Stand of Box?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diddles
Berichten: 371
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Paarden Land

Stand of Box?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 02:05

De reden dat ik dit topic open is de volgende..,
Ik kom vanmiddag op de manege is de merie waar ik altijd op rij
gewond, ze heeft een gat in haar achterbeen geslagen.
Dit is dus in een stand gebeurd.
Ze heeft waarschijnlijk tegen een uitstekende slotpen van de box naast haar geslagen.

Ik persoonlijk ben altijd al tegen stands geweest, ik heb ook een paard gekend wat zichzelf in haar stand heeft opgehangen door een ontwerp-fout van de stand bouwer.

Wat vinden Bokkers van mijn vraag...

[Edit:Antoinette]CAPS uit titel[/edit]

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 02:15

Welke vraag bedoel je nou Verward bedoel je wat de voorkeur heeft.. nou dat is dus een box!

Ik zou mijn paard echt nooit in een stand zetten.. ik geloof zelfs dat stand binnenkort helemaal verboden gaan worden en ik hoop ook dat dat snel gaat gebeuren.

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 02:28

box, stands vind ik dierenmishandeling. Sorry voor degenen die hun paard in een stand hebben staan, maar dat vind ik echt.

Diddles
Berichten: 371
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Paarden Land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 02:42

AnneOmie schreef:
Welke vraag bedoel je nou ?

Ik bedoel, wat vinden Bokkers van een stand en wat vinden ze van een box.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 03:24

Ik vind stands ook 3 keer niets! Ik zou mijn paard ook nooit in een stand zetten! Misschien een keer voor een paar uur maar zeker geen 23 uur (of iets minder) per dag!
Bij ons op de manege staan de manege pony's in kleine boxen iets groter dan stands, maar dan gewoon boxjes, dat vind ik echt veel beter dan stands, het is dan wel niet groot maar ze hebben wel bewegingsvrijheid!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 07:33

Stands zijn niet meer van deze tijd.........

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:00

als ik tussen die 2 kwaden moet kiezen, kies ik een box.
mijn voorkeur gaat echter uit naar een weiland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:51

box en weidegang
Een stand vind ik idd niet meer van deze tijd.
Snap ook niet dat daar nog geen wetgeving over is.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:04

Ik ga ook voor de box.
Echter is het de keuze stand 's nachts en weidegang overdag en box en geen weidegang, dan zou ik voor de stand kiezen.

Maar ik heb de luxe situatie van box met uitloop en overdag weidegang of paddock.

Maar stands zijn inderdaad niet meer van deze tijd. Bij ons in de omgeving hebben alleen manege's nog stands en de pensiongasten en stallen hebben alleen maar boxen.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:32

Box..... een paard moet kunnen "lopen" in zijn stal en niet met moeite alleen om kunnen keren!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:45

smurf schreef:
als ik tussen die 2 kwaden moet kiezen, kies ik een box.
mijn voorkeur gaat echter uit naar een weiland

Voor mij geldt hetzelfde. Ik denk dat het voor het paard al niet fijn is om de hele dag saai binnen te staan, laat staan als hij niet eens kan draaien of lopen zoals bij een stand dus.
Lijkt mij dat die paarden doodgaan van verveling in een stand, dan is een stal toch net iets beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:01

Even kleine kritische kanttekening bij eerste bericht: het paard had zich in de box net zo goed kunnen verwonden. Als je paard tegen de achtermuur mept en er een piephak aan over houdt, is dat dan een ontwerpfout van de boxenmaker?

Qua voorkeur:
tja, wie heeft z'n dier nou liever in een stand? Daar kan ik me weinig bij voorstellen.

De enige manier waarop ik een stand aanvaardbaar vind, is als de paarden de hele dag en nacht buiten lopen, en het bv manegepaarden zijn die een uurtje voor ze moeten werken binnengehaald worden. Die kunnen prima in een stand voor het uurtje verzorging, individueel voeren, opzadelen etc. En dan na het werkje weer lekker naar buiten.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:25

Box met weidegang..
het lijkt me voor een paard niks om 23 uur per dag op stal te staan en er 1 uurtje uitkomen..

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:36

ik geef ook mn voorkeur aan box en weidegang, het moet voor een paard verschrikkelijk zijn om heel wat uren per dag in een houding te moeten staan.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:41

ik vind een stand ook niets.
we hebben zelf boxen met 4 tot 10 uur weidegang per dag

stabds vind ik ook niet echt goed voor een manege, die paarden staan daar 23 uur per dag, en de meeste manegepaarden komen ook nouwelijks buiten dus, nee stands is nix

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:19

In principe heeft een paard dat slaat meer kans op een verwonding als hij in een box staat, hij slaat dan nl. altijd tegen een muur.
Staat hij in een stand is de ruimte achter zijn achterbenen over het algemeen gewoon vrij.
Tussen stands en stands zitten een heleboel verschillen, net als tussen boxen en boxen.
Ik ken boxen waar ik mijn paard voor geen goud in zou zetten en stands waar ik ze rustig een nachtje in zou zetten.

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:47

Ik vind boxen ook beter dat stands.
Het is ook super irritant als je bijvoorbeeld naar je pony wil staat die andere pony er weer voor en dan moet je hem eerst opzij duwen en dan kun je er pas bij grrr.
Lekker aanstellen maar oke het is egt irritant!

jobiene14

Berichten: 185
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:48

oh ja en ze kunne ook niet liggen want ik ben bij een manege geweest en daar was het touw egt te kort dat de paard kunnen liggen.
Ook vind ik het dom want ze kunnen zich helemaal niet omdraaien en ze staan de hele tijd in hun eigen pis en ook als ze gaan liggen.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:58

ik ben zeker voor box! En het liefst dat ze daar zo min mogelijk in staan en lekker op de wei kunnen.
M'n vorige pony stond voordat we haar kochten ook in een stand, en heeft daar d'r achterbeen mee opengehaald door eroverheen te trappen, echt een lelijke wond is dat gebleven.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:12

Wij hebben twee van onze paarden in een stand staan. Natuurlijk zou een box veel fijner zijn, beter nog een loopstal... maar ja Haha!
Kwestie van weidegang en zo kort mogelijk binnen houden.

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:34

gijsenkim schreef:
Stands zijn niet meer van deze tijd.........


haha mooi gezegd! ben ik het helemaal mee eens Knipoog

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:38

zal ik je wat vertellen,ik ken geen stands.
heeft iemand een foto ervan,ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:40

zal ik je wat vertellen,ik ken geen stands.
heeft iemand een foto ervan,ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet.

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:43

diana een stand is een rij van paarden naast elkaar met aan hun halster een touw waarmee ze vast staan en er zit tussen elk paard een schotje.
Mijn paarden staan gewoon in boxen en als ik ergens naar toe zou gaan met Seven en ze zou in een stand moeten staan ga ik gewoon weer naar huis. Ze kunnen niet liggen of lekker ff rollen in hun schone bedje want dan hangen ze zich zelf zowat op. Mijn paarden komen voor geen goud in een stand

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:47

wat zielig zeg,die beesten kunnen nooit rusten!(ik ben geen penny meisje hoor)
ik vind dat dat verboden moet worden,jeetje zeg waarom is dat,geld/ruimte besparing?