Wat is de logica hiervan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Wat is de logica hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 20:34

Er zijn 2 meiden op de manege waar ik geen hol van snap... Ze zeiken over wat ik doe maar zelf doen ze het helemaal niet...

Een van die meiden komt 5 minuten voor de les, en gaat 5 minuten na de les weer weg. Ze ken zelf niet normaal opzadelen en halsters en hoofdstellen moet ik altijd doen want ze snapt er zelf geen hol van Scheve mond (ik weet dat ik jaaaren voordat ik op paardrijden mocht elk informatief paardenboek heb gekocht en 30x heb gelezen, maar alle andere lesgenootjes kunnen wel zadelen).

2 weken geleden ofzo was ze er spontaan om 1 uur al, en ging om 5 uur weg (kwam en ging gelijk met mij). En na de les had ik Lotje gepoetst, naar mijn idee stond ze er goed bij, ze was nog een heel klein beetje zweterig dus ik ga haar weer droogwrijven. Heb net het hooi teruggegooit en ze kijkt minachtend naar Lotje "zeg je moet haar wel poetsen hoor" euh... hallo daar was ik mee bezig... Scheve mond Zelf poetst ze nooit en laat haar paarden zwetend achter in de stand...

Vandaag was het echt te erg en als ze straks op msn komt krijgt ze ook de volle lading. Na de buitenrit op Vienna ging ze gelijk weg (zoals altijd), en toen ik met Lotje klaar was ging ik naar Iris (die ging op het paard ernaast), en Vienna stond er echt bezweet bij, ik vroeg me zelfs af hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen want het zag er echt heel raar uit Scheve mond .

Maargoed, ze had ook niet gevraagd "wilt iemand Vienna voor me doen" (dan had ik haar ook de volle lading gegeven hoor maarja, heeft ze het tenminste door... nu moet ze eerst online komen Rolleyes ). Dus ik heb Vienna gepakt, haar 3x laten rollen, en ik ben haar buiten gaan poetsen, na een kwartier, hooguit 20 minuten stond ze er perfect bij! Hartstikke droog (verbaasde mij ook, maarja, ik wil best een uur opgeven om een paard droog te krijgen), hartstikke schoon...

Dan denk ik, waarom kan je verd*mme niet die 20 minuten blijven en dat paard ook een beetje normaal terug zetten, als er iemand op moest daarna zou die zich doodschrikken... Scheve mond En dan ook nog zitten zeiken dat ik beter moet poetsen, terwijl ik altijd haar paarden ook nog doe als zij weg is... Boos!

Een tijdje geleden alweer maarja: ik was tijdens een bosrit van Viola gevallen. Viola en nog een paar andere paarden waren er in rengalop vandoor gegaan, ik viel op een brug eraf, in de brandnetels en mijn rug deed echt onwijs pijn...

Toen Viola terug kwam op de manege werd ze onwijs in de watten gelegd, heeft iedereen haar gepoetst. En tegen de tijd dat ik met de auto weer op de manege was waren alle paarden uit onze les al gepoetst, behalve Sharon, die doe ik altijd graag dus ik pak haar gelijk om te gaan rollen. Staat die andere b*tch daar "je moet Viola nu laten rollen!" ik opvallend vriendelijk (normaal kwetst ik nogal veel mensen die iets zeggen wat mij niet aanstaat Bloos ) "Oh, ik wist niet dat je je paard moet laten rollen, sinds wanneer is dat zo" vervolgens zegt dat wicht: "Je moet je grote bek houden" het is echt dat ik een onwijs zere rug had, Sharon stond te popelen om te rollen, en dat er andere mensen bij waren die nachtmerries zouden krijgen als ik haar op mijn manier aan zou pakken (wacht ff, muffins uit de oven halen Clown ). Dus ik wierp haar een giftige blik toe en ging naar de buitenbak met Sharon.

Nu ik erover nadenk, ze laat zelf nooit de paarden waar ze op heeft gereden rollen. Dus waar zeikt ze verd*mme over...

Sorry maar dit moest eruit, ik kan er zo pissig om worden, en voor hun is het ook beter als ik het eerst op het toetsenbord afreageer voordat ik ze te grazen neem Schijnheilig .

Morgen.
...

Glorie.


Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 20:34

Het is wel een heel lang verhaal, sorry Bloos! ...

Morgen.
...

Glorie.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:58

wat een dom wicht, als die zo'n toon tegen mij had aangeslagen had ik haar wel ff aangepakt Schijnheilig Ik weet eigelijk ook niet wat de logica hiervan is, maarja. Sommige mensen zijn gewoon fout geboren/gemaakt.

'The readiness is all'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:59

Wat een rare mensen bij jou op de manege !
Ben toch wel zo blij dat ik nooit op zo'n manege heb gereden..
(uberhaupt op geeneen manege)

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:04

Jemig zeg! waar slaat da allemaal op??? Nou begijp ik goed waarom je boos bent hoor! Ik had diegene allang uit staan schelden(ben ik de laatste tijd erg goed in geworden)

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:07

Uhhuh wat een vaag verhaal! Ik vind dat het aan de manege is om de paarden te verzorgen en niet aan de lesklanten. Je betaalt toch voor een les, dan hoort de verzorging voor je gedaan te worden.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 21:09

Mjah, als die ene online komt krijgt ze de volle lading...

Die ander hoeft nog 1x iets te zeggen wat ik niet leuk vind en of ik scheld haar helemaal verrot... Ik heb een gave: ik kan mensen heel goed aan het huilen maken, vooral als ik vertel hoe ik nou eigenlijk over ze denk Bloos . Het is echt dat ik op dat moment niet kon schreeuwen, maar het komt nog wel een keertje... Knipoog

Morgen.
...

Glorie.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:15

ik ben het van de ene kant wel met je eens, maar van de andere kant niet. Je hoeft je paard echt niet te laten rollen als je gereden hebt, hij hoeft echt niet blinkend schoon op stal te staan, zweet, zand is echt niet erg hoor! De volgende die erop moet, moet van te voren toch ook zijn paard poetsen? Wanneer die ruiter op tijd komt heeft deze nog genoeg tijd om het paard goed genoeg schoon te maken voor de les.
Tjah dat tweede kind dat snap ik dan niet, om de reden die hierboven gegeven is.

Verder vind ik het niet echt een 'gave' wanneer je mensen aan het huilen kunt maken. Dat vind ik nu niet echt iets om trots op te zijn. Zeg ze gewoon wat je van ze vind, zonder ze er ook nog eens extra mee te kwetsen.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 21:17

irish_lady schreef:
Ik vind dat het aan de manege is om de paarden te verzorgen en niet aan de lesklanten. Je betaalt toch voor een les, dan hoort de verzorging voor je gedaan te worden.


Alleen bij de beginners worden de paarden voor je gepoetst maar onze manege vind dat de mensen ook moeten leren poetsen, opzadelen enzo. Iedereen kan dat ook, en iedereen heeft er plezier in... Behalve zij...

En de manege zorgt ervoor dat je klaar bent om leuk met paarden om te gaan. En dat je ook nog wat anders kan dan rijden...

Morgen.
...

Glorie.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:22

Pff ik wou de dat manegekinderen bij ons zo waren als jij...
Ik geef af en toe ponylessen en dan is het toch echt aan mij de taak om ALLE pony's te poetsen en zadelen. Ook is het mijn taak om er na de lessen voor te zorgen dat alle pony's netjes afgezadelt op stal staan en gevoerd zijn.

28-09-2007
Nothing compares too you...


Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 21:22

Annetje"]
De volgende die erop moet, moet van te voren toch ook zijn paard poetsen.
[/quote]

Meer dan de helft van de paarden wordt de volgende dag pas op gereden, er zijn maar 2 of 3 paarden die ook in de volgende les meelopen.

[quote="Annetje schreef:
Verder vind ik het niet echt een 'gave' wanneer je mensen aan het huilen kunt maken. Dat vind ik nu niet echt iets om trots op te zijn. Zeg ze gewoon wat je van ze vind, zonder ze er ook nog eens extra mee te kwetsen.


Ja ok, maar ik wordt er pissig om omdat dat mens altijd denkt dat ze beter is dan mij, mij af loopt ze zeiken en als ik voor mijn doen heel lief reageer dat ik dan opeens mijn grote bek moet houden? Sorry maar dat gaat mij te ver. Als mensen mij niet in mijn waarde houden kan ik net zo erg zijn. Als ze zegt "ik vind dat jij Viola moet laten rollen" (ookal stond ze blinkend op stal...), dan wil ik best normaal zeggen "ik vind van niet", en ze legt uit waarom ze dat vind, of ze houdt het daarbij ok. Dan denk ik je doet maar. Maar mensen die mij zeggen dat ik mijn grote bek moet houden omdat ik nog nooit van de niet bestaande regel heb gehoord dat je je paard moet laten rollen. Hebben weinig kans om mij ooit nog lief naar ze te zien lachen...

Morgen.
...

Glorie.

ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:23

Ik vind wel dat je gelijk hebt, ik vind ook dat je als lesklant niet alleen moet rijden, maar ook voor je paard moet leren zorgen, poetsen en opzadelen. Daarom zeggen ze hier ook altijd dat je minstens een kwartier van te voren aanwezig moet zijn. Oké ze zullen niks zeggen als je 2 minuten van te voren komt, of begin van de les, maar ze moeten wel allemaal hun eigen paard poetsen en zadelen, dan maar 10 minuten later de les in. Paard gaat voor, dan pas de ruiter.

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 21:24

flair schreef:
Pff ik wou de dat manegekinderen bij ons zo waren als jij...
Ik geef af en toe ponylessen en dan is het toch echt aan mij de taak om ALLE pony's te poetsen en zadelen. Ook is het mijn taak om er na de lessen voor te zorgen dat alle pony's netjes afgezadelt op stal staan en gevoerd zijn.


Hoe lang rijden die dan? Want de beginnersles doen ze alles zelf, de tweede les soms ook nog. Maar dan mag je het ook zelf doen. En tijdens die lessen leggen ze heel veel uit over paarden, poetsen en zadelen. En dan helpen ze je de eerste paar keren met poetsen en zadelen, maar daarna moet je toch echt zelf je paard in orde krijgen voor de les...

Ik vind trouwens dat als je kan rijden dat je toch ook wel een beetje moet kunnen zadelen en poetsen...

Morgen.
...

Glorie.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:29

Ik vind ook wel dat je je paard moet leren verzorgen, dat is bij ons ook zo. Poetsen en zadelen hoord erbij. Maar je moet niet uuuuuren staan poetsen omdat je bv een poepvlek er niet uitkrijg (te goed poetsen is ook niet goed)
Maar waarom mogen de paarden niet een beetje nat of vies op stal staan eigenlijk? Ook al rijden ze pas de volgende dag mee?

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 21:35

Annetje schreef:
Maar waarom mogen de paarden niet een beetje nat of vies op stal staan eigenlijk? Ook al rijden ze pas de volgende dag mee?


Een beetje vies mag wel, maar dit paardje was echt smerig... De rest van de lesgenootjes vind het ook niet kunnen dat ze dat paard echt zeiknat op stal zet. En zelf zat ze te zeuren dat ik mijn paardje beter moest poetsen...

Ik doel hier vooral op dat zij zegt dat ik beter moet poetsen (zat nog hooi op van het droogwrijven), en dat ze zelf het paard waar ze op reed zeiknat terug zet...

En die ander zeurt ook over dat ik het paard waar ik op reed moest laten rollen terwijl ze dat zelf ook nooit doet...

Morgen.
...

Glorie.

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:37

da's ook dom! wat een stelletje k*tjes!!
maarre irish_lady 'k ben 't niet echt met je eens want jij zegt dat je betaald voor een les,maar je moet toch ook leren hoe je een paard op en afzadelt,poetst en droogt,dat is gewoon een deel van de les.

Relax.. Take it Easy

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:51

Silvaantje schreef:
da's ook dom! wat een stelletje k*tjes!!
maarre irish_lady 'k ben 't niet echt met je eens want jij zegt dat je betaald voor een les,maar je moet toch ook leren hoe je een paard op en afzadelt,poetst en droogt,dat is gewoon een deel van de les.



Nou dat vind ik niet, normaal wordt je betaald als je een paard poetst en opzadelt (en rijdt) en jullie gaan daarvoor betalen??? Vreemd!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 22:00

Als je er alleen al een borstel overheen haalt vinden ze het daar best... Daarbij komt dat het niet duur is daar, het bespaard een hoop tijd als iedereen zijn eigen paard doet, je leert ook nog wat...

Maar wat ik hier nogsteeds mee bedoel: ze zeiken mij af, maar zelf zijn ze geen haar beter als we het over dat hebben... Snappie? De een zegt je moet beter poetsen, maar poetst zelf niet, en de ander zegt dat ik dat paard moet laten rollen (en mijn "grote" bek moet houden), terwijl ik haar dat ook nog nooit heb zien doen...

Morgen.
...

Glorie.

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:11

Silvaantje schreef:
da's ook dom! wat een stelletje k*tjes!!
maarre irish_lady 'k ben 't niet echt met je eens want jij zegt dat je betaald voor een les,maar je moet toch ook leren hoe je een paard op en afzadelt,poetst en droogt,dat is gewoon een deel van de les.

wij leerden dat allemaal niet Boos! totdat er een vriendin bij mij in de les kwam rijden, die dat wel zelf mocht, omdat zij dat al kon toen ze op die manege ging rijden, en ik daar heb leren rijden. Maar omdat zij nu bij ons in de les mee rijd, mogen wij dat nu ook doen Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:42

Een paard hoeft niet perse droog te zijn als het op stal komt, als de ademhaling maar weer goed is en het niet op de tocht staat.
In de herfst/winter/voorjaar is een zweetdekje fijn, maar echt droog hoeft niet.

Ik heb trouwens altijd geleerd dat een bezweet paard poetsen helemaal niet goed is, omdat je het vieze zweet en andere rommel dan in de huid poetst, waarvan de poriën open staan door het zweten...

Zou me niet zo druk maken om dr... lekker je eigen gang blijven gaan.
Als het echt zo erg was met de paarden zou de manegeeigenaar toch wel ingrijpen lijkt me, ga er niet vanuit dat die graag wil dat zijn paarden en pony's ziek worden door slechte verzorging

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:06

Tssk, wat een sl*t!
*Heeft er verder geen woorden voor Tong uitsteken*

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:14

Ik zou dus zowiezo geen ander zijn paard poetsen. Laat je toch lekker hun eigen paard verzorgen! Ik ben allang blij dat ik niet op een manege sta hoor...altijd maar ellende!! Sorry, bedoel niet alle maneges hoor. Nee, toen ik begon te rijden heb ik toch alles zelf moet leren en doen. Op die manier heb ik toch alles zelf kunnen doen zonder afhankelijk te zijn van anderen. Mijn dochter laat ook graag alles over aan mij, maar er zal heus een tijd komen dat ze het toch zelf zal moeten leren. Lekker die meiden hun eigen werk laten doen!!!
Oh ja, als die griet tegen mij had gezegt dat ik mijn bek moet houden...Run and Hide!!! Lekker in d'er sop laten gaar koken!!!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:53

Grrr... zulken zirtten ook bij mij op de manege, maar dan zegt de instructrice of eigenares er wel wat van... Kan jij dat ook niet doen? Gewoon een keer naar ded instructrie gaan? Misschien wel kinderachtig...

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:59

irish_lady schreef:
Uhhuh wat een vaag verhaal! Ik vind dat het aan de manege is om de paarden te verzorgen en niet aan de lesklanten. Je betaalt toch voor een les, dan hoort de verzorging voor je gedaan te worden.


uhm sorry maar dit vind ik een beetje vreemd, je moet toch ook leren om te poetsen en je paard te verzorgen? daarvoor kom je op een manege. bij het rijden hoort ook de dingen die erbij komen. en wat moet het als je dan een eigen paardje krijgt en je rijd al 2 jaartjes, kun je hem niet eens fatsoenlijk poetsen!

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 21:35

LoutjeLouLou schreef:
en wat moet het als je dan een eigen paardje krijgt en je rijd al 2 jaartjes, kun je hem niet eens fatsoenlijk poetsen!


Sta je daar "eh, hoe moet je ookalweer zadelen?" *LOL*

Morgen.
...

Glorie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Gub, hanne2001, Jennii92, Koekie73, Leukertje, Lizenlotte, Maaike_Ma, maitestar23, mirriejj, Mizsz_Kitty, Nannetje7, Nienke1979, onpaard, stal_HD, Swift, Vagabondo, VogeltjeM, xLauLaUx, Xrachelle en 122 bezoekers