happen naar zijn boeg... erg irri

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
soofenflo
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Haarlem

happen naar zijn boeg... erg irri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-04 15:34

Mijn Haflinger heeft iets nieuws om uit zijn aanleuning te lopen. Hij gaat heel irritant naar zijn boeg happen... Hij duikt dan achter de teugel. Vliegen zitten er niet ( dat kan niet want ik heb er antivlieg op gesmeerd).

Als ik het aan voel komen drijf ik, hij gaat niet aan mijn handen hangen ofzo. Hij doet het vooral als hij een beetje moe begint te worden.
Wat moet ik hieraan doen?


ludiekje

Berichten: 424
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Hoogeveen city!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:45

probeer eens een halve ophouding te maken of probeer iets meer druk op de teugels te krijgen.misschien helpt dat ?????????????????

Een Kenmerk Van Een Gelukkig Hart Is Een Blij Gezicht!

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 18:51

Er is een belgische bokker die ook zo'n paard heeft/had.
Ben alleen ff haar naam kwijt...via IDRA komk je wel bij haar terecht.

Desbetreffende persoon heeft een stage bij Antoine de Bodt gedaan, wie weet heeft ze wat tips voor je.

Ze had ook foto's geplaatst en het resultaat was verbluffend.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 20:25


Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 09:57

dat zij bij antoin was toen was ik er ook ik heb het allemaal gezien en het was echt heftig dat paardje ze was al overdekop geslagen met hem.
je paard heeft geen vertrouwen in het bit en jou hand.
doe er een dik bit in laat hem lekker los en ontspannen lopen. als hij het dan niet meer doet neem dan langzaam aan wat meer kontakt met hem en rommel niet in zijn mont de rest gaat vanzelf als je vragen hebt hoor ik het graag

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 10:43

Je zegt dat hij het doet als hij moe is. Misschien doet hij dat om zijn spieren even te ontzien, door even een andere houding aan te nemen. Mijn verzorgpaard gaat ook met zijn kop schudden als hij moe wordt (dan begint hij zijn spieren te voelen)
Dat hij er sinds kort mee begint kan natuurlijk ook een kunstje zijn, maar misschien heeft hij sinds kort ontdekt hoe hij toch even zijn vermoeide spiertjes kan ontspannen.
Probeer eens of het happen minder wordt als je in kortere intervallen rijdt. Want ga maar eens bij jezelf na: als jij je spieren lang in een bepaalde houding moet houden worden ze ook moe en wil je ze ook graag even losschudden...
Want Klaus Balkenhol zei ooit een keer in de Bit: een spier kan pas sterker worden als die ontspant (dan stroomt er zuurstof doorheen) Daar zit misschien wel wat in. Dus: ietsje vaker de teugels uit de hand laten kauwen en dan worden die spiertjes vanzelf een keertje sterker!

Btw Het kan natuurlijk ook een vervelende gewoonte zijn, maar een paard doet vaak niets voor niets, dus ik zou dit eerst proberen. Als het een irritant trucje is: met been naar de hand toe rijden, als hij erachter komt dus wat extra been (en vraag je instructeur)


wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:41

ik zou zeggen heeel veel been en anders een schop...helpt bij mij in ieder geval als ze er onder uit proberen te komen ...

[ITP] Van groentje naar dame in de dop

Z1 strtgr. ❤️ 21-12-20 slaap lekker eitje.

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:05

Loop hij sterk op zijn voorhand?

Het komt me sterk over als pijn in de boeg vanwege het op de voorhand lopen en daardoor de schokken niet kunnen opvangen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 22:16

Vroeger reed ik vaak een paard dat dat ook deed. Ik had maar 1 oplossing en dat was: been eraan en de buitenhand wat optillen in hetzelfde gevoel als dat zij haar hoofd naar beneden gooide, ergens onderweg kwam ze mijn hand tegen en dat werkte goed. Niet eraan gaan trekken en niks afdwingen eraan.

ellepel

Berichten: 47317
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 07:58

doet hij dat alleen als je die anti-vlieg erop smeert?

kan zijnd at ie daar overgevoelig voor is end at het prikt... toch eens kijken of dat niet het probleem is


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers