Digitale camera's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Digitale camera's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 18:29

Ik zie op Bokt regelmatig foto's van goede kwaliteit en mindere kwaliteit.

IK ben op zoek naar een digitale camera, maar ik zou graag wat meningen en ervaringen van mensen hier met hun camera (digitaal) willen hebben.

Wat kan ie allemaal?
Hoe lang zit er tussen knopje indrukken en foto maken?
En het belangrijkst; wat kost ie Haha! ?

Alvast bedankt!

Morticia

Berichten: 181
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:43

Het schijnt dat als je inderdaad een foto wilt maken op dat moment, dat het wordt vertraagd...vb als je een springfoto wilt maken en je doet dat als ie springt, dan neemt hij hem pas als ie weer 'geland' is...maar er zijn denk ik meer voordelen dan nadelen. Heb zelf een amateur-dingetje, maar werkt prima! Voor de rest kan ik je vragen niet beantwoorden...sorry

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:47

Bij een digitale camera zijn niet alleen de pixels belangrijk, maar ook de instellingen.

je kan een hebben met 4 megapixels en de instellingen verkeerd hebben staan waardoor je slechte kwaliteit foto's krijgt, maar je kan ook eentje nemen met maar 3 megapixel, de instellingen juist hebben staan en mooie kwaliteit foto's maken... Duurkoop is niet altijd "goedkoop"

Laat je goed informeren in een shop!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 19:57

Maar welke hebben jullie en zijn jullie daar tevreden over?

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:36

Ik heb sinds dinsdag een minolta dimage z1, en ben er zeer tevreden over, vandaag de eerste gallopeerfoto's van het 2 span gemaakt en die zijn allemaal heel erg scherp geworden. Hij heeft 10x optical zoom en 3.2 megapicsels

Horse_Lay_D

Berichten: 353
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: The Place 2 Be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:43

Stennisje schreef:
Ik zie op Bokt regelmatig foto's van goede kwaliteit en mindere kwaliteit.

IK ben op zoek naar een digitale camera, maar ik zou graag wat meningen en ervaringen van mensen hier met hun camera (digitaal) willen hebben.

Wat kan ie allemaal?
Hoe lang zit er tussen knopje indrukken en foto maken?
En het belangrijkst; wat kost ie Haha! ?

Alvast bedankt!


Dat wil ik ook graag weten want ik zoek 1..

ik gebruik je topic ook hoor Tong uitsteken
als je het nieet erg vind want anders plaats ik zelf een topic waar precies hetzelfde instaat Haha!

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:48

Uhh haha, ik heb niet erg veel verstand van digitale camera's! Weet alleen dat het merk dat mijn moeder heeft een Minolta is, je er hele mooie foto's mee kan maken, filmpjes met geluid enz.. En wat ie kost wil ik niet weten Tong uitsteken

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:55

Ik heb een Sony Cyber-shot 3.2 mega pixels.
Bevalt me heel goed altijd mooie scherpe foto,s en ook met verschillende standen zodat je ook je ook van bewegende dingen foto,s kunt maken.
En kleine filmpjes opnemen.
Eigenlijk heel uitgebreid ding, moet me zelf ook nog in verdiepen want er zittten veel functie,s op.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 20:58

serena1978 schreef:
Ik heb een Sony Cyber-shot 3.2 mega pixels.
Bevalt me heel goed altijd mooie scherpe foto,s en ook met verschillende standen zodat je ook je ook van bewegende dingen foto,s kunt maken.
En kleine filmpjes opnemen.
Eigenlijk heel uitgebreid ding, moet me zelf ook nog in verdiepen want er zittten veel functie,s op.


En hoe snel is ie met het nemen van foto's, moet je van te voren afdrukken om 5 sec. later een foto te nemen?

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:00

Ja dat wel, moet het knopje altijd wel even vasthouden voor dat die het foto maakt.
Maar hij kan ook op een stand dat die sneller wil alleen ik ben nog niet zo ver met m,n digie.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 20:52

Ik heb vandaag het hele www overhoop gegooid en de begroting voor deze maand erbij gehaald.

Het wordt de Canon A75.
Dus morgen de plaatselijke fotozaak maar es lastig vallen en kijken wat er nog van de prijs af kan.

Allemaal bedankt voor jullie reacties en ik hoop snel wat mooie foto's te kunnen plaatsen!!