Iemand bekend met het danger bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Iemand bekend met het danger bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 17:38

En dat was de vraag Haha!

Ben niet zo goed in Duits, maar het is een dubbel gebroken trens, gewoon mee te rijden, alleen op het moment dat het paard er vandoor gaat OID blokeert die en werkt dan in als een soort van stang.

Vroeg me af wat voor ervaringen daar mee waren omdat het een vrij nieuw bit zou zijn.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:51

Ken het bit niet, maar 'danger' (gevaar) klinkt een beetje vreemd in dit geval...

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:20

maar hoe weet het bity nu wanneer het paard ervandoor gaat of niet?
beetje raar denk ik

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 12:23

Kyona zal er mee te maken hebben dat het ding pas werkt als er "gevaar" dreigt, pony slaat op hol OID.

Dutske omdat die gewoon ontspannen in de mond ligt, als het paard er vandoor gaat en je krijgt hem niet rustig geef je mee druk op de teugels en verandert die dus in een stang.
Eh...als je er naar kijkt en mee speelt is het dus een dubbel gebroken bitten, trek je de ringen naar je toe dan verandert die in een stang.

Maar blijkbaar heeft niemand er dus al ervaring mee Haha!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:34

Staat er ergens een foto van dat ding?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 12:35

Billy schreef:
Staat er ergens een foto van dat ding?




Op het uitlegpapier wat er bij staat, ben me nu suf aan het zoeken op internet.
Het is van horse & more en allemaal in het duits.

http://www.horse-n-more.de/

Kan alleen dat bit zo snel niet vinden maar ben dan ook niet al te best in Duits.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:07

Afbeelding
Dit?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 13:18

Ja bedankt, hoe heb je die nou gevonden joh Blond

Pexluvah

Berichten: 443
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: De Geast [Fryslân]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:20


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 13:22

Pexluvah schreef:
Staan ook wel foto's op de site van Horse-n-More Tong uitsteken



Ik zag hem niet staan onder dubbel gebroken en heb de andere dan denk toch te vluchtig doorgekeken.....zucht....ben ook zo geweldig in zoeken he.

Maar iemand mee bekend?

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:31

Sily schreef:
Ja bedankt, hoe heb je die nou gevonden joh Blond


Google->afbeeldingen->intypen: dangerbit->en de afbeelding!

Was er maar 1 Lachen
En sorry nee ik heb geen ervaring met het bit..

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:36

Die Abb. 1 zeigt ein doppelt gebrochenes Gebiß, dass auf den ersten Blick von herkömmlichen Mundstücken nicht zu unterscheiden ist. Hierbei handelt es sich jedoch um ein Korrektur- und Ausbildungsgebiß, das ab einem bestimmten Winkel blockiert und ähnlich einer Stange wirkt.

Diese Wirkung setzt in der Praxis sehr behutsam ein, da sich das Gebiß bei normaler Anlehnung sehr gut an Zunge und Unterkiefer anschmiegt. Erst bei Widersetzlichkeit auf die Einwirkung des Reiters setzt die intensivere und effektivere Wirkung ein, da sich das Mundstück versteift

18 mm Ring Ø 70 mm 13.5 cm


Die Qualität:
Die Trensengebisse werden höchsten Ansprüchen gerecht und zeichnen sich durch besondere Qualitätsmerkmale aus:
Saubere Verarbeitung der Verbindungsstücke (sog. Augen) der Trensengebisse. Die Verbindungsstücke wurden bewusst
klein gehalten, damit kein ungewünschter Druck auf die Zunge entsteht.
Die Ringbohrungen sind möglichst klein gehalten, damit die Lefzen (bzw. Maultaschen) des Pferdes nicht eingeklemmt werden. Durch die spezielle Rundung aller Kanten der Ringdurchführung (auch der Innenkante) wird der einwandfreie Lauf der Ringe gewährleistet / und das Pferdemaul vor Verletzungen geschützt.

Das Material:
Die Trensengebisse werden aus den massiven Metallen, rostfreier Edelstahl und speziell gehärtetes Kupfer PLUS, gefertigt.

Kupfer, schon seit Jahrhunderten als Material für Trensengebisse bekannt, ist wegen seiner kaufördernden Wirkung allgemein geschätzt. Reines Kupfer ist jedoch als Material für Trensengebisse zu weich. Durch die Verschmelzung mit ausgewählten Materialien wird das Kupfer gehärtet, und es entsteht ein Metall mit besonders hoher Widerstandsfähigkeit bei einem Kupfergehalt von fast 90%.

Edelstahl wird seit den 70-iger Jahren vermehrt zur Herstellung von Trensengebissen eingesetzt. Die Vorteile von Trensengebissen aus rostfreiem Edelstahl liegen in der besonders hohen Festigkeit und dem geringem Verschleiß.

Ik ben er ook niet bekend mee, maar je zou het bit denk ik in handen moeten hebben om de werking te voelen.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:36

ik heb een bit met zo een werking, dit is gewoon een watertrens met op het stuk dat gebroken is, zit een ringetje, zodat als het paard het bit vast pakt het de werking van een stang krijgt, dit is een goedkopere versie, je hebt ze ook van Pessoa dat ziet er gewoon uit als een watertrens maar heeft hetzelfde effect, het bit dat jij bedoelt is van een ander merk, en misschien van dat merk nieuw, maar het bestaat dus al veel langer!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 13:55

Een stang heeft scharen en een kinketting, zonder dat is het een ongebroken trens.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 17:32

Billy ik had hem dus in handen, wij verkopen ze nu ook in de winkel, en omdat ik grappen zat te maken over het niet kunnen houden van Par op de keuring moest ik deze eens proberen.

Maar ja, voordat ik zoiets probeer he Haha!

Heb er ondertussen mee gereden, mijn normale dubbel gebroken trens in de buurt houdend en verschil merkte ik niet.
Ze liep nog even rustig, merkte eigenlijk weinig verschil, dus weet ook niet of het op het moment supreme wel zou helpen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 17:33

Margreet schreef:
Een stang heeft scharen en een kinketting, zonder dat is het een ongebroken trens.


Ik verteaal alleen wat er op het papier stond wat er bij zat, en zei al, mijn duits is niet al te best Tong uitsteken

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:33

Margreet schreef:
Een stang heeft scharen en een kinketting, zonder dat is het een ongebroken trens.



weet ik, heb je helemaal gelijk in, maar toch noemt iedereen een ongebroken trens toch een stang...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:37

Stange = ongebroken trens
Kandare = stang (dus met scharen + kinketting)

Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 22:12

Margreet schreef:
Stange = ongebroken trens
Kandare = stang (dus met scharen + kinketting)

Lachen


Hahahaha zal kijken of ik het de volgende keer dat ik weer eens Duits moet lezen het nog onthouden heb Lachen