Pagony Senator dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Pagony Senator dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-02 19:52

Ik wil een pagony senator deken kopen, vind ik mooie dekens, en ze zijn 400 grams., en niet zo aso duur (170 gulden), het is immers niet voor een paard van mezelf. Maarre, dat -polypropyleen-, is dat wel waterdicht? Want mn knollie moet er wel mee de wei in kunnen!
Heeft er verder nog iemand ideetjes voor een goede en niet al te dure overgangsdeken?


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 19:59

400 grams is niet echt geschikt al overgangsdeken...

Dan kan je beter aan een 200 grams,
verder vind ik het persoonlijk een verkeerde bezuiniging.

Vooral als je paard ook de wei opgaat ben je uiteindelijk voordeliger uit als je nu een Rambo of Bucas o.i.d. koopt.

Goedkoop is duurkoop.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-02 20:07

die pagony is bedoeld als winterdeken hoor, ik ben nog aan t denken wat voor overgangsdeken ik wil.
Het paard waar de deken voor is is niet van mij, en ik heb echt geen geld teveel, mn ouders zien me aankomen als ik een deken van 400 piek ga kopen. Als de eigenaar wil kannie haar gewoon verkopen. Dus dan vind ik t best zonde als ik dan een loeidure deken heb gekocht.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 22:10

De pagony Senator is beslist niet waterdicht, gewoon een staldeken.
Als je een goede waterdichte en ademende deken wilt moet je gewoon een Rambo of Rhino kopen.
Kost wat maar dan heb je ook wat.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 22:40

Ik heb een pagony senator voor Evita gehad (heb nu een andere deken) en het is wel een hele sterke en ook goede deken voor op stal.. mijn pony kreeg em niet stuk en dat is al heel wat! *LOL*
of hij waterdicht is weet ik niet, ik heb haar nooit in de stromende regen buiten staan met dek op maar als het een beetje miezert dan is die deken wel waterafstotend genoeg want hij wordt niet nat van binnen. Maar een echte regenbui kan hij niet aan denk ik!

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 23:45

Ik heb ooit een pagont deken gehad, na 2 dagen was de borst tot bloedens toe open geschuurd.

Ik heb alleen nog maar rambo dekens liggen.
Die ik ook niet meer gebruik omdat de pony's deze winter lekker zonder dek zijn gebleven omdat er toch niet mee gewerkt wordt.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 10:21

Ik heb onlangs en pagonydeken teruggebracht...ik weet het model niet meer, maar het was een modder-pasvorm. Gewoon twee rechte stukken slaapzak die ze aan 1 kant samen hadden genaaid. Resultaat: op de bips van mijn paard stond een dak, recht omhoog! De deken was gewoon niet in een model genaaid, mijn paard had het ook alleen maar warm bij haar schoft. Het model had een loopsplit, maar dat hielp niet als loopsplit, omdat de deken voorover kiepte en dus schuurde de voorkant nog over de borst. Wat een akelig ding. Als je goed kijkt op de foto's in de divoza-folder kan je de model-fouten werkelijk zien, nu je weet waar je naar kijken moet, zie maar!

Voor mij geen pagony-dekens weer. Ik heb voor mijn eigen paard inderdaad een Rambo gekocht. maar wil je een fatsoenlijk alternatief voor een lagere prijs, dan levert harry's Horse een hele knappe waterdichte deken voor ik geloof een 300 gulden. dat is dan echt geen Rambo, maar HH is op het moment stukken beter dan pagony, wat betreft de paardendekens.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 11:09

ik heb voor meron ook een harrys horse waterdichte deken... deze is heerlijk!
hij is echt helemaal waterdicht, heeft een superpasvorm, ligt nooit scheef, en dat zegt wat bij meron want die rolt volgens mij om de tien minuten. makkelijk schoon te houden, je borstelt modder ed er zo af, met loopsplit, en ik heb geen schuurplekken kunnen ontdekken.

liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 11:22

Ik heb al jaren geen merk deken en ook een pagony en ik heb er geen problemen mee. Oke hij heeft kale plekken maar ook met een dure deken heeft hij dat. Ook van een topkwaliteit shabrak krijgt hij kale plekken. Hij krijgt dat altijd na het scheren ik moet daar maar mee leren leven Haha! . Ik weet dat mijn paard qua bouw wel zo ideaal is dat een deken van 205 super ligt. Nergens te krap enz. hij is ook niet echt breed gebouwt.

Verder staat hij altijd op stal en loopt niet met de deken buiten daardoor kan ik met een mindere kwaliteit deken goed weg. Ook in de stal zit er nergens iets waar de de deken aan kan kapot gaan. Zelf vind ik het nu dus zonde dat ik een dure Rambo opleg als hij er alleen maar mee op stal staat? Hij sloopt ook geen dekens ik moet er alleen geen wolle of fleece onder leggen want dat vind hij niet fijn. Maar hij sloopt hem niet.

Het is dus maar net hoe je paard is van bouw enz wat voor een deken je nodig hebt en ook hoe je paard ermee omgaat. E welke eissen je stelt .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 12:11

Ik kocht vroeger ook altijd pagony dekens, gewoon omdat die toen wel goed waren en de prijs in orde voor wat er werd geleverd. waarom duur doen als het ook geod kan voor een lagere prijs...

Maar de pagony-dekens van vandaag zijn absoluut iets anders! Die halen het niet bij de kwaliteit van 2, zeg 3 jaar geleden. De kwaliteit van toen is nu volledig zoek.
Het is niet meer hetzelfde produkt, die dekens van vandaag zijn te duur voor wat je ervoor krijgt.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 12:17

Valt mee hoor Dees.

Er zijn er wel een aantal bij die ik ook niet fantastisch vind (zoals idd bijvoorbeeld de Pagony Perfect Haha! ). Maar bijvoorbeeld die Pagony de Luxe is volgens mij al tig jaar 100 piek en is een prima deken. En persoonlijk vind ik de pasvorm van de (enige) pagony deken die ik zelf heb prima. Daarbij worden als er klachten zijn geweest over een deken nieuwe leveringen vaak aangepast.

Enne ook 'goeie' dekens als Bucas leveren niet altijd goede kwaliteit: heb daar ook een aantal van terug zien komen, en dat zijn wél dekens van 300 piek. IMO is Rambo het enige merk wat 100% aan alle eisen van kwaliteit en fatsoenlijke pasvorm kan voldoen.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

moontje

Berichten: 331
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 12:19

is de pagony turnhout wel een goede deken??
hij ligt in dezelfde prijsklasse als de senator en is waterdicht Verward
kweet niet of er iemand is die ervaring heeft met deze deken
groetjes monica

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 12:19

kleine opmerking:

Ik ben super tevreden met de Rambo's die ik heb,
echter ik heb er 1 van 200 gram waar de voering op de kont is 'weggelopen'.
Deze is dus niet meer zo geschikt als overgangsdeken want de paarden hebben er echt koude billetjes onder.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 12:26

moontje schreef:
is de pagony turnhout wel een goede deken??
hij ligt in dezelfde prijsklasse als de senator en is waterdicht Verward


Waterafstotend, niet 100% waterdicht.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 16:00

van Harry's Horse zijn ook fijne dekens te krijgen, maar echt weidedekens en sloopbestendig vind ik ze niet. Ze zijn wel waterafstotend, maar na 1 x wassen is dat ook weg. Maar ja, 300 piek is ook niet zo heel veel.

BR bevalt mij ook erg goed. 100 gulden duurder als de HH, maar wel weer iets goedkoper als de Rambo. Erg sterk, mooie pasvorm en goed waterdicht.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 16:04

De dekens van HH, zijn, net zoals Carola hierboven beschrijft, erg goed. Ik breng mijn waterdichte winterdeken elk jaar naar de dekenwasserij en als hij terugkomt spray ik hem in met van dat spul om schoenen ook waterdicht te krijgen. Dat werkt super (raden ze ook aan om te doen). Ik heb ook nog een regendeken van Weather Beeta en daar doe ik precies het zelfde bij. Super!!
Ik heb bij de HH deken ook een los Halsstuk, omdat Imker een kouwkleum is. Dit halsstuk doe je met drie gespen vast aan de deken en dat blijft prima liggen. Volgens mij kostte mijn deken ongeveer 180 gulden (vorig jaar) en het halsstuk kostte 99 gulden min nog korting.

Toos paardloos

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-02 16:08

het is echt een super deken zoals ik net al zei... voor een halsstuk zitten er 3 ringen aan de deken, dus het halsstuk zit ook helemaal vast aan de deken...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 13:17

Naz schreef:

Er zijn er wel een aantal bij die ik ook niet fantastisch vind (zoals idd bijvoorbeeld de Pagony Perfect Haha! ).


mmm, ik heb ook een pagony perfect, ik ben er erg tevreden mee.
waarom vind jij die deken dan niet goed?

Ik hem mijn tes ongeveer 2 jaar, hij is nog aardig water dicht als het niet hard regend kan Stacy er zo 2 uutjes mee in de wei, niet als het hard regend.
mijn deken is boven bij de band die over haar rug loopt, die is wel een stukje gescheurd/los, maar dat komt door Stacy zelf en het kan ook zo gemaakt worden.
De pasvorm vind ik ook erg goed hij blijft netjes liggen en sluit overal goed aan.
Ik gebruik hem als overgangs deken, en als ik in de regen naar les stap, of op wedstrijd.

Dilayla Shadow
Stacy Shadow

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 18:07

Ik heb voor Pinky een Pagony de luxe gekocht en tot nu toe voldoet hij prima. Morgen krijg ik 'hetzelfde' maar dan in BR. Ik zal eens even goed gaan kijken welke beter is Knipoog

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 21:38

die HH dekens ken ik wel. Zijn idd goed. Maar ik wilde gewoon ff weten wat er nog meer is.
en die hypo dekens? is dat iets?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, GrapeshotBot, Lui_, Maaike_Indy, Marjo84, Muronia, Pova en 46 bezoekers