Mierengif neemt de benen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Mierengif neemt de benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 14:37

Wat me nu weer overkomt! Rolleyes

De laatste weken zie ik af en toe een mier door het huis lopen. Niet genoeg om over een plaag te spreken, maar ze bijten en het kunnen er natuurlijk altijd meer worden ... reden genoeg om ze om zeep te helpen! Ik heb daarom 3 tinnetjes gekocht waar je gaten in maakt en als alles goed gaat nemen ze het voer mee naar de rest van de kolonie. Twee in huis gezet en 1 vlak voor de deur in de opbergruimte buiten.

Weinig mieren gezien dus het lijkt prima te werken, maar toen ik de volgende dag iets uit de opbergruimte wilde halen was het hele tinnetje verdwenen. Licht aan gedaan en uiteindelijk het tinnetje gevonden, helemaal tegen de muur achter een paar flessen. Verward Er staat teveel in de weg om het die kant op te schuiven dus ik heb geen idee hoe het daar gekomen is.

Maar goed, de meeste mieren zitten buiten dus ik heb gisteren één van de tinnetjes van binnen, naar de opbergruimte verplaatst. Ik ben net direct gaan kijken of het er nog was, maar deze is dus echt spoorloos. Verward Hij moet nog ergens in de opbergruimte zijn, maar waar? Ik durf eerlijk gezegd eigenlijk niet te gaan kijken, want wie weet wat ik vind? Ik weet dat mieren sterk zijn, maar zo sterk? (Het zijn vrij forse mieren.) En dan zouden ze met zijn allen het tinnetje moeten kantelen om het langs de flessen te krijgen. Kunnen ze dat?

Uit interesse heb ik nog een mier gevangen en naast het tinnetje binnen afgedropt, maar daar had hij totaal geen interesse in. Scheve mond

Kerstmuts


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 14:39

muizen of ratten misschien ? Nagelbijten / Gniffelen


Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 14:39

Mieren zijn wel akelig sterk, ze zouden het met een stel misschien wel aankunnen.. Maar of ze op het idee zouden komen? Haha! Heb je geen hond of kat die ermee aan de haal gaat?

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 14:44

Buiten het feit dat ze redelijk sterk zijn, het probleem met mieren is dat ze ook nog eens verschrikkelijk intelligent zijn. Kijk maar eens goed naar zo'n kolonie hoe geordend ze alles hebben.

Of ze dit voor elkaar konden krijgen weet ik niet. Maar verbazen zal het me ook niet Haha!

'Paint' it 'Black'

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 14:45

Haha ja misschien zijn het wel Hulk-mieren Haha! Clown
Zat ook aan muizen of ratten te denken

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 14:49

crossmonster"]
muizen of ratten misschien ? Nagelbijten / Gniffelen
[/quote]
Nee, dat kan niet (hoop ik Haha!). De opbergruimte is altijd op slot en er staan een paar zakken vogelvoer zonder dat daar aan geknabbeld wordt.

[quote="Justy schreef:
Mieren zijn wel akelig sterk, ze zouden het met een stel misschien wel aankunnen.. Maar of ze op het idee zouden komen? Haha! Heb je geen hond of kat die ermee aan de haal gaat?

Dat vroeg ik me ook al af. Volgens mij zijn ze best gecoordineerd, maar dan nog ... zo'n tinnetje weegt niet niks.

Verder zijn de enige "huisdieren" die we hebben de eekhoorntjes op het balkon, maar die kunnen niet in de berging komen. Juist voor hun veiligheid staat hij daar, in plaats van buiten.

Kerstmuts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:20

Een mier kan wel 20 keer zijn eigen gewicht dragen, dus als je een hele hoop mieren hebt... Het is een sterk verhaal, maar ik denk dat ik het wel zou kunnen geloven als zij dat hebben gedaan, alleen dat ze het dan zouden moeten kantelen, dat klopt dan weer niet... En er kunnen ook geen andere mensen bij komen?

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:23

volgens mij heb je aliens...... Nagelbijten / Gniffelen

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:26

Ik zie die miertjes al bij elkaar op de schouders staan (hebben mieren schouders? *LOL* ) om dat tinnetje rechtop te krijgen Haha! Haha!

Hoe heet die gast van dat programma, 'Unsolved Mystery'? Bellen!! Tong uitsteken

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:30

Koop nog een tinnetje, zet een camera op en wacht af...
Denk dat je dan verhelderde film te zien krijgt Tong uitsteken

... And we like all the fluffy animals.


Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 17:31

smurf"]
volgens mij heb je aliens...... Nagelbijten / Gniffelen
[/quote]Hè getsie, nou maar hopen dat het tinnetje daar ook voor werkt Tong uitsteken

[quote="Maya schreef:
En er kunnen ook geen andere mensen bij komen?
Nee, de deur is altijd op slot. Ik dacht eerst nog dat mijn vriendin het per ongeluk gedaan had (al zou ik niet weten hoe), maar ze was er niet eens toen ik het tweede tinnetje in de berging zette.

Kerstmuts

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:32

Hihi, lijkt wel een tekenfilm! Haha!
Kan het niet door de wind komen?

God forbid that I should go to any heaven in which there are no horses…

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 17:34

Rainie schreef:
Koop nog een tinnetje, zet een camera op en wacht af...
Denk dat je dan verhelderde film te zien krijgt Tong uitsteken

Ik heb er over gedacht het derde tinnetje vanavond ook in de berging te zetten en dan met een kaarsje de wacht houden, maar wie weet nemen ze mij dan wel mee in plaats van het tinnetje Tong uitsteken

Kerstmuts

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 17:36

Primula schreef:
Kan het niet door de wind komen?

Nee, dan zou het wel heel flink moeten stormen wil je daar beweging in krijgen. Bovendien heeft de berging stenen muren dus daar komt geen wind doorheen.

Kerstmuts

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:40

Guinevere schreef:
Ik heb er over gedacht het derde tinnetje vanavond ook in de berging te zetten en dan met een kaarsje de wacht houden, maar wie weet nemen ze mij dan wel mee in plaats van het tinnetje Tong uitsteken


Haha!

Nou , ik hoop dan maar voor je dat je slaapwandelt ofzo , en zodoende het tinnetje verplaatst ... anders zou ik subiet verhuizen Nagelbijten / Gniffelen

Kun je niet iets om het tinnetje heen strooien , heel fijn meel ofzo , zodat je voetsporen hebt *LOL*

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 17:43

pmarena schreef:
Kun je niet iets om het tinnetje heen strooien , heel fijn meel ofzo , zodat je voetsporen hebt *LOL*

Hey, dat vind ik eigenlijk niet eens zo'n slecht idee! OK dan! Zal ik zo toch eens kijken of ik met een stok nog bij dat ene tinnetje kan.

Kerstmuts

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:45

Moet je wel eerst iets van meel vinden dat fijn genoeg is om mieren-sporen in te krijgen

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 17:49

Met een zeefje zal het toch wel lukken? Sowieso is het meer om er 100% zeker van te zijn dat het geen muizen zijn ... of aliens natuurlijk. Haha!

Kerstmuts

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:51

Hoe dan ook, als je iets op je tinnetje gooit en het verplaatst laat het zeker een spoor achter, dus dan zie je de (lijdens)weg die je tinnetje aflegt Tong uitsteken

... And we like all the fluffy animals.


o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:54

haha wandelende tinnetjes.. die tip van iets eromheen leggen dat lijkt me wel een goede

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:15

In dit soort gevallen gebeurd er natuurlijk nooit meer iets mee ,
nadat je betrap-maatregelen genomen hebt Tong uitsteken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:16

Leuk, ga je de tip doen van meel om het tinnetje heen?

Ben wel benieuwd wat er dan gebeurt, alhoewel ik persoonlijk denkdat de mieren het tinnetje gewoon meegenomen hebben.
Zo zwaar zijn die dingen niet, en ik heb mieren weleens met rijstkorrels zien wandelen, wat toch de dubbele grootte van de mier zelf is.

Daarbij zijn het idd sterke en slimme diertjes, dus geheel onwaarschijnlijk lijkt het me niet.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 18:27

Sily schreef:
Leuk, ga je de tip doen van meel om het tinnetje heen?
Als ik dat tinnetje te pakken kan krijgen. Ben door alle wilde suggesties steeds benieuwder geworden. Haha!

Kerstmuts

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:47

die mieren willen hun collega's die in het tinnetje zijn overleden gewoon een nette begrafenis geven

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 19:16

Nou ik ben maar eens op onderzoek uitgegaan en heb zowaar het tweede tinnetje gevonden! Helaas omgeven door een soort zwarte rijstkorrels waarvan ik geen idee heb wat dat is. Maar goed ik heb direct maar wat foto's gemaakt.

Afbeelding
Het eerste tinnetje (gele cirkel). De rode pijl geeft aan waar het vandaan kwam. Maar ik heb nog eens goed naar de flessen gekeken en betwijfel of het er zelfs op zijn kant langs zou kunnen.

Afbeelding
En het tweede tinnetje, nog wel ondersteboven Scheve mond. Ik heb de Container, het Water en de Lawn chair even in beide foto's gelabeld zodat je een beetje overzicht krijgt. Ik heb ook nog even een mier omcirkeld zodat je kan zien hoe groot ze zijn.

Afbeelding
En als laatste de zwarte beestjes. Scheve mond Er zit geen beweging meer in, dus ik neem aan dat ze het mierengif ook lusten. Die oranje schilfers zijn trouwens overblijfselen van een bol.

Kerstmuts


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _soraja_, Amazonbot, Amyyy, Camino_S, Chantalla, ComscoreBot, douschka, Eefje_Sammy, Flieno, Geodeo, hel1, Jannie79, journee, Just_Natural, Lestria, lillylover, maessie, meisje_, sollair310, Tatjanaa, Travel_me, Valerie93, xEva, xPabloBokt en 176 bezoekers