hakken uitdrukken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

hakken uitdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 17:51

misschien is deze vraag al eens eerder gesteld maar ik vraag het nog maar een keer. hoe kan ik thuis oefenen om mijn hakken uit te drukken? ik heb er namelijk nogal moeite mee en ik kan niet iedere dag op een pony oefenen. alvast bedankt voor jullie tips. Knipoog



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 17:52

Zo groot mogelijke rondjes draaien met je tenen, zodat je enkel lekker soepel wordt. En je tenen naar boven optrekken (dus je hak naar beneden drukken), even vasthouden, en weer ontspannen.

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-02 17:54

sonja bedankt voor je tip. ik kijk uit naar nog meer tips Tong uitsteken

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 17:59

Denk bij het omhooghalen van je tenen er wel aan dat je ze ook wat naar binnen draait (pas op voor kramp)!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Horsy4ever
Berichten: 53
Geregistreerd: 15-02-02

tenen uitdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 18:17

Op een Tree van de trap gaan staan.
Of Onder het Fietsen doen.
Groetjes Yvonne

Paarden zijn net als drugs,
je raakt eraan verslaafd.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 18:28

Inderdaad wart horsy4ever ook al zegt, op de trap of op de fiets...

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:26

Misschien nog een opmerking of eigenlijk een vraag.
Het komt vaak voor dat problemen met het hakken uitdrukken, maar ook te hoge of te lage handen kromme rug enz. voortkomen uit een fout in de basis van je zit. Dat begint bij je driepuntszit. Dus je 2 zitbeenknobbels en je schaambeen. Zit je met je gewicht wel goed gelijk verdeeld over deze 3 punten? Vaak beginnen fouten al op dit punt, maar uit het zich ergens anders, misschien bij jou wel in je voeten. Rijdt je met optrokken hakken, dan kan ik je verder alleen maar adviseren om er goed aan te denken dat je been afhangt. Dan komt (bij mij dan) je hak vanzelf goed te liggen.
Klem je misschien teveel met je benen. Dan zie je namelijk ook vaak dat die personen met opgetrokken hakken rijden.

Groetjes!

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 22:57

Volgens mijn zitles instructeur heb je twee mogelijkheden: of je hak uitdrukken of je tenen wat omhoog trekken. Het ziet er hetzelfde uit, maar geeft een heel ander effect op je benen (probeer het maar uit, dan voel je het vanzelf).

Wanneer je je hak (extreem) uitdrukt, komt er eigenlijk teveel druk op je kuitspieren. Een lichte spanning is gewenst, maar niet teveel. Als je je tenen wat omhoog houdt, komt je hak ook naar beneden, maar dan zonder die grote spanning op je kuitspieren.

Wellicht dat het voor jou ook makkeljker is op je tenen i.p.v. je hak te concentreren. Let er wel op dat je je voet recht houdt (buitenste kleine teen ook goed omhoog brengen), dan krijg je geen kapstokjes en houd je je knie mooi aangesloten zonder te knijpen! Succes ermee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers