Boeken kaften op HBO?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Boeken kaften op HBO?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 15:27

Ga dit jaar naar t HBO en heb de meeste boeken die ik daar voor nodig heb al gekocht, maar ik heb t plan om ze volgend jaar even hard weer door te verkopen (degenen die ik het jaar daarop niet nodig heb iig). Dus wil ik ze dit jaar wel netjes proberen te houden, maar wat is dan t slimst? Kaften? En zijn dr meer mensen die dat doen, of zijn er andere manieren om jouw boeken te onderscheiden van die van anderen? In principe zijn t natuurlijk allemaal dezelfde boeken dus gaan er dan stickers op met naam en klas ofzo, of gewoon helemaal nix? Hoe zorgen jullie ervoor dat je nog weet welk boek van jullie is? Verward Tell me! Knipoog

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:29

Ik wil je niet ontmoedigen maar ik zie vrijwel niemand met gekafte boeken, maar dat is niet mijn waarschuwing. Het nadeel van die boeken is dat ze elk jaar praktisch een nieuwe druk uitbrengen en dat maakt het doorverkopen lastiger.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:29

ik neem mijn boeken nooit mee, blijven ze heel mooi van, ik kijk altijd met de buurvrouw of buurman mee.... Schijnheilig

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 15:37

ruiterinrust schreef:
Ik wil je niet ontmoedigen maar ik zie vrijwel niemand met gekafte boeken, maar dat is niet mijn waarschuwing. Het nadeel van die boeken is dat ze elk jaar praktisch een nieuwe druk uitbrengen en dat maakt het doorverkopen lastiger.


Weet ik, maar kan t altijd proberen, heb mijn boeken overgenomen van iemand die afgelopen jaar de school heeft gedaan waar ik naar toe ga en haar boekenlijst was nog bijna t zelfde als die ik nu heb...

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:41

sanderijn schreef:
ik neem mijn boeken nooit mee, blijven ze heel mooi van, ik kijk altijd met de buurvrouw of buurman mee.... Schijnheilig

Whaha dat deed ik ook altijd! *LOL*

Als je echt van plan bent om je boeken door te verkopen volgend jaar, zou ik ze maar gewoon kaften... Ik heb inderdaad ook nooit iemand gezien die dat doet, maar als jij denkt dat ze niet heel blijven zonder kaftpapier, zou ik ze gewono lekker kaften!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:10

Ik heb mijn boeken niet gekaft, en ze zijn niet versleten.
Klein detail: dat komt waarschijnlijk omdat ik ze (bijna) nooit meehad..

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:12

Wij hadden boeken ook in andere jaren/blokken nodig.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:16

Ik heb mijn boeken nooit gekaft op het HBO. Per dag heb je minder boeken nodig dan op de middelbare, dus minder propwerk in je tas en dus blijven je boeken netter.
Ik had heel veel boeken nog nodig in het volgende jaar, of kon ze niet meer verkopen vanwege een verouderde druk. Ik heb al mijn boeken dus nog.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:17

Let goed op welke boeken je nog nodig hebt in de jaren na de tweede. zo heb ik nog boeken uit de eerste en die moet ik weer gebruiken in de derde. Ik heb gewoon alles gekaft omdat ik zuinig op mijn spulletjes ben en niet om ze te verkopen, ik heb sowieso boeken die ik graag wil houden omdat ik er in de toekomst nog best wel wat aan kan hebben ( boekhouden, recht etc)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 16:18

Ik kaft niet, alleen het boek met zo'n fluttig papieren kaft heb ik met doorzichtig plakplastic gedaan. Wij moeten helaas wel veel boeken meenemen, maar ik heb een goede tas en ze zien er allemaal nog redelijk uit.

(daar zeg je zo wat, ik zal eens een advertentie maken voor m'n boeken van vorig jaar, heb alles nog liggen)

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 16:25

Siempie schreef:
Let goed op welke boeken je nog nodig hebt in de jaren na de tweede. zo heb ik nog boeken uit de eerste en die moet ik weer gebruiken in de derde. Ik heb gewoon alles gekaft omdat ik zuinig op mijn spulletjes ben en niet om ze te verkopen, ik heb sowieso boeken die ik graag wil houden omdat ik er in de toekomst nog best wel wat aan kan hebben ( boekhouden, recht etc)


Op mijn boekenlijst staat welke boeken ik de jaren erop ook nog nodig heb, dus neem aan dat dat wel redelijk klopt. Kan ze natuurlijk altijd nog verkopen maar wil sowieso mn boeken wel gewoon netjes houden.

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:07

Voor de boeken die je wilt verkopen (of allemaal): kaft ze met stevig kaftplastic...

Doorzichtig plastic is dat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:10

Oooh ik kaft ze wel gewoon hoor! Mijn klasgenoten hebben er een handje van boeken te jatten. En aangezien we vaak in collegezalen van 500 man zitten ben je je boeken zo kwijt. En als ik ze kaft herken ik ze meteen Haha!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:25

Ik hoef mijn boeken praktisch nooit mee te nemen naar school.
Ik heb mijn boeken ook mijn hele studie nodig en zelfs na mijn studie zal het nog wel eens voorkomen dat ik iets op moet zoeken dus ik verkoop mijn boeken niet door.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:55

Ik neem ook nooit mijn boeken mee naar college. College is aanvulling wat er in de boeken staat, de theorie in de boeken bestudeer ik thuis. Dat verschilt natuurlijk per opleiding. Ik bewaar mijn boeken allemaal, want net zo als Ukkie heb ik er nog wat aan mijn studie. Succes met je opleiding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:31

Idd, geen boeken meenemen...net zo handig...Haha! Ik heb vaak ook alleen een schrijfblok bij me. Er zijn altijd wel mensen in de klas die wel boeken meehebben.
En hoe je ze terug wil kennen, wat dacht je van je naam erin zetten

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:51

Ik neem wel altijd mijn boeken netjes mee Nerd
en ze zijn verrassend netjes gebleven, maar als jij ze wilt kaften dan zou ik ze gewoon kaften met een leuk papiertje, waarom niet?

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:16

Ik doe dezelfde opleiding als Ukkie en hoef dus ook bijna nooit boeken mee naar school te nemen, de boeken die mee moeten zijn sowieso ook na de opleiding nog nuttig, de andere boeken ook wel, geloof ik Tong uitsteken Heb ze nog niet zo heel vaak ingekeken Schijnheilig

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:26

Een vriend van me heeft ze laten kaften door zn moeder, omdat ze het leuk vond Verward voor de rest geen echte reden. Ook is het niet altijd verstandig je boeken door te verkopen, dan heb je in latere jaren ook een naslagwerk, ookal heb je het boek niet echt meer nodig voor een vak

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:32

Ik kaft ze nooit, zet er soms mijn naam in. De meeste boeken wil ik houden als naslagwerk, bovendien raak je boeken slecht kwijt ivm nieuwe drukken.

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:25

Ik doe dezelfde opleiding als Ukkie en Jacksel, en ik neem mn boeken ook bijna nooit mee. En ik wil ze zowiezo bewaren als naslag.
En Jacksel, geloof me, in die boeken staan echt wel nuttige dingen Schijnheilig

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:36

ik kaft me boeken niet meer, op de middelbare school moest het, maar nu doe ik het niet meer hoor,
als je er goed mee om gaat blijven ze nog wel mooi, eventueel moet je je puntjes even beplakken met plakband ofzo, zodat de hoekjes mooi blijven.

als je de boeken vaker gebruikt, weet je ong wel hoe de boeken er uit zien (aan de dikte)
dus zo kun je ze wel onderscheiden
anders een etiketje aan de zijkant ofzo

Germatje

Berichten: 2206
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:51

Zelf neem ik weinig boeken mee naar school, alleen als ik veel vrije uren tussen door heb!
Ik heb trouwens me meeste boeken gekaft met dat doorzichtige plastic plak spul, houd toch de puntjes van je boeken wat netter, is wel leuk aangezien de boeke zo ontzettend duur zijn en worden!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:55

Ik heb ze wel gekaft, ik haat het gewoon om uit een afgeleefd boek te leren. En ook met het oog op eventueel doorverkopen. Neem gewoon behang, dat is erg sterk en daarna nog plastificeren.

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:26

haha ik vergeet ze ook vaal Schijnheilig oftewel het waren er teveel om allemaal mee te nemen, heb al last van mn rug!!
Maar ik zie niemand met gekafte boeken en ze izjn bijna niet door te verkopen omdat er elk jaar wel een nieuwe druk komt Boos!