Hoop je fijn op les te gaan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Hoop je fijn op les te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 20:04

Gaat je paard met een noodgang onder de stang door de trailer uit Bloos!. Vervolgens met allerlei goedbedoelde hulpmiddelen proberen je paard er weer in te krijgen wat resulteerde in het breken van de musketonhaak en we achter mijn paard aan konden die gezellig over het erf sjeesde ver weg van de enge trailer

Na nog een geslaagde uit de trailer kamikaze actie, en hakken die geschaafd waren besloten mijn paard maar thuis te laten en dus alleen met mijn stalgenoot ten strijde te trekken. Huilen

Eenmaal thuis gekomen toch maar weer even paardje lief Vriendjes zijn? uit de stal gehaald en laten zien dat trailers niet eng zijn Schijnheilig "lees: hooi eten uit de trailer vanaf de laadklep lekker veilig dus".

Komende week wil ik dus weer gaan oefenen met het in de trailer blijven. Want madam raakte dus echt helemaal in paniek toen ze vast werd gezet en de stang achter haar billen kreeg, met als gevolg dat ze er niet meer van harte in wilde.. Heb eigenlijk nooit problemen gehad met het laden/staan in de trailer, sta nu dus ook voor een groot raadsel vanwaar deze paniek reactie. Verward

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2


Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:06

Misschien was ze hengstig en vond xze het te prive? Ik weet ook niet, zonlicht in haar ogen, vorige keer te onrustig gereden naja noem maar op.
Wel jammer, kun je opnieuw gaan trailertrainen.

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:17

Misschien liepen de beroemde kabouters in de weg....... Extreme duivel

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:23

Nou dat word moeilijk sterkte met het her-leren van 'trailertrainen' zoals Pauline het noemt Tong uitsteken

Haha! Nationale Jumper Sportdag, Ermelo Haha!
^^Hobbelende Vosjes Pester #27^^
Party!! Bokkende New Forest rijder #2 Party!! Jumper & Dion Lovers

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:31

Ik weet niet of je paard samen met een ander paard in een tweepaardstrailer stond. Als dat wel het geval is, zet hem er eens alleen in en zet het schot schuin zodat hij meer ruimte heeft en beter zijn evenwicht kan bewaren. Een hooinet voorin wil soms ook wel eens helpen.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

paars

Berichten: 5550
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:37

het lijkt me idd een goed plan om weer even van begin af te oefenen zoals je al gedaan hebt . Dat is alleen maar goed voor z'n vertrouwen. Soms kom je er gewoon niet achter waaróm een paard zo reageert, vandaar die kabouters.... Knipoog

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:42

Idd goed blijven oefenen, heel veel succes ermee

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 21:45

Vajramani schreef:
Ik weet niet of je paard samen met een ander paard in een tweepaardstrailer stond. Als dat wel het geval is, zet hem er eens alleen in en zet het schot schuin zodat hij meer ruimte heeft en beter zijn evenwicht kan bewaren. Een hooinet voorin wil soms ook wel eens helpen.


Het zou de 2de keer worden dat ze met een ander in de trailer zou staan, maar die stond er nog niet in. Het hooi heeft ze nog niet eens aangekeken.. Er zaten hele grote kabouters in de trailer die heel hard BOE riepen denk ik.

Heb ook de laatste rit nog eens voor de geest gehaald (dat was de eerste keer met zijn 2tjes) maar toen is er voor zo ver ik herinner niets raars gebeurd.

We gaan nu inderdaad stapje voor stapje haar weer in de trailer krijgen en de eerste paar keer niet eens vast zetten of rijden eerst maar er weer in. Met inderdaad het schot schuin erin. En dan maar duimen draaien.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2


Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:03

Een vriendin van mij heeft ook het probleem gehad dat haar paard panisch ging doen in de trailer. Het begon al als ze nog niet aan het rijden waren. Uiteindelijk hebben ze hem ook schuin in de trailer gezet en toen ging het goed.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:24

wat balen zeg. Annebel heeft ook van die acties dat je gerust meer dan een half uur bezig kan zijn. We zijn er bij haar achter gekomen dat het waarschijnlijk komt door het donker. Overdag stapt ze zo naar binnen, maar als het donker wordt gaat dat veeeeeeeel moeilijker.

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:11

Het zou goed kunnen dat ze te weinig ruimte heeft met zijn tweëen in de trailer. Toen ze alleen in een trailer stond, stond ze toen in dezelfde trailer met het schot net als nu, er zijn wel meer paarden die achter graag wijdbeens staan voor hun evenwicht.
Of anders is je paard misschien bang van het andere paard en dacht ze nu bij voorbaat al dat ze weer met die ander geladen zou worden? Misschien heeft ze na die vorige trailerrit toch een angst ontwikkeld, maar het kan ook nog stijfkoppigheid zijn omdat ze er niet als eerste in wilde. Hebben jullie het ook nog geprobeerd toen die ander er al in stond?
Veel vragen, maar dat geeft even een beter beeld van wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Let er wl op dat je eerst de stang achter haar doet en haar dan pas vastzet, onder welke omstandigheid ook, want een paard eerst vastzetten en dan pas de stang er achter doen, is vragen om problemen als ze slecht in de trailer willen blijven staan.
Ook met uitladen: eerst losmaken voor, en dan pas de stang er achter weg!
Succes in elk geval!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 23:13

Blijven oefenen, en dan komt het wel goed Knipoog

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

1metjePaard

Berichten: 389
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Alphen (nb)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 11:06

Jet schreef:
Het zou goed kunnen dat ze te weinig ruimte heeft met zijn tweëen in de trailer. Toen ze alleen in een trailer stond, stond ze toen in dezelfde trailer met het schot net als nu, er zijn wel meer paarden die achter graag wijdbeens staan voor hun evenwicht.

Toen ze alleen stond was dat ook in een 2paards en met het schot schuin want het paard van de mensen waar die trailer van is kan alleen maar met een schuin schot de trailer in.
Ik heb inderdaad ook al er aan zitten denken dat dit wellicht ook voor de mijne geld.

Met het paard waar de de laatste keer op de trailer stond kan ze het goed vinden dus angst voor het andere paard dat kan ik me niet voorstellen.
We laden haar juist als eerste omdat ze niet als 2de geladen wil worden.

In elk geval allemaal tot hier al bedankt voor de reacties.

Kom je uit de regio Breda zoek je een instructrice? Kijk dan eens op http://www.eenmetjepaard.nl
Nancy Romance (Pony), Nevada (LA x Chronos) (1995-2014) M2+3, Graceful-O (Boss VDL x Lux) (2011-2018) B+2


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Eliine, GoogleAdsense, Ilona__, JameyDL, Kopmeeuw, mariettek, MeesMo, Mondy, Noor17, Patriesje, pillow, Pinacolada, Robin_Rikkie, ryukapple, Texas02, Vagabondo en 148 bezoekers