Klinkt belachelijk...maar het is zo frustrerend!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Klinkt belachelijk...maar het is zo frustrerend!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 23:42

Zoals sommigen onder jullie weten woon ik dus al een aantal jaren in Amerika. Met het hier wonen heb ik dus geen contact met nederlandstalige mensen en wordt er dus ook geen nederlands gepraat. Ik schrijf vaak brieven naar mijn familie, maar steeds weer moet ik naar mijn woorden zoeken en draai ik mijn zinnen om. Steeds meer ga ik Engels schrijven omdat ik bepaalde woorden niet kan herinneren. Word er helemaal beroerd van! Het is zo frustrerend!!!

Denk dat ik maar wat vaker op Bokt moet komen!!! OK dan! *LOL*

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:53

Dat lijkt me een handig idee ja.. zal vast helpen. Wat ik alleen niet begrijp is het volgende: Ik heb een oom en een tante die al een jaar of 40 in Canada wonen. In de tussentijd zijn ze denk ik een keer of 4 teruggeweest in Nederland. Toch spreken ze nog perfect nederlands, dus blijkbaar verleer je dat niet zo snel.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:57

Nou, het ontwent denk ik wel hoor.
Je hoort in Amerika de hele dag overal Engels om je heen, moet overal Engels praten.

Geen onderschrift.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 23:57

Nee, verleren doe je nooit. Maar soms ben je zo bezig met een andere taal dat je gewoonweg woorden vergeet. Ik moet vaak goed nadenken, maar eenmaal ik weer begin te schrijven in het nederlands gaat het vaker ook weer beter. Daarom denk ik dat het wijs zou zijn voor mezelf om gewoonweg weer wat vaker op Bokt te komen!!! Ik denk dat als ik ooit weer naar nederland zou komen dat ik in korte tijd zo weer uitstekend nederlands zou praten. Ik denk dat het gewoon een probleem is met hoe het alfabet klinkt.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:00

Ja, wat vaker op Bokt komen, lijkt me zeker een goed idee. Je schrijft op Bokt uitstekend Nederlands vind ik. Gaat heel goed. OK dan!

Geen onderschrift.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 00:04

Ja, het helpt weer op Bokt te komen. Niet alleen voor de taal maar ook weer om mijn te kijken hoe mijn Bokt vrienden het doen!! Haha!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:16

Hmm ja, ik snap het wel.

Ik ga straks in mijn eentje voor 9 dagen naar Duitsland om met een groep Amerikanen op te trekken.
Dat vond ik in november heel lastig, ik had moeite om weer Fries te praten.

Omdat ik steeds heel erg moest nadenken in de Duitse en Engelse taal, dat geeft een heel raar gevoel.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:19

Ik had het na een avondje stappen met Engelsmannen al, ik begon gewoon Engels te praten tegen mijn Nederlandse vriendin.

Mijn tante had ook vaak dat ze Engelse woorden door haar Nederlandse zinnen gooide, geboren in Nederland en woonde in Amerika.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:39

Dat klinkt me bekend in de oren. Bloos

Schrijven gaat meestal nog wel, maar als ik mijn ouders moet geloven klinkt mijn Nederlands steeds Amerikaanser. Vooral woorden die ongeveer hetzelfde klinken, zoals weekend, spreek ik soms net verkeerd uit. Ach nou ja, het is nog altijd beter dan Engels met een Nederlands accent. Tong uitsteken

Kerstmuts

Nadir

Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:46

Ik ken het ook wel een beetje...
Ik werk in een hotel, en er komen veel Engelstalige gasten... Ook praten mijn collega's onderling veel Engels, of gebruiken veel Engelse termen, waardoor ik thuis vrolijk in het Engels veder ga... Haha!

Ik vind het niet erg, het is alleen maar goed voor mijn talenkennis...
Maar ik kan me voorstellen dat het voor jou wel lastig is...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:57

Ik heb een vriendinnetje dat nu 4 jaar in Amerika woont, als ik van haar een emailtje krijg staat dat bol van de Engelse woorden Haha! Ook als ik met haar bel heeft ze soms moeite het juiste Nederlands woord te vinden.
Ik merk het zelf: Ik kom oorspronkelijk uit Flevoland en woon nu bijna 2 jaar in Zuid-Limburg, ik krijg geregeld commentaar van het 'thuisfront' op mijn Limburgse accent Tong uitsteken (Hier horen ze het overigens niet hoor Knipoog )

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:16

Bokken is goed Haha! dus maar weer lekker vaker hier komen DC!
Is trouwens wel bewezen dat het werkt, want toen je hier de eerste keren kwam, was je Nederlands lang zo goed niet meer dan nu.

Dus weer lekker vaak komen Bokken, da's vast de beste oplossing!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:58

Da's heel normaal hoor. Ik spreek tijdens het schooljaar meer engels als nederlands en dan moet ik soms ineens ook zoeken naar Nederlandse woorden omdat de Engelse dichterbij liggen als het ware... kan je niet wat vaker bellen met nederlands-sprekenden? Als je telefoonprogramma's opzet op de computer kan dat tegen locale inbelkosten...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 11:54

ja idd aker op bokt!!!!!!!!!

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:11

M'n vader gaat elk jaar een paar weken naar Italië naar z'n familie. Als hij dan terugkomt klinkt zijn Nederlands (voor zover hij goed nederlands kan) ook heel vreemd. Maar ook als hij aan de telefoon zit met z'n familie hoor je hem wel eens dingen zeggen in het NL, bv "even wachten" Haha!

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 14:13

haha, ik ken het. Ik heb dat in Schotland ook, daar komen wij regelmatig. Dan moet je echt even omschakelen Tong uitsteken

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 16:40

Ja, hoor mijn family vaak zeggen..."Laten we ons maar in het Engels praten, want we verstaan er geen moer meer van" Mijn dochter is wel meer geintereseert om nederlands te gaan praten. Ik heb een paar boeken die ik meebracht van haar die in het nederlands waren en dus soms leer ik haar nederlands woorden. Goed voor mijn eigen vocabulary!!! Haha!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:00

Ik kent 't! Mijn familie komt overal ter wereld vandaag (waaronder dus o.a. Engeland) en de meesten spreken geen Nederlands: ik en mn broers spreken dus al ons hele leven véél Engels. Verder is mijn vader in het Engels opgevoed & mn moeder in het Frans en spreken we thuis een soort mengelmoesje van talen. Ik ben dus gewend om het woord wat in me opkomt gewoon te gebruiken, welke taal dat dan ook is, maar dan komt het best voor dat mensen je opeens heel vreemd aan gaan kijken Haha!
Engels vind ik ook eigenlijk een stuk prettigere taal dan Nederlands, kan me er meestal veel beter in uitdrukken. Lezen doe ik ook alleen maar in het Engels en heb ook nog een aantal jaar op een (half) Engelse school gezeten. Ik moet nog steeds opletten als ik alleen Nederlands moet praten want het gaat gewoon vanzelf door elkaar (lees mn berichtjes op Bokt ook altijd na op fouten Knipoog ); heb zelfs wel eens bij opstellen voor het vak Nederlands opeens hele engelse zinnen ertussen gezet Bloos! *LOL*

You can either agree with me or be wrong.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Charlies, ComscoreBot, JenniferU, JoT, katinker, kimberly1995, Maanon_, Marocje, MerleSimone, Miriam91, MoniqueT, pinto_1, SemrushBot, Solistar, spookyskippy, Tribunals, xAlice, YandexBot, YvonneV en 57 bezoekers