHAHA die kane!!!!!! Ik zie die verontwaardigde kop helemaal voor me... **veeg veeg** zo lekker puh!!! HAHAHAHAHAHAHA

Verbaasd me dat kane zo ontzettend sterk is dat ie je kereltje ook nog omhoog zou kunnen tillen, nou ja eik verbaasd het me ook weer niet want Kane denderd ook overal doorheen als ie iets niet wil....

Raimond... Ik hou van je en de hele wereld mag weten dat ik je nooit meer kwijt wil!!!!
Kane is de mooiste tinker die ik ooit heb gezien

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:16

Die van mij zijn ook heel makkelijk. Gelukkig maar. Haha!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:16

mijn paardje is ook niet echt makkelijk dus zet ik haar vast op de poetsplaats vervolgens heb ik in een hand de wormenkuur en met mijn andere hand pak ik haar bovenlip net als een praam, dan staat ze gewoon stil en kan ik de wormenkuur geven.
je kunt ook een lege wormenkuur met honing vullen en deze eenpaar keer geven en dan als ze braaf zijn een keer stiekum weer een echte geven.

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:43

mickydo schreef:
Zijn jullie paarden ook zo lastig met een wormen kuur?



Nee, helemaal niet. Kwestie van opvoeding en zelf niet te moeilijk doen.

Als ik eerst voor de stal moeilijk sta te doen, hij perse een halster om moet en in de houdgreep genomen wordt en ik dan nog onhandig in z'n mond sta te prutsen, ja dan is 'ie wel lastig....

Maar volg ik de procedure: hallo paard, spuit, braaf paard dan is er niks aan de hand.

Idem met entingen bij de DA.

Nulla tenaci invia est via

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 17:54

Ja zo als jij het beschrijft Margreet probeer ik het ook . Maar ook bij de DA is Kane een duivel . Maar dat komt puur door zijn verleden , maar dat krijgen we er wel uit . Gelukkig ga ik zelf niet lopen stressen als hij dat doet en dat werkt ook een beetje Lachen Kwestie van even leren voor hem

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:21

Nee met Yetro heb ik nergens last van.
Als ik iets voor zijn neus hou dan hapt hij er altijd in.
Ik kan heb een wormenkuur geven als hij los op het land staat.
Met Tizi is het wat moeilijker.
Maar bij hem heb ik het er meestal wel na 1 minuut inzitten.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:33

gaat het dan niet om een broodje te nemen, een gat in te maken, wormenspuit erin, gat weer toe maken (met het brood dat je eruit gehaald hebt, of met iets anders)
honing erop om de geur te verdoezelen, en zo te voeren?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate, Dries1990, FCSA, GoogleAdsense, Grainey, herr_balou, Lenora_C, Marcato, meggiemeg, nienmoon, VinandoW, Vitas, WendyKtH, xoranlover, Yontheke en 113 bezoekers